Şimdi Ara

DİKKAT KREDİ KARTİMDAN GGİDİYOR UZERİNDEN HARCAMA YAPİLMİS (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
6
Favori
7.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Reco. kullanıcısına yanıt
    Bir daha ki alışverişimde bende deneyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bendende 1 ay once cekilmişti 271 tl lik bir microsoft alısverişi yapılmıs isin ilginc yanı microsoftu aradığımda benim kart numaramla hicbir alısveriş yapılmadıgını soyluyorlar yani gelen mesajda microsoft store yazıyor ama microsoft boyle bir alısverişin yapılmadıgını soyluyor banka hala sonuclandıramadı max 45 gunde sonuclanır dediler bakalım ne olacak 3d secure olmadan nasıl para cekiliyor anlamısta degilim bankanın hatası o paramı odemek zorundalar
  • 3d secure code güvenlik olayını alışveriş yapılan site belirliyor. böyle saçma birşey olamaz. kart bilgisini ele geçiren hırsız gidip 3d secure olmayan sitelerden alışveriş yapar. hatta bazı sitelerde 3d güvenlik seçeneği var. açık/kapalı olarak belirleyip alışveriş yapıyorsun mantığını çözmek mümkün değil.

    bddk 'nın acilen olaya el atması. 3d güvenlik seçeneğini kullanıcının bankasında belirleyebleceği bir seçenek haline getirmesi gerekiyor ("3d'siz alışverişlere kartımı kapat" gibi...)
  • veziroglu kullanıcısına yanıt
    Ailede 20ye yakın kredi kartı var iş için ve şahsi kullandıklarımız toplam, çok dikkatliyim bu konularda, 02 kasım gecesi babamın iş bankası kartından 58 adet her biri 1,55 türk lira (asıl işlem ingiliz sterlini) toplam 89,90 lira ödeme çekilmiş Google ödemeleri play store olabilir, en son yüksek bir tutar çekilmeye çalışmışlar mesaj o zaman gelmiş. Tabii babam o tarihte yurt dışındaydı 3 kasımda geldi türkiyeye eve geldiğinde mesajlara bakarken dikkatimi çekti hemen aradık bankayı, işlemler provizyonda gözüküyordu, nasıl oluyor da provizyondaki işlemi iptal etme imkanları bulunmuyor anlamıyorum, neyse kartı iptal ettirdik harcama itirazı başvurusu yaptık sonucu bekliyorum.
    Dikkatli olmama rağmen nasıl oldu aklım almıyor, toplam kart limitleri çok yüksek hepsini kısıtlasak desek o da zor gibi sık sık internetten alışveriş yapıyoruz her seferinde onunla uğraşmak da dert.
    İş bankası internet bankacılığında kartları internete falan kapatma kısmı var mı acaba hiç dikkatimi çekmedi?
    Aşağıda bazı işlem detayları var:

    03/11/2016   GOOGLE *ANH EM g.co/payhelp GB   1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *GoGu Dev g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *RUSTY BURNS g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *Datdev g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *Nguyen Thang g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *Datdev g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *RUSTY BURNS g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *GoGu Dev g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *GoGu Dev g.co/payhelp GB 1.55 -
    03/11/2016 GOOGLE *GoGu Dev g.co/payhelp GB 1.55 -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djinn_inc -- 13 Kasım 2016; 21:8:17 >




  • djinn_inc D kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle geçmiş olsun, işbank, halkbank ve odeabank için çağrı merkezi aranıp işlemlere kapatılması gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuztemmuz

    benimde bu ayın başında garanti bonus kartımdan 3 tane işlem yapılmıştı hepside fatura ödemesi.arayıp kartı iptal ettim.harcama itirazı yaptım parayı iade ettiler.bence 3d sms onayı şart olmalı yoksa böyle başlıklar daha çok açılır

    Garanti bu konuda başarılı benimde başıma gelen sorunda çözüm yolunu uğraştırmadan uyguladı.
  • Arkadaşlar garanti bonus kartın internet/cep/bonusflaşta internet ve mail order için açma kapama yetkisi var sanalkart da oluşturabiliyoruz ancak iptal etmek için mhyi aramak gerek ayrıca en önemlisi bonusflaşta kartı geçici olarak açıp kapama seçeneği var yani kartı geçici olarak kapatıp onra tekrar açabiliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gencerr

    Garanti bankası haricinde bu alışveriş kapama olayı yok sanırım.Garantinin internet şubesinde telefon ve internet alışverişine açıp kapama seçeneği var

    akbank mobilden aç kapa çok pratik. yapı kredi internet şubeden yapılıyor. işbank için mh yi arayacaksınbildiklerim ve tecrübem bunlar
  • djinn_inc D kullanıcısına yanıt
    Benim kartta 4 Kasım da kullanıldı. İşlemler aynı sizinki gibi ve toplamda 59 adet. Güvendiğim siteler hariç sanal kart kullanırım ve en son pegasustan bilet almıştım. İnternet şube yada işcepte kredi kartını işlemlere kapatma diye bir seçenek bulamadım. Bakalım harcama itirazı ne zaman sonuçlanır.

    not: İlk mesajda 15 gün demişim ama 10 gün olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi veziroglu -- 13 Kasım 2016; 22:19:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    mail ile de kapattırabiliyorsunuz ,ben öyle kapattırdım
    üstelik kapatıldığına dair elinizde bir belge oluyor
    yalnız kapatıldığında sigorta gibi işlemlerde sorun oluyor ,gerçi sigortacılar bu işi de çözmüşler
    telefonla arıyorlar ve bir defalığına kartı açtırıyorlar ,işlem bitimi hemen geri kapatılıyor
    bununla uğraşmak istemiyorsanız sigortacıya gitmeden önce sanal karta gerekli tutarda para aktarıp ,sigorta vb. işlerde kullanıyorsunuz
  • İş bankasından 04.11.2016 benim de kartımdan 9 kez GOOGLE *RUSTY BURNS g.co/payhelp GB 1.49 çekildi. Kartı kapattırıp bankadan harcama itiraz formu oluşturdum. Bakalım hala dönüş yok. Bence iş bankasında var bir sıkıntı.
  • 6 yıldır kredi kartı kullanıyorum / internetten alışveriş yapıyorum. GG / N11 / HB / MİGROS en sık kullandığım siteler. Birkaç da cadde mağazalarının internet siteleri. Tanınmamış hiçbir yerden alışverişim yok. Ama şu güne kadar başıma bir şey gelmedi çok şükür ki bundan sonra da gelmez umarım. Ben de ilave tedbirler alayım. 3d kullanmaya dikkat ediyorum oldukça. Sanal kart kullanmadım hiç şu güne dek. Yılda bir fiziki kartı değiştirmek de güzel bir alternatif. Zaten harcama takibi yapıyoruz, dikkatli olalım.

    Ben alışveriş yaptığım tarayıcıyı ayrı tutuyorum. Tüm gezintilerimi birincil tarayıcımdan yaptıktan sonra o tarayıcıda siteye üye girişi yapıp işlem sağlıyorum.
    Mobil uygulamalar çok önemli. Telefonda kullandığınız uygulamaların, oyunların getirdiği ad'lerde çok açık olduğunu düşünüyorum. Yanlışlıkla tıklayıp açsam bile şüphe duyuyorum. Bunun için ileride sadece banka, e-ticaret uygulamaları için ilave tel kullanmayı planlıyorum.
    Kendi çapımda basit önlemler bunlar, ama sanal karta da başlama vaktidir bu devirde.




  • emreplt E kullanıcısına yanıt
    kesinlikle tek çözüm bu.Yıllardır böyle düşünüyorum..
    kendim yaptığım alışverişlerde istersem 3d yi seçiyorum istemezsem seçmiyorum.Ne saçma bir durum seçmeyince sanki kendi kendimi dolandıracağım hissine kapılıyorum

    bence bddk veya e-devletten direk cumhurbaşkanlığına vs.. yazmamız şart bu olayı
  • kırmızı pelerin kullanıcısına yanıt
    bende yakın zamanda n11 gg hb, en yakın olarak da 1 sene falan önce trendyol dışında alışverişim olmamasına rağmen 2 adet kredi kartımdan fatura ödemesi yapıldı. bu iki kartımın ortak 2 alışverişi oldu. 1. sanalpazar ki oda 1,5 sene önce. 2. de fatura ödemesinden 1 ay önce ikisi ortak hb. bende direk şüphe uyandıran hb oldu. ayrıca ben bu alışverişlerimi sadece iş yerinden yapıyorum. çalıştığım yerde de tüm şube kullanıcılarla beraber de yaklaşık 200-250 arası bir bilgisayar kullanıcısı var. güvenlik düzeyi oldukça yüksek. herşey zaten lisanslı. birçok site vs engelli. şüpheli sitelere de giriş izni vermiyor firewall. yani herhangi bir keyloger virüs vs ihtimal dahi vermiyorum.

    o yüzden siz kesinlikle tedbirinizi alın. ki zaten düşünceniz de bu yönde. mutlaka sanal kart kullanın. bende herşye güvende deyip kullanmıyordum ve başıma geldi :) o zamandan beri sanal kart kullanıyorum.




  • tnt-2 kullanıcısına yanıt
    3D SİZ alışveriş neden var anlamış değilim . Koca güvenlik sistemi kurmuşlar kullanmıyorlar .
  • bi çoğumuz bkmekspress gibi yerlere kartlarımızı kaydettik zamanında. acaba buralardan bi nane olabilir mi?
    bi ara mealbox ücretsiz yemek veriyordu, bi taksi ücretsiz yolculuk hediye ediyordu. getirde de bir şeyler vardı, bu kampanyalara dahi lolmak için masterpassa güvenip kartları kaydettik acaba bilgileri buralardan yürütmüş olabilirler mi?
  • Hocam akbankta oturum açarak asıl kredi kartınızı internet/casino/yurt dışı/mail phone order harcamalarına kapatınız.

    Yoksa sanal kart kullanmanın hiç bir mantığı yok..

    Bende bu olaylardan dolayı kapattım. Kredi kartını bir tek pos cihazlarından geçerken/ bankamatik para çekerken vs kullanıyorum.
  • Çok söyledik şu kart kaydetme olayına bulaşmayın diye...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Majorümsü Minör

    bi çoğumuz bkmekspress gibi yerlere kartlarımızı kaydettik zamanında. acaba buralardan bi nane olabilir mi?
    bi ara mealbox ücretsiz yemek veriyordu, bi taksi ücretsiz yolculuk hediye ediyordu. getirde de bir şeyler vardı, bu kampanyalara dahi lolmak için masterpassa güvenip kartları kaydettik acaba bilgileri buralardan yürütmüş olabilirler mi?

    Hocam ben konuyu acan kisiyim. Burada yazilanlari okuduktan sonra 1 aydan fazladir sanal kart kullaniyordum. Bilgileri calinan karti starbucks kampanyasi nedeniyle masterpasse kayit etmistim. Bir de sigorta acentasi mail order yapti gecenlerde kasko vb tahsilati icin. İki ihtimalden birinde bilgiler gitti sanirim.
    Not: y.kredi olayi cozmek icin kılıni kipirdatmadi. Ggidiyor mesajim uzerine islemi iptal edip iade saglsdi bugun. Ancak ggidiyorun 3d sifresini istege bagli birakmasi tam skandal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ali222 A kullanıcısına yanıt
    3ds ile gerçekten korunduğunuzu mu düşünüyorsun yani, bu biraz şunu söylemeye benziyor, ilişkiye girerken değil de orgazm öncesi prezervatif kullanıyorum sorun olmuyor

    niye böyle bir benzetme yaptın diyebilirsin, şöyle ki bir mitm atağı düşünelim, zaten kimlik ve kart bilgilerini alıyor adam, hatta alabilirse (bankaya gönderiliyorsa, opsiyonel malum) adres tel ıvır zıvır bilgisi de alıyor

    sonuç olarak 3ds olsun ya da olmasın sen kredi kartı bilgilerini napıyorsun, giriyorsun, o an yaptığın işlem için güvenlik kodu geliyor, güvenlik kodu gelene kadar süreç aynı mı, evet, macera da burada başlıyor işte

    yani 3ds sana hiçbir koruma S A Ğ L A M I Y O R , kime sağlıyor, işyerine chargeback koruması getiriyor o kadar, şifre girdiğin zaman işlemi ben yapmadım diyemiyorsun hepsi bu, 3ds mevzusunu bu kadar büyütmeye gerek yok yani

    bu işin tek çözümü OOS, yani ortak ödeme sistemi kullanan işyerleri ile çalışmak, yani kart bilgisini doğrudan bankanın kendi ekranında girdiğin ve işlemini orada tamamladıktan sonra siteye sadece işlem sonucu olarak olumlu/olumsuz yanıtının döndüğü senaryoyu kullanmak, diğer hiçbir senaryoda güvende değilsiniz

    chargeback konusunda bankadan önce mutlaka işyerleri ile görüşün durumu anlatın, banka ödeme alan diğer kuruluşa talebi bildirecek o sanalpos üye işyerine bildirip savunma isteyecek, 10-15 gün işyeri savunma hazırlama süresi var, sonrasında bu talebin değerlendirilmesi işleme alınması ıvır zıvırı derken 1.5-2 ayı bile bulabilir

    ama elinizin güçlü olduğu taraf işyeri eğer chargeback talebi karşısında kaybederse belli bir ücret girer işlem başına ve fraud skorları düşürülür, sürekli bu tarz şeyler olmaya başlanırsa o pos kapatılır hesaba bloke konur, yani işyeri patlar, dolayısı ile hem zarar etmemek için hem de faaliyetlerini aksatmamak için işyerleri olumlu cevap verebilir, 3-5 günde mevzu iade işlemiyle kapatılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dracos -- 14 Kasım 2016; 21:38:10 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.