Şimdi Ara

Dinin bize sunduğu sey

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında demek su dindarlar her zaman tanrının sana müdahale etmeyeceğini ahirette hesap sorulacagini söylüyor .mesela yağmur yağması için dua eden insan allahın ona yardım için dünyaya mudahalede bulunacağını söylüyor . ama aynı durumda .afrikada ölen çocuklar için bir şey yapılmamasını sınav, yada kötü bir şeye tanrının mudehalede bulunmamasına ise ahirette gorucek o deniyor , ama bugün googleden arattiginizda her şeyin duası var ? Dış ağrısı için dua yahu madem tanrı senin kiytirik dış agrini çözmek için mudehalede bulunuyor, daha önemli meselelere niye bakmıyor ? Mobildeyim yazım hatası olduysa özür dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Dua ederler, değişen bir şey olmayınca kabul olmadı derler. Doktora giderler doktor sağlığına kavuşturur, Allah'ım sana şükürler olsun diye sayıklarlar. Afrikadakilere acırlar, dua ederler. Kabul olmaz, sınavdayız diye geçiştirirler.

    En son 20 yıllık biyoloji birikimi olan müslüman abimiz insanlarda kloroplastın olduğunu iddia ediyordu. Evrim'i 1 kere açıp okumamış kişiler burada profesör kesiliyor. Böyle sorular sorarak sadece yaratıclıklarını zorlarsın. Sana öyle şeylerle gelecekler ki gülsem mi ağlasam mı diyeceksin. İzle ve gör.

    İnananların her şeye uydurucak bir klubu olduğundan ben artık tartışmamaya karar verdim. Ne kadar devam edebilirim buna bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fasmodey -- 20 Ocak 2016; 3:07:32 >
  • Allah CC Kuranda, insanlara çok yakın olduğunu belirtip bana dua edenin duasına cevap veririm diye buyurur. Rabbinize alçak gönüllülük ile dua edin diye belirtirken ayetini takiben iyilik edenlere rahmetinin yakın olduğunu buyuruyor. Çokca kendinen istenmesini belirtir. Dünya yaşamı boyunca Allahtan isteyebiliriz, tabi ki şu ayetide aklımıza kazıyarak

    İsrâ Suresi 11. Ayet

    İnsan hayra dua eder gibi şerre dua eder. İnsan çok acelecidir.


    Ahiret günü: Sizin amelinizde, dualarınızda yapmış olduklarınızda biter bitiş noktasına ulaşıyorsunuz. Yaşadığın hayat boyunca neler yaptığına. Allaha ve elçisine itaatine, emirlerine, yasaklarına ne kadar uyduğuna bakılır. İslamın şartlarını yerine getirmek ve Kurani ahlak ile yaşamak gerekiyor. Hesap günü ise bunların hesabını vericez. Ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır. Rahim olan Allah esirgeyendir,bağışlayıcıdır inşallah.

    Emirlerine de bir bakalım mesela neler diyor bize Afrikalı aç insanlar içinde birşeyler diyor mu?

    Elbet mükafatı vardır ondan önce dualarımız o kardeşlerimiz ile mazlumdur onlar bizden daha iyilerdir, kimsenin malında gözü olmaz, akıllarında kötülükten çok karnımı nasıl doyururum hesabı yaparlar. İslamın genel verdiği mesaja bakmak lazım. Allah bizden ne istiyor kitabında onu görmek gerekiyor. Apaçık
    zekat vermeyi defalarca emreden Allah var, O'na kulak verse insanlık inanın adalet hüküm sürer . Allah bizlere zekat vermeyi emreder. Paylaşmayı buyurur bunları ister Tevbe 60. ayetinden :Sadakalar, ancak fakirler, miskinler, zekat toplama görevlileri, kalpleri islamiyete ısındırılmak istenenler, köleler, borçlular, Allah yolundakiler, yolda kalmışlar içindir. Allah tarafından kesin olarak böyle farz edildi. Allah, herşeyi bilendir, hikmet sahibidir.

    Kesin olarak farz edildi diye vurgulanıyor.....


    Ve bakar iseniz çokca ayetinde zekat verin der. Dinin direği olarak kabul edilen namaz ile birlikte çokca belirtilir ayetlerde. İnsanlar için para ve mal çok değerlidir ve onların bir kısmından vazgeçmesi kolay olmuyor.

    Peki neden biz tokuz fazlası ile tıka basa doyuyoruz. Emrolunduğu gibi yardımlaşmıyoruz, asıl sorumlu kim burada, birine yardımda bulunmak bakınca ne kadar mutlu ediyor insanı. Allah elbet rızık vermekte ama birazda bize bırakmıyor mu, nefsinden arınıp malından bir kısmını vermeni emretmiyor mu?


    Ayrıca Kuranda da yukarda ayetten parça olan: Ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır kısmını ,zekat için buyurduğu: Allah tarafından kesin olarak farz edildi ile birlikte ele almalıyız. Siz Allaha kulak verip kesin farzı olan zekatı yardımlaşmayı uygularsanız ne ala. Allahın kesin farzını terketmek en azından bir müslüman için çok vahim bir durumdur. Bunu kullarına emreden bir yaradıcı söz konusu. İslami ahlak Allahın emirlerini uygulamaktanda geçer. Allah niye gözetmiyor demek için ilk önce O'nun ilahı mesajlarınada bakmak gerek. Allah elbette kimseyi terketmemiştir, eğer Allahın kelamını önemsiyorsan paylaşıcaksın. Önemsemiyor ve adaletsizlikten bahsediyorsan ilk başta sana zekatı farz kıldığını görmüyorsun. Yine buna rağmen rızıkları vardır ve o insanlar belki o hali ile bile bizden mutludurlar. Bir bardak suyun bile mutluluğu bizim devasa mutluluklarımızdan çok daha ötedir. Zevki sefa içinde yaşayanlarda bizleriz.Burada empati bile kuramıyoruz o kadar lüks içindeyiz ki. Onlar için bir parça ekmek, bizim lezzet ve çeşit dolu açık büfemiz. Kendimizden utanmamız gerekiyor en başta. Yol size ne emrediyor ona bakmalı yoldan çok yolcuya isyan etmeliyiz. Adaleti arayacaksak öncelikle kendimiz birşeyler yapmalı ve kenetlenmeliyiz.



    Hocam baştada bahsettim. Öncelikle ilim sahibi diş doktoruna gidersin takiben dua da edersin bunu kendinizde içinizden isteyebilirsiniz. İllaki yazılan dualar değil siz kendinizde isteyebilirsiniz . Ayetinde belirttiği gibi alçak gönüllülükle istemekten bahseder Allah.


    Ama ahireti için insan kendi doktorudur. Kendinizi tedavi ederseniz panzehiride Kurandır. Dolayısı ile ahiretinizin doktoru olmak ile beraber sizde Afrikada açlık ile boğuşan mazlum insanlar için birşeyler yapabilirsiniz, ahiretinizide güzelleştirmek bencil olmaktan çok kenetlenme ile daha da kolay. Bir müslüman Kuranda emir olanları uygularsa hem kendini hemde kardeşlerini gözetir.


    @ Fasmodey

    İslamda tevekkül etmek vardır. Has müslüman inanarak ettiği duayı tevekkül ederek bekler. Kabul olmasa dahi tevazu ile böylesi makbulmüş der. Doğrusu budur inançlı olmak temelidir. Alçak gönüllülükle isteyin diye buyuruyor, hayra dua eder gibi şerre dua eder, insan çok aceleci diye buyuruyor. Güzel şeyler istemek lazım. Ama sizin dediğiniz gibi en başta tedaviyi duada arayacak ve sonra olmadı ben doktora gideyim der ise , o kişinin hezeyanıdır. Dua zaten öyle olmazda. Doğruyu en başta bile yapmamış. Doktora gitmemiş bunun üstüne dua ediyor tutmadı diyor sonra hadi doktora :)) Ama herhangi biri aklını kullanıp doktora en başta gider, doktorun da ilmini gözetirse şükretmesinde bir sakıncasıda yoktur. Niye olsun.

    Size her telden farklı sesler geldiği için böyle kulp bulmalarını düşünmeniz normal. İslamda zaten birbirinden kopukluk var. Mensubu olduğu dinin kitabından habersiz, yalanları ve yanlışları doğru sanıp savunanlar bile oluyor. Ben aslında yorumdan çok rehber olan kuran ile ele alıyorum meseleleri. Ayetinde akıl kullanmaya da yönlendiriyor. Bizler aklı başında insanlarız, ön yargısız kitabın geneline bakmak gerekiyor. Kişiler için müslüman demekle bitmiyorki o vasıflara uyuyor mu diye bakmak lazım. Velasıl verdiğiniz dua örneğindeki insan Allahın emrettiği gibi biri olarak durmuyor. Her koyun kendi bacağından asılır.

    Sizinde dediğiniz gibi, evrimi sadece maymun muhabbetinden ibaret olduğunu bilenler gibi aynı şekilde kuranada ön yargı ile kulaktan dolma yalan yanlış bilgiler ile atıflar yapanlar var. İslamın hakemi olan kurandan aykırı kendilerine açılan yollarda yürüyüp ve yine sizin tabiriniz ile hoca kesiliyorlar :))

    Bunlar malesef var, bilmeden etmeden eleştiriyoruz. Ben evrimi detaylı olarak araştırmadım ki ne diyebilirim. Evrimsel, aşamasal bir süreç var gibi . Kesin birşey diyemiyeceğim üstünkörü baktım görüşler var, ön yargılı biri değilim birşeyler anlamadan pek konuşmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 20 Ocak 2016; 5:36:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNO3

    Aslında demek su dindarlar her zaman tanrının sana müdahale etmeyeceğini ahirette hesap sorulacagini söylüyor .mesela yağmur yağması için dua eden insan allahın ona yardım için dünyaya mudahalede bulunacağını söylüyor . ama aynı durumda .afrikada ölen çocuklar için bir şey yapılmamasını sınav, yada kötü bir şeye tanrının mudehalede bulunmamasına ise ahirette gorucek o deniyor , ama bugün googleden arattiginizda her şeyin duası var ? Dış ağrısı için dua yahu madem tanrı senin kiytirik dış agrini çözmek için mudehalede bulunuyor, daha önemli meselelere niye bakmıyor ? Mobildeyim yazım hatası olduysa özür dilerim

    din insana bir bakış açısı sunuyor
    kabul edersin veya etmezsin senin bileceğin iş
    nerden geliyorsun nereye gidiryorsun necisin gibi 3 önemli soruya cevap veriyor

    soğuk olmadan sıcak, hastalık olmadan sağlık, açlık olmadan tokluk ve nimetler bilinmez
    herşey zıddıyla bilinir anlaşılır
    dünyada bunlar karışıktır
    öyle olması gerekiyor ki imtihan şartları sağlansın




  • sorunuzdaki durum dinin bize sunduğu şey değil. dinden beklentilerin cevabı. mesela bir rasul geleceğine süpermen gelseydi daha iyi olmaz mıydı?
    elbette dünyadaki kötülüklerle mücadele eden yılmaz bir kahraman. mesela yeşil dev olsa, ninja kaplumbağalar olsa vesair.

    dikkat edilirse bu kimseler tür olarak insan değil. kişisel anlamda insanın da kendi türünden bir canlıyı anlamlı kılmak istediğini düşünün. ilahi bir makama yükselen kişi imajı insanlık için bir kutsama olabilir.

    dinden beklentilerin başında gelen şey ilahi olanla karşılaşabilecek kadar önemli olma güdüsü. sonuç ne? tanrının oğlu olmalar, 4 kadın alabilmeler, hep bahsedilen anacak bir türlü gerçekleşmeyen barış sevgi cennet saire...

    din bize bu konulardaki ihtilafı kaldıracak kimseleri önermekte. ancak biz esasen bu kimseleri değil kendimizi dinlemek istiyoruz.
    insanın sevilmesi gerektiğini düşünen biziz onu açlığa sefalete savaşa sürükleyen ilahi güç mü? yalan söyleyip doğru cevabı aramak mümkün değildir.


    ilahi bir makamın bize bakışı sanıldığı kadar rahmet içermediği gibi ilahi olanla evlat baba ana münasebeti asla yoktur. cinsi ekonomik sosyal farklar konusunda kimse cennetlik bir vaad dinlemek istememekte.

    benim sevdiğim kızı cennetlik yapsaydı bana beni cennetlik yapacak parayı verseydi. bu sözler insanların ebeveynlerine söyleyeceği sözler rabbine değil.

    anadoluda yağması gereken yağmur yağmadığından çıkılan yağmur duası ile, afrikada ne zaman yağacağı bilinen sağnak için duaya gerek olmaması insanın talebi olarak anlamlıdır.

    olmayacak duaya amin dememeyi insanlık yüzyıllar içinde öğrendi.

    benim beyan olarak anlatmak istediğim şey insanların yaşamsal avantajları için din argumanını kullanırken dinin neresinde oldukları hususunda net bir tavrın olmayışı.

    din tektir bunu 4 bölüp her bir parçasından tutup da evrensel dini paylaşmıyoruz. paylaştığımız şey ortak menfaat duygusunun bireyselliğidir. kişisel menfaat ilkesidir.

    bunu sırf dindar yapıyor demek hayatta kendisinden başka bir canlı tanımamış kişinin söylemidir. belki kişisel menfaat konusunda din en az kişisellik katan argumandır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 20 Ocak 2016; 10:39:23 >




  • Yağmuru Mikail yağdırıyor ama dua Allah'a ediliyor, yağınca Allah anılıyor. Büyük adaletsizlik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lotusx L kullanıcısına yanıt
    Mikail'in yağmur yağdırdığı hangi ayette geçiyor ?
  • Bilmem. Hatta ayet yok yanlış hatırlamıyorsam. Ama doğa olaylarından sorumlu diyorlar, yalan mı yoksa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lotusx L kullanıcısına yanıt
    ayet yoksa rivayettir ve rivayetleri doğru olarak kabul edemeyiz
  • Arkadaşlar ben sizden sayfalarca yazı yazmanizi istemiyorum mantıklı bir cümle ile bakın bir cümle ile aciklamanizi istiyorum ama siz bana laf kalabalığı yaparak konudan uzak şeylerden bahsediyorsunuz,ben diyorumki tanrının dünyaya müdahalesi yoksa bir sınav icindeysek eğer duanın amacı nedir ,kalkmış biri açlık olmadan toklugu tokluk olmadan açlığı ogrenemzsin demiş yahu sorduğum şeyle alakasi ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Namazın kılınışıda yok ama kendi kurallarınıza göre kılıp; doğru kabul ediyorsunuz ama yine namaz gibi ismi geçen Mikail için belirtilen görevler kuranda geçmediği için rivayet diyorsunuz... İlginç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lotusx -- 20 Ocak 2016; 13:19:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tanrının dünyaya müdahalesi yoksa bir sınav icindeysek eğer duanın amacı nedir

    ilahi gücü yaşama empoze etmek, sınavda yardımcı olmasını istemek ve yaşamın her sahasında işlevsel kılmayı amaçlamak duanın gerekçesi olabilir.
  • Amacın ne dostum? Cidden buna bu kadar takıldın mı? Yoksa Ironi yapmaya mı çalışıyorsun? :)

    İslam inancında Tanrı'nın müdahalesi vardır, yani ilgilenir. Evet bir sınav içerisindesin. Seçimerin zaten bilindiği bir sınav. Sonucu belli bir sınav...

    Anlamsızlıklarla ve çelişkilerle dolu dini öğretileri anlamlandırmaya çalışmak zaman kaybı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanrının dünyaya müdahalesi elbet olur da. Bu dinin emri paylaş diyor insanlara bırakıyor insanlarda pek bir bencil en koyu müslüman bile, onu vurguladım. Kısım olarak bakmazsanız genelde anlatmak istediğim alakasız değil.

    Empati bile kuramayız o derece muhtaçlar . Herşeyi Tanrıdan beklemek yanlış. Miskin miskin dolaşsın herkes, Allah versin, verir zaten diye. Ona müdahale etsin, ya buna müdahale etsin. Peki nerede bu insanın çabası? İnsan ilim bile yapmaz, amaan uzay nedir ben size kurandan anlatayım diye saçmalayan hocalar gibi, Allah verir zaten. Amaan Allah yemeğini de verir zaten. Nerede bunun birlik beraberliği. Sonuçlarını düşünsenize biraz hayalini kurun. Allah şifa verir diye bahsedilen doktora gitmemeye benzer.Olay öyle işlemiyor ki işte. Zaten gerekli müdahaleyi kitabında yapmış, defalarca tekrarlamış verin verin diye. Sen emrolunduğu gibi yaşarsan bırak afrikayı, dünyada aç insan kalmaz.

    Ahiret başka, dua başka. Senin yaptıklarını ve yapmadıklarının hesabı görülür ahirette. Dua edersin olur yada olmaz. Açlıkla boğuşanlar mükafatını görecekler diyen müslümanda kolay yolu bulmuş üzerinden atıyor. Demesi gereken: Allah'ın bize verdiklerini bu insanlar ile paylaşmalıyım. Bana emir olanda bu....İşte dos doğru insanlık ta budur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotusx

    Namazın kılınışıda yok ama kendi kurallarınıza göre kılıp; doğru kabul ediyorsunuz ama yine namaz gibi ismi geçen Mikail için belirtilen görevler kuranda geçmediği için rivayet diyorsunuz... İlginç.

    Hocam namaz sırasıyla: Vakitlerine, abdestine, rûkusuna, secdesine, hangi durumda kılınamayacağına, ister oturarak ister uzanarak bile kılınacağından, Allahı zikretmekten bahseder Allah CC Kuranında.

    Günümüzde uygulanışıda ayetler ışığında uyumsuz durmamakta. Namaz şeklen zaten bellidir kitapta. Kitaba aykırılık yok. Temel taşlar uygulanıyor. Peygamberin sav uygulayışıda zıt değil. Nasıl aykırı hareket etsin zaten

    Ama mikail mevzusunu bilmiyorum. Buda Havva isminin kuranda geçmediği gibi, Ademin kemiğinden yaratıldığından bahseden başka başka kaynaklara benziyor olabilir. Kuranda öyle bir ifade yok. Havva yok zaten Adem ve eşi der :))

    Mikâil mevzusuna bakıp editlemeye çalışıcam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 20 Ocak 2016; 14:11:17 >




  • rebellion kullanıcısına yanıt
    Vakitlerle ilgili ve hareketlerle ilgili kısmi ayetler var. Dua ve Rekatlarla ilgili?

    Bu gün uyguladıklarınız tam olarak anlatılıyor mu anlatılmıyor mu?-Anlatılmıyor. :)

    Yanlış anlamayın dini öğretilerinizi yalanlama niyetim yoktu. Mevzu doğru kabul edilenlere ve rivayetlere dönüşünce... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lotusx -- 20 Ocak 2016; 15:12:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rebellion kullanıcısına yanıt
    Bırakın ya. Adam doğru diyor ben neyi anlamlandırmaya çalışıyorum ki . sınav olması için önce esitlik olmalıdır .kimi kör doğar isyan eder , sonra aynı sistemde yargılanır ,yakışıklı Zengin doğmuş biriyle ,milyon tane mantiksizlik bulabilirim . ama sizin en son vereceğiniz cevap allah öyle istemiş demek olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotusx

    Yağmuru Mikail yağdırıyor ama dua Allah'a ediliyor, yağınca Allah anılıyor. Büyük adaletsizlik.

    Yağmur yağdırma gücünü ona kim vermiş ? Tabii ki de Allah Teala.

    Sana sürpriz bir hediye gönderen kişi, bunu kargo görevlisi aracılığı ile göndermiştir. Burada kargo görevlisi getirmiş diye onu mu hep düşünürsün ve teşekkür edersin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok hocam estafurullah,
    Kuranda farzlar var ayetlerde onları bir kere uyarlamaktayız. Resulallahtan günümüze gelmiştir uygulanışı ile birlikte, kuranın genel mesajınada bakınca zıtlık yokki. Allah kitabında dua ederken alçak gönüllülükle isteyin diye buyurmakta sonra Allahın rahmeti büyüktür diye devam etmekte. Ayetlerede bakınca namaz kılarken bilmem bilirmisiniz dikkat saygı ve hürmet vardır bir tevazu ile dururuz. Zaten kullar kendini Rabbine teslim eder.

    Eğer mezheb farklılıklarından bahsedersek. Kimi elini yüksekte bağlar, kimi aşasında ama değişmeyen tek şey tevazu içinde olmak.Kıyam, rûku ve secde bunlar değişmezdir. ALLAH'ın resulü mezhebler nasıl farklı elini bağlıyorsa mesela o bağlamıştırda herkes kendine o kılınışı yol etmiştir. Farklılıklar o yüzden vardır. Öyle kabul edilmez böyle kabul edilmez durumu yok zaten.

    Rekatlara gelir isek. Peygamberimiz sav den günümüze aktarılan herşey yanlıştırda diyemeyiz. Aktarılan namaz şekli kurandan farklı oluyor ise dikkate değer. Ama temel taşları kuranda belli olan namaz ile uygulanışı aykırı değil. 2 rekattan bahsedilir vakit içerisinde. Zaten hallice 2. rekattan sonra otururuz. Önemli olan burada sayıların kısıtlaması değil birçok şeyler konuşulmuş ben biraz fazla kılarım zararım olmaz daha çok ayet okur gönlüm şifa bulur:)) Sünnetlere gelir ise Hz Muhammed sav farzdan sonra kendisi 2 kılmıştır 4 kılmıştır hatta çok daha artırmıştır. Bu insanlara kalmış birşey zaten Allah Azhab Suresi 21. ayetinde şöyle buyurur(Diyanet İşleri): Andolsun, Allah’ın Resûlünde sizin için; Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, Allah’ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır.

    Yani o örneklerden kendimiz seçebiliriz, seçmesen de olur ama o güzel örneklerden sakınmış oluyorsun. Çok fazla değil ya. Fazlamı geliyor hiç değilse farz için namaz kıl bundan sorumlu değilsin. Tabiki resulü takip etmek en doğrusu. Ayetteki gibi güzel örneklere uymak en hayırlısı.

    Namazın resulallahtan beridir doğru aktarıldığını, ayetlere bakınca aykırılık görmüyoruz tahmini 86 adet ayet var namaz ile alakalı.Başka türlü şeyler yazsada uygulanışıda tamamen zıt olsa bir durun bakalım deriz.

    Uydurulan rivayetleri en güzel Hakem olan Kurana bakıp anlıyoruz. Günümüzde abuk subuk hükümler hadistir, rivayettir diye kalkan edilip kendi çıkarları için kullanıyor insanlar. Kuranda hüküm var belli yani böyle yapıcaksın diye. Ama rivayet var şöyle yapın diyor diye uygulanılfığı savunuyor.

    Allah kitabında namazı şöyle kılacaksın dememiş ki, genel islami ahlak ile ve belirtilen farzı namaza adapte eder isek zaten ortaya günümüzde Hz. Muhammed sav ike aktarılan kıldığımız namaz çıkabiliyor. Bir aşırıcılık bir aykırılık yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 20 Ocak 2016; 16:47:25 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.