Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.743
Cevap
84
Favori
685.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TekBozok

    Ben ön olarak daha hafif olmasını tercih ettim, önemli olan ön bir yere değdiğinde çizilmesin, esneme payı var.

    Aldığım yer İzmir Yeşil Metal
    Yarın telefonlarını eklerim. Kendileriyle görüşmüştüm, isteyen olursa kargo ile gönderebilecekler ama, montajı da önemli.

    yukarıdaki de güzel aslında, Mitshubishi yazan yere bir de Suzuki SX4 yazma imkanı varsa çok çok güzel olur.

    bence de hafif olmalı, ağır metal ön arka koruma arabaya ek fazla yük demek bu da arabanın yakıt sarfiyatı ve performansına etki eder mesela ön arka koruma ikisi 50 kg gelirse arabaya o kadar yük demek.
  • İkinci depo LPG kullanımı verilerimiz:

    75 TL'lik (2.09'dan) LPG ile tam 350 kilometre yaptık. Çok dik yokuşlar, otoyolda 180 km hız ve yokuşlarda hızlanma gibi testlerimiz oldu. 1600 km'yi geçtik ve araba ilk günlere nazaran daha da rahatladı.

    Bu arada SX4'ün ağır bir araba olduğunu ifade etmeliyim. Hızlı kalkışlar, ani deparlar bu arabaya pek uygun değil. 1600 motor, 120 Beygir bir araba ile SUV keyfi yaşamak isteyen ve biraz ağırbaşlı araba kullananlara tavsiye edilir. Arabanın ağırlığı yokuşlarda daha çok hissediliyor, sonuna kadar gaza basarsanız, araba hiç beklenmedik bir şekilde hızlanıyor ama bu şekilde motoru yormanın da doğru olmadığını düşünüyorum. Hız meraklıları için hayal kırıklığı yaratabilir.
    Biz arabadan çok memnunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TekBozok

    İkinci depo LPG kullanımı verilerimiz:

    75 TL'lik (2.09'dan) LPG ile tam 350 kilometre yaptık. Çok dik yokuşlar, otoyolda 180 km hız ve yokuşlarda hızlanma gibi testlerimiz oldu. 1600 km'yi geçtik ve araba ilk günlere nazaran daha da rahatladı.

    Bu arada SX4'ün ağır bir araba olduğunu ifade etmeliyim. Hızlı kalkışlar, ani deparlar bu arabaya pek uygun değil. 1600 motor, 120 Beygir bir araba ile SUV keyfi yaşamak isteyen ve biraz ağırbaşlı araba kullananlara tavsiye edilir. Arabanın ağırlığı yokuşlarda daha çok hissediliyor, sonuna kadar gaza basarsanız, araba hiç beklenmedik bir şekilde hızlanıyor ama bu şekilde motoru yormanın da doğru olmadığını düşünüyorum. Hız meraklıları için hayal kırıklığı yaratabilir.
    Biz arabadan çok memnunuz.





    aracınızın o yokuşlardaki hantallığının sebebi bence ağırlığı değil çünkü öyle çokta ağır bir araç değil bunun esas sebebi vites oranları ve şanzuman motor uyumudur ki yazdıklarınızdan bu uyumun çok iyi olduğu söylenemez bu araçta dsg olaydı da birde o zaman aynı rampaları deneseydiniz.




  • Belki motorun alışma sürecidir, 2 bin kilometreyi aştıktan sonra yokuşlardaki sorun kısmen düzeldi. Bir de yokuş yukarı bile olsa araç geçişlerinde gaza basınca araç adeta roketlenir gibi hızlanıyor.
    Bir de benim huyum galiba, gözüm hep anlık yakıt göstergesinde fazla yaktığını görünce ayağımı gazdan çekmeye alışmışım.
    Tam otomatik olarak bundan daha az yakan bir araba henüz tanımadım. Bu da benim için yeterli. Ayrıca Crowover olarak dizayn edildiği için, köy yollarında ve bozuk zeminlerde çok çok başarılı.
  • Dün Bursaya gidip geldim 150 km yaptım toplamda 6 LT ortalama ile ve öyle sakinde kullanmadım aracı 100-120 arası gidip geldim ...rampalara ayağının ucu ile basarak girersen tabiki hantal gibi görünüyor ama yok arkadaş ben herkesi geçeceğim dersende basacaksın gaza bak nasıl çıkıyor..dün uzun soluklu ve dik bir rampada onlarca araç geçtim bir araç dahi yanıma yaklaşamadı :) 120-130 ile bitirdim aynı rampayı 90 ile çıktığımda oldu ..aradaki fark yakıt tüketimi ..yoksa ben basacağım dediğin zaman araç gidiyor hemde iyi gidiyor ..ama tam otomatik araçlar ne kadar sorunsuz olsalarda adam gibi kullanmak çok daha sağlıklı bence ..kick down ve dip gaz olayını çok acil durumlarda ve sollamalarda kullanmakta fayda var bu şekilde bir kullanımda uzun yıllar sorunsuz olacaktır..
  • Arkadaslar yakın zamanda aldıgını fıyatları yazabılırmısınız suzukı hakkında bılgım sıfır bayısıne falanda hıc gıtmedım araba alma arıfesındeyım az once aklıma geldı marka:) sx3 vıtara falan guzel arabalar acıkcası guncel fıyatları bılen var mı acaba benzınlı otomatık ıcın...
  • http://otomobil.suzuki.com.tr/Suzuki-Fiyat-Listesi Güncel fiyat listesi...Tabiki pazarlık indirim elbet olacaktır..
  • Şu anda tatile geldim 1200 km civarı yol yaptım arabam manuel vites br c lpg ile yokuşlu ve düz yollarda 100-120 km hızla km de 20 kuruş lpg yaktım. Oldukça düz olan şehirler arası yollarda daha az 18 kuruş yakar gibi tahmin ediyorum. Yokuşlarda ise manuel viteste devirli gaza yüklenince sorun yok mesela çok dik yokuşta 3 vitese düşünce 100 km hıza vuruncaya kadar gazlarsaniz fişek gibi çıkarsınız ama 70-80 de az yaksin 4 e atayım derseniz 4 uncu vitesi yemiyor şanzımana alışırsaniz yokuşta arkada kalmazsınız çekinmeyin biraz basın gaza.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suzuki'nin DH'de üvey evlat gibi Diğer Markalara itilmiş olması gerçekten hoş değil.

    Uzun süredir birçok başlık altında dile getirdik ama hala yöneticilerden ses çıkmıyor.

    Markalar altında Suzuki'yi de görmek istiyorum.

    DH'yi tavsiye ettiğim birçok arkadaşım Suzuki ile ilgili başlıkları bulamadıklarını dile getiriyorlar.

    Suzuki Markalar altında yer almadıkça DH'yi protesto ediyorum !
  • Ben de katılıyorum, Suzuki gibi bir marka için ana başlık olmalı...
    Yetkililer duysunlar...
  • Bende katılıyorum ..SUZUKİ marka forumu istiyoruz..
  • Arkadaşlar.. yaklaşık 3500 km yi devirdim... arabam ile ilgili bana göre kesinleşen bilgileri paylaşayım..


    Öncelikle.. yaklaşık 4 aydır kullandıgım arabamdan gayet mermnunum , koltuguna oturdugumda içime acaip bir güven hissi geliyor , 1500 km de servisine götürdüm , sagına soluna baktılar yagına suyuna baktılar gevşeyen vs varmı kontrol ettiler , arabamı yıkayıp güzelce temizleyip teslim ettiler..

    Bu hafta 1 haftalık bir tatil yaptım , pazartesi sabah 07:00 gibi.. bagaj 2 koca bavul.. arka koltuk biri 14 yaşında oglum ve 6 yaşında kızım olmak üzere ve yine arka koltuk ortasında bir büyük çanta.. ön yolcu koltugunun altındada yolda içmek için içeceklerin oldugu ayrıyetten bir çanta.. çıktık yola... 3 araba olarak 3 aile konvoy halinde gittik.... opel corsa diesel... ford focus 1,6 125 beygir.. suzuki SX4.. klimayı hiç kapatmadım.. çine rampalarında tatlı bir yarış başladı.. opel corsa zaten başedemedi.. 125 beygir focus ( hem manuel hem otomatik ) çine rampalarında beni yakalayamadı , zorlandıgım yerlerde.. adını bilmiyorum , kick bilmemne.. gaz pedalına kökledim araba şahlandı uçtum kaçtım.. yani sorun yok.. Göcek e kadar gittik ( sadece belen kahvesinde çay molası verdik ) hararet sürekli aynı yerde kaldı , hiç arttıgına şahit olmadım.. Göcek e vardıgımda yakıt tüketimim 6,7 gibiydi... geceleri Göcek merkez e yemege gittik ,kısa mesafelerde çok kullandım , bir gün iztuzuna..oradan dalyan a geçtik.. bir günde Göcekten toprak yoldan Ayten koyu taraflarına gittik.. opel corsa ve ford focus o yollara giremedi.. ben o asfaltsız yoldan bir nevi orman yangın yolu denebilir.. 8 km gittim ve geldim.. İzmir e dönüşte Klima sürekli açık.. yolda Allah ne verdiyse radar ı gözetleyerek koptum.. 140-160 arası bastım.. izmir e eve geldigimde yakıt tüketimi 7,2 LT yi gösteriyordu.. klima kapalı ve sakin kullanımlarda 5,6 LT leri yakalayabiliyordum..( İzmirde ) tek eksik yönü.. bana göre rampalarda bekledigim ataklık yok.. haa yüklü diyebilirsiniz.. ama yüklü olsada 120 beygir farklı olmalı diyordum.. gerçi eski arabamla mukayese ediyorumda ( ford escort 1,6 hb ) aynı yük onda olsaydı Sakar rampasında böyle rahat çıkamazdım.. onun haricinde hiç bir sıkıntım olmadı... 750 km yol - klima sürekli açık - iztuzu dalyan ve çevrelerinde gezi.. paraya vurdum 305 kuruş yakmış.. ne diyeyim.. ben memnunum..




  • SX4 kasa değiştiriyor olabilir;
    daha fazla foto için:http://carscoop.blogspot.com/2012/07/spy-shots-new-suzuki-compact-crossover.html

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35


    Arkadaşlar.. yaklaşık 3500 km yi devirdim... arabam ile ilgili bana göre kesinleşen bilgileri paylaşayım..


    Öncelikle.. yaklaşık 4 aydır kullandıgım arabamdan gayet mermnunum , koltuguna oturdugumda içime acaip bir güven hissi geliyor , 1500 km de servisine götürdüm , sagına soluna baktılar yagına suyuna baktılar gevşeyen vs varmı kontrol ettiler , arabamı yıkayıp güzelce temizleyip teslim ettiler..

    Bu hafta 1 haftalık bir tatil yaptım , pazartesi sabah 07:00 gibi.. bagaj 2 koca bavul.. arka koltuk biri 14 yaşında oglum ve 6 yaşında kızım olmak üzere ve yine arka koltuk ortasında bir büyük çanta.. ön yolcu koltugunun altındada yolda içmek için içeceklerin oldugu ayrıyetten bir çanta.. çıktık yola... 3 araba olarak 3 aile konvoy halinde gittik.... opel corsa diesel... ford focus 1,6 125 beygir.. suzuki SX4.. klimayı hiç kapatmadım.. çine rampalarında tatlı bir yarış başladı.. opel corsa zaten başedemedi.. 125 beygir focus ( hem manuel hem otomatik ) çine rampalarında beni yakalayamadı , zorlandıgım yerlerde.. adını bilmiyorum , kick bilmemne.. gaz pedalına kökledim araba şahlandı uçtum kaçtım.. yani sorun yok.. Göcek e kadar gittik ( sadece belen kahvesinde çay molası verdik ) hararet sürekli aynı yerde kaldı , hiç arttıgına şahit olmadım.. Göcek e vardıgımda yakıt tüketimim 6,7 gibiydi... geceleri Göcek merkez e yemege gittik ,kısa mesafelerde çok kullandım , bir gün iztuzuna..oradan dalyan a geçtik.. bir günde Göcekten toprak yoldan Ayten koyu taraflarına gittik.. opel corsa ve ford focus o yollara giremedi.. ben o asfaltsız yoldan bir nevi orman yangın yolu denebilir.. 8 km gittim ve geldim.. İzmir e dönüşte Klima sürekli açık.. yolda Allah ne verdiyse radar ı gözetleyerek koptum.. 140-160 arası bastım.. izmir e eve geldigimde yakıt tüketimi 7,2 LT yi gösteriyordu.. klima kapalı ve sakin kullanımlarda 5,6 LT leri yakalayabiliyordum..( İzmirde ) tek eksik yönü.. bana göre rampalarda bekledigim ataklık yok.. haa yüklü diyebilirsiniz.. ama yüklü olsada 120 beygir farklı olmalı diyordum.. gerçi eski arabamla mukayese ediyorumda ( ford escort 1,6 hb ) aynı yük onda olsaydı Sakar rampasında böyle rahat çıkamazdım.. onun haricinde hiç bir sıkıntım olmadı... 750 km yol - klima sürekli açık - iztuzu dalyan ve çevrelerinde gezi.. paraya vurdum 305 kuruş yakmış.. ne diyeyim.. ben memnunum..

    Tebrikler Üstadım,

    Güzel bir yolculuk olmuş. Benim araba da şu anda 3300 km'de. Merak ettiğim birkaç husus var.

    1. Yakıt göstergesinde Ortalama Yakıt değerlerini görme şansı var mı? Benimkinde sadece çizgilerden oluşan bir anlık yakıt göstergesi var.

    2. İlk birkaç bin kilometrede servise götürmemiz gerekiyor mu?

    3. Bizim arabalardaki ani hızlanmalar müthiş bir şey, acaba motora zararı olur mu?

    Allah'tan kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TekBozok

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35


    Arkadaşlar.. yaklaşık 3500 km yi devirdim... arabam ile ilgili bana göre kesinleşen bilgileri paylaşayım..


    Öncelikle.. yaklaşık 4 aydır kullandıgım arabamdan gayet mermnunum , koltuguna oturdugumda içime acaip bir güven hissi geliyor , 1500 km de servisine götürdüm , sagına soluna baktılar yagına suyuna baktılar gevşeyen vs varmı kontrol ettiler , arabamı yıkayıp güzelce temizleyip teslim ettiler..

    Bu hafta 1 haftalık bir tatil yaptım , pazartesi sabah 07:00 gibi.. bagaj 2 koca bavul.. arka koltuk biri 14 yaşında oglum ve 6 yaşında kızım olmak üzere ve yine arka koltuk ortasında bir büyük çanta.. ön yolcu koltugunun altındada yolda içmek için içeceklerin oldugu ayrıyetten bir çanta.. çıktık yola... 3 araba olarak 3 aile konvoy halinde gittik.... opel corsa diesel... ford focus 1,6 125 beygir.. suzuki SX4.. klimayı hiç kapatmadım.. çine rampalarında tatlı bir yarış başladı.. opel corsa zaten başedemedi.. 125 beygir focus ( hem manuel hem otomatik ) çine rampalarında beni yakalayamadı , zorlandıgım yerlerde.. adını bilmiyorum , kick bilmemne.. gaz pedalına kökledim araba şahlandı uçtum kaçtım.. yani sorun yok.. Göcek e kadar gittik ( sadece belen kahvesinde çay molası verdik ) hararet sürekli aynı yerde kaldı , hiç arttıgına şahit olmadım.. Göcek e vardıgımda yakıt tüketimim 6,7 gibiydi... geceleri Göcek merkez e yemege gittik ,kısa mesafelerde çok kullandım , bir gün iztuzuna..oradan dalyan a geçtik.. bir günde Göcekten toprak yoldan Ayten koyu taraflarına gittik.. opel corsa ve ford focus o yollara giremedi.. ben o asfaltsız yoldan bir nevi orman yangın yolu denebilir.. 8 km gittim ve geldim.. İzmir e dönüşte Klima sürekli açık.. yolda Allah ne verdiyse radar ı gözetleyerek koptum.. 140-160 arası bastım.. izmir e eve geldigimde yakıt tüketimi 7,2 LT yi gösteriyordu.. klima kapalı ve sakin kullanımlarda 5,6 LT leri yakalayabiliyordum..( İzmirde ) tek eksik yönü.. bana göre rampalarda bekledigim ataklık yok.. haa yüklü diyebilirsiniz.. ama yüklü olsada 120 beygir farklı olmalı diyordum.. gerçi eski arabamla mukayese ediyorumda ( ford escort 1,6 hb ) aynı yük onda olsaydı Sakar rampasında böyle rahat çıkamazdım.. onun haricinde hiç bir sıkıntım olmadı... 750 km yol - klima sürekli açık - iztuzu dalyan ve çevrelerinde gezi.. paraya vurdum 305 kuruş yakmış.. ne diyeyim.. ben memnunum..

    Tebrikler Üstadım,

    Güzel bir yolculuk olmuş. Benim araba da şu anda 3300 km'de. Merak ettiğim birkaç husus var.

    1. Yakıt göstergesinde Ortalama Yakıt değerlerini görme şansı var mı? Benimkinde sadece çizgilerden oluşan bir anlık yakıt göstergesi var.

    2. İlk birkaç bin kilometrede servise götürmemiz gerekiyor mu?

    3. Bizim arabalardaki ani hızlanmalar müthiş bir şey, acaba motora zararı olur mu?

    Allah'tan kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.


    Bildigim kadarı ile cevaplamaya çalışayım..

    1- Ortalama yakıt degerini rakamsal olarak görmek mevcut , göstergenin altındaki 2 tane çubuk var , onlarla biraz oynayın göreceksiniz.. ben ortalama degeri görmek istedigimde , mesela benzinlige girdim depoyu fulledim..yada fullemedim ortalama yaktıgım degeri merak ediyorum.. göstergenin altındaki 2 adet olan sag taraftaki ( şöför koltuguna oturma pozizyonuna göre ) dügmeye bir defa basıyorum , her defasında farklı bir şey çıkıyor ( dış ortam ısısıda buradan çıkıyor ) ...LT gibi bir deger çıktıgında oraya basılı tutarken kontagı kapatıyorsunuz..kontagı açtıgınızda orası sıfırlanıyor ve ---- LT gibi bir şey oluyor.. sıfırladıktan sonra basın marşa gidin.. yaklaşık 10 saniyede bir ( 15 saniye yada 20 saniyede olabilir ) o andan itibaren periyodik olarak anlık tüketimi rakamsal olarak verecektir.. ama korkmayın.. o anda rampa çıkıyorsanız 30 LT leri görebilirsiniz.. ( ilk sıfırlama sonrası ) .. yolda gittikçe periyodik olarak ortalama degeri verecek.. yaklaşık 8 Litre ortalamaya kadar hızlı gelir.. artık kullanımınıza göre 5,8 ile 7,5 arasında gider gelir.. ( kaba olarak anlattım , her sıfırlamadan sonra daha iyi anlıyorsunuz )

    2- ilk birkaç bin km den sonra servise götürmüyorsunuz.. ben mesela 10000 km de götürecegim.. ama servisi 15000 km dedi.. servisine göre degişiyor sanırım.. ben neden 1500 den sonra götürdüm derseniz.. arabayı alırken satış yetkilisini bunalttım ben , benimde çok pimpirik biri oldugumu anladı , hatta 1000 km de yag degiştirecektim ben .. servis beni zor ikna etti gerek yok diye.. bana '' sen 1500 olunca gel bi bakalım çayımızı iç dediler '' 1500 den sonra bakıma gittim ( aslında bakım degil.. göz kontrolü yaptılar , yag eksiltmişmi su eksiltmişmi..motor da yag sızıntısı vs varmı yokmu ona baktılar.. yani tamamen beni başlarından savmak için.. arabayı yıkayıp verdiler :))

    3- Ani hızlanmalar konusu.. bütün otomatik arabalarda olan bir sistem aslında.. yani sadece suzuki ye ait olan bir şey degil... bazılarında dügme var , bizimki pedaldan.. Motor a zararı olurmu konusuna gelince.. elbette gereksiz kullanmamak gerek.. sonuçta motor bir anda 4000 - 5000 devirleri görüyor.. motor soguk iken kullanılmasını tavsiye etmem.. ama motor ısınıkken gerekli hallerde pedala köklemekten çekinmem.. işim geregi mekanik sistemler ile ugraştıgım için , bu sistemin defalarca daha agır şartlarda test edildigine eminim.. benim fikrim.. gereksiz yere kullanmayın.. ama gerektiginde , sollamalarda sıkıştıgınızda vs korkmadan yapıştırın derim..

    Cümlemize kazasız belasız hayırlı sürüşler....




  • Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim Maestro35, çok yararlı oldu benim için.
  • Selam herkese

    Tüm forumu yazdıklarınızı okudum arkadaşlar. Bende bir SX4 almayı şu aralar çok istiyorum ve bu paylaşımlarınız bana cidden yol gösterdi. Ancak sanki 2013 modeli beklesem daha iyi olcak gibi. Aslında şimdi sizlerden bir fikir almak istiyorum. 2012 model düz vites fiyatı 35.890 tl. Ben bunu peşin tık parayla sizce ne kadar düşürebilirim. Bu işin oluru sizce nereye kadardır ? 2013'ler nezaman piyasaya çıkar beklemeye değermi ? Birde yanlış anlamadıysam bu araçlar önden çekiş sistemli değilmi ?


    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alplord -- 28 Temmuz 2012; 20:13:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganss

    Suzuki'nin DH'de üvey evlat gibi Diğer Markalara itilmiş olması gerçekten hoş değil.

    Uzun süredir birçok başlık altında dile getirdik ama hala yöneticilerden ses çıkmıyor.

    Markalar altında Suzuki'yi de görmek istiyorum.

    DH'yi tavsiye ettiğim birçok arkadaşım Suzuki ile ilgili başlıkları bulamadıklarını dile getiriyorlar.

    Suzuki Markalar altında yer almadıkça DH'yi protesto ediyorum !


    Arkadaşlar merhaba,
    kaganss arkadaşım biliyor gerçi ama onun bu mesajı üzerinden sizlere (henüz görmeyenlere) de bilgi vermek istedim.

    Suzuki'nin ana markalar arasında yer almamasından ben de şikayetçiydim. Pek tabi pek çok arkadaşım bu konuda kendilerine yazmış, başvuruda bulunmuştur, durumu anlatmıştır. Ben de site yetkililerine yazarak durumu uzunca anlattım ve Suzuki'nin ana markalar arasına alınması konusunda ricada bulundum. Onlar da uygun gördüler ve Suzuki iki gün önce ana markalar arasına alındı.
    Yani Suzuki artık diğer marakalar diye bir başlığın altında değil, ana markalar arasında. Pek tabi olması gereken de buydu.
    Başvuruma karşılık yardımcı olan site yetkililerine de buradan teşekkür ederim.

    Herkese selamlar. Hepimiz araçlarımızı güzel günlerde, sağlıkla kullanalım inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adepex -- 4 Ağustos 2012; 1:16:39 >




  • Hayırlı Olsun ve emeği geçenlere teşekkürler. DH'ye de ayrıca teşekkürler tabii..
  • bu kolçaktan kullanan var mı acaba,, arabaya uyar mı nasıl olur? sx4 için satılıyor ve de kaliteliye benziyor...

     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.