Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (155. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6.309
Cevap
39
Favori
909.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orjinalden alıntı: codew


    quote:

    Orjinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Unutmadan, peki dead lock iptal edildiğinde alarm devrede oluyor mu acaba?


    Bunu bilmiyorum ama tahminen kapılar, pencere açıksa dışardan veya direk içerden açılabilecek ve açılırsa alarm devreye girecek şekildedir. Bu noktada iç hareket sensörlerinin de devreden çıktığını okumuştum. Dolayısı ile köpek alarmı devreye sokmuyor.


    aşağıdaki açıklama kullanma kılavuzundan...

    "Alarrm devreye girdiğinde, sürekli olarak tüm alarm girdilerini izler. Alarm aşağıdaki durumlarda devreye girer:
    •Motor kaputu açıldığında
    •Bagaj kapağı açıldığında
    •Bir yan kapı açıldığında
    •Kontak, onaylanmamış bir anahtarla açılmak istendiğinde veya zorlandığında
    •Yolcu kabininde bir hareket algılandığında (hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)
    •Araç kaldırıldığında ya da çekildiğinde (yatma sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)
    •Akü kablosu söküldüğünde
    •Sirenin bağlantılarını sökmeye çalışan olursa
    "

    bahsettiğimiz düğme deadlock, hareket sensörü ve yatma sensörünü geçici olarak devre dışı bırakır, alarm diğer durumlar için çalışmaya devam eder.

    selamlar

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan.d

    aşağıdaki açıklama kullanma kılavuzundan...

    "Alarm devreye girdiğinde, sürekli olarak tüm alarm girdilerini izler. Alarm aşağıdaki durumlarda devreye girer:
    •Motor kaputu açıldığında
    •Bagaj kapağı açıldığında
    •Bir yan kapı açıldığında
    •Kontak, onaylanmamış bir anahtarla açılmak istendiğinde veya zorlandığında
    •Yolcu kabininde bir hareket algılandığında (hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)
    •Araç kaldırıldığında ya da çekildiğinde (yatma sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)
    •Akü kablosu söküldüğünde
    •Sirenin bağlantılarını sökmeye çalışan olursa
    "

    bahsettiğimiz düğme deadlock, hareket sensörü ve yatma sensörünü geçici olarak devre dışı bırakır, alarm diğer durumlar için çalışmaya devam eder.

    selamlar




    Bugün bir deneme yaptım.
    -Arabayı çalıştırdım.
    -Yan camı açtım ve arabayı stop ettim.
    -Arabadan indim ve uzaktan kumanda ile kilitledim.
    -25 sn. sonra dead lock'un devreye girdiğini kapılardan gelen ses ile anladım.
    -Kolumu açık olan yan camdan içeri soktum. İçerden Kapıyı açmaya çalıştım. Kapılar açılmadı.
    -Bir müddet kolumu arabanın içinde salladım ama alarm devereye girmedi.

    Sanırım "Yolcu kabininde bir hareket algılandığında (hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)" parantez içindeki özelliğin benim arabada olmamasından kaynaklanıyor.

    Yukarıdaki açıklamaların ve bu denemeden çıkan sonuçtan anladığım (Tabi benim araba için geçerli olmak üzere) : Kaputun, kapının açılması vs. gibi durumlarda arabanın alarmı çalışacak ama içeride hareket eden bir canlı olduğunda çalmayacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan.d

    aşağıdaki açıklama kullanma kılavuzundan...

    "Alarm devreye girdiğinde, sürekli olarak tüm alarm girdilerini izler. Alarm aşağıdaki durumlarda devreye girer:
    •Motor kaputu açıldığında
    •Bagaj kapağı açıldığında
    •Bir yan kapı açıldığında
    •Kontak, onaylanmamış bir anahtarla açılmak istendiğinde veya zorlandığında
    •Yolcu kabininde bir hareket algılandığında (hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)
    •Araç kaldırıldığında ya da çekildiğinde (yatma sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)
    •Akü kablosu söküldüğünde
    •Sirenin bağlantılarını sökmeye çalışan olursa
    "

    bahsettiğimiz düğme deadlock, hareket sensörü ve yatma sensörünü geçici olarak devre dışı bırakır, alarm diğer durumlar için çalışmaya devam eder.

    selamlar




    Bugün bir deneme yaptım.
    -Arabayı çalıştırdım.
    -Yan camı açtım ve arabayı stop ettim.
    -Arabadan indim ve uzaktan kumanda ile kilitledim.
    -25 sn. sonra dead lock'un devreye girdiğini kapılardan gelen ses ile anladım.
    -Kolumu açık olan yan camdan içeri soktum. İçerden Kapıyı açmaya çalıştım. Kapılar açılmadı.
    -Bir müddet kolumu arabanın içinde salladım ama alarm devereye girmedi.

    Sanırım "Yolcu kabininde bir hareket algılandığında (hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak)" parantez içindeki özelliğin benim arabada olmamasından kaynaklanıyor.

    Yukarıdaki açıklamaların ve bu denemeden çıkan sonuçtan anladığım (Tabi benim araba için geçerli olmak üzere) : Kaputun, kapının açılması vs. gibi durumlarda arabanın alarmı çalışacak ama içeride hareket eden bir canlı olduğunda çalmayacak.

    Alıntıları Göster
    quote:



    Orjinalden alıntı: Wartox

    Bu arada şu ekran olayına ne diyorsun? Sadece navigasyon ve geri görüş kamerası olarak mı kullanılıyor yoksa TV, DVD veya MultiMedia Arayüzü, Klima kontrolleri vb. bir işlevi varmı? Birde Navigasyon sistemi Türkiye'de destekliyor mu şuan için?


    Autoshow Dergisi (12-18 Ocak) sayı 2'de XC60 testi yapılmış. Geri görüş kamerası çalışmadığı zaman ekranın boş durmasını kötü görünüyor diyerek eleştirmişler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat_1

    quote:



    Orjinalden alıntı: Wartox

    Bu arada şu ekran olayına ne diyorsun? Sadece navigasyon ve geri görüş kamerası olarak mı kullanılıyor yoksa TV, DVD veya MultiMedia Arayüzü, Klima kontrolleri vb. bir işlevi varmı? Birde Navigasyon sistemi Türkiye'de destekliyor mu şuan için?


    Autoshow Dergisi (12-18 Ocak) sayı 2'de XC60 testi yapılmış. Geri görüş kamerası çalışmadığı zaman ekranın boş durmasını kötü görünüyor diyerek eleştirmişler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serhat_1

    quote:



    Orjinalden alıntı: Wartox

    Bu arada şu ekran olayına ne diyorsun? Sadece navigasyon ve geri görüş kamerası olarak mı kullanılıyor yoksa TV, DVD veya MultiMedia Arayüzü, Klima kontrolleri vb. bir işlevi varmı? Birde Navigasyon sistemi Türkiye'de destekliyor mu şuan için?


    Autoshow Dergisi (12-18 Ocak) sayı 2'de XC60 testi yapılmış. Geri görüş kamerası çalışmadığı zaman ekranın boş durmasını kötü görünüyor diyerek eleştirmişler.


    Bilgilendirmen için saol.. Tam tahmin ettiğim gibi yine sadece Navigasyon ve Geri Görüş Kamerası için yapılmış bir ekran.. İnsan bir multimedya arayüzü fln ekler şu ekrana veya en azından aracın hız, yakıt, mesafe bilgilerini fln verir bu ekrana.. Ama bence büyük ihtimalle TV veya DVD entegre etmiş olabilirler...

     [DH]   V O L V O    for   L I F E



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 14 Ocak 2009; 13:55:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orjinalden alıntı: serhat_1

    quote:



    Orjinalden alıntı: Wartox

    Bu arada şu ekran olayına ne diyorsun? Sadece navigasyon ve geri görüş kamerası olarak mı kullanılıyor yoksa TV, DVD veya MultiMedia Arayüzü, Klima kontrolleri vb. bir işlevi varmı? Birde Navigasyon sistemi Türkiye'de destekliyor mu şuan için?


    Autoshow Dergisi (12-18 Ocak) sayı 2'de XC60 testi yapılmış. Geri görüş kamerası çalışmadığı zaman ekranın boş durmasını kötü görünüyor diyerek eleştirmişler.


    Bilgilendirmen için saol.. Tam tahmin ettiğim gibi yine sadece Navigasyon ve Geri Görüş Kamerası için yapılmış bir ekran.. İnsan bir multimedya arayüzü fln ekler şu ekrana veya en azından aracın hız, yakıt, mesafe bilgilerini fln verir bu ekrana.. Ama bence büyük ihtimalle TV veya DVD entegre etmiş olabilirler...

     [DH]   V O L V O    for   L I F E


    Alıntıları Göster
    Codalton ve ihtiyacı olan herkes için, VOLVO S40 2001 Modellerin tüm motor seçeneklerindeki standart donanımlarını orjinal broşüründen ekliyorum..

     [DH]   V O L V O    for   L I F E


    Umarım yardımcı olabilmişimdir, kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Codalton ve ihtiyacı olan herkes için, VOLVO S40 2001 Modellerin tüm motor seçeneklerindeki standart donanımlarını orjinal broşüründen ekliyorum..

     [DH]   V O L V O    for   L I F E


    Umarım yardımcı olabilmişimdir, kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    Wartox ,
    2000 model S40 ait Donanım ve Teknik Verileri varmı sende? Onu da gösterirsen sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliihsangun

    Wartox ,
    2000 model S40 ait Donanım ve Teknik Verileri varmı sende? Onu da gösterirsen sevinirim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aliihsangun

    Wartox ,
    2000 model S40 ait Donanım ve Teknik Verileri varmı sende? Onu da gösterirsen sevinirim.


    Elimde malesef 2000 modellere ait teknik verileri ilk sayfada bulabilirsin.. Donanıma ait bir kaynak yok elimde fakat 2001'lerle çok fark yok.. En büyük fark Perde Airbag (IC) 2000'lerde yok sadece.. Onun dışında birçok donanım aynı olması gerekiyor.. Bir sorun olursa yardımcı olabilirim, fakat dediğim gibi malesef 2000'lere ait bir kaynak yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Liste şimdilik 47. sayfada. Bir-iki sayfa daha ilerlediğimizde yeni mesaj olarak ekleyeceğim.

    Hocam,

    Bu listeyi ilk sayfa, ilk mesaja eklesen nasıl olur? Böylece hem senin açından güncelleme yapman daha kolay olur, hem de bizler açısından takip etmesi kolay olur. Yeni bir kullanıcının ilerleyen sayfalar nedeniyle, listeye ulaşması da zor olmaktan çıkar böylece...

    Düzeltme: İlk mesaj sana ait değilmiş. Yeni farkettim.Bu nedenle benim söylediğim olmaz. Ama sadece kullanıcı listesinin kaydedildiği bir konu açılabilir.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Hesheit,

    Beni listeye ekleyebilir misin lütfen?

    2008 V50 1.6D Titanyum Gri Ankara




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sportsswagon

    Sevgili Hesheit,

    Beni listeye ekleyebilir misin lütfen?

    2008 V50 1.6D Titanyum Gri Ankara

    Alıntıları Göster
    Selamlar;
    Biliyorsunuz Kuzey Amerika Uluslararası Oto Show fuarı, Detroit'de devam ediyor.
    Sevgili markamız Volvo ve elçimiz S60 da görücüye çıktı.

    Bugüne kadar gördüğümüz stüdyo fotolarının dışında, ziyaretçiler S60'ı incelerken çekilen iyi kalite fotoları da ekteki linkte:
    http://autoshow.autos.msn.com/autoshow/detroit2009/photogallery.aspx?cp-documentid=16347749

    Eğer fuar ile ilgili daha detaylı bilgi almak istersenizde, buradan buyrun:
    http://www.naias.com/

    Sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Selamlar;
    Biliyorsunuz Kuzey Amerika Uluslararası Oto Show fuarı, Detroit'de devam ediyor.
    Sevgili markamız Volvo ve elçimiz S60 da görücüye çıktı.

    Bugüne kadar gördüğümüz stüdyo fotolarının dışında, ziyaretçiler S60'ı incelerken çekilen iyi kalite fotoları da ekteki linkte:
    http://autoshow.autos.msn.com/autoshow/detroit2009/photogallery.aspx?cp-documentid=16347749

    Eğer fuar ile ilgili daha detaylı bilgi almak istersenizde, buradan buyrun:
    http://www.naias.com/

    Sevgiler.

    Alıntıları Göster
    herkese selamlar... artık bende bir volvo kullanıcısıyım 2009 model S 40 dynamic paket beyaz renkde..
    aracımı yaklaşık 15 gündür kullanıyorum 2000 km oldu..çoğunluk şehir dışı ve bol virajlı yollar ( bilen bilir antalya-kemer-kumluca arası)
    aracı almadan önce çok araştırdım piyasadaki 40-45 000 ytl civarındaki tüm modelleri test etttim, tam toyota corolla alacakken -şahit olduğum bir kaza sonrası- bir anda firkimi değiştirdim birazda borca girerek volvoyu aldım.
    malzeme kalitesinden, konfor seviyesinden, yol tutuşundan ve motor performansından çok memnunum..sadece arka arkaya girilen sert virajlı yollarda sol A sutunu görüşümü engelliyor ama yeni nesil çoğu araç böyle...
    şu ana kadar ortalama tüketim ortalaması 6.9 lt.
    bir kaç nokta canımı sıktı onları paylaşayım istedim:
    1.si solkapı üst kısımlarından bi yerden gelen rüzgar sesi ; 100 km/S i geçince başlıyor ve çok can sıkıcı.
    2.si özellikle şehir içi kullanımda dur kalklarda vites boşdayken frenaj esnasında rölanti devri 600 lara kadar düşüyor ve titreme hissediyor, neredeyse stop edecek derken toparlanıyor..ve bu olay neredeyse her ışıkda oluyor :( :(
    3.sü ise 3000 devir /dk dan sonra başlayan vites kolunun altından biryerlerden gelen tıkırtı tarzı bir ses..istisnasız her vites geçisinden önce duyuluyor..sinir olduğum için arabayı devirsiz kullanıyorum :(
    15 00 ytl fazla para ödediğim arabama işte bu nedenlerden henüz ısınamadım..
    bu forumu üşenmeden baştan sona okudum..benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşlarda olmuş.... neredeyse 5 yıldır piyasada olan bir otomobilde böyle basit sorunların hala çözülememiş olması beni üzdü açıkcası...

    bunların dışıda aracımın en sevdiğim yönü - aynı zamanda aracı alma sebebim - bana verdiği GÜVEN DUYGUSU biliyorsunuz türkiye yollarında her an herşey olabilir.. hepinize güvenlive huzurlu yolculuklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ariasos07

    herkese selamlar... artık bende bir volvo kullanıcısıyım 2009 model S 40 dynamic paket beyaz renkde..
    aracımı yaklaşık 15 gündür kullanıyorum 2000 km oldu..çoğunluk şehir dışı ve bol virajlı yollar ( bilen bilir antalya-kemer-kumluca arası)
    aracı almadan önce çok araştırdım piyasadaki 40-45 000 ytl civarındaki tüm modelleri test etttim, tam toyota corolla alacakken -şahit olduğum bir kaza sonrası- bir anda firkimi değiştirdim birazda borca girerek volvoyu aldım.
    malzeme kalitesinden, konfor seviyesinden, yol tutuşundan ve motor performansından çok memnunum..sadece arka arkaya girilen sert virajlı yollarda sol A sutunu görüşümü engelliyor ama yeni nesil çoğu araç böyle...
    şu ana kadar ortalama tüketim ortalaması 6.9 lt.
    bir kaç nokta canımı sıktı onları paylaşayım istedim:
    1.si solkapı üst kısımlarından bi yerden gelen rüzgar sesi ; 100 km/S i geçince başlıyor ve çok can sıkıcı.
    2.si özellikle şehir içi kullanımda dur kalklarda vites boşdayken frenaj esnasında rölanti devri 600 lara kadar düşüyor ve titreme hissediyor, neredeyse stop edecek derken toparlanıyor..ve bu olay neredeyse her ışıkda oluyor :( :(
    3.sü ise 3000 devir /dk dan sonra başlayan vites kolunun altından biryerlerden gelen tıkırtı tarzı bir ses..istisnasız her vites geçisinden önce duyuluyor..sinir olduğum için arabayı devirsiz kullanıyorum :(
    15 00 ytl fazla para ödediğim arabama işte bu nedenlerden henüz ısınamadım..
    bu forumu üşenmeden baştan sona okudum..benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşlarda olmuş.... neredeyse 5 yıldır piyasada olan bir otomobilde böyle basit sorunların hala çözülememiş olması beni üzdü açıkcası...

    bunların dışıda aracımın en sevdiğim yönü - aynı zamanda aracı alma sebebim - bana verdiği GÜVEN DUYGUSU biliyorsunuz türkiye yollarında her an herşey olabilir.. hepinize güvenlive huzurlu yolculuklar

    Alıntıları Göster
    @ ariasos07

    Otomobilinizi güle güle kullanın.
    Geçen sene bu zamanları aklıma getirdiniz, 3 ocak 2008 yılında kullanmaya başladığımda benzer sorunları bende yaşamıştım. Forumu okuduğunuza göre benim mesajlarımı da okumuşsunuzdur.

    1. Rüzgar sesi ilk günlerde benim de hemen dikkatimi çekmişti, o zamanlar servise gittiğimde kapıların ayarlanabileceğini söylemişlerdi, ancak kapı fitilleri yeni olduğu için alışması gerektiğini düşünerek ben ayarlatmamıştım, bir süre sonra ses kayboldu.

    2. Benim de en hoşuma gitmeyen hadiselerden biridir. Forumda benden sonra ilk kez siz net olarak bu sorunu belirttiniz, herhalde her s40 1.6d kullanıcısının yaşamadığı bir sorun. Ama bende her zaman tekrarlamıyordu bazen olmakla birlikte 800 ve 600 devir çizgisinin ortasına kadar düşüyordu, bu sorun için servise gittiğimde test sürüşüne çıktık bir türlü hadise tekrar etmedi. Bilgisayara bağladılar, sorun çıkmadı, biraz üstelediğimde ifadelerime dayanarak bunun turbo basınçlı bir otomobil olduğunu, turbonun ters emiş yaptığı şeklinde bir çıkarım yaptığım bir konuşma oldu. Bahsettiğim gibi bazen olan sorun yaz aylarında nedereyse hiç tekrarlanmadı, çok sıcak havalarda klima açıkken bir kaç defa rastladım. Şu aralar motor soğukken bazen sorun tekrar ediyor. Sonuç olarak beni zor duruma sokacak bir sorun yaratmasada ben normal olmadığı görüşündeyim sahip olduğumuz diğer turbo besleme 1.9 dizel motorda hiç karşılaşmadım.

    3. Bahsettiğiniz tıkırtı sesini tam olarak anlayamamakla beraber debriyajdan geldiğini tahmin ettiğim bir ses bende de var. Ancak bende özellikle sıkışık trafikte bir süre geçirdikten sonra eve geldiğimde debriyaj pedalına basıp bıraktığım zaman mekanik bir ses duyuyorum. Bazen benzer bir sesi özellikle 1.vitesten 2ye seri bir şekilde vites değiştirdiğim zamanda duyuyorum, ama ilk aldığım dönemde böyle birşey hatırlamıyorum yaz sonu ortaya çıkmaya başladı.

    Aslında bu sorunlarıda artık çok araştırmıyorum pozitif düşünerek normal çalışma karakteristiği oldukları, sorun çıkarmayacakları şeklinde bir anlayışım var şu ara...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhat_1 -- 15 Ocak 2009; 21:13:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat_1

    @ ariasos07

    Otomobilinizi güle güle kullanın.
    Geçen sene bu zamanları aklıma getirdiniz, 3 ocak 2008 yılında kullanmaya başladığımda benzer sorunları bende yaşamıştım. Forumu okuduğunuza göre benim mesajlarımı da okumuşsunuzdur.

    1. Rüzgar sesi ilk günlerde benim de hemen dikkatimi çekmişti, o zamanlar servise gittiğimde kapıların ayarlanabileceğini söylemişlerdi, ancak kapı fitilleri yeni olduğu için alışması gerektiğini düşünerek ben ayarlatmamıştım, bir süre sonra ses kayboldu.

    2. Benim de en hoşuma gitmeyen hadiselerden biridir. Forumda benden sonra ilk kez siz net olarak bu sorunu belirttiniz, herhalde her s40 1.6d kullanıcısının yaşamadığı bir sorun. Ama bende her zaman tekrarlamıyordu bazen olmakla birlikte 800 ve 600 devir çizgisinin ortasına kadar düşüyordu, bu sorun için servise gittiğimde test sürüşüne çıktık bir türlü hadise tekrar etmedi. Bilgisayara bağladılar, sorun çıkmadı, biraz üstelediğimde ifadelerime dayanarak bunun turbo basınçlı bir otomobil olduğunu, turbonun ters emiş yaptığı şeklinde bir çıkarım yaptığım bir konuşma oldu. Bahsettiğim gibi bazen olan sorun yaz aylarında nedereyse hiç tekrarlanmadı, çok sıcak havalarda klima açıkken bir kaç defa rastladım. Şu aralar motor soğukken bazen sorun tekrar ediyor. Sonuç olarak beni zor duruma sokacak bir sorun yaratmasada ben normal olmadığı görüşündeyim sahip olduğumuz diğer turbo besleme 1.9 dizel motorda hiç karşılaşmadım.

    3. Bahsettiğiniz tıkırtı sesini tam olarak anlayamamakla beraber debriyajdan geldiğini tahmin ettiğim bir ses bende de var. Ancak bende özellikle sıkışık trafikte bir süre geçirdikten sonra eve geldiğimde debriyaj pedalına basıp bıraktığım zaman mekanik bir ses duyuyorum. Bazen benzer bir sesi özellikle 1.vitesten 2ye seri bir şekilde vites değiştirdiğim zamanda duyuyorum, ama ilk aldığım dönemde böyle birşey hatırlamıyorum yaz sonu ortaya çıkmaya başladı.

    Aslında bu sorunlarıda artık çok araştırmıyorum pozitif düşünerek normal çalışma karakteristiği oldukları, sorun çıkarmayacakları şeklinde bir anlayışım var şu ara...

    Alıntıları Göster
    Volkan.d kardeşime burdan teşekkür ederim lütfen Yanlış bilgilendirme vermiş olan Serhat kardeşimize burdan sesleniyorum....iç denetim alarm düğmesine basınca artık ben aklıma gelirim...saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan.d

    dead lock devreden çıkarma (feribot veya aracı çekme esnasında hareket sensörünü devreden çıkarır).



    Sanırım alarm simgesine benzeyen düğmeden bahsediyorsun. Basılı halde yani yeşil ışık yanar halde iken mi devreden çıkıyor, yoksa yeşil ışık sönükken mi?

    Cevap için şimdiden teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Aracınız hayırlı olsun Ariasos07,

    Sorularınızla ilgili kendi deneyimlerimi yazmak isterim,

    -Rüzgar sesi aldığı doğru. Kapı fitillerini iyice bir inceleyin, bazen üretim hatalı kapı fitilleri olabiliyor (baloncuklar vs.)
    -Aracın durmaya yakın rölantisinin düşmesini ben de yaşıyorum, fakat herhangi bir sorun yaşatmadığı için normal olarak kabul ediyorum.
    -Vites kolundan gelen ses titreşimli bir ses ise vites halatlarından olması muhtemeldir. Servis bu sorunu çözüyor. Dilerseniz bir gösterin.

    Güvenlik konusunda ise çok doğru bir seçim yaptığınıza emin olun.

    Keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ariasos07

    herkese selamlar... artık bende bir volvo kullanıcısıyım 2009 model S 40 dynamic paket beyaz renkde..
    aracımı yaklaşık 15 gündür kullanıyorum 2000 km oldu..çoğunluk şehir dışı ve bol virajlı yollar ( bilen bilir antalya-kemer-kumluca arası)
    aracı almadan önce çok araştırdım piyasadaki 40-45 000 ytl civarındaki tüm modelleri test etttim, tam toyota corolla alacakken -şahit olduğum bir kaza sonrası- bir anda firkimi değiştirdim birazda borca girerek volvoyu aldım.
    malzeme kalitesinden, konfor seviyesinden, yol tutuşundan ve motor performansından çok memnunum..sadece arka arkaya girilen sert virajlı yollarda sol A sutunu görüşümü engelliyor ama yeni nesil çoğu araç böyle...
    şu ana kadar ortalama tüketim ortalaması 6.9 lt.
    bir kaç nokta canımı sıktı onları paylaşayım istedim:
    1.si solkapı üst kısımlarından bi yerden gelen rüzgar sesi ; 100 km/S i geçince başlıyor ve çok can sıkıcı.
    2.si özellikle şehir içi kullanımda dur kalklarda vites boşdayken frenaj esnasında rölanti devri 600 lara kadar düşüyor ve titreme hissediyor, neredeyse stop edecek derken toparlanıyor..ve bu olay neredeyse her ışıkda oluyor :( :(
    3.sü ise 3000 devir /dk dan sonra başlayan vites kolunun altından biryerlerden gelen tıkırtı tarzı bir ses..istisnasız her vites geçisinden önce duyuluyor..sinir olduğum için arabayı devirsiz kullanıyorum :(
    15 00 ytl fazla para ödediğim arabama işte bu nedenlerden henüz ısınamadım..
    bu forumu üşenmeden baştan sona okudum..benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşlarda olmuş.... neredeyse 5 yıldır piyasada olan bir otomobilde böyle basit sorunların hala çözülememiş olması beni üzdü açıkcası...

    bunların dışıda aracımın en sevdiğim yönü - aynı zamanda aracı alma sebebim - bana verdiği GÜVEN DUYGUSU biliyorsunuz türkiye yollarında her an herşey olabilir.. hepinize güvenlive huzurlu yolculuklar

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ariasos07

    herkese selamlar... artık bende bir volvo kullanıcısıyım 2009 model S 40 dynamic paket beyaz renkde..
    aracımı yaklaşık 15 gündür kullanıyorum 2000 km oldu..çoğunluk şehir dışı ve bol virajlı yollar ( bilen bilir antalya-kemer-kumluca arası)
    aracı almadan önce çok araştırdım piyasadaki 40-45 000 ytl civarındaki tüm modelleri test etttim, tam toyota corolla alacakken -şahit olduğum bir kaza sonrası- bir anda firkimi değiştirdim birazda borca girerek volvoyu aldım.
    malzeme kalitesinden, konfor seviyesinden, yol tutuşundan ve motor performansından çok memnunum..sadece arka arkaya girilen sert virajlı yollarda sol A sutunu görüşümü engelliyor ama yeni nesil çoğu araç böyle...
    şu ana kadar ortalama tüketim ortalaması 6.9 lt.
    bir kaç nokta canımı sıktı onları paylaşayım istedim:
    1.si solkapı üst kısımlarından bi yerden gelen rüzgar sesi ; 100 km/S i geçince başlıyor ve çok can sıkıcı.
    2.si özellikle şehir içi kullanımda dur kalklarda vites boşdayken frenaj esnasında rölanti devri 600 lara kadar düşüyor ve titreme hissediyor, neredeyse stop edecek derken toparlanıyor..ve bu olay neredeyse her ışıkda oluyor :( :(
    3.sü ise 3000 devir /dk dan sonra başlayan vites kolunun altından biryerlerden gelen tıkırtı tarzı bir ses..istisnasız her vites geçisinden önce duyuluyor..sinir olduğum için arabayı devirsiz kullanıyorum :(
    15 00 ytl fazla para ödediğim arabama işte bu nedenlerden henüz ısınamadım..
    bu forumu üşenmeden baştan sona okudum..benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşlarda olmuş.... neredeyse 5 yıldır piyasada olan bir otomobilde böyle basit sorunların hala çözülememiş olması beni üzdü açıkcası...

    bunların dışıda aracımın en sevdiğim yönü - aynı zamanda aracı alma sebebim - bana verdiği GÜVEN DUYGUSU biliyorsunuz türkiye yollarında her an herşey olabilir.. hepinize güvenlive huzurlu yolculuklar




    ariasos07,
    aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.
    1-aynı sorun bende de var(dı), nispeten azaldı ama yok olmadı.. çokda fazla takılacak kadar değil ama bu ses. herzaman da yapmıyor. ben bu durumun biraz da dışarıdaki rüzgarın şiddeti ve yönü ile alakalı olduğunu düşünüyorum.. Bazen özellikle dikkat ediyorum, ist ankara arasındaki yolculuklarımda otobanda yüksek hızlarda bile rüzgar sesi olmuyor.
    2-bende bu durum bugüne kadar sadece 1-2 kez oldu. yakıt kalitesi ile de alakalı olabilir diye düşünüyorum.
    3-ben bu sesi tıkırtı değil de tabiri caizse ''zırıltı'' olarak nitelendiriyorum. ben de 3bin devirden itibaren bazı parçaların titreşime geçerek orta konsolun altından ses verdiğini düşünüyorum. aracım şu anda 9500 kmde. 10bin bakımında bunların tamamının nedenlerini bulmaya, çözdürmeye, yanıt almaya çalışacağım.

    sürüş tavsiyesi olarak şunu da belirteyim. Kullandığınız yolları (antalya-kemer-kumluca) ben de iyi bilirim. o yollarda çok da fazla yokuş yok ve max 3bin devirde vites değiştirmeniz torku gayet yeterli olan bir araçta size fazlasıyla güç verir.
    tabiki keyif sizin, istediğiniz gibi, güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    quote:

    Orjinalden alıntı: ariasos07

    herkese selamlar... artık bende bir volvo kullanıcısıyım 2009 model S 40 dynamic paket beyaz renkde..
    aracımı yaklaşık 15 gündür kullanıyorum 2000 km oldu..çoğunluk şehir dışı ve bol virajlı yollar ( bilen bilir antalya-kemer-kumluca arası)
    aracı almadan önce çok araştırdım piyasadaki 40-45 000 ytl civarındaki tüm modelleri test etttim, tam toyota corolla alacakken -şahit olduğum bir kaza sonrası- bir anda firkimi değiştirdim birazda borca girerek volvoyu aldım.
    malzeme kalitesinden, konfor seviyesinden, yol tutuşundan ve motor performansından çok memnunum..sadece arka arkaya girilen sert virajlı yollarda sol A sutunu görüşümü engelliyor ama yeni nesil çoğu araç böyle...
    şu ana kadar ortalama tüketim ortalaması 6.9 lt.
    bir kaç nokta canımı sıktı onları paylaşayım istedim:
    1.si solkapı üst kısımlarından bi yerden gelen rüzgar sesi ; 100 km/S i geçince başlıyor ve çok can sıkıcı.
    2.si özellikle şehir içi kullanımda dur kalklarda vites boşdayken frenaj esnasında rölanti devri 600 lara kadar düşüyor ve titreme hissediyor, neredeyse stop edecek derken toparlanıyor..ve bu olay neredeyse her ışıkda oluyor :( :(
    3.sü ise 3000 devir /dk dan sonra başlayan vites kolunun altından biryerlerden gelen tıkırtı tarzı bir ses..istisnasız her vites geçisinden önce duyuluyor..sinir olduğum için arabayı devirsiz kullanıyorum :(
    15 00 ytl fazla para ödediğim arabama işte bu nedenlerden henüz ısınamadım..
    bu forumu üşenmeden baştan sona okudum..benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşlarda olmuş.... neredeyse 5 yıldır piyasada olan bir otomobilde böyle basit sorunların hala çözülememiş olması beni üzdü açıkcası...

    bunların dışıda aracımın en sevdiğim yönü - aynı zamanda aracı alma sebebim - bana verdiği GÜVEN DUYGUSU biliyorsunuz türkiye yollarında her an herşey olabilir.. hepinize güvenlive huzurlu yolculuklar




    ariasos07,
    aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.
    1-aynı sorun bende de var(dı), nispeten azaldı ama yok olmadı.. çokda fazla takılacak kadar değil ama bu ses. herzaman da yapmıyor. ben bu durumun biraz da dışarıdaki rüzgarın şiddeti ve yönü ile alakalı olduğunu düşünüyorum.. Bazen özellikle dikkat ediyorum, ist ankara arasındaki yolculuklarımda otobanda yüksek hızlarda bile rüzgar sesi olmuyor.
    2-bende bu durum bugüne kadar sadece 1-2 kez oldu. yakıt kalitesi ile de alakalı olabilir diye düşünüyorum.
    3-ben bu sesi tıkırtı değil de tabiri caizse ''zırıltı'' olarak nitelendiriyorum. ben de 3bin devirden itibaren bazı parçaların titreşime geçerek orta konsolun altından ses verdiğini düşünüyorum. aracım şu anda 9500 kmde. 10bin bakımında bunların tamamının nedenlerini bulmaya, çözdürmeye, yanıt almaya çalışacağım.

    sürüş tavsiyesi olarak şunu da belirteyim. Kullandığınız yolları (antalya-kemer-kumluca) ben de iyi bilirim. o yollarda çok da fazla yokuş yok ve max 3bin devirde vites değiştirmeniz torku gayet yeterli olan bir araçta size fazlasıyla güç verir.
    tabiki keyif sizin, istediğiniz gibi, güle güle kullanın.

    Alıntıları Göster
    tekrar merhaba

    sorularım cevap veren herkese teşekkürler öncelikle
    evet vites kutusundan gelen ses gerçekten daha çok zırıltı bibi bir titreşim..servisle bu konuyu konuştum ..bazı araçlarda bu sesin geldiğini ve halledebileceklerini söylediler..bakalım bir ara uğramayı düşünüyorum...rölantideki düşüşede bir çare bulabilirim belki
    gelişmeleri burdan sizinle paylaşırım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan.d

    dead lock devreden çıkarma (feribot veya aracı çekme esnasında hareket sensörünü devreden çıkarır).



    Sanırım alarm simgesine benzeyen düğmeden bahsediyorsun. Basılı halde yani yeşil ışık yanar halde iken mi devreden çıkıyor, yoksa yeşil ışık sönükken mi?

    Cevap için şimdiden teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Sevgili Ariasos07,

    Eğer vites kolundan gelen "zırıltı" şeklindeki sorununuz için servise gidecekseniz aracınıza müdahale edilirken mutlaka aracınızın başında bulunun. Bu işlem için tüm orta konsol sökülüyor. Her ne kadar bu konuya özen gösterseler de aluminyum trimlerin zarar görmemesi için özellikle uyarıda bulunun. Trimlerde haybeye oluşacak ufak bir çizik, göçük bile can sıkabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmwX1

    Volkan.d kardeşime burdan teşekkür ederim lütfen Yanlış bilgilendirme vermiş olan Serhat kardeşimize burdan sesleniyorum....iç denetim alarm düğmesine basınca artık ben aklıma gelirim...saygılarımla

    Alıntıları Göster
    @VolvoS40
    quote:

    Orjinalden alıntı: VolvoS40

    Volkan.d kardeşime burdan teşekkür ederim lütfen Yanlış bilgilendirme vermiş olan Serhat kardeşimize burdan sesleniyorum....iç denetim alarm düğmesine basınca artık ben aklıma gelirim...saygılarımla



    Size özel mesaj attım ama cevap vermediniz, bende acaba nerde yanlış bilgilendirme yapmış olabilirim diye mesajlarımı kontrol ettim bir yanlışlık bulamadım. Zannedersem sizin yanlış anladığınız noktalar var. Anladığım kadarıyla size anlatayım:

    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_49/key_/tm.htm#27598893
    Referansını verdiğim mesajda 2008 model S40 1.6d Premium donanımlı aracımın tavan ünitesini çekmiş olduğum fotoğrafta bulunan bir düğmenin işleviyle ilgili olarak verdiğim cevaba alıntı yaparak

    "bu düğme iç denetim alarm içindir...eğer gemiyle yada çekiciyle aracınız taşınırsa kapılarınızı kilitlerseniz alarm çalmaya başlar bu düğmeyi o zaman kullanabilirsiniz"

    diyerek (mesaj referansı :http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_51/key_/tm.htm#28557964 )
    cevap yazmışsınız oysaki,
    otomobilimde camı açık bırakarak kapıları kumandayla kilitledikten sonra kolumu otomobilin içine sokarak da test ettiğim gibi aracımda iç denetimli bir alarm yoktur; herhangi bir hareket dedektörü monte edilmemiştir. Benim otomobilimde çekilen fotoğrafta gördüğünüz düğmenin işlevi:
    kumandayla kilitlenen kapıların içeriden açılmamasını sağlayan dead lock sistemini, eğer aracın içinde biri kalacaksa daha sonra dışarıya çıkabilmesi için devreden çıkarmaktır.

    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_51/key_/tm.htm#29020616
    Daha sonra referansını verdiğim mesajdaki soruda bahsi geçen, S60 modelinin ön konsolunda bulunan düğmenin fonksiyonuyla ilgilidir.
    Yani Volkan.d arkadaşımızın yaptığı açıklamalar S60 için geçerli olmakla birlikte; S60 modelinde dahi donanım seçeneklerine bağlı olduğunu mesajında belirtmiştir: "hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak"

    Donanıma bağlı olarak tuşun görevinin deadlock, hareket sensörü ve yatma sensörünü geçici olarak devre dışı bıraktığını codew adlı arkadaşın yaptığı testi anlattığı mesajından okuyabilirsiniz referansı:
    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_52//tm.htm#290#29053350

    Yada donanıma bağlı olarak tuşun görevinin sadece dead lock adlı sistemi devreden çıkarmak olabileceğini de HİGHWAYMOUSE adlı arkadaşın yaptığı testi anlattığı mesajından çok net okuyabilirsiniz referansı:
    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_52//tm.htm#291#29060374

    Testleri gerçekleştiren HİGHWAYMOUSE ve codew arkadaşlarımızın sahip olduğu her iki otomobil de 2003 model S60.


    Bu kadar açıklama sonrası aracınızda bence sizde bir test yapın hareket sensörlerinizin varlığını kesinleştirmek için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat_1

    @VolvoS40
    quote:

    Orjinalden alıntı: VolvoS40

    Volkan.d kardeşime burdan teşekkür ederim lütfen Yanlış bilgilendirme vermiş olan Serhat kardeşimize burdan sesleniyorum....iç denetim alarm düğmesine basınca artık ben aklıma gelirim...saygılarımla



    Size özel mesaj attım ama cevap vermediniz, bende acaba nerde yanlış bilgilendirme yapmış olabilirim diye mesajlarımı kontrol ettim bir yanlışlık bulamadım. Zannedersem sizin yanlış anladığınız noktalar var. Anladığım kadarıyla size anlatayım:

    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_49/key_/tm.htm#27598893
    Referansını verdiğim mesajda 2008 model S40 1.6d Premium donanımlı aracımın tavan ünitesini çekmiş olduğum fotoğrafta bulunan bir düğmenin işleviyle ilgili olarak verdiğim cevaba alıntı yaparak

    "bu düğme iç denetim alarm içindir...eğer gemiyle yada çekiciyle aracınız taşınırsa kapılarınızı kilitlerseniz alarm çalmaya başlar bu düğmeyi o zaman kullanabilirsiniz"

    diyerek (mesaj referansı :http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_51/key_/tm.htm#28557964 )
    cevap yazmışsınız oysaki,
    otomobilimde camı açık bırakarak kapıları kumandayla kilitledikten sonra kolumu otomobilin içine sokarak da test ettiğim gibi aracımda iç denetimli bir alarm yoktur; herhangi bir hareket dedektörü monte edilmemiştir. Benim otomobilimde çekilen fotoğrafta gördüğünüz düğmenin işlevi:
    kumandayla kilitlenen kapıların içeriden açılmamasını sağlayan dead lock sistemini, eğer aracın içinde biri kalacaksa daha sonra dışarıya çıkabilmesi için devreden çıkarmaktır.

    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_51/key_/tm.htm#29020616
    Daha sonra referansını verdiğim mesajdaki soruda bahsi geçen, S60 modelinin ön konsolunda bulunan düğmenin fonksiyonuyla ilgilidir.
    Yani Volkan.d arkadaşımızın yaptığı açıklamalar S60 için geçerli olmakla birlikte; S60 modelinde dahi donanım seçeneklerine bağlı olduğunu mesajında belirtmiştir: "hareket sensörü takılmışsa – yalnız bazı ülkelerde isteğe bağlı olarak"

    Donanıma bağlı olarak tuşun görevinin deadlock, hareket sensörü ve yatma sensörünü geçici olarak devre dışı bıraktığını codew adlı arkadaşın yaptığı testi anlattığı mesajından okuyabilirsiniz referansı:
    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_52//tm.htm#290#29053350

    Yada donanıma bağlı olarak tuşun görevinin sadece dead lock adlı sistemi devreden çıkarmak olabileceğini de HİGHWAYMOUSE adlı arkadaşın yaptığı testi anlattığı mesajından çok net okuyabilirsiniz referansı:
    http://resim.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_52//tm.htm#291#29060374

    Testleri gerçekleştiren HİGHWAYMOUSE ve codew arkadaşlarımızın sahip olduğu her iki otomobil de 2003 model S60.


    Bu kadar açıklama sonrası aracınızda bence sizde bir test yapın hareket sensörlerinizin varlığını kesinleştirmek için.

    Alıntıları Göster
    Arabada sevdiğim en güzel olay bindiğimde aldığım güven duygusu...
    Unutmayın arkadaşlar bir Volvonun en büyük korkusu diğer bir volvoyla çarpışmasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balseven

    Arabada sevdiğim en güzel olay bindiğimde aldığım güven duygusu...
    Unutmayın arkadaşlar bir Volvonun en büyük korkusu diğer bir volvoyla çarpışmasıdır.

    Alıntıları Göster
    kardeşim benim bildiğim kadarıyla araç bir çekici vasıtasıyla çekilmesi gerektiğinde kapıları kilitlediğinizde alarm devreye girmektedir bizim dynamic modelinde böyle...buraya kadar anlatabildin mi bilmiyorum ALARM mevcut...dikiz aynasının üstündeki okuma lambasının düğmelerin yakınında bulunan
    İç denetim düğmesi olarak biliyorum bunu aracın içinde bir hayvan bir insan olabilir yada bir çekiciyle taşınması gerektiğinde düğmeye basarsanız ALARM DEVRE DIŞI KALIR diye biliyorummm...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    emekli1955, ya ben pek net ifade edemedim, ya da siz yanlis anladiniz.

    Daha acik yazayim o halde, mesela yillardan beridir ulkemizde kacakcilar, mafya babalari, toprak agalari yegane marka olarak mercedes tercih ederler. Son 10 yildan beridir de, yavas yavas BMW markasina isindilar. Dizilerde bile, bu tip karakterler bu arabalari kullanirlar. Boyle bir marka bagdastirmasi kazinmis insanlarin zihnine. Aman dikkat, demiyorum ki tum mercedes sahipleri karanlik sahislardir. Ama ben hic bu tip insanlarin gidip de volvo gibi bir marka tercih ettiklerini gormedim. Sanirim ayni farklilik jaguar icin de soz konusu??? Lutfen siz de tekrar dusuncenizi belirtiniz....

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar volvo hayranlığını başka çizgilere çekmeden de ifade edebilmeliyiz.ben de bir volvo kullanıcısıyım ama şu ifadelere katılmıyorum ve yakışıksız buluyorum..bilmem kültür seviyesi bilmem zenginlik falan çok gereksiz ve de çirkin .araba tercihi ne kültüre ne mafyaya ne kroluğa dayandırılmamalı.herkesin bütçesi,estetik anlayışı,zevki, rengi tabikide farklı ve buna saygılı olmak gerek.Evet sevdiğiniz markayı estetik ve teknik yönden översiniz ancak bir başka tercihi de kültürden mahrum bedevi,parası var ama cahil gibi bir çizgiye çekerseniz yarın onlar da size aynı dilden bir genelleme yaparlar ve forum derbi maçlarındaki tartışmaya döner.ben zar zor birktirdiğim üç kuruşu çok sevdiğim volvoya verdim,tabi ikinci el ,sıfırı rüyamda görürüm ancak,yani verlıklı değilim şimdi ben hangi kategoriye giriyorum bilmiyorum.BU MEMLEKETTE EN ÜST DÜZEY YÖNETİCİLER DE BİLİM ADAMLARI DA BMV VE MERCEDESE biniyorlar .yani bu genellemeyi nasıl yapıyosunuz.bi de lütfen kültür ve kro kelimesinin tercümesini yaparmısınız.siz volvo yu diploma ile mi aldınız.Haa belirteyim kültür okul,üniversite ,ilim , bilim falan değil lügata bak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 02 volvo s 40

    arkadaşlar volvo hayranlığını başka çizgilere çekmeden de ifade edebilmeliyiz.ben de bir volvo kullanıcısıyım ama şu ifadelere katılmıyorum ve yakışıksız buluyorum..bilmem kültür seviyesi bilmem zenginlik falan çok gereksiz ve de çirkin .araba tercihi ne kültüre ne mafyaya ne kroluğa dayandırılmamalı.herkesin bütçesi,estetik anlayışı,zevki, rengi tabikide farklı ve buna saygılı olmak gerek.Evet sevdiğiniz markayı estetik ve teknik yönden översiniz ancak bir başka tercihi de kültürden mahrum bedevi,parası var ama cahil gibi bir çizgiye çekerseniz yarın onlar da size aynı dilden bir genelleme yaparlar ve forum derbi maçlarındaki tartışmaya döner.ben zar zor birktirdiğim üç kuruşu çok sevdiğim volvoya verdim,tabi ikinci el ,sıfırı rüyamda görürüm ancak,yani verlıklı değilim şimdi ben hangi kategoriye giriyorum bilmiyorum.BU MEMLEKETTE EN ÜST DÜZEY YÖNETİCİLER DE BİLİM ADAMLARI DA BMV VE MERCEDESE biniyorlar .yani bu genellemeyi nasıl yapıyosunuz.bi de lütfen kültür ve kro kelimesinin tercümesini yaparmısınız.siz volvo yu diploma ile mi aldınız.Haa belirteyim kültür okul,üniversite ,ilim , bilim falan değil lügata bak

    Alıntıları Göster
    ya arkadaşlar bende burdayım beni de aranıza alın...
    2004 ten beri 2001 model beyaz volvo s40 1.6 mızı büyük bir zevkle izmir caddelerinde gezdiriyorum...

     [DH]   V O L V O    for   L I F E




  • 
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.