Bildirim
*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (799. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Hayirli olsun. Iyi gunlerde keyifle kullanin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8 gün olacak aracimi kullanmadim. Dün 5 dk araci çalıştırdım eve döndüm.
Bugun 70 TL lik LPG alip yola koyuldum. Araç hızlanmıyor 80 km de kaldim. Hizlanma yok.
Benzine geçtim 2 dk sonra tekrar LPG arac silkelendi. Benzine aldim 100km sonra LPG ye gectim. Sorun yok 110...130km hiz gördüm.
...
Lpg de hizlanmama sorunu neden oluyor?
Cevabinizi okumak isterim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende buna ilaveten kendi aracımda edindiğim tecrübemi yazayım:
Aracım sx4'ün s-cross kasası, motor aynı 1.6, ancak otomatik şanzıman olarak CVT kullanılmış, alışmak fazla zaman almadı ve farkettim ki otomatik vites geçişleri stabil kullanımlarda 2200 gibi devirlerde yapıyor ve yakıt tüketimi 6,2 ile 6,5 arasında ancak sert kalkışlar ve agresif kullanımlarda vites geçişleri 3500-4000 devirlerde yapıyor bu da 7,2 ile 8 litreleri buluyor.
Ayrıca şunu da farkettim, siz ani kalkışlar yapsanız bile devir 2500-3000 arasında iken (sanki manuel viteslerde vites değiştirirken debriyaja basmak gibi) gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda vites değişimi gerçekleşiyor ve kendisinin istediği devirleri bulmadan gerçekleştiği için yakıt tüketimi asla 8 lt leri bulmuyor. bu düz yol ve şehir içi tespitlerim.
Bir tecrübe daha aktarayım, araç diyelim ki devri 3000 ve üzerinde ve siz hızınızı sabitlediniz vites de sona ulaşmış, eğer ayağınızı gazdan çekip tekrar koyarsanız aynı hızı 2200 gibi devirlerde devam ettiriyorsunuz bu da yakıt tasarrufu demek, aksi taktirde yüksek devirde aynı hızla gitmeye ve fazla tüketime neden oluyorsunuz. (bu cvt şanzımanın özelliği galiba).
Kısacası şehir içi 80km ye kadar devir 2000 in altında (1200-1500) çok rahat seyir edebiliyorum. 120km hızda 2200 devirlerdeyim ve yukarı hızlarda an fazla 3500 devirlerde kullandığınız taktirde yakıt tüketimi 6,5 i geçmeyecektir. Çok özel durumlar haricinde aracı ani hızlandırmaktansa yavaş yavaş motor kendi devrini bularak hızlandırdığınız taktirde daha düşük devirlerde daha yüksek hızlara ulaşabiliyorsunuz. Ne kadar az devir o kadar az yakıt tüketimi....
-
Hocam lpg den hiç anlamam ama bildiğim kadarıyla özellikle soğuk havalarda önce benzinle yol almak sonra lpg ye geçmek işin usulü olsa gerek. motorun soğuk olması ile alakalı olabilir. -
Hayırlı olsun, zevkli günlerde kullanın.
Keyif veren bir alet olduğunu düşünüyorum. -
Lpg ayarını yapamamışlar. Ben 160 170 le de gittim lpg sıkıntı yok.
Ya ayar ya montaj sıkıntısı var.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: firat74
Hayirli olsun. Iyi gunlerde keyifle kullanin.
Teşekkür ederim.. -
quote:
Orijinalden alıntı: firat74
8 gün olacak aracimi kullanmadim. Dün 5 dk araci çalıştırdım eve döndüm.
Bugun 70 TL lik LPG alip yola koyuldum. Araç hızlanmıyor 80 km de kaldim. Hizlanma yok.
Benzine geçtim 2 dk sonra tekrar LPG arac silkelendi. Benzine aldim 100km sonra LPG ye gectim. Sorun yok 110...130km hiz gördüm.
...
Lpg de hizlanmama sorunu neden oluyor?
Cevabinizi okumak isterim.
Eski tip arabalarda olsa .. Soğuk havalarda LPG kaynaklı yapabilir.. bir müddet daha gözlemlemekte fayda var.. diyecektim hemen.
Lakin Bizim arabalarımız çok nokta enjeksiyonlu zaten ilk başlarda benzin ile çalışıyor radyatör belli bir ısıya gelmeden LPG ye geçmiyor ..
aklıma şu geldi.. araç hızlanmıyor demişsiniz..
LPG yi sabahın sogugunda aldıysanız şanzıman da soguk ise vites yükseltmez.. hızlanmakta zorluk çekebilirsiniz.. Şöyleki
Sürekli işe araba ile gittigimden biliyorum Çok soguklarda LPG ye daha geç geçiyor fakat LPG ye geçse de arabanın otomatik şanzımanı illaki ısınmayı bekliyor vites geçişini ona göre yapıyor.. Misal yazın işe giderken daha ana yola çıkmadan LPG ye geçiyor.. ana yolda otomatik şanzıman kendine geliyor ama aynı yolu kışın yaptıgımda ana yola çıkıyorum 1 km sonra ışıklarda LPG ye geçiyor.. otomatik şanzıman ise anca 3 km sonra vites yükseltmeye başlıyor..
kısaca.. Sabah ayazında Motor ısınır LPG ye geçersiniz.. ama şanzımanında belli bir ısıya gelip yağın akışkanlıgını kazanması gerek.. yani motor ısındı araba LPG ye geçti basarım giderim yok.. soguk şanzıman ile vites yükseltmez bagırır gitmez..
otomatik vitesli araba nazik davranmak ister.. manuel vites gibi basayım gitsin diye düşünmeyin..
sabahları biraz daha gözlemleyin..
bu arada işyerim bana 12 km mesafede.. çok soguk havalarda ilk 10 km kadar 60-70 i aşmam.. zaten şanzıman kendine geldiginde işyerine gelmiş oluyorum..
Silkeleme olayı ise LPG kalitesiz olabilir..
-
quote:
Orijinalden alıntı: tektosun
Bende buna ilaveten kendi aracımda edindiğim tecrübemi yazayım:
Aracım sx4'ün s-cross kasası, motor aynı 1.6, ancak otomatik şanzıman olarak CVT kullanılmış, alışmak fazla zaman almadı ve farkettim ki otomatik vites geçişleri stabil kullanımlarda 2200 gibi devirlerde yapıyor ve yakıt tüketimi 6,2 ile 6,5 arasında ancak sert kalkışlar ve agresif kullanımlarda vites geçişleri 3500-4000 devirlerde yapıyor bu da 7,2 ile 8 litreleri buluyor.
Ayrıca şunu da farkettim, siz ani kalkışlar yapsanız bile devir 2500-3000 arasında iken (sanki manuel viteslerde vites değiştirirken debriyaja basmak gibi) gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda vites değişimi gerçekleşiyor ve kendisinin istediği devirleri bulmadan gerçekleştiği için yakıt tüketimi asla 8 lt leri bulmuyor. bu düz yol ve şehir içi tespitlerim.
Bir tecrübe daha aktarayım, araç diyelim ki devri 3000 ve üzerinde ve siz hızınızı sabitlediniz vites de sona ulaşmış, eğer ayağınızı gazdan çekip tekrar koyarsanız aynı hızı 2200 gibi devirlerde devam ettiriyorsunuz bu da yakıt tasarrufu demek, aksi taktirde yüksek devirde aynı hızla gitmeye ve fazla tüketime neden oluyorsunuz. (bu cvt şanzımanın özelliği galiba).
Kısacası şehir içi 80km ye kadar devir 2000 in altında (1200-1500) çok rahat seyir edebiliyorum. 120km hızda 2200 devirlerdeyim ve yukarı hızlarda an fazla 3500 devirlerde kullandığınız taktirde yakıt tüketimi 6,5 i geçmeyecektir. Çok özel durumlar haricinde aracı ani hızlandırmaktansa yavaş yavaş motor kendi devrini bularak hızlandırdığınız taktirde daha düşük devirlerde daha yüksek hızlara ulaşabiliyorsunuz. Ne kadar az devir o kadar az yakıt tüketimi....
CVT şanzımanın kendine has bir karakteri var , kullanmadım ama çok araştırmıştım Motor devrine göre hız grafiginin manuel vites yada diger otomatiklere göre nasıl oldugunu bilirim. Bu arada CVT şanzımanı ilk binek otomobillere uygulayan Subaru .. Sürücü biraz huyuna giderse yakıt tasarrufu ve kullanım kolaylıgı olarak çok memnun kalır.
Bu CVT lerde yukarıda yazdıgım gibi soguk mevsim yada sıcak mevsim de fark oluyormu ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: hakeerus
Hayırlı olsun, zevkli günlerde kullanın.
Keyif veren bir alet olduğunu düşünüyorum.
Teşekkür ederim..
Beklentiniz yüksek degil ise vede amacınız stres atmak ise birebir.. ( yakıt konusu az bir stres yapıyor ama )
Misal bugün girdigimiz Çamurun zevkini çok az insan yaşayabilir..
Kullanması için oğluma verdim.. 19 yaşında ilk defa böyle bir şey kullandı .
Arazide traktör ün iz yaptıgı meyilli bir yerden aşagı iniyoruz.. az önce aynı yerden ben yukarı çıkmıştım ve agır takviye ile zorlanarak çıkmıştım.. zaten bir yandan yagmur.. zemin çamur ve rampa çıktık.. aynı yeri oğlum iniyor..
rampanın başında Oğluma direktifleri veriyorum..
Her ihtimale karşı agır takviye ye al.. 1. vites te ineceksin.. debriyaj a sakın basma ! Motor freni ile yavaş yavaş.. göt atıp kaymaya başlarsa gaza dokanıp hızlan !!
neyse..her şeyin bir ilki vardır , yer riskli acemi birine göre degil ama başka türlü de ögrenilmez.. yaşaması lazım !
takviye ye aldı.. rampanın başından 1. viteste motor freni ile inmeye başladı.. zemin vıcık çamur.. rampanın ortasına kadar yanlayarak toplayarak geldik.. ortalarda sol tekeri traktör izine düşürdü zaten çamur sağ arka başladı kaymaya ynlamasına burada kalırsak imkanı yok çıkamayız.. arka iyice kaymaya meyledince müdahale ettim..
gaza yüklen !!
gaza dokanması ile araba akışkanlık kazanınca arkayı toparlayıverdi ve rampa sonunda 30 cm kadar vıcık çamura daldık..
bas..bas.. baaaaaaasssss..
Niva elbet çamur için makina.. batsa da illaki çıkmalı.. ama Altın kural
BATMA
-
Sağolasın arkadaşım.Allah cümlemize kaza bela vermesin -
CVT şanzımanlarda dişli olayı olmadığı için yukarıda bahsettiğiniz gibi soğuk-sıcak olayı olmuyor, ama motor ısınmadan fazla gaza yüklendiğimizde her araçta olduğu gibi yakıtı çiğ atabiliyor. hızlanmaya olumsuz etkisi yok ancak yakıt tüketimini azaltmak için motor ısınıncaya kadar fazla yüklenmiyorum.
Fırat hocamın da cvt şanzıman diye hatırlıyorum, eğer öyleyse lpg de hızın artmaması şanzıman olayına bağlı olmayabilir. -
quote:
Orijinalden alıntı: maestro35
quote:
Orijinalden alıntı: hakeerus
Hayırlı olsun, zevkli günlerde kullanın.
Keyif veren bir alet olduğunu düşünüyorum.
Teşekkür ederim..
Beklentiniz yüksek degil ise vede amacınız stres atmak ise birebir.. ( yakıt konusu az bir stres yapıyor ama )
Misal bugün girdigimiz Çamurun zevkini çok az insan yaşayabilir..
Kullanması için oğluma verdim.. 19 yaşında ilk defa böyle bir şey kullandı .
Arazide traktör ün iz yaptıgı meyilli bir yerden aşagı iniyoruz.. az önce aynı yerden ben yukarı çıkmıştım ve agır takviye ile zorlanarak çıkmıştım.. zaten bir yandan yagmur.. zemin çamur ve rampa çıktık.. aynı yeri oğlum iniyor..
rampanın başında Oğluma direktifleri veriyorum..
Her ihtimale karşı agır takviye ye al.. 1. vites te ineceksin.. debriyaj a sakın basma ! Motor freni ile yavaş yavaş.. göt atıp kaymaya başlarsa gaza dokanıp hızlan !!
neyse..her şeyin bir ilki vardır , yer riskli acemi birine göre degil ama başka türlü de ögrenilmez.. yaşaması lazım !
takviye ye aldı.. rampanın başından 1. viteste motor freni ile inmeye başladı.. zemin vıcık çamur.. rampanın ortasına kadar yanlayarak toplayarak geldik.. ortalarda sol tekeri traktör izine düşürdü zaten çamur sağ arka başladı kaymaya ynlamasına burada kalırsak imkanı yok çıkamayız.. arka iyice kaymaya meyledince müdahale ettim..
gaza yüklen !!
gaza dokanması ile araba akışkanlık kazanınca arkayı toparlayıverdi ve rampa sonunda 30 cm kadar vıcık çamura daldık..
bas..bas.. baaaaaaasssss..
Niva elbet çamur için makina.. batsa da illaki çıkmalı.. ama Altın kural
BATMA
Hayırlı olsun üstadım. Demek Niva na kavuştun sonunda :)
Bu arada geçen benim başıma da geldi ve tahmin edebileceğiniz gibi kasti olarak çamurlu yollara girdim :)
Hızımı alamadım,Bursa gölbaşında gölün kıyısına kadar sokuldum,tabi yerler çamurunda ötesinde milmiş(üstü hafif kuru,altı ıslak).
Aslında araç dört tekerden asılıp gidiyordu lakin aracı durdurup bide kalkış denemek istedim.Sonuç debelendikçe iyice battım.Başka bir araçta batmış çekici araç bekliyordu bu arada.
Herneyse 15-20 dk uğraş sonucu çekicisiz kendi başıma çıktım ve 1 haftalık aracıma Maaşallah tam not verdim ve böylece Doğa seyahatlerim hariç sırf aracı denemek için kasti girişimlerim son bulmuş oldu :)
-
Benim sx4 glx
Tam otomatik
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha evvelde yazmistim. LPG bakimi için gittiğim her defasında BRC kitapçıkta gaz ayari yapılmalı dememe rağmen...bos verin demistiler...
...
Gaz ayari yaptırayım...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkese sevdikleriyle mutlu ve kazasız bir yıl dilerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Arkadaşlar merhaba... malum sübap sorunu ile gruba daha önce de yazmıştım... Servis 6500TL istemişti vs vs... maestro35 in tavsiyesine uyarak Ege Suzuki servise gittik... Erkan Usta (Sanayide Dayı diyorlar) yılların ustası.. İlk etap Sübap değişimini önermedi... Şim ayarı denilen bir ayar yapalım... 50 bin kmde sübap değişimi çok erken olur dedi...yüzde 90 bu ayarla kurtulur bir 30-40 Bin km daha sorunsuz gider dedi... Ama isterseniz Komple değişimde yaparım dedi ama gerekmediğini belirtti... 300Tl verdik bu ayar yapıldı ciddi anlamda performans değişikliği oldu şimdilik sorun yok... izmir Ege Suzuki Erkan usta kesinlikle tavsiye ederim.. .. Fikir veren yorum yapan değerli forum arkadaşlarına tekrardan teşekkür ederim. -
quote:
Orijinalden alıntı: zeybek79
Arkadaşlar Merhaba
2013-2014 yılları arasında forum sayfanıza sürekli takılırdım belki hatırlayanlarınız olur
Hatta suzuki sx4 'e gönül verenler listenizdeydim.Maestro35 hocam belki hatırlar.
Daha sonra Nİssan qq alarak aranızdan ayrılmıştım
Aslında Suzukiyi sizin sayenizde tanımış ve markaya ilgim artmıştı.Hep takip listemdeydi.
Yakın zamanda Suzuki vitara GLX 4x4 at aldım ve çok memnunum.
Aracımı Bursa suzuki bayiinin kasıntı tavrı ve fazla ufak hesap yapması sonucu bi kızgıyla
Birebir aynı aracı onlardan daha iyi fiyat veren ve esnaflıkları daha iyi olan İzmir Özdemirler Suzuki bayiinden satın aldım.
Şu an ücretsiz 1000 km bakımına gideceğim ve Allah'a çok şükür Aracımdan memnunum.
Şimdi diyeceksinizki sx4 forumunda ne işin var vitara forumu ne güne duruyor ? :)
Az önce yazdığım gibi Çoğu kişinin deli misin sen piyasası yok Suzuki markası alınırmı dediği aracı bu forum sayesinde tanıdım ve markaya olan ilgim arttı.
Özellikle 2013-2014 yılları arasında Forumda aktif bulunan arkadaşlara teşekkür ederim.
Bu arada aracımın ilk memleketi İzmir'e selam olsun:) Kısmetim İzmirdeymiş maestro35 hocam :)
Allah Herkese Kazasız Belasız sürüşler nasip etsin..
merhabalar bende hatırladım sizi,vitaranız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.kısmetse mayıs haziran gibi bende sx4 ü satıp vitara almayı düşünüyorum.ha sx4 ha vitara kulübe vitara ile devam etmenizi isterim.Vitarada alsam baska markada alsam bu gruptan ayrılmam.Araba dan çok burda güzel bi ortam oluşturduk.önemli, olan dostluk.
Saygılar..
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X