Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.472
Cevap
58
Favori
317.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____

     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____
     ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____


    Araç yukarıdakinin aynısı. birde iç dizaynda gri seçimi var ama o deri döşeme pahalı :D O olsaydı iyidi. Bej pek sevmiyorum.


    Fiyat Örneği Aldım hemen yazayım.
    SAAB 93 Sport Sedan 1.9 TTiD 180HP AERO, Metalik KAr gümüşü araç. OTOMATIK Vitesli

    Standart Özellikerin üstüne seçilen opsiyonlar şunlar:

    - Elektrikli açılır tavan (Sunroof)
    - Saab taşıma ve eğim sensörlü hırsız alarmı
    - Alaşım Jant V-kollu 7.5" x 18"
    - Lastik basınç izleme
    - Tam Boy yedek lastik, 6.5" x 16"
    - Spor Deri direksyon simidi ve vites Topuzu
    - Direksyonda Vites deiştirme düğmeleri
    - Spor Deri Döşeme

    2 Adet Paket seçildi,
    Bussiness Paket
    Müzik sistemi 2 -> 13 Hoparlörlü, Renkli ekran (renki demesine bakmayın standrat ekran bu Multimedia değil yani)
    Bluetooth uyumlu telefon entegrasyon sistemi

    Aero Vector Konfor Paketi
    Yağmur sensörlü silecekler
    Elektrikli katlanan yan aynalar
    Işığa duyarlı kararan iç ve dış aynalar
    Uzaktan kumanda ile açılıp kapanan sunroof ve yan camlar. Sıkışma sensörlü.
    Saab Park Pilotu

    bayiden aldığım fiyat 53.000 Euro'dur.

    Ayrıca bakım aralıklarını sordum BMW nin 4 e 1 i fiyatına dedi adam. BMW nin fiyatları ne olaki :D

    NOT: müzik sistemi 2 BOSE nin yerini almış sanırım. Bahsettiğim bose en düşük olan 3500 Euro olan değil.[simage][/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayki -- 27 Şubat 2008; 17:44:36 >




  • Bakımları BMW'nin dörtte biri fiyatına değil tabii, BMW'den ucuz diye anlayalım biz onu.
    Saabları seviyorum ama 53000 Avro o araç için çok yüksek bir rakam.
  • şahsi fikrim, bmw alacağıma audi, saab veya volvo alırım. Mercedesi bir tutmuyorum zaten asla. Ama bana göre bu kasayı tüm 3 kasalara deişirim. Yeni A4 ü yakndan daha fazla incelemek lazım. Volvo'nun da otomatik modelleri malum. Eh geriye saab ve audi kalıyor. Normal standratlarda 53bin eu gerçekten fazla. Ama yüksek fiyatlı markalar içinde bence verilecek bir paraya satılıyor.
  • 9.3'ün spor şasili Aero modelini de normal şasili Vector modelini de kullandım. İkisi arasında ciddi bir konfor farkı var. Aero ile asfalttaki en küçük çizgi ve çatlakları doğrudan kabinde hissederken Vector'de bu sorun yok, daha konforlu. Ben olsam Vector alır onu ek donanımlarla şekillendirirdim.
    Bu ara, ben de BMW yerine Saab tercih ederdim. Volvo'da ise 9.3'ün sportfiliğine denk bir model yok. Aynı paraya S60 alınır ama tamamen daha üst seviye konforu ve geniş iç, dış ve bagaj hacmi için.
  • şöyle s40 da güzel bir dizel motor olsa ne kadar makbule geçerdi. Ahh ahh...

    Aero 10mm alçak olduğundan sanırım. Birde lastik ebatlarından da olabilir. Kullandığınız araçların lastik boyutları aynı mıydı?
    Ben alacak olsam gerçi konfor pek önemli değil benim için. Yanımda yöremde rahatsız olan biri olsa zaten yavaş yavaş giderim fren bile kullanmam; ama şahsi sürüş için yolu hissetmek ayrı bir zevk veriyor bana. Tabiiki dediğinizde haklısınız kişisel zevke göre değişir. Mesela eniştemde Astra var araba resmen kütük gibi, ben bayılıyorum (kalkışta olan sorunlar hariç). Alet 1.6 benzinli otomatik, fakat eniştem çok sert diyor. Yeğeni dolaşmaya çıkarırken Focusla çıkıyorlar :D kendi giderken astrayı kullanıyor.

    Şimdi AERO'nun avantajı çift turbo 1.9 dizel olması. Ben sorduğum zaman aeroya özeldi o motor. Yurt dışında Vector içinde var. Sırf tip için aeroda seçilmez tabii, istedikten sonra o spor şasiyi vectorede veriyorlar. Geriye birkaç opsiyon kalıyor ki sorun değil. Alınacağı zaman düşünülmesi gereken ayrıntılar tabii ki.




  • S40'ın en çok tutulan modeli 1.6D motorlusu. Bu motor bu araç için yeterli ama performanslı filan değil tabii. 2.0D motorlusu ise 136bg. Bu da 9.3'ün twin turbosusu ile yarışamaz. S40'da çok başarılı bulunan D5 dizel motor seçeneği de var. Bu motor da 185 bg ama o da 2400 cc olduğundan vergiden kaybediyor. S40 ayrıca boyut olarak 9.3'den küçük ve onun kadar sportif değil. Ancak yol tutuşta 9.3'ü aratmadığını söyleyeyim.

    Lastik ölçütlerini hatırlamıyorum ama muhtemelen spor şasiye ek olarak Aero'nın yanak oranı daha düşük ve jantlar daha büyüktü. Sonuçta zevk meselesi. Yolu hissetmek benim için önemli değil diyorsanız Aero en ideal tercih. Ben sanki kıçım asfalta sürtüyormuş gibi gitmekten hiç hoşlanmıyorum. Ülkemize bize yol diye sunulan şeyin de çoğu yeri çukur ve tümsek yuvası olduğundan konfor için spor şasi ve jant-lastik ilişkisini tercih etmiyorum.

    Bu ara, 180bglik twin turboyu Vector'de de almak mümkün.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit



    Lastik ölçütlerini hatırlamıyorum ama muhtemelen spor şasiye ek olarak Aero'nın yanak oranı daha düşük ve jantlar daha büyüktü. Sonuçta zevk meselesi. Yolu hissetmek benim için önemli değil diyorsanız Aero en ideal tercih. Ben sanki kıçım asfalta sürtüyormuş gibi gitmekten hiç hoşlanmıyorum. Ülkemize bize yol diye sunulan şeyin de çoğu yeri çukur ve tümsek yuvası olduğundan konfor için spor şasi ve jant-lastik ilişkisini tercih etmiyorum.

    Bu ara, 180bglik twin turboyu Vector'de de almak mümkün.



    evet dediğinizden sonra inceledim doğru söylemişsiniz.

    eğer imkanım olurda yaza doğru araba edinmek gibi bir şansım olursa, 100 de 100 Saab Aero 1.9TTID ve A4 1.8 TFSI arasında kalırım diye düşünüyordum. Aero için "kıçım asfaltta sürtüyormuş" tanımlamanız iyi oldu.
    Herneyse, Saab'ın benzini ile audiye baktım, otomatikte saab'da performans kaybı kağıt üzerinde büyük. Tüketi artıyor. Audi'ye göre Benzinli motorlarının yakıt tüketimi de fazla.
    Karışık oldu fakat, özetlemek gerekirse 1.9 Aero (vector düşümedim hiç Saab edinebilirsem benzinli edineceğimi sanmıyorum) Yeni A4 1.8 TFSI (160HP) arasındayım. Tip olarak saab ağır basıyor. Adam gibi test etme şansına erişemedim ama iç donanım kalitesi ve güzelliği olarak AUDI ağır basıyor. Fanatik olmaktan kendimi alamıyorum saab'a karşı bir sevdam var :D fakat iş o kadar para vermeye gelince insan bir kere daha düşünmek istiyor. Yapacak birşey yok olurda alabilirsek, 2 modelide yerinde güzelce inceleyip, en az fiyata en fazla opsiyon + perfomans'ı verene merhaba diyeceğim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asphodel
    Eğer imkanım olurda yaza doğru araba edinmek gibi bir şansım olursa, 100 de 100 Saab Aero 1.9TTID ve A4 1.8 TFSI arasında kalırım diye düşünüyordum. Aero için "kıçım asfaltta sürtüyormuş" tanımlamanız iyi oldu.
    Herneyse, Saab'ın benzini ile audiye baktım, otomatikte saab'da performans kaybı kağıt üzerinde büyük. Tüketi artıyor. Audi'ye göre Benzinli motorlarının yakıt tüketimi de fazla.
    Karışık oldu fakat, özetlemek gerekirse 1.9 Aero (vector düşümedim hiç Saab edinebilirsem benzinli edineceğimi sanmıyorum) Yeni A4 1.8 TFSI (160HP) arasındayım. Tip olarak saab ağır basıyor. Adam gibi test etme şansına erişemedim ama iç donanım kalitesi ve güzelliği olarak AUDI ağır basıyor. Fanatik olmaktan kendimi alamıyorum saab'a karşı bir sevdam var :D fakat iş o kadar para vermeye gelince insan bir kere daha düşünmek istiyor. Yapacak birşey yok olurda alabilirsek, 2 modelide yerinde güzelce inceleyip, en az fiyata en fazla opsiyon + perfomans'ı verene merhaba diyeceğim.


    Madem benzinli de düşünüyorsunuz size 1.8T A4'den daha ucuz 2.0T S60 öneririm. S60 larda 6bin Avro kadar indirim var. Üstelik ek donanımlarla S60 daha da ucuza gelir ve de ayrıca 180 bg. Tek kötü yanı kasa değiştirecek olması. Ama mevcut kasa da 2007'de makyajlandı ve araçta her türlü teknolojik gelişme var. Ek olarak efsanevi bir kasa oldu: 9 yıldır üretim bandında. Yenisini de bekleyebilirsiniz tabii, 2009'a çıkar sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 24 Mart 2008; 19:18:33 >




  • Evet saab'tan istemeyerek te olsa vaz geçmiş oluyorum. Aero'da dediğiniz asfalta yapışık gitmekten 1-2 kişi daha bahsetti. Yedek parça fiyatlarıda malum SAAB'ların. Alırken tekrar düşünürz o başka gerçi.

    Şimdi benzinli 1.8 motor civarları bir araç bana yeterli o zamanki duruma göre 2.0 a da çıkabilirim ama bunun yerine opsiyon seçmek daha iyi.
    Yazdığım gibi saab'ın benzinli + otomatikleri sanki güzel arabayı yavaşlatmak için piyasada givi sevemedim bir türlü.

    Volvo'nun benzinli otomatiklerini de düşüneceğim. S60 biraz bana fazla kaçmaz mı? daha 30 una bile gelemedik :) 3-4 sene var. Prestij olarak S60 > A4 gibi kurgularım genelde kafamda ama bu bir gerçek ki sizde bahsetmişsiniz, o fiyata birde o indirim varsa arabayı resmen bedavaya veriyorlar gibi birşey olmuş.




  • Yaşı hesaba katınca zor bir tercih gibi duruyor. Aslında 9.3 hem Premium sınıfta olmasıyla, hem sedan hem de Saab sportifliği ile size özgü ama Türkiye'de Saab sahibi olmanın zorluklarını göze alabilsem ben de gidip Saab alacağım da zor karar tabii.
    Bu ara, 9.3'ün 2.0T motorlarından 210 bg olanı beğeniliyor. Sizin hakkında kötü şeyler duyduğunuz versiyon bu mu?
    Size biraz da body kitli S40 veya C30 bakmanızı önersek? Motor seçenekleri de epey geniş.
  • Sen kakarını vermişsin gibi ama gene de ben birşeyler söyleyeyim
    Ben Saab 9.3 Aero 2.8t kullanıyorum ortağım ise 1.9Tdi yani senin düşündüğünden. Öncesinde ise aklına gelecek tüm araçları kullandık. Birkere şu kıçı yere yakınlık olayını çözemedim. Araç okadar güven veriyor ki belki bir an arabada gidiyor değil de yolda oturuyor mu hissediyorlar.

    Yol tutuşu açısından limitlerine kadar test ettim, BMW, Mercedes, Volvo SAAB a yaklaşamıyor bile.

    1.9 TID 180 HP alırsan birkaç ay sonra çkacak Hirch Performans ile aracını sadece 2 bin € ya 210HP lere kadar çıkartma şansın olur. Diğer araçlarda bu zor. Biz her iki aracımızada Hirsch Performance uyguladık ve özellikle dizelde sonuç süper.

    Aero modelinin konforlu olmadığı görüşüne katılmıyorum. Zira Vector ile arasında çok az bir fark var. Ancak yaşı 30 altı birisi için bence bu fark avantajdır. Spor, spor spor.

    En güzel tarafı ise Audi ve Volvo da dahil artık nereye baksan var. Fakat SAAB sahibi isen ayrıcalıklısın. Yolda, otoparkda , benzincide heryerde.

    Ancak Saab ın dashboard kısmı Audi kadar güzel değil. Aşırı sade. Güvenlik açısından böyle yapmışlar ama.... Bir diğer dezavantaj ise trimlerden gelen sesler. Ancak servise söyleyince ilgileniyorlar. Eğer trim sesi duymak istemiyorsan alacağın tek araba Mercedes tir. O da senin yaşına gitmez




  • Arkadaşlar merhaba,

    Bugünlerde bir araç düşünüyorum. Ama hedefim max 15bin ytl ayırmak. Saab'larla ilgileniyorum. Ve gördüğüm kadarı ile 95 ila 97 model arası 900 veya 9000 bulabilmek mümkün. Hatta 2002 model 9.3 ve 2000 9.5 gördüm internette 25.000 ytl civarı. Ben her zaman paranla alabileceğinin en iyisini almaktan yanayım yani sokağa para atmayı sevmem. yukarıda bahsettiğim rakamlar bir SAAB için ucuz rakamlar yani az paraya kullanılmış ama çok kaliteli bir otomobil sahibi olabiliyorsunuz.

    Bu girizgahtan sonra;
    Saab kullanan ve bilen arkadaşlara bir kaç sorum olacak:

    1- Yukarıda yazdığım model ve fiyatlar normalmidir? yoksa araçlarda bir problem olabilirmi?
    2- Saab , almadan önce tabiki bir servise göstermeden almıcam ama , ilk olarak nelere dikkat etmem lazım yani "şurası böyleyse sakın alma" diyebileceğiniz eleme kriteri?
    3- yedek parça ve bakım maliyetleri nasıl 96-97 modellerde Opel Vectralar ile uyumlu mu?
    4- Kronik problemleri varmı bilinen? yüksek km yapmış bir SAAB alınmalımı sizce 200.000 - 300.000 km gibi
    5- 2000 model ve üstü 9.5 ve 9.3 arasında hangisini tercih etmek daha doğru olur, veya 2000 model altı 900 veya 9000 serisi arasında hangisini tercih etmeliyim?

    cevap yazanlara şimdiden çok teşekkürler




  • Alçaltılmış şasi, büyük jant ve düşük yanak ölçüsünden kaynaklanan iyi yol tutuş ile konfor arasında ters orantı vardır. Markanın Saab olması buna yönelik fizik kurallarını değiştirecek değil.
  • Yeni 9-5 leri gördünüz mü?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: addrian

    quote:

    Arkadaşlar öncelikle merhaba.

    Ben de bir saab almayı düşünüyorum ama bi konuda kararsızım. İnternetten teknik verilerine baktım, 210 hp'lik 9-3 2.0TS modeli şehir içi 12 lt yakar yazıyor. Kullanan varsa, gerçekten yakıt tüketimi bu kadar mı yoksa 15-16 litrelere çıkıyor mu? Şu an bende 2006 focus hb ghia var benzinli. Araba eşek ölüsü gibi bas bas gitmiyor. Rampalarda bayılıp kalıyor. Gitsin diye daha çok basıyorum bu sefer hep yüksek devir kullanmak zorunda kalıyorum. Tüketim 12-13 litreye çıkıyor, teknik verilerinde 8,7 lt. yazmasına rağmen. Bu yazdıklarımdan çok süratli, sert araba kullandığımı sanmayın. Mesela Ankara'da cinnahı, dikmen caddesini 3'le çıkamıyorum, araba süratten düşüyor arkadan millet sıkıştırıyor. mecburen 2'ye alıp 4000-4500 devirle çıkıyorum. Yoksa manyağın biri çileden çıkarmadığı sürece genellikle sakin kullanırım.

    Şayet belirttiğim modelin yakıt tüketimi Ankara şartlarında 15-16 litrelere çıkıyorsa, 1.9 TID versiyonunu almayı düşünüyorum. Diğer modelle kıyaslayınca bu modelin performansını nasıl buluyorsunuz?

    Ayda 800-1000 km civarında yol yapıyorum. Yaz veya bayram seyran tatilleriyle birlikte senede 16-17000 km yapıyorum.

    Sizler saab takımı olarak yardımcı olabilirseniz sevinirim.


    Merhaba avdr kardeşim. Öncelikle gurubumuza ve SAAB'a göstermiş olduğun ilgiden dolayı teşekkür ederim.

    Şimdi Audi A6 3.0 TDİ Quatro modeli için de, şehir içeriisinde 11 lt yaktığı yazıyor DOD'un resmi sitesinde. Ancak bu adamların şehir içi bakış açıları bizimkinden oldukça farklı. Örneğin bu kişilerin büyük pazarlarında (Almanya,Fransa,İtalya,İngiltere) bu verdikleri bilgiler doğru olabilir ama bu Türkiye için doğru olamaz. Düşünsene Londra da, yahut Berlin de; Ankara kadar yokuş yollar var mıdır aceba? İşte esas olarak tüketim politikasındaki sonuçlar ülkelere hatta şehirlere göre değişir. Örneğin Ankara'da İstanbul'a nispeten 0,5 yada 1 lt daha az yakıyor olabilir.

    2000 cc 210 BG SAAB Vector almayı düşünüyorsan sana kuvvetle tavsiye ederim. Çünkü bunlar gerçekten çok lüks ve konforlu araçlar. BMW Avrupa satış müdürünün de belirttiği gibi bu piyasadaki en büyük rakiplerinden biri de SAAB. Ankara gibi yokuşu çok olan kentlerde kuşkusuz 1.6 motordan daha yüksek motora ihtiyaç vardır benim kanımca. Bu arada SAAB 2.000 cc Vector'ün çekiş gücünün iyi olduğunu da söyleyebilirim. Bu durumda mantıksal düşünürsek km başında neredeyse şimdiki kullandığın Ford'dan daha aşağı yakar, ya da hemen hemen aynını yakar.

    Eğer almayı düşünüyorsan sana yardımcı olabilirim. Bildiğim bir tane "ikinci el" ama 2006 model, çok temiz 2000 cc Vector var. Düşünürsen sana internet satış linkini p.m yolu ile gönderebilirim.


    HERKESE HAYIRLI GÜNLER...



    Ankarada hiç düz yol yok ki... Paso yokuş.... Jetta yırtınıyor çıkmak için...




  • yokuşlar dik ama 1.6 litre benzinli focusun çıkabilmesi lazım. bence bu araçla ilgili bir problem. ankara yollarında binlerce 1.2 benzinli (LPG )ve 1.3 dizel araç dolaşıyor, sürekli de selektörle yol istiyorlar ( sarı olanları kastediyorum ).

    saaba vız gelir diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lebu

    yokuşlar dik ama 1.6 litre benzinli focusun çıkabilmesi lazım. bence bu araçla ilgili bir problem. ankara yollarında binlerce 1.2 benzinli (LPG )ve 1.3 dizel araç dolaşıyor, sürekli de selektörle yol istiyorlar ( sarı olanları kastediyorum ).

    saaba vız gelir diye düşünüyorum.


    Katılıyorum.
  •  ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____


    Aero-x konseptinin prototipi üretilmiş sonunda...
  • Çok şükür, çizimden çok farklı olmamış... diğer markalar gibi hiç alakasız bir otomobilin ortaya çıkmaması sevindirici bir durum...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.