Şimdi Ara

Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!! (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
7
Favori
173.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boomerang35

    Peki arkadaşlar bende şunu sorayım. 2004 yılında aracımı aldıgımda (2002 model peugeot 206 otomatik) aracım 35000 km deydi. Arac hala bende ve su an tam 68500 km de. Aldıgım tarihten beri yetkili servislerde bakımlarını hiç yaptırmadım ama gittigim her özel serviste verdikleri faturaları , yağ degişim km lerini , triger seti değişim faturalarını km siyle beraber işlettim ve hala saklıyorum. Zaten her 5000 de yağını degiştirdim elimde bircok bakım kartı var. Mesela arabayı satacak olsam bu bakım kartları ve faturalar alıcıda güven olustururmu. Aracım 9 yasında olmasına ragmen hala cok diri ve ne alt takımında ne baska yerinde ses yok denecek kadar az.


    Evet. Güven oluşturur. Şahsen ben arabanıza müşteri olsaydım ibraz edeceğiniz evraklar bende güven duygusu oluştururdu. Ben de arabamın tüm bakım faturalarını saklıyorum. Saklamadığım tek şey yakıt fişleri. Keşke onları da saklasaydım diyorum.
  • 2-3bin kar ettinizde bu yaptığınız sizden veya çocuklarınızdan çıkmazmı ey Allahtan korkmazlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RefLections -- 23 Ağustos 2011; 16:35:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RefLections

    2-3bin kar ettinizde bu yaptığınız sizden veya çocuklarınızdan çıkmazmı ey Allahtan korkmazlar


    Çıkar ama bilmez. Sonra da Allah'a isyan eder.

    Allah'ım. Benim günahım neydi de bana bu belayı verdin. vs. vs.

    Ulan sen arabanın km'si ile oynadın. Hileli mal sattın. Kul hakkına girdin. Yalan söyledin. Daha ne günah kaldı ki işlemediğin. Bir de konuşuyorsun.

    İşte insanlarımız aynen böyle. Asla kendine dokundurtmaz. En düzgün kendisidir.
  • Bilgilendiren tüm arkadaşlara teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thoca


    Bir gün peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) pazarda bir buğday sergisine uğradı. Elini buğday yığınının içine daldırınca parmakları ıslandı. Bunun üzerine satıcıya; “Bu ıslaklık ne?” diye sordu. Adam; ‘Ey Allah’ın Resûlü! Yağmur ıslattı’, dedi. Hz. Peygamber; “İnsanların görüp aldanmaması için o ıslak kısmı ekinin üstüne çıkarsaydın ya!” karşılığını verdi. Ardından da; “Bizi aldatan, bizden değildir.” buyurdu. [Müslim, Îmân 164]

    selam ile...

    Adam peygamberi kandırmaya çalışıyor , sizde yok bu insanlar km dusuruyo diyorsunuz, insanoğlu iste hırslarına nefsine(egosuna) yenilip aldatacak para kazanacağını zannediyor ancak farkında olmadan onurunu kaybediyor, her erkeğin onuru onun hayatın güzellikleri ile bağlantısını sağlayan manevi bir bagdir. Kisi onurunu yitirdikce hayattan zevk alamaz olur , mutluluğu maddiyatta arar aradikca harama daha çok bulasir bulaştıkta onurunu daha çok kaybeder , neticede cehennem azabının yanisira bu dünya zevklerinden de mahrum olurlar , çok maddi imkanları olabilir ancak maddi imkanlar neticesinde elde ettigi anlık mutluluklar dısında kisi genel olarak hayatın tatini alamaz. Kıssa dan galerici/satıcı hile yaparak kazandığı para ile mutlu olamaz , çünkü o da şeytana gururunu satmistir ve içten ice bu o kisiyi curutmektedir. Hileli mal alan arkadaslar üzülmeyin , bilerek hileli mal satan satıcının zararı sizin zararınızdan daha fazla , haram virüs gibidir zayiyata ve tahribata haramzadenin ruhundan baslar. Ruh tahribatı ise manevi olarak ozbenlikte ciddi bir sekilde acı vericidir. Haramzade bunu kabul etmesede , inkar etse de, keyf icinde gibi görünerse aslında bunlar ruhtaki tahribatın acısını hafifletmek amaçlı kaçış yollaridir tıpkı kanserlinin morfin kullanması gibi ruhi ızdırabını kısa sürede olsa dindirme yoludur. Emek dolu, hilesiz , alın teri göz nuru ile geçimlerinizi sağlamanızı dilerim. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doenitz -- 23 Ağustos 2011; 20:54:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Boomerang35

    Peki arkadaşlar bende şunu sorayım. 2004 yılında aracımı aldıgımda (2002 model peugeot 206 otomatik) aracım 35000 km deydi. Arac hala bende ve su an tam 68500 km de. Aldıgım tarihten beri yetkili servislerde bakımlarını hiç yaptırmadım ama gittigim her özel serviste verdikleri faturaları , yağ degişim km lerini , triger seti değişim faturalarını km siyle beraber işlettim ve hala saklıyorum. Zaten her 5000 de yağını degiştirdim elimde bircok bakım kartı var. Mesela arabayı satacak olsam bu bakım kartları ve faturalar alıcıda güven olustururmu. Aracım 9 yasında olmasına ragmen hala cok diri ve ne alt takımında ne baska yerinde ses yok denecek kadar az.


    Evet. Güven oluşturur. Şahsen ben arabanıza müşteri olsaydım ibraz edeceğiniz evraklar bende güven duygusu oluştururdu. Ben de arabamın tüm bakım faturalarını saklıyorum. Saklamadığım tek şey yakıt fişleri. Keşke onları da saklasaydım diyorum.


    Hangi takıt fişinde km yazıyor?
    Benim fişlerde km falan yazmıyorda :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _imkansız_

    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.


    servis size aracın enson kaç km de servise girdiğinden başka bişey söyleyemez zaten aracın km si ile oynayan insanlar(tabiki insan denirse) enson servis km sine uygun şekilde km geri alıyorklarki araştırırsanız sorun çıkmasın tabi bunu böyle yapmayıp enson 80000 km deservise girmiş aracı 60000km ye düşürenlerde olabiliyor. tabi bunu hangi vicdanla yapıyorlar anlamıyorum ha vatandaşın cebinden parasını çalmışsın ha km yi düşürmüşsün bence fark yok ikiside hırsızlık


    Bir arkadaşım özel servise gidiyordu mercedesini 50.000 km düşürdü özel serviside bağladı onlarda dosyalarına bir bağlama çekti çokta güzel sattı bu konuda kimse bişey diyemez ancak büyük servislerde bakım yapıldıysa en fazla 10.000km düşürebilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Bunu servislerde öğrenebilirsin.Hemen şase motor numarasından girip bakıyorlar;aracın gerçek km'sini söylüyorlar sana.


    servisler müneccim mi oldular, aracın sadece son bakıma geldiği km'yi söyleyebilirler, onun dışında bmw gibi bir kaç marka gerçek km'yi 3-4 farklı yerde saklıyor, mesela biri araç anahtarı içindeki çipte saklanıyor
  • Hobi olarak arabasının km sini düşürmek isteyenler artırmak isteyenlere duyurulur

    http://www.alibaba.com/product-gs/343139248/USA_Prog_odometer_correction.html

    Sorumluluk ve mesuliyet kabul edilmez
  • Arabayı "0" km aldınız... 50.000 km yaptınız ve km'yi düşürtüp 15.000 yapıp yetkili servise bakıma gittiniz, servis kayıtlarına geçirildi, bu arada diğer bakımları özel serviste yaptırdınız. Daha sonra bir 50.000 km daha yaptınız, km'yi bu sefer 65.000'den 30.000'e düşürdünüz, yetkili servise gittiniz, 30.000 bakımını yaptırdınız, tekrar 50.000 km yapıp 80.000'de iken 45.000'e çektirip yetkili servise gittiniz, 45.000 bakımını yaptırdınız...

    150.000 km yapmış araba oldu mu size 45.000 hem de servis kayıtlı... 3 yıllık arabayı da memurdan, yılda 15.000 km yapmış diye, servis kayıtlarında da doğrulanmış şekilde satarsınız...

    Sahtekarlığın ucu açık arkadaşlar, bunu yapan, direksiyonu, döşemeyi vites topuzunu pedalları da değiştirir ne olacak ki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Arabayı "0" km aldınız... 50.000 km yaptınız ve km'yi düşürtüp 15.000 yapıp yetkili servise bakıma gittiniz, servis kayıtlarına geçirildi, bu arada diğer bakımları özel serviste yaptırdınız. Daha sonra bir 50.000 km daha yaptınız, km'yi bu sefer 65.000'den 30.000'e düşürdünüz, yetkili servise gittiniz, 30.000 bakımını yaptırdınız, tekrar 50.000 km yapıp 80.000'de iken 45.000'e çektirip yetkili servise gittiniz, 45.000 bakımını yaptırdınız...

    150.000 km yapmış araba oldu mu size 45.000 hem de servis kayıtlı... 3 yıllık arabayı da memurdan, yılda 15.000 km yapmış diye, servis kayıtlarında da doğrulanmış şekilde satarsınız...

    Sahtekarlığın ucu açık arkadaşlar, bunu yapan, direksiyonu, döşemeyi vites topuzunu pedalları da değiştirir ne olacak ki...


    Genelde böyle uzun vadeli düşünemiyor sahtekarlar, ve al-sat ile ilgilenenler yapıyor bu km düşürmeyi, aracı kullanmak için alan yapmaz böyle şeyler, yapsa bile nadirdir yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkange


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Boomerang35

    Peki arkadaşlar bende şunu sorayım. 2004 yılında aracımı aldıgımda (2002 model peugeot 206 otomatik) aracım 35000 km deydi. Arac hala bende ve su an tam 68500 km de. Aldıgım tarihten beri yetkili servislerde bakımlarını hiç yaptırmadım ama gittigim her özel serviste verdikleri faturaları , yağ degişim km lerini , triger seti değişim faturalarını km siyle beraber işlettim ve hala saklıyorum. Zaten her 5000 de yağını degiştirdim elimde bircok bakım kartı var. Mesela arabayı satacak olsam bu bakım kartları ve faturalar alıcıda güven olustururmu. Aracım 9 yasında olmasına ragmen hala cok diri ve ne alt takımında ne baska yerinde ses yok denecek kadar az.


    Evet. Güven oluşturur. Şahsen ben arabanıza müşteri olsaydım ibraz edeceğiniz evraklar bende güven duygusu oluştururdu. Ben de arabamın tüm bakım faturalarını saklıyorum. Saklamadığım tek şey yakıt fişleri. Keşke onları da saklasaydım diyorum.


    Hangi takıt fişinde km yazıyor?
    Benim fişlerde km falan yazmıyorda :)


    Yetkili servise giden her arabanın km'si kayıt altına alınır. yapılan işlemlerin belirtildiği fişte km yazar. Ne sebepten olursa olsun, mutlaka kaydedilir. verilen evraklarda da yazar bu.

    Dışardaki eften püften kıytırık tamircilere götürürseniz elbette kayıt altına alınmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkange


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Boomerang35

    Peki arkadaşlar bende şunu sorayım. 2004 yılında aracımı aldıgımda (2002 model peugeot 206 otomatik) aracım 35000 km deydi. Arac hala bende ve su an tam 68500 km de. Aldıgım tarihten beri yetkili servislerde bakımlarını hiç yaptırmadım ama gittigim her özel serviste verdikleri faturaları , yağ degişim km lerini , triger seti değişim faturalarını km siyle beraber işlettim ve hala saklıyorum. Zaten her 5000 de yağını degiştirdim elimde bircok bakım kartı var. Mesela arabayı satacak olsam bu bakım kartları ve faturalar alıcıda güven olustururmu. Aracım 9 yasında olmasına ragmen hala cok diri ve ne alt takımında ne baska yerinde ses yok denecek kadar az.


    Evet. Güven oluşturur. Şahsen ben arabanıza müşteri olsaydım ibraz edeceğiniz evraklar bende güven duygusu oluştururdu. Ben de arabamın tüm bakım faturalarını saklıyorum. Saklamadığım tek şey yakıt fişleri. Keşke onları da saklasaydım diyorum.


    Hangi takıt fişinde km yazıyor?
    Benim fişlerde km falan yazmıyorda :)


    Yetkili servise giden her arabanın km'si kayıt altına alınır. yapılan işlemlerin belirtildiği fişte km yazar. Ne sebepten olursa olsun, mutlaka kaydedilir. verilen evraklarda da yazar bu.

    Dışardaki eften püften kıytırık tamircilere götürürseniz elbette kayıt altına alınmaz.


    Yakıt fişini neden tamirciden alayım?
    Yakıt fişi dediğiniz nedir sizin tam olarak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkange


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkange


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Boomerang35

    Peki arkadaşlar bende şunu sorayım. 2004 yılında aracımı aldıgımda (2002 model peugeot 206 otomatik) aracım 35000 km deydi. Arac hala bende ve su an tam 68500 km de. Aldıgım tarihten beri yetkili servislerde bakımlarını hiç yaptırmadım ama gittigim her özel serviste verdikleri faturaları , yağ degişim km lerini , triger seti değişim faturalarını km siyle beraber işlettim ve hala saklıyorum. Zaten her 5000 de yağını degiştirdim elimde bircok bakım kartı var. Mesela arabayı satacak olsam bu bakım kartları ve faturalar alıcıda güven olustururmu. Aracım 9 yasında olmasına ragmen hala cok diri ve ne alt takımında ne baska yerinde ses yok denecek kadar az.


    Evet. Güven oluşturur. Şahsen ben arabanıza müşteri olsaydım ibraz edeceğiniz evraklar bende güven duygusu oluştururdu. Ben de arabamın tüm bakım faturalarını saklıyorum. Saklamadığım tek şey yakıt fişleri. Keşke onları da saklasaydım diyorum.


    Hangi takıt fişinde km yazıyor?
    Benim fişlerde km falan yazmıyorda :)


    Yetkili servise giden her arabanın km'si kayıt altına alınır. yapılan işlemlerin belirtildiği fişte km yazar. Ne sebepten olursa olsun, mutlaka kaydedilir. verilen evraklarda da yazar bu.

    Dışardaki eften püften kıytırık tamircilere götürürseniz elbette kayıt altına alınmaz.


    Yakıt fişini neden tamirciden alayım?
    Yakıt fişi dediğiniz nedir sizin tam olarak?


    Yakıt fişlerinde km yazılmıyor. Yazılması gerekmez. Ama yazılsa hoş olurdu. İki benzin alımı arasında ne kadar yol yapıldığı belli olurdu.
  • Bende onun için sordum zaten. Mesajını alıntıladığım arkadaş yakıt fişlerini de saklasaydım km yazıyor demiş :)
  • kilometresi ile oynanmasi imkansiz araclar varmim varsa hangileri?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1

    kilometresi ile oynanmasi imkansiz araclar varmim varsa hangileri?


    İmkansız araç yok.
  • Yani adamlar 100 bin dolara mercedes bmw yapiyorlar ama bunun caresini bulamamislar oylemi?

    Siz yanlissiniz demiyorum ama bence bunun caresini bulmuslardir belkide pahali arabalarda vardir yalnizca ondan biz bilmiyoruzdur. Teknoloji inanilmaz gelisti elektronik ve bilgisayar baglantili aksamlar artik arabanin heryerinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Herkese Selamlar,

    Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

    1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

    2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.
    Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.
    Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.
    Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

    3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

    4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır.

    5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

    6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

    7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.
    Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.
    Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.
    İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

    8) Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.
    Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)


    çok faydalı teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1

    Yani adamlar 100 bin dolara mercedes bmw yapiyorlar ama bunun caresini bulamamislar oylemi?

    Siz yanlissiniz demiyorum ama bence bunun caresini bulmuslardir belkide pahali arabalarda vardir yalnizca ondan biz bilmiyoruzdur. Teknoloji inanilmaz gelisti elektronik ve bilgisayar baglantili aksamlar artik arabanin heryerinde.


    İsteseler bulurlar. Hatta ben kıt aklımla bunun nasıl olacağını yazdım. Fakat otomotiv endüstrisinin işine gelmez. Çünkü bir sürü insan özellikle diesel araç alırken km'sinin oynandığından korktuğu için sıfır araca yöneliyor.

    Peki km'oynamasının önüne nasıl geçilir?

    Cevap: Öncelikle sıfır üretilen bütün arabalara DVD diskine benzer bir disk takılacak. Bu disk arabanın motor ve şasi numarasını üzerinde barındıracak. Araba yol aldıkça dalga boyu çok kısa bir lazer tarafından her 1 km de bir tane nokta atılacak. Bu disk şifreli olacak ve silinmeye karşı da korumalı olacak. Tekrar silinip yazılamıyan bir şekilde üretilecek. Bu diski okuyabilen cihazlar da yetkili serviste olacak. yetkili servisteki makine diskteki noktaları sayacak. Mesela 100.000 tane nokta var ise bu demektir ki o araba 100.000 km'de.

    Bu kadar basit. Ama yapmazlar.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.