Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (799. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.743
Cevap
84
Favori
685.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 797798799800801
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ögle vakti.. saat 13 gibi evde pinekliyorum.. telefon çaldı..

    '' Abi Niva hazır.. ''

    - tamam dedim.. otobüse atlayıp 1 saate kadar gelirim..

    Yıllardır otobüs binmeye binmeye unutmuşum , Oğluma sordum.. şuraya nasıl gidecegim ? diye.. Baba .. dedi , 15 dk da bir otobüs var şuradan bineceksin.. neyse.. Geçen haftadan eşimin metro kartını almıştım , otobüslerde de geçiyormuş.. Hazırlanıp çıktım hemen.. Şansıma Otobüs durakta bekliyor bir koşu hemen atladım.. yahu kart ı bile nasıl okutacagımı bilmiyorum iyimi !! neyse çaktırmadan kartı şöyle bir cihazın önünden geçirdim ..okudu ..

    Otobüs hemen kalktı zaten.. mesafe 16 km kadar.. hemencecik geldik velakin bugün semt pazarı oldugu için otobüs başka yola saptı bende panik yapıp hemen indim.. oysa gidecegim yere epey uzak inmişim.. neyse GPS denen teknoloji var açtım , zaten dükkanı işaretlemiştim .. hımm 2,5 km verdi.. artık tabana kuvvet..

    İstedigim şekilde yapmışlar sagolsunlar.. tabanda çürük vs yokmuş.. iyitoplu makina dedi tamirci arkadaş içime su serpildi..

    neyse.. orada 1 saat takıldık.. sigara vs.. hesabımızı verdik.. çıktım yola.. bu arada Emniyet kemerleri yok !!

    olacak ya işte.. tam anayola çıkarken Trafik kontrol..

    Çek..dedi polis amca.. Çektim.. Muhabbet şuna yakındır...

    Polis ... '' Emniyet kemerinizi bağlarmısınız beyefendi ''
    Ben .. '' Maalesef Ustam bağlayamam ''
    Polis : Ben Usta degilim.. Bana Memur bey de..
    Ben : Peki Ustam !! Emniyet kemerleri yok !
    Polis : Sigortan da yoktur senin !!
    Ben : Var Ustam , hiç eksigim yok !!
    Polis : Ben Usta degilim.. Arkadaki malzemeler ne ?

    Arka koltukta atıl halde yedek parçalar ve eski teyp var.. polis sanırım beni hırsız falan zannetti..

    Polis.. Beyefendi bagajı açarmısınız !
    Ben : Hemen Ustam !!!
    Polis.. Ehliyet lütfen..

    Aha.. dedim.. cezayı geçirecekler.. kurtuluş yok !!

    verdim diger polis memuruna.. elde tablet hemen sorguladı..

    ceza gelecek bari çamura yatmaya başlayayım dedim..

    Ben.. ustam valla yeni toplamadan çıktı.. bi dünya masraf yaptım..

    diger polis yaşlı olan polise bir şeyler söyledi ama anlamadım..

    Al ehliyeti.. KAYBOL...

    Eyvallah ... dedim ve Kayboldum..

    az sonra iki takım emniyet kemeri sipariş edecegim.. bu arada Oğlumu alıp biraz çamur yaptık geldik..

    Maşallah sıkıntı yok.. bir kaç yerde epey zorladım fotolar sizi aldatmasın , zor yerlerde video falanda çekmedik.. Oğlum hayatında ilk defa böyle bir makina kullandı.. diz boyu çamurdan çıktık.. şu an komple çamur içinde..

    Ocak-Şubat-Mart .. nasipse böyle geçer...
    Nisan gibi başka bir plan var



    Haftaya gibi ruhsat işlemlerinide aradan çıkarayım ..

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***

    arka taraf epey çamur aslında Güneş ışıgı yanıltıyor..

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maestro35 -- 30 Aralık 2017; 17:44:23 >




  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun. Iyi gunlerde keyifle kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 gün olacak aracimi kullanmadim. Dün 5 dk araci çalıştırdım eve döndüm.

    Bugun 70 TL lik LPG alip yola koyuldum. Araç hızlanmıyor 80 km de kaldim. Hizlanma yok.

    Benzine geçtim 2 dk sonra tekrar LPG arac silkelendi. Benzine aldim 100km sonra LPG ye gectim. Sorun yok 110...130km hiz gördüm.

    ...

    Lpg de hizlanmama sorunu neden oluyor?

    Cevabinizi okumak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende buna ilaveten kendi aracımda edindiğim tecrübemi yazayım:
    Aracım sx4'ün s-cross kasası, motor aynı 1.6, ancak otomatik şanzıman olarak CVT kullanılmış, alışmak fazla zaman almadı ve farkettim ki otomatik vites geçişleri stabil kullanımlarda 2200 gibi devirlerde yapıyor ve yakıt tüketimi 6,2 ile 6,5 arasında ancak sert kalkışlar ve agresif kullanımlarda vites geçişleri 3500-4000 devirlerde yapıyor bu da 7,2 ile 8 litreleri buluyor.

    Ayrıca şunu da farkettim, siz ani kalkışlar yapsanız bile devir 2500-3000 arasında iken (sanki manuel viteslerde vites değiştirirken debriyaja basmak gibi) gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda vites değişimi gerçekleşiyor ve kendisinin istediği devirleri bulmadan gerçekleştiği için yakıt tüketimi asla 8 lt leri bulmuyor. bu düz yol ve şehir içi tespitlerim.

    Bir tecrübe daha aktarayım, araç diyelim ki devri 3000 ve üzerinde ve siz hızınızı sabitlediniz vites de sona ulaşmış, eğer ayağınızı gazdan çekip tekrar koyarsanız aynı hızı 2200 gibi devirlerde devam ettiriyorsunuz bu da yakıt tasarrufu demek, aksi taktirde yüksek devirde aynı hızla gitmeye ve fazla tüketime neden oluyorsunuz. (bu cvt şanzımanın özelliği galiba).

    Kısacası şehir içi 80km ye kadar devir 2000 in altında (1200-1500) çok rahat seyir edebiliyorum. 120km hızda 2200 devirlerdeyim ve yukarı hızlarda an fazla 3500 devirlerde kullandığınız taktirde yakıt tüketimi 6,5 i geçmeyecektir. Çok özel durumlar haricinde aracı ani hızlandırmaktansa yavaş yavaş motor kendi devrini bularak hızlandırdığınız taktirde daha düşük devirlerde daha yüksek hızlara ulaşabiliyorsunuz. Ne kadar az devir o kadar az yakıt tüketimi....




  • firat74 F kullanıcısına yanıt
    Hocam lpg den hiç anlamam ama bildiğim kadarıyla özellikle soğuk havalarda önce benzinle yol almak sonra lpg ye geçmek işin usulü olsa gerek. motorun soğuk olması ile alakalı olabilir.
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, zevkli günlerde kullanın.
    Keyif veren bir alet olduğunu düşünüyorum.
  • firat74 F kullanıcısına yanıt
    Lpg ayarını yapamamışlar. Ben 160 170 le de gittim lpg sıkıntı yok.

    Ya ayar ya montaj sıkıntısı var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    Hayirli olsun. Iyi gunlerde keyifle kullanin.


    Teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    8 gün olacak aracimi kullanmadim. Dün 5 dk araci çalıştırdım eve döndüm.

    Bugun 70 TL lik LPG alip yola koyuldum. Araç hızlanmıyor 80 km de kaldim. Hizlanma yok.

    Benzine geçtim 2 dk sonra tekrar LPG arac silkelendi. Benzine aldim 100km sonra LPG ye gectim. Sorun yok 110...130km hiz gördüm.

    ...

    Lpg de hizlanmama sorunu neden oluyor?

    Cevabinizi okumak isterim.


    Eski tip arabalarda olsa .. Soğuk havalarda LPG kaynaklı yapabilir.. bir müddet daha gözlemlemekte fayda var.. diyecektim hemen.

    Lakin Bizim arabalarımız çok nokta enjeksiyonlu zaten ilk başlarda benzin ile çalışıyor radyatör belli bir ısıya gelmeden LPG ye geçmiyor ..



    aklıma şu geldi.. araç hızlanmıyor demişsiniz..

    LPG yi sabahın sogugunda aldıysanız şanzıman da soguk ise vites yükseltmez.. hızlanmakta zorluk çekebilirsiniz.. Şöyleki

    Sürekli işe araba ile gittigimden biliyorum Çok soguklarda LPG ye daha geç geçiyor fakat LPG ye geçse de arabanın otomatik şanzımanı illaki ısınmayı bekliyor vites geçişini ona göre yapıyor.. Misal yazın işe giderken daha ana yola çıkmadan LPG ye geçiyor.. ana yolda otomatik şanzıman kendine geliyor ama aynı yolu kışın yaptıgımda ana yola çıkıyorum 1 km sonra ışıklarda LPG ye geçiyor.. otomatik şanzıman ise anca 3 km sonra vites yükseltmeye başlıyor..

    kısaca.. Sabah ayazında Motor ısınır LPG ye geçersiniz.. ama şanzımanında belli bir ısıya gelip yağın akışkanlıgını kazanması gerek.. yani motor ısındı araba LPG ye geçti basarım giderim yok.. soguk şanzıman ile vites yükseltmez bagırır gitmez..

    otomatik vitesli araba nazik davranmak ister.. manuel vites gibi basayım gitsin diye düşünmeyin..

    sabahları biraz daha gözlemleyin..

    bu arada işyerim bana 12 km mesafede.. çok soguk havalarda ilk 10 km kadar 60-70 i aşmam.. zaten şanzıman kendine geldiginde işyerine gelmiş oluyorum..

    Silkeleme olayı ise LPG kalitesiz olabilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tektosun

    Bende buna ilaveten kendi aracımda edindiğim tecrübemi yazayım:
    Aracım sx4'ün s-cross kasası, motor aynı 1.6, ancak otomatik şanzıman olarak CVT kullanılmış, alışmak fazla zaman almadı ve farkettim ki otomatik vites geçişleri stabil kullanımlarda 2200 gibi devirlerde yapıyor ve yakıt tüketimi 6,2 ile 6,5 arasında ancak sert kalkışlar ve agresif kullanımlarda vites geçişleri 3500-4000 devirlerde yapıyor bu da 7,2 ile 8 litreleri buluyor.

    Ayrıca şunu da farkettim, siz ani kalkışlar yapsanız bile devir 2500-3000 arasında iken (sanki manuel viteslerde vites değiştirirken debriyaja basmak gibi) gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda vites değişimi gerçekleşiyor ve kendisinin istediği devirleri bulmadan gerçekleştiği için yakıt tüketimi asla 8 lt leri bulmuyor. bu düz yol ve şehir içi tespitlerim.

    Bir tecrübe daha aktarayım, araç diyelim ki devri 3000 ve üzerinde ve siz hızınızı sabitlediniz vites de sona ulaşmış, eğer ayağınızı gazdan çekip tekrar koyarsanız aynı hızı 2200 gibi devirlerde devam ettiriyorsunuz bu da yakıt tasarrufu demek, aksi taktirde yüksek devirde aynı hızla gitmeye ve fazla tüketime neden oluyorsunuz. (bu cvt şanzımanın özelliği galiba).

    Kısacası şehir içi 80km ye kadar devir 2000 in altında (1200-1500) çok rahat seyir edebiliyorum. 120km hızda 2200 devirlerdeyim ve yukarı hızlarda an fazla 3500 devirlerde kullandığınız taktirde yakıt tüketimi 6,5 i geçmeyecektir. Çok özel durumlar haricinde aracı ani hızlandırmaktansa yavaş yavaş motor kendi devrini bularak hızlandırdığınız taktirde daha düşük devirlerde daha yüksek hızlara ulaşabiliyorsunuz. Ne kadar az devir o kadar az yakıt tüketimi....


    CVT şanzımanın kendine has bir karakteri var , kullanmadım ama çok araştırmıştım Motor devrine göre hız grafiginin manuel vites yada diger otomatiklere göre nasıl oldugunu bilirim. Bu arada CVT şanzımanı ilk binek otomobillere uygulayan Subaru .. Sürücü biraz huyuna giderse yakıt tasarrufu ve kullanım kolaylıgı olarak çok memnun kalır.

    Bu CVT lerde yukarıda yazdıgım gibi soguk mevsim yada sıcak mevsim de fark oluyormu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakeerus

    Hayırlı olsun, zevkli günlerde kullanın.
    Keyif veren bir alet olduğunu düşünüyorum.


    Teşekkür ederim..

    Beklentiniz yüksek degil ise vede amacınız stres atmak ise birebir.. ( yakıt konusu az bir stres yapıyor ama )

    Misal bugün girdigimiz Çamurun zevkini çok az insan yaşayabilir..

    Kullanması için oğluma verdim.. 19 yaşında ilk defa böyle bir şey kullandı .

    Arazide traktör ün iz yaptıgı meyilli bir yerden aşagı iniyoruz.. az önce aynı yerden ben yukarı çıkmıştım ve agır takviye ile zorlanarak çıkmıştım.. zaten bir yandan yagmur.. zemin çamur ve rampa çıktık.. aynı yeri oğlum iniyor..

    rampanın başında Oğluma direktifleri veriyorum..

    Her ihtimale karşı agır takviye ye al.. 1. vites te ineceksin.. debriyaj a sakın basma ! Motor freni ile yavaş yavaş.. göt atıp kaymaya başlarsa gaza dokanıp hızlan !!

    neyse..her şeyin bir ilki vardır , yer riskli acemi birine göre degil ama başka türlü de ögrenilmez.. yaşaması lazım !

    takviye ye aldı.. rampanın başından 1. viteste motor freni ile inmeye başladı.. zemin vıcık çamur.. rampanın ortasına kadar yanlayarak toplayarak geldik.. ortalarda sol tekeri traktör izine düşürdü zaten çamur sağ arka başladı kaymaya ynlamasına burada kalırsak imkanı yok çıkamayız.. arka iyice kaymaya meyledince müdahale ettim..

    gaza yüklen !!

    gaza dokanması ile araba akışkanlık kazanınca arkayı toparlayıverdi ve rampa sonunda 30 cm kadar vıcık çamura daldık..

    bas..bas.. baaaaaaasssss..

    Niva elbet çamur için makina.. batsa da illaki çıkmalı.. ama Altın kural

    BATMA




  • smart.001 S kullanıcısına yanıt
    Sağolasın arkadaşım.Allah cümlemize kaza bela vermesin
  • CVT şanzımanlarda dişli olayı olmadığı için yukarıda bahsettiğiniz gibi soğuk-sıcak olayı olmuyor, ama motor ısınmadan fazla gaza yüklendiğimizde her araçta olduğu gibi yakıtı çiğ atabiliyor. hızlanmaya olumsuz etkisi yok ancak yakıt tüketimini azaltmak için motor ısınıncaya kadar fazla yüklenmiyorum.

    Fırat hocamın da cvt şanzıman diye hatırlıyorum, eğer öyleyse lpg de hızın artmaması şanzıman olayına bağlı olmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakeerus

    Hayırlı olsun, zevkli günlerde kullanın.
    Keyif veren bir alet olduğunu düşünüyorum.


    Teşekkür ederim..

    Beklentiniz yüksek degil ise vede amacınız stres atmak ise birebir.. ( yakıt konusu az bir stres yapıyor ama )

    Misal bugün girdigimiz Çamurun zevkini çok az insan yaşayabilir..

    Kullanması için oğluma verdim.. 19 yaşında ilk defa böyle bir şey kullandı .

    Arazide traktör ün iz yaptıgı meyilli bir yerden aşagı iniyoruz.. az önce aynı yerden ben yukarı çıkmıştım ve agır takviye ile zorlanarak çıkmıştım.. zaten bir yandan yagmur.. zemin çamur ve rampa çıktık.. aynı yeri oğlum iniyor..

    rampanın başında Oğluma direktifleri veriyorum..

    Her ihtimale karşı agır takviye ye al.. 1. vites te ineceksin.. debriyaj a sakın basma ! Motor freni ile yavaş yavaş.. göt atıp kaymaya başlarsa gaza dokanıp hızlan !!

    neyse..her şeyin bir ilki vardır , yer riskli acemi birine göre degil ama başka türlü de ögrenilmez.. yaşaması lazım !

    takviye ye aldı.. rampanın başından 1. viteste motor freni ile inmeye başladı.. zemin vıcık çamur.. rampanın ortasına kadar yanlayarak toplayarak geldik.. ortalarda sol tekeri traktör izine düşürdü zaten çamur sağ arka başladı kaymaya ynlamasına burada kalırsak imkanı yok çıkamayız.. arka iyice kaymaya meyledince müdahale ettim..

    gaza yüklen !!

    gaza dokanması ile araba akışkanlık kazanınca arkayı toparlayıverdi ve rampa sonunda 30 cm kadar vıcık çamura daldık..

    bas..bas.. baaaaaaasssss..

    Niva elbet çamur için makina.. batsa da illaki çıkmalı.. ama Altın kural

    BATMA

    Hayırlı olsun üstadım. Demek Niva na kavuştun sonunda :)

    Bu arada geçen benim başıma da geldi ve tahmin edebileceğiniz gibi kasti olarak çamurlu yollara girdim :)
    Hızımı alamadım,Bursa gölbaşında gölün kıyısına kadar sokuldum,tabi yerler çamurunda ötesinde milmiş(üstü hafif kuru,altı ıslak).
    Aslında araç dört tekerden asılıp gidiyordu lakin aracı durdurup bide kalkış denemek istedim.Sonuç debelendikçe iyice battım.Başka bir araçta batmış çekici araç bekliyordu bu arada.
    Herneyse 15-20 dk uğraş sonucu çekicisiz kendi başıma çıktım ve 1 haftalık aracıma Maaşallah tam not verdim ve böylece Doğa seyahatlerim hariç sırf aracı denemek için kasti girişimlerim son bulmuş oldu :)




  • tektosun T kullanıcısına yanıt
    Benim sx4 glx

    Tam otomatik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha evvelde yazmistim. LPG bakimi için gittiğim her defasında BRC kitapçıkta gaz ayari yapılmalı dememe rağmen...bos verin demistiler...

    ...

    Gaz ayari yaptırayım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese sevdikleriyle mutlu ve kazasız bir yıl dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün Metro da gördüm..9 kusur TL..



    Ilk dafa az once isten geldigimde denedim..ilk izlenim başarılı.. Hoş bir limon kokusu bıraktı sanki. Kullandikca izlenimimi paylasirim.

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maestro35 -- 2 Ocak 2018; 17:7:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba... malum sübap sorunu ile gruba daha önce de yazmıştım... Servis 6500TL istemişti vs vs... maestro35 in tavsiyesine uyarak Ege Suzuki servise gittik... Erkan Usta (Sanayide Dayı diyorlar) yılların ustası.. İlk etap Sübap değişimini önermedi... Şim ayarı denilen bir ayar yapalım... 50 bin kmde sübap değişimi çok erken olur dedi...yüzde 90 bu ayarla kurtulur bir 30-40 Bin km daha sorunsuz gider dedi... Ama isterseniz Komple değişimde yaparım dedi ama gerekmediğini belirtti... 300Tl verdik bu ayar yapıldı ciddi anlamda performans değişikliği oldu şimdilik sorun yok... izmir Ege Suzuki Erkan usta kesinlikle tavsiye ederim.. .. Fikir veren yorum yapan değerli forum arkadaşlarına tekrardan teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeybek79

    Arkadaşlar Merhaba
    2013-2014 yılları arasında forum sayfanıza sürekli takılırdım belki hatırlayanlarınız olur
    Hatta suzuki sx4 'e gönül verenler listenizdeydim.Maestro35 hocam belki hatırlar.
    Daha sonra Nİssan qq alarak aranızdan ayrılmıştım

    Aslında Suzukiyi sizin sayenizde tanımış ve markaya ilgim artmıştı.Hep takip listemdeydi.
    Yakın zamanda Suzuki vitara GLX 4x4 at aldım ve çok memnunum.
    Aracımı Bursa suzuki bayiinin kasıntı tavrı ve fazla ufak hesap yapması sonucu bi kızgıyla
    Birebir aynı aracı onlardan daha iyi fiyat veren ve esnaflıkları daha iyi olan İzmir Özdemirler Suzuki bayiinden satın aldım.

    Şu an ücretsiz 1000 km bakımına gideceğim ve Allah'a çok şükür Aracımdan memnunum.

    Şimdi diyeceksinizki sx4 forumunda ne işin var vitara forumu ne güne duruyor ? :)
    Az önce yazdığım gibi Çoğu kişinin deli misin sen piyasası yok Suzuki markası alınırmı dediği aracı bu forum sayesinde tanıdım ve markaya olan ilgim arttı.

    Özellikle 2013-2014 yılları arasında Forumda aktif bulunan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Bu arada aracımın ilk memleketi İzmir'e selam olsun:) Kısmetim İzmirdeymiş maestro35 hocam :)

    Allah Herkese Kazasız Belasız sürüşler nasip etsin..


    merhabalar bende hatırladım sizi,vitaranız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.kısmetse mayıs haziran gibi bende sx4 ü satıp vitara almayı düşünüyorum.ha sx4 ha vitara kulübe vitara ile devam etmenizi isterim.Vitarada alsam baska markada alsam bu gruptan ayrılmam.Araba dan çok burda güzel bi ortam oluşturduk.önemli, olan dostluk.
    Saygılar..




  • 
Sayfa: önceki 797798799800801
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.