Şimdi Ara

Difüzor olayı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Difüzör konusunda Temyiz Mahkemesi kararı resmi olarak yarın açıklanacak. Fakat benim kendi açımdan sevindirici bir haber trf1.net'e düşmüş.

    Renault Yeni Difüzörü Kullanmaya Hazır

    Bugün Paris'te Renault F1 takımını temsil eden avukat, takımının yeni tartışmalı difüzör şeklinde olan difüzörü kullanmaya hazır olduğunu söyledi.

    FIA Temyiz Mahkemesi yargıçlarına konuşan Andrew Ford, Renault'un bu konsept üzerinde çalışmaya başladığını ve bu tasarımın yasal olup olmadığını sorduğunu belirtti.

    Ford " Bu botu Renault kaçırmadı... FIA bize yasal olduğunu söyledi." dedi.

    Ford, Renault'un tartışmalı difüzörlere benzer bir konsepti Çin de bile piste çıkarabileceğini söyledi.

    Avustralya'da Renault, Red Bull ve Ferrari takımları Brawn GP, Toyota ve Williams'ları protesto etmişleri ve oradan beklediği sonucu alamayan takımlar kararı temyize götürdüler. Konu bugün açığa kavuşacak.

    Ferrari'de mahkemeye katılan Nigel Tozzi " Sadece çok fazla kibirli bir insan birçok iş arkadaşının yasal olmadığını söylediğinde yaptığının doğru olduğunu söyleyebilir." dedi.







  • Ona bakarsan şöylede bir haber var;

    Rakip takımlar: 'Difüzer tasarımının illegal olduğunda şüphe yok'

    Williams, Toyota ve Brawn GP'nin rakiplerdi, FIA Uluslararası Temyiz Mahkemesi'ne verdikleri ifadelerde, bu üç takım tarafından kullanılan arka difüzerlerin illegal olduğunda şüphe bulunmadığını söyledi.

    Ferrari, Renault, BMW Sauber ve Red Bull, “difüzer üçlüsü”nün araçlarının yasal olduğu yönünde görüş bildiren Avustralya ve Malezya Grand Prix yarış hakemlerinin kararına karşı konuyu temyize götürmüştü.

    Ferrari’nin yasal temsilcisi Nigel Tozzi, Paris’teki mahkemeye verdiği ifadede, bu takımların illegal bir cihaz kullanarak kurallardaki yasal boşlukları suistimal ettiğinden şüphe bulunmadığını bildirdi.

    Press Association’da yer alan haberde Tozzi, sözkonusu takımların kelime oyunları yaparak sözde zekice davranmaya çabaladıklarını ancak mevzubahis kuralların amacının ortada olduğunu kaydetti.

    Tozzi, rakip takımların imkanlarını kullanmadığı için değil, Brawn, Toyota ve Williams’ın kuralları ihlal ettiği için temyize başvurduklarını vurguladı.

    Renault’nun temsilcisi Andrew Ford ise, FIA’nın tasarımın yasadışı olduğu sonucuna vardığını ifade etti.
    Brawn GP tartışmalı difüzer tasarımının da yardımıyla sezonun ilk iki yarışını kazanmıştı. Bugünkü oturumdan çıkacak sonuç sezonun gidişatını tümden değiştirebilecek.

    Mahkeme, tasarımın yasal olduğuna karar vermesi halinde, diğer takımların süratle “difüzer üçlüsünü” kopya etmesi gerekecek.

    Ancak tersi bir karar çıkması halinde, bu takımlar puanlarının silinme tehlikesiyle karşı karşıya bulunuyor.

    Takım patronu Ross Brawn yaptığı açıklamada, mahkemenin vereceği kararın takımının lehine olacağı konusunda iyimser olduğunu belirtmişti.




  • Bu haber benim verdiğimle çelişmiyor. Bu takımlar kararın temyizde onanması ihtimaline karşı gerekli hazırlığı yapmış olmalarına rağmen yine de hakemlerin verdikleri kararın onanmaması gerektiğini düşünüyorlar. Onlar söz konusu difüzör'ün yasal olmadığından eminler.

    Ben de yasal olmadığını düşünüyorum fakat yine benim inancıma göre bu mesele değil. Fia hukuki tutarlılık ve hukuka uygunluk fikriyle yapmadı bütün bunları. Eğer öyle bir kaygıları olsaydı kurallardaki boşluğu hemen doldururlardı. Bütün takımların ön kanat ve arka kanatlar nasılki farklı tasarımları olmasına rağmen aynı temel üzerine ise yine üç takım haricindeki takımalrın difüzörleri de farklı tasarıma sahip aynı temeli paylaşan parçalar. Yani kurallar ya üç takımın lehine olacak şekilde ve diğer takımlara kesin birşey söylenmeyerek haksızlık yapıldı ya da kurallar genelin anladığı şekilde ve üç takıma kıyak geçiliyor. Bu ikinci kısım yani üç takıma kıyak olayı daha Fia yönetimini düşündüğümüzde kolayca doğru diyebileceğimiz seçenek. Bu üç takımın üstüne F1'den çekilme dedikoduları olması da olaya ayrı bir renk katıyor. Bu rengin tonlarından biri de bize şunu söylüyor; bu takımların ekstra masrafa girmemesi için temyiz mahkemesi difüzörleri yasal kabul edecek ve bu üç takım değil diğer takımlar otomobillerini değiştirecek. Onlar zaten gerekli tasarımı hazırlayarak masrafları yapmışlar.

    Bütün bunların haricinde takımlar hiçbir zaman bu difüzörü yasal kabul etmeyecek. Çünkü özellikle BGP'yi yakalamaları bir kaç yarış alacak ve geçmeleri ise sezon sonunu bulur. Bu da onlar için hiç hoş değil.
    En önemli kısım ise Geçiş Çalışma Grubu'nun takımlarının bu difüzörü kullanmıyor oluşları. Mclaren Renault ve Ferrari mühendislerinin önerileri ve çalışmaları sonucu elde ettikleri veriler doğrultusunda geçiş farkını 1 saniyeye indirmek için yapılmış olan kural değişikliklerini, önerileri hazırlayan takım çalışanlarının yanlış anlamış olmaları söz konusu olabilir mi ? Onlar difüzörü neden kısıtladıklarını bilmiyorlar mı ? Tabiki biliyor. Ama amaçtan sapan ve sporla değil skandalla spekülasyonla yaşayan iki bunak herşeyi mahfediyor.




  • sımdı dıfuzor yasal degıl kararı cıkarsa renault sauber ferrarı mclaren harcadıkları paraların uzerıne bır damacana soguk su ıcecek.
    yok eger legal ıse bu seferde bu nasıl kural koymaktır homurtuları cıkacak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166

    sımdı dıfuzor yasal degıl kararı cıkarsa renault sauber ferrarı mclaren harcadıkları paraların uzerıne bır damacana soguk su ıcecek.
    yok eger legal ıse bu seferde bu nasıl kural koymaktır homurtuları cıkacak.


    Yukarıda yaptığım açıklama dolayısı ile bu difüzör'ün yasal olması imkansız. Yazılı olan metin Geçiş Çalışma Grubunun koymak istediği kuralı tam olarak açıklayamamış olabilir fakat bu durumda da kötü niyet devreye girer. Yani yasal değil fakat dediğim gibi adalet değil çıkarlar ve amaçlar çalışacak. Ona göre karar verilecek. Bu yüzden de takımlar hazırladıkları tasarımı kullanmak zorunda kalacaklar.
  • difüzörler illegal çıkacak.benden söylemesi
    bu durumda liderliği de kaybedecek gp ler ve diğer 2 takımın aldığı puanlar başbaş.
    şampiyona yeniden başlayacak...
  • Difüzör yasal çıkmış. Olması gerekn de buydu. Kurallarda boşluk falan olmaz. Kurala ya uyar ya uymaz. Başka bir ihtimal yok. Yarış hakemleri bu işi bizden daha mı az biliyorlar, kuralların en iyi okuyabilecek kişilerdir. Eğer onlar buna onay verdiyse kurala uygundur. Temize boşuna gidildi. buradaki sorun Ferrari ve McLaren'nin geride kalması. Tersi bir durum olsaydı, aynı şeyler söylenecekmiydi.
  • dıfuzorler legal kararı cıkmasa dahı puanların sılınmemesı lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166

    dıfuzorler legal kararı cıkmasa dahı puanların sılınmemesı lazım.


    Fia mass damperi yasakladıktan
    geçmişte mass damper olayında hangi yarış hatırlamıyorum ama hakemler Onay vermesine rağmen konu temyiz mahkemesinde olduğu için puan silinmesi endişesiyle Renault mass damperi aracından çıkarmıştı
    bir yarıştan sonra da bar takımı kurallara uygun olmayan araçla yarıştığı için diskalifiye edilmiş ve 2 yarış men cezası almıştı

    bu arada karar daha açıklanmadı öğleden sonra açıklanacak işkembeci'lere selam
  • Brawn GP, Williams ve Toyota eğer difüzörleri illegal kabul edilip ilk iki yarışın klasmanından çıkarılırlarsa yeni oluşacak puan durumu da şöyle olacak:

    Takımlar Puan Durumu:

    1- Toro Rosso Ferrari 16
    2- Renault 12,5
    3- BMW 9
    4- Force India Mercedes 8
    5- Red Bull Renault 7
    6- McLaren Mercedes 3
    7- Ferrari 3


    Pilotlar Puan Durumu:

    1- Fernando Alonso 11,5
    2- Nick Heidfeld 9
    3- Sèbastien Buemi 8
    4- Sèbastien Bourdais 8
    5- Mark Webber 6
    6- Adrian Sutil 5
    7- Lewis Hamilton 3
    8- Giancarlo Fisichella 3
    9- Felipe Massa 2,5
    10- Nelson Piquet Jr 1
    11- Sebastian Vettel 1
    12- Kimi Räikkönen 0,5

    Not: Kendim hesapladım, ufak yanlışlar olabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: baybars_
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166
    dıfuzorler legal kararı cıkmasa dahı puanların sılınmemesı lazım.


    Fia mass damperi yasakladıktan
    geçmişte mass damper olayında hangi yarış hatırlamıyorum ama hakemler Onay vermesine rağmen konu temyiz mahkemesinde olduğu için puan silinmesi endişesiyle Renault mass damperi aracından çıkarmıştı
    bir yarıştan sonra da bar takımı kurallara uygun olmayan araçla yarıştığı için diskalifiye edilmiş ve 2 yarış men cezası almıştı

    bu arada karar daha açıklanmadı öğleden sonra açıklanacak işkembeci'lere selam

    fakat burada benzerlık brawn ıle mass damper kullanan renault .yanı mass damper yasaklandıktan sonra dahı renault puanları sıınmemıstı.bu yuzden sımdı puan sılınmesı yanlıs olur.

    kaldıkı her ıkı karardada takımların hosutsuz olacagı kesın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orjinalden alıntı: baybars_
    quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166
    dıfuzorler legal kararı cıkmasa dahı puanların sılınmemesı lazım.


    Fia mass damperi yasakladıktan
    geçmişte mass damper olayında hangi yarış hatırlamıyorum ama hakemler Onay vermesine rağmen konu temyiz mahkemesinde olduğu için puan silinmesi endişesiyle Renault mass damperi aracından çıkarmıştı
    bir yarıştan sonra da bar takımı kurallara uygun olmayan araçla yarıştığı için diskalifiye edilmiş ve 2 yarış men cezası almıştı

    bu arada karar daha açıklanmadı öğleden sonra açıklanacak işkembeci'lere selam

    fakat burada benzerlık brawn ıle mass damper kullanan renault .yanı mass damper yasaklandıktan sonra dahı renault puanları sıınmemıstı.bu yuzden sımdı puan sılınmesı yanlıs olur.

    kaldıkı her ıkı karardada takımların hosutsuz olacagı kesın.

    Baybars Hondalar yarışlardan 2005'de ihraç edildiler. O sene Renault'un süspansiyn sistemi ile ilgili bir sorun olmadı. Mass Damper olayı 2006 sezonu hilesiydi. Renault'un puanları silinmedi çünkü hızında 1 sn diyebileceğimiz büyüklükte bir fark yapmıyordu, ayrıca kurallara aykırılığı gerçekten tartışılır bir sistemdi. Dahası herhangi bir takım itiraz etmemişti. Diğer takımlarda da aynı görevi yapan farklı tasarımlar vardı. Renaultunkini sorunlu bulmuşlardı. Ama Renault Japonya'da yine uçtu.
    Burada üçüncü kez tekrar ediyorum karar adaleti sağlamak için verilmedi hakemler tarafından. Büyük ihtimal temyizde aynı amacı gütmeyecek.




  • Evet beyler, gördüğünüz gibi beklenen şey oldu. Burada önemli olan adalet değil.

    FIA difüzer tasarımın yasal olduğunu açıkladı


    FIA Uluslararası Temyiz Mahkemesi, Brawn GP, Toyota ve Williams tarafından kullanılan çift katlı difüzer tasarımlarının yasal olduğunu açıkladı.

    Dün Paris'te düzenlenen ve sekiz saat süren oturumun ardından geceyi davayı değerlendirmekle geçiren Uluslararası Temyiz Mahkemesi jüri heyeti, Ferrari, Red Bull Racing, Renault ve BMW Sauber tarafından yapılan protestoyu geri çevirmiş oldu.

    Mahkemenin, kesin olarak, "difüzer üçlüsünün" araçlarının yasal olduğu kararı vermesinin ardından, konu hakkındaki tartışmalara son nokta konulmuş oldu.

    Şimdi diğer takımlar sezonun geri kalanında, mümkün olan en kısa sürede rakiplerine benzer tasarımları geliştirmek zorunda kalacak.




  • sımdı wokıng dekı telası varın sız dusunun
  • Araçlara saldırıyorlar takımlar. Hemen eski difüzörler çöpe. Yenilerinin montajı başladı bile.

    Ek: Biri bi yorum yapmış, klasik olsa da çok hoşuma gitti:

    quote:

    Jenson Button Şampiy..




    Şaka bir yana bakalım özellikle büyük takımlar test yasağı olan sezonda ne kadar zamanda adapte olabilecekler. Öte yandan McLaren arka tarafta yaşadığı downforce eksikliği yüzünden geride kalıyordu. Bakalım yeni tarz difüzör ile neler yapabilecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxiyavuz -- 15 Nisan 2009; 12:58:26 >




  • Bildiğim kadarıyla difüzerin değişmesi demek aracın önemli bi kısmının yeniden tasarlanması demek. test yasağı yüzünden 3 takım dışındakilerin işi zor.

    Ama yine de avrupaya gitmeden önce belki birşeyler değişebilir.
  • Yerinde bir karar oldu,Toyota,williams ve brawngp avrupaya kadar ne puan alırlarsa yanlarına kar kalır.Diğer takımların tasarımları değiştirmesi ile birlikte arka sıralara düşeceklerini tahmin ediyorum.
  • tüm takımlar difuzorlerini değiştirmeye başlayacak o zaman
  • önce yarışı tamamlamaları gerekli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ikista

    Bildiğim kadarıyla difüzerin değişmesi demek aracın önemli bi kısmının yeniden tasarlanması demek. test yasağı yüzünden 3 takım dışındakilerin işi zor.

    test yasagı dısında ruzgar tunelı kullanımınada lımıt geldı.
    ıs smulasyona kaldı artık.avrupa ya donus ıle bırlıkte sauber renault ferrarı mclaren ın tekrar zırveye yerlesecegın sanıyorum
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.