Şimdi Ara

Din ile Batıl İnanç Arasında Ne Fark Var ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
2.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pallad

    milyarlarca inanan yanılıyor olamaz
    "aptalca bir şeyi milyonlarca, hatta milyarlarca kişi savunsa bile o yine de aptalca bir şeydir.



    -Bertrand Russel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bosverin birakin bu isleri .hepimiz biliyoruz bu tartismalarin bi sonucu olmayacak hatta taraftarlr kendi dusuncelerine daha da baglanacak .bunlari birakip kardesce yasamaya bakalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yok
  • Din insanın ahlâkını etkiler,şekil verir.Batıl inanç böyle etki yapmaz.Ama ortak yanların da insanı korkutmak ve rahatlatmaya çalışmak var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dini bir inanç hak ta olabilir, örneğin yaratılış. Yaratılmış ta olabiliriz. Eğer doğruysa bu doğru bir inançtır

    Batıl inanç adı üstünde batıldır. Üstün bir ırk tarafından simule ediliyoruz fikri gerçekliği yoksa batıl olur. Uydurulmuş, temelsizse



    Anlaşılan anlamda batıl inançtan bahsediyorsan ;

    Batıl kelimesinin içinde gizli bunun cevabı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sething

    Matematige seytan icadi diyen gazali mi..

    Gorun gorun..

    Ummet ne galde..

    Yok mu ummeti bu galden kurtaracak bi mumin.

    Yasar Nuri Öztürk



    Alıntıları Göster
    Gazali tam olarak hangi kaynakta böyle bir ifade kullanmış? Kaynağı ve geçen satırları paylaşır mısın bizimle?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    filozofların tutarsızlığı eserinde filozofların matematiği kullanarak insanları kendilerine hayran bıraktığına dolayısı ile matematiğin bu kişilerden öğrenilmemesini öğütlediğine dair gazaliyi

    temyize çıkarma manevrası mevcuttur..

    keza kitap içeriğindeki ve diğer kitaplarda evreni anlamak yerine karının kızın kıçı başı erkeğin saçı başı tırnağı hatta bilmem nerelerinin nasıl olması-yıkanması-dokunulması-gözükülmesi

    gerektiğini belirleme yetkisini kendinde gören birinin bunu demiş olması şaşırtıcı değildir.

    üstelik böyle birinin alim sayılması ise akılla mantıkla bağdaşmaz.

    kitabı kurcaladıkça başka hata gördüklerimi ekleyeceğim..

    sizde bu iddiaların tersine dair kanıt bulursanız alıntıalrsınız..


    ısrarla "herşeyin tanrı iradesi ile gerçekleşir" der

    o halde insanın günahlarından bizzatihi tanri sorumludur..

    bu şekilde alim geçinen bu zatın kitabında 100 lerce çarpıklık olacağını düşünüyorum..

    ticaretin karın tokluğu kadar yapılması gerektiğini de unutmayalım..

    müslüman devletiyim ben.ticaret zenginlik benim neyime diye yatayım..

    elin gavuru kazanıp zenginleşip tepeme binince yine salaklığımı görmek yerine zikir sayısını 2 ye katlayarak allahtan yardım dileyeyim..

    nasıl fikir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 15 Temmuz 2018; 16:21:31 >




  • Çok şey yazmışsınız ama bunlar soruya cevap değil.Matematiğin şeytan icadı olduğuna dair herhangi bir ibarede "Filozofların Tutarsızlığı" eserinde geçmez.
    Ben tekrar soruyorum "Matematik Şeytan İcadıdır" ibaresi nerde geçer?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 15 Temmuz 2018; 20:27:7 >
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    güvendiğim bir kaynağın iddiasını paylaşmıştım lakin benimde araştırdığım kadarı ile bu ifade bu açıkça yer almamamkta.fakat felsefi düşüncelerinden bunu çıkarmak mümkün.

    o halde bu iddia gerçek mi değil mi araştırmaya devam edicem.lakin çok şey dediklerinize de sizin verecek cevabınız olmayacaktır.üstelik çok şey dediklerinizi gerçek olarak kabuyl ettikten sonra matematiğin şeytan icadı ibaresini kullanmamış olsa bile bilim adına bu kişiyi proteste edebilmesliniz..

    bu ifade yer almasa bile matematik hakkında eleştriel söylemlerine bakıldığında bu iddia ile anılması son derece mantıklıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 15 Temmuz 2018; 23:6:43 >
  • Öncelikle güvendiğiniz kaynağın iftira attığını söyleyelim.Çünkü çok daha uzun zaman önce bu konu forumda tartışıldı.Yine birileri "Filozofların Tutarsızlığı" adlı eseri öne sürdü.Tabiki kanıtlayamadı.Zaten Gazali'yi okuyanlar böyle bir cümle kurmadığını biliyordu.Ben de sizden aslında beklediğim cevabı aldım.Ha ne ilginçtir ki "cevabınız olmayacak" dediğiniz cümlelerde zamanında bu forumda tartışıldı.Hatta çok ilginçtir ki sizin "cevabınız olmayacak" dediğiniz satırları yazanda yine "Matematik şeytan icadıdır" tezini savunan kişiydi.

    Demem o ki bu ülkede insanlar bana her zaman ilginç gelmiştir.Siyasetçisinden avamına herkes aynı metodolojiyi izliyor.Ortaya bir iddia atılır ve iddianın desteksiz olduğu görülünce konu farklı noktalara kaydırılır ve üste çıkmaya çalışılır.Yapmayın bunu.Zira usul bunu yanlışlar.Gazali farklı yönlerden eleştirilir veya desteklenir bu ayrı bir tartışma konusudur.Usule sadık kalalım lütfen..




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    usüle sadık kalacaksak

    matematik şeytan icadıdır ifadesi henüz gazali tarafından söylendiği bilgisi doğrulanamamıştır.lakin bunu ima etmesini de göz ardı edemeyiz.

    keza siz beni başkaları ile aynı sınıfa koyarken bende sizi gazalinin onca yanlışını bir kenara koyalım da şu sözü kanıtlayın kanıtlayaamzsanız mühterem şahsa iftira atmayın diyenlerle aynı sınıfa koymak zorundayım.

    buna da itiraz ediyorsanızç ok ağır bille yazılmış olsa da ibni rüşd tutarsızlığın tutarsızlığı adlı kitabına bakabilirsiniz.

    yine ticaretin fazlasının yanlış olduğunu savunduğu da özellikle hatırlatırım ki ticaret felsefeysele değil matematikle icra edilir.
  • Doğrulayamadığınız ifadeler üstünden insanlar eleştirilmez.Bunun yanında beni hangi sınıfa koyduğunuzda beni hiç bağlamaz.

    Özellikle itiraz ettiğim konu ile ilgili elle tutulur deliller sunarsanız devam edebiliriz aksi takdirde bu sohbet benim açımdan sonlanmıştır.Yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Hayırlı geceler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    o halde sizin de beni hangi sınıfa koyduğunuz beni bağlamaz.

    kaçamak ve fütursuz cevapalrınızdan anladığım kadarı ile bilgiyi egonuzu tatmin etmek için kullanan sınıftan birisiniz ve dolayısı ile iafdeler üzerinden tartışma konusunda ısrar ediyorsunuz.

    kahvehane ağzıyla da ifade edecek ve sizin usülünüzü kabul edecek olursak beni kaba et durumuna düşürdünüz yerden yere vurdunuz.

    bu beni küçültmez ki sonradan silsem de okuduğuna emin olduğum "yanıltıdımı gösterseniz kendimi küçülmüş hissetmem" ifadesini hatırlatırım.

    siz gazalinin bu sözü kullanmadığına dair iç huzurla bende onun faydadan çok zararı olduğu iddiasıyla devam edeyim..

    sizin açınızdan tartışma bitmişse uzatmaya lüzum yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 15 Temmuz 2018; 23:34:11 >




  • türkçe kaynak o kadar çoktu ki!! ben yine de ing den çevirdim ama yine de matematiğe bakışını anlamak için çok zeki olmaya gerek yok..

    bir başka kitabı olan Bilgi kitabı nda numerolojiyi kınamış fakat bir çok gazali taraftarına göre bunlar arap dilinden tercümesindeki yanlışlardan kaynaklı.

    ayet ve yorum tartışmalarına nede benziyor..

    para saymaktan kafayı yersiniz dolayısı ile bankada çalışmayın diyen bakkal amca daha çok saygıyı hakediyor..

    birisinin senin annen kötü yolda ile annen .... demesi arasındaki fark var ise evet gazali matematiği şeytan işi ilan etmemiştir..

    quote:

    “Matematik, iki kötü sonuç üretme eğilimindedir: Birincisi: Bu bilimi okuyan her kimse, kanıtlarının inceliklerini ve açıklıklarını takdirle karşılar. Felsefeye olan güveni artar ve tüm bölümlerinin aynı açıklık ve yetenekleri olduğunu düşünür. Kanıtın matematik olarak sağlamlığı.Ancak, insanlar, matematikçilerin inançsızlıklarından ve sahtekarlıklarından bahsettiklerinde, meşru olan İlahi yasaya olan saygısızlıklarından ötürü, otorite açısından, bu suçlamaları yankıladığı doğrudur; Kendisine aynı zamanda, eğer dinde hakikat varsa, matematik çalışmasında çok fazla entelektüel zekâ sergilemiş olanlardan kaçmayacaktı.

    Daha sonra, bu öğrenilmiş insanların inançsızlığı ve reddinin farkında olduğunda, dini reddetmenin mantıklı olduğu sonucuna varır. Bu türden adamların kaç tanesinden uzaklaştığını, sadece tartışılan tek tartışmasıyla karşılaştım. Ve varsayalım, aşağıdaki itirazları kendilerine koyar: “Bir bilgi dalında üstünlük gösteren bir erkeğin diğerlerinde üstünlük sağladığını, aynı zamanda hukuk, ilahiyat ve tıpta eşit derecede öğretilmesi gerektiğini takip etmez. metafizikten tamamen habersiz ve henüz mükemmel bir dilbilgisi olmakla birlikte, her bilimde, diğer bilim dallarından tamamen habersiz olan eski ustalar vardır: Antik filozofların argümanları, matematikte katı bir şekilde göstericidir ve yalnızca dini sorularda varsayımsaldır. Varsayalım ki, bir tanesi yukarıdaki "bu inançsızlık maymunları" na karşı itirazda bulunur. Tutkularına bir av, düşkün bir iyilik, ve öğrenilen adamlar için geçme arzusu, matematikçilerinin bilginin bütün dallarında üstünlüğünü sürdürmeye devam ederler. Bu ciddi bir kötülüktür ve bu nedenle matematik eğitimi alanların araştırmalarında çok ileri gitmeleri gerektiği kontrol edilmelidir. Dinin şeylerinden olabildiğince uzaklaştığı halde, bu çalışma, felsefi sistemlere giriş niteliğinde olduğu gibi hizmet eden dine, onun malign etkisini yaymaktadır. Bir erkeğin kendini inancından mahrum etmeksizin ve dinin kısıtlamalarını alaşağı etmeksizin kendisine ayırması nadiren görülür. Varsayalım ki, bir tanesi yukarıdaki "bu inançsızlık maymunları" na karşı itirazda bulunur. Tutkularına bir av, düşkün bir iyilik, ve öğrenilen adamlar için geçme arzusu, matematikçilerinin bilginin bütün dallarında üstünlüğünü sürdürmeye devam ederler. Bu ciddi bir kötülüktür ve bu nedenle matematik eğitimi alanların araştırmalarında çok ileri gitmeleri gerektiği kontrol edilmelidir. Dinin şeylerinden olabildiğince uzaklaştığı halde, bu çalışma, felsefi sistemlere giriş niteliğinde olduğu gibi hizmet eden dine, onun malign etkisini yaymaktadır. Bir erkeğin kendini inancından mahrum etmeksizin ve dinin kısıtlamalarını alaşağı etmeksizin kendisine ayırması nadiren görülür. Tutkularına bir av, düşkün bir iyilik, ve öğrenilen adamlar için geçme arzusu, matematikçilerinin bilginin bütün dallarında üstünlüğünü sürdürmeye devam ederler. Bu ciddi bir kötülüktür ve bu nedenle matematik eğitimi alanların araştırmalarında çok ileri gitmeleri gerektiği kontrol edilmelidir. Dinin şeylerinden olabildiğince uzaklaştığı halde, bu çalışma, felsefi sistemlere giriş niteliğinde olduğu gibi hizmet eden dine, onun malign etkisini yaymaktadır. Bir erkeğin kendini inancından mahrum etmeksizin ve dinin kısıtlamalarını alaşağı etmeksizin kendisine ayırması nadiren görülür. Tutkularına bir av, düşkün bir iyilik, ve öğrenilen adamlar için geçme arzusu, matematikçilerinin bilginin bütün dallarında üstünlüğünü sürdürmeye devam ederler. Bu ciddi bir kötülüktür ve bu nedenle matematik eğitimi alanların araştırmalarında çok ileri gitmeleri gerektiği kontrol edilmelidir. Dinin şeylerinden olabildiğince uzaklaştığı halde, bu çalışma, felsefi sistemlere giriş niteliğinde olduğu gibi hizmet eden dine, onun malign etkisini yaymaktadır. Bir erkeğin kendini inancından mahrum etmeksizin ve dinin kısıtlamalarını alaşağı etmeksizin kendisine ayırması nadiren görülür. ve bu nedenle matematik okuyanların, araştırmalarında çok ileri gitmeleri gerektiği kontrol edilmelidir. Dinin şeylerinden olabildiğince uzaklaştığı halde, bu çalışma, felsefi sistemlere giriş niteliğinde olduğu gibi hizmet eden dine, onun malign etkisini yaymaktadır. Bir erkeğin kendini inancından mahrum etmeksizin ve dinin kısıtlamalarını alaşağı etmeksizin kendisine ayırması nadiren görülür. ve bu nedenle matematik okuyanların, araştırmalarında çok ileri gitmeleri gerektiği kontrol edilmelidir. Dinin şeylerinden olabildiğince uzaklaştığı halde, bu çalışma, felsefi sistemlere giriş niteliğinde olduğu gibi hizmet eden dine, onun malign etkisini yaymaktadır. Bir erkeğin kendini inancından mahrum etmeksizin ve dinin kısıtlamalarını alaşağı etmeksizin kendisine ayırması nadiren görülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 16 Temmuz 2018; 0:3:30 >




  • Senin soruna gelen cevaplar çok farklı yönlere kaymış, benim fikrim şu şekilde:
    -Batıl inanç, mantıksızlığı ispatlanmış manevi olgudur,
    -Din ise mantıksızlığı henüz ispatlanamamış manevi olgudur

    Aksi ispatlanmadığı için dinler milyarlarca insan tarafından kabul görmektedir...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.