Şimdi Ara

*****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!! (767. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
48.229
Cevap
71
Favori
4.116.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 765766767768769
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • görmez olaydıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııım.....

    daha başka şeyler de hissediyorum ama ona göre sembol yok....................
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    Çok ilginç şeyler anlatıyorsunuz, lastik oranlarının değişmesiyle turbo basıncının başlangıç evresinin değişmesi çok enteresan.

    Bizim bu topicte, yakıt konusunda başından beri rahatsız olduğumuz bir konu var, asıl yakıt tüketimi ile ilgili şikayetimiz bundan kaynaklanıyor. Ben de aracımı bu sene, yakıt konusunun yüksek olduğunu baştan bilerek ve kabul ederek aldım, tıpkı 2008 Ocak - Ekim aylarında Connect satın alan 16.656 kişi gibi (Bkz. 249. sayfadaki satış rakamları). Yalnız itiraz ettiğimiz konu şu, gerek katalog gerekse internetteki verilen tüketim değerleri ile gerçek hayatta karşılaşılan tüketim değerleri arasında farklar var, diğer firmaların araçlarında bu tip sıkıntılarla karşılaşılmazken, Ford'un özellikle Connect araçlarında butip sorun herkesin şikayeti. Örneğin, benim kullandığım aracın katalog değeri internette (ş.dışı) 100 km. de 5.1 litre olarak verilmiş, ancak bu değer hiç bir zaman yakalanamıyor. (Gerçi ben 4.6 litre değerini gördüm ama benimki çok çok ekstrem bir durumdu, her zaman bu şekilde sürülmez bir araç. ) Ama bir Caddy'de , bir Doblo ya da Kangoo'da katalog değerleri, çok normal kullanımlarla çok rahat tutturulabiliyor. Caddy topiğindeki kullanıcılar, şehir içinde hiç kasmadan 5-6 litre değerlerini görebiliyorlar, ama bizim için çok mucize şeyler bunlar.

    Siz yukarıda zaten bu katalog değerlerinin nasıl tutturulduğunu açıkladınız, ama bu değerlerler normal hayatta tutturulamadığında müşterilerin aldatılması gibi bir durum söz konusu olmuyor mu?


    Daha önceden size ben bir soru daha sormuştum, gözden kaçırmış olabilirsiniz düşüncesiyle yeniden sorayım izninizle. Connect'in meşhur yakıt tüketimiyle ilgili internette de fotoğraflarını rahatlıklaa görebileceğimiz, tasarruf cihazları var, (bunları resmini ve linkini önceki sayfalarda vermiştim) bu cihazlarla sizin chip tuning uygulamasını aynı anda yapmamızın bir mahzuru var mı? Amaç ise, yine aynı şekilde yakıt tasarrufu. Zira gerek sizin uygulamanız, gerekse yakıt tasarrufu cihazı ile (toplamda 1000 YTL gibi bir maliyet çıkıyor) uzun yolda çok rahat 4 litrelerin altına düşülebilir, ki bizim için süper denilecek değerler bunlar. Böyle bir uygulama için dşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?



    verdiğim lastik ölçülerine dikkat ederseniz biri diğerinden daha küçük ve hafif..böylelikle son dişli oranı bir miktar kısalıyor..24.5 ykrş yakan aracım bu değişimden sonra 19.5 ykrş yakmayada başladı..


    aldatma aslında ama kendinizi kanıtlayamazsınız sanırım..

    uygulamaları birer birer yapmak lazım ki değişiklikler birbirine karışmasın..O mıknatıslı şeylerden uzak durdum bugüne dek..bana kandırmaca gibi geliyor..

    eğer gerçekten işe yarıyorlarsa tabiki max ekonomi için boxtuning ile beraber kullanılabilir..

    Box 90 hp connectin 1800-3200 devir bandındaki torku birhayli yükseltiyor..bu band ekonomi için çok önemli ve burda elde edilecek daha fazla tork direk yakıt tüketimine yansıyacağını hepiniz takdir edersiniz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    o devir meselesi benim de çok kafamı karıştırıyor, sürekli 1700 devirde gitmek??? bilemiyorum.

    turbonun devreye girmesiyle yakıtın tamamını bol oksijenle yakmak mı?
    yoksa bu yolla yakıt tüketimini arttırmak mı?
    riske girip 1700 d altında gitmek mi?
    yol bilgisayarlarına güvenip "büyük vites düşük devir" diye arabayı bayıltmak mı?


    iki araba bir tanker de yakıt bir de mühendis verseler ben hepsini denerim bunların.


    dediğiniz gibi 1700 devirde EGR bir miktar açık ve çok uzun süre bu şekilde gidilirse kurum oluşumu hat safhada olacaktır..

    EGR yi iptal ettirirseniz hep 1700 de gidebilirsiniz..ama motor sağır alışacaktır..

    turbo basıncı arttıkça püskürtülen yakıt miktarıda artar..ne kadar turbo basıncı o akdar mazot tur yani..

    ne kadar az devir o aakadar az tüketim..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    o devir meselesi benim de çok kafamı karıştırıyor, sürekli 1700 devirde gitmek??? bilemiyorum.

    turbonun devreye girmesiyle yakıtın tamamını bol oksijenle yakmak mı?
    yoksa bu yolla yakıt tüketimini arttırmak mı?
    riske girip 1700 d altında gitmek mi?
    yol bilgisayarlarına güvenip "büyük vites düşük devir" diye arabayı bayıltmak mı?


    iki araba bir tanker de yakıt bir de mühendis verseler ben hepsini denerim bunların.


    dediğiniz gibi 1700 devirde EGR bir miktar açık ve çok uzun süre bu şekilde gidilirse kurum oluşumu hat safhada olacaktır..

    EGR yi iptal ettirirseniz hep 1700 de gidebilirsiniz..ama motor sağır alışacaktır..

    turbo basıncı arttıkça püskürtülen yakıt miktarıda artar..ne kadar turbo basıncı o akdar mazot tur yani..

    ne kadar az devir o aakadar az tüketim..



    eeee




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    eeee




    ee si EGR leri iptal edicez..

    mümkün olan en düşük devirle seyahat edicez..

    altımızdaki performans arabası değil motor sağır alışacaksa alışsın diyenler için çözüm bu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku
    "ford connet GLX LPG TAKILIRMI " demiş birisi de zaten yukarıda. Bunu da google'a yazmış


    takılır..%25 ekonomi garanti..

    projeli sistemlerin anahtar teslim maliyeti 4000 ytl civarında ama kaçak göçek takılıyor 1000 lira civarına..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    eeee




    ee si EGR leri iptal edicez..

    mümkün olan en düşük devirle seyahat edicez..

    altımızdaki performans arabası değil motor sağır alışacaksa alışsın diyenler için çözüm bu..



    Şunu anlıyorum; arabanı seviyorsan, uzun süre kullanmayı dşünüyorsan, çok yakıtı kafana takmayacaksın, normal devir aralığı olan 2000-3000 devir aralığında kullanmaya devam edeceksin. Bu durumda da yakıt 6.5 - 7 'den aşağı düşmeyecek , bunu peşinen kabulleneceksin. Ama yakıt masrafının çok tak ettiği zamanlarda da devirin 1700-1800'lerde, tıngır tıngır gideceksin, Çok uzun süre bu devirde kullanmayacaksın, kullanırsan astarı yüzünden pahalı durumlarla karşılaşır, kurum temizliğinden sibopların ayar bozukluğuna kadar bir sürü problemle baş etmek zorunda kalacağını bileceksin. Daha da ağır geldiği zaman yakıt problemi, arabanı satacaksın, daha az yakan bir araç alacaksın. Performansını beğenmiyorsak, size danışacağız.

    Doğru mu anlamışım.




  • benim bildiğim kadarıylada 2000 devirin altında gitmek turboya zarar veriyor.yakıttan tasarruf edecez diye turboyu bozmak bence çok mantıksız.hatta ben daha mnce yazmıştım.bizim arabaların hız sınırı max 88 bu hızda bile 5.viteste devir saati 2000 civarında oluyor.ben mesela 88 ile giderken 4.viteste gitmeyi tercih ediyorum sırf turbo zarar görmesin diye.
    bu arada bi sorum olacak.forumda bi kaç kişinin başına gelmişti.benim bugün sol arka stop lambasının içi yağmurdan buharlaşmış.bunu garantiden değiştirebilirmiyim?yalnız servise gitme imkanım yok.kurban bayramında servise gitcem.o zaman yağmur yağmazsa lambada buharlaşmanın olduğunu nasıl göstercem?
    bi soru daha sormuştum sağolsun lukunku yıllık bakım ücretini detaylı anlattı.ama sigorta ve kasko fiyatları hakkında cevap gelmedi.yakın zamanda sigorta ve kasko yaptıranlar fiyatları söyleyebilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku
    "ford connet GLX LPG TAKILIRMI " demiş birisi de zaten yukarıda. Bunu da google'a yazmış


    takılır..%25 ekonomi garanti..

    projeli sistemlerin anahtar teslim maliyeti 4000 ytl civarında ama kaçak göçek takılıyor 1000 lira civarına..


    Waoow. Enteresan haberler bunlar.

    6 litreden 4.5 litreye düşecek yani. Biraz daha beklersek, 4000 ytl projeli sistem fiyatı korsan fiyatları olan 1000 YTL civarına da düşer.

    Bekleyelim görelim. İşte o zaman görün siz Connect satışlarını...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: connect_52

    bu arada sana gelelim saxi_saxi ben aracımı yetersiz bulduğum için değil sadece biraz daha güç,biraz daha tork kazanayım diye yaptım....sana yaptığım işlemide söyleyeyim...75lik connect enjektörünün memelerini 90lık connectin enjektör memesiyle değiştiriyosun....hem araba daha az yakıyo hemde daha fazla gidiyo....bu arada ben burda kolay kolay hiç bi arkadaşımın ağzından başka marka ticari araç lafı duymadım..sen nedense bi caddy tutturdun gidiyosun bu teamde....caddy ile ilgili görüşlerini caddy teame yaz.....buraya neden yazıyosun ki....



    bu yaptığına olanaksız demiyorum..yanlız senden bir ricam var..kim yaptıysa iletişim bilgilerini özel mesaj atarsan ustamla bi konuşmak isterim..

    fiziksel olarak çok farklı bir enj. memesinin diğer kütüğe takılması bana ilginç geldi..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kral_cennect

    SLM arkadaslarr herkese hayırlı cumalar

    bazı arkadaslarımız 75 hp hakkında yorum yazmışlar ama bence arastırmadan kulakdan duyma seyler yazmışlar acaba ben şimdi bir acıkanlığa kavuşturayım

    arkadaslar su cıkan 75 hp araclar hepsi common rail 2 motorlar bu motor yakıt olarak hem az yakıyor hemde cekiş olarakda eskisinden daha fazla verimi yani hızı varr cekiş olarak rampada cokk iyi öncekiş motora göre de cokk değişilikler kasa olarak su anlık yokk bu yazın ortasındada yeni makyajlı kasa sı cıkacak 110 hp motoru ilk deneme asamasını gecti şimdi yeni bantdan inen 75 hp ve 90 hp hepsi 2009 üretimlerinin hepsi comman rai2 motor ve daha seri ve az yakıyorr yakıt konusuna değinmek istersem bu aracdan önce benzinli kullanan arkadaslarımızz bu arabadan benzinli gibi gitmesini istiyolar dizel araclar dewrini almadan hızlanmazlar zaten bu yönüyle dizel araclar kendi capında az yakıt harcıyor biz yıllardır dizel arac kullanıyorum günümüz teknolojisinde su an dizel motorlar daha iyi konumdalar sizinde böle bilgiler arastırarak bu forumda acıklamalar yapılsın

    saygılarımla...
    kİnG_cOnNRcTCİ..


    Yeni 75 likler TDCI mı TDDI mı

    TDCI sa çok iyi..

    TDDI ın pompasından bıkmıştım..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: çavdır

    benim bildiğim kadarıylada 2000 devirin altında gitmek turboya zarar veriyor.yakıttan tasarruf edecez diye turboyu bozmak bence çok mantıksız.hatta ben daha mnce yazmıştım.bizim arabaların hız sınırı max 88 bu hızda bile 5.viteste devir saati 2000 civarında oluyor.ben mesela 88 ile giderken 4.viteste gitmeyi tercih ediyorum sırf turbo zarar görmesin diye.
    bu arada bi sorum olacak.forumda bi kaç kişinin başına gelmişti.benim bugün sol arka stop lambasının içi yağmurdan buharlaşmış.bunu garantiden değiştirebilirmiyim?yalnız servise gitme imkanım yok.kurban bayramında servise gitcem.o zaman yağmur yağmazsa lambada buharlaşmanın olduğunu nasıl göstercem?
    bi soru daha sormuştum sağolsun lukunku yıllık bakım ücretini detaylı anlattı.ama sigorta ve kasko fiyatları hakkında cevap gelmedi.yakın zamanda sigorta ve kasko yaptıranlar fiyatları söyleyebilir mi?


    Cevap gelmediyse yine biz cevap veririz be hocam. Arka stop lambası demek ki yerine fabrika çıkışlı olarak tam oturmamış, fabrikadaki usta yam yerine oturtmadan yerleştirmiş, ondan buharlaşma yapıyor. Tavsiyem, hiç öyle servise falan gitmeyin. En yakın kaportacıya uğrayın, stop lambalarının çerçevesini söktürerek, çerçevenin etrafına bir silikon çektirin, yeniden kapayın. Servis ne yapar size söyleyeyim; pimpirikli bir elemansa açar, iyice sıkılayarak tekrar kapatır, yok başka birisiyse aynen benim dediğim gibi ince bir silikon çeker, işlemi bitirir.

    Sigorta için de yine ben anlatayım müsaade ederseniz, Çavdır'da vazife yaptığınızı ve Fethiye'li olduğunuzu biliyorum. Ben de Salihli'yim fakat İzmir'de oturuyorum. İzmir'de çok sigorta firması dolaştım, 950 YTL'den 1500 YTL'ye kadar çok değişik fiyatlar verdiler, niye; riskli bir yer diye. Salihli'ye gittim, oradaki adam dedi ki, "eğer buradan bir ikametgah belgesi getirirseniz size full olarak 600 YTL'ye yaparım". Benim de canıma minnet, aynen yaptırdım, bir de senetsiz, kredi kartsız, hemşeri ayağına peşin fiyatına taksit. Ben Temmuz'da yaptırdım ama, bilesiniz. Kasko şirketim de Koç Allianz. Bir de bu şirket, kasko süresince sınırsız cam veriyor, yani kır kır yap.

    Tavsiyem, riski az olan küçük bir ilçede ikametgah göstererek çok daha uygun bir fiyata yaptırabilirsiniz. Soruşturmanızda fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lukunku -- 23 Kasım 2008; 18:25:23 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: kral_cennect

    SLM arkadaslarr herkese hayırlı cumalar

    bazı arkadaslarımız 75 hp hakkında yorum yazmışlar ama bence arastırmadan kulakdan duyma seyler yazmışlar acaba ben şimdi bir acıkanlığa kavuşturayım

    arkadaslar su cıkan 75 hp araclar hepsi common rail 2 motorlar bu motor yakıt olarak hem az yakıyor hemde cekiş olarakda eskisinden daha fazla verimi yani hızı varr cekiş olarak rampada cokk iyi öncekiş motora göre de cokk değişilikler kasa olarak su anlık yokk bu yazın ortasındada yeni makyajlı kasa sı cıkacak 110 hp motoru ilk deneme asamasını gecti şimdi yeni bantdan inen 75 hp ve 90 hp hepsi 2009 üretimlerinin hepsi comman rai2 motor ve daha seri ve az yakıyorr yakıt konusuna değinmek istersem bu aracdan önce benzinli kullanan arkadaslarımızz bu arabadan benzinli gibi gitmesini istiyolar dizel araclar dewrini almadan hızlanmazlar zaten bu yönüyle dizel araclar kendi capında az yakıt harcıyor biz yıllardır dizel arac kullanıyorum günümüz teknolojisinde su an dizel motorlar daha iyi konumdalar sizinde böle bilgiler arastırarak bu forumda acıklamalar yapılsın

    saygılarımla...
    kİnG_cOnNRcTCİ..


    Yeni 75 likler TDCI mı TDDI mı

    TDCI sa çok iyi..

    TDDI ın pompasından bıkmıştım..


    TDCi oldu, gözünüz aydın.

    Ve artık 2009 sonrası araçların da panjuruna artık TDCi yazmıyorlar; hepsi zaten TDCi diye




  • quote:

    Orjinalden alıntı: çavdır

    benim bildiğim kadarıylada 2000 devirin altında gitmek turboya zarar veriyor.yakıttan tasarruf edecez diye turboyu bozmak bence çok mantıksız.hatta ben daha mnce yazmıştım.bizim arabaların hız sınırı max 88 bu hızda bile 5.viteste devir saati 2000 civarında oluyor.ben mesela 88 ile giderken 4.viteste gitmeyi tercih ediyorum sırf turbo zarar görmesin diye.
    bu arada bi sorum olacak.forumda bi kaç kişinin başına gelmişti.benim bugün sol arka stop lambasının içi yağmurdan buharlaşmış.bunu garantiden değiştirebilirmiyim?yalnız servise gitme imkanım yok.kurban bayramında servise gitcem.o zaman yağmur yağmazsa lambada buharlaşmanın olduğunu nasıl göstercem?
    bi soru daha sormuştum sağolsun lukunku yıllık bakım ücretini detaylı anlattı.ama sigorta ve kasko fiyatları hakkında cevap gelmedi.yakın zamanda sigorta ve kasko yaptıranlar fiyatları söyleyebilir mi?


    Turboya herhangi bir zararı yok düşük devirde gitmenin..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    Şunu anlıyorum; arabanı seviyorsan, uzun süre kullanmayı dşünüyorsan, çok yakıtı kafana takmayacaksın, normal devir aralığı olan 2000-3000 devir aralığında kullanmaya devam edeceksin. Bu durumda da yakıt 6.5 - 7 'den aşağı düşmeyecek , bunu peşinen kabulleneceksin. Ama yakıt masrafının çok tak ettiği zamanlarda da devirin 1700-1800'lerde, tıngır tıngır gideceksin, Çok uzun süre bu devirde kullanmayacaksın, kullanırsan astarı yüzünden pahalı durumlarla karşılaşır, kurum temizliğinden sibopların ayar bozukluğuna kadar bir sürü problemle baş etmek zorunda kalacağını bileceksin. Daha da ağır geldiği zaman yakıt problemi, arabanı satacaksın, daha az yakan bir araç alacaksın. Performansını beğenmiyorsak, size danışacağız.

    Doğru mu anlamışım.





    Şu EGR olayının ehemmiyetini idrak edelim beyler..

    Bu sistem tam bir başbelası arabalarımızda..

    Perofrmansdan çalıyor, çok yaktırıyor, motorumuzun ömrünü kısaltıyor..

    Bundan kurtulma kampanyası başlatalım :D




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    Şunu anlıyorum; arabanı seviyorsan, uzun süre kullanmayı dşünüyorsan, çok yakıtı kafana takmayacaksın, normal devir aralığı olan 2000-3000 devir aralığında kullanmaya devam edeceksin. Bu durumda da yakıt 6.5 - 7 'den aşağı düşmeyecek , bunu peşinen kabulleneceksin. Ama yakıt masrafının çok tak ettiği zamanlarda da devirin 1700-1800'lerde, tıngır tıngır gideceksin, Çok uzun süre bu devirde kullanmayacaksın, kullanırsan astarı yüzünden pahalı durumlarla karşılaşır, kurum temizliğinden sibopların ayar bozukluğuna kadar bir sürü problemle baş etmek zorunda kalacağını bileceksin. Daha da ağır geldiği zaman yakıt problemi, arabanı satacaksın, daha az yakan bir araç alacaksın. Performansını beğenmiyorsak, size danışacağız.

    Doğru mu anlamışım.





    Şu EGR olayının ehemmiyetini idrak edelim beyler..

    Bu sistem tam bir başbelası arabalarımızda..

    Perofrmansdan çalıyor, çok yaktırıyor, motorumuzun ömrünü kısaltıyor..

    Bundan kurtulma kampanyası başlatalım :D


    Sık sık da arıza veriyor bu meret. Peki faydası ne ki, neden takarlar, hangi amaca yönelik takılır bu sistem araçlara?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: çavdır

    benim bildiğim kadarıylada 2000 devirin altında gitmek turboya zarar veriyor.yakıttan tasarruf edecez diye turboyu bozmak bence çok mantıksız.hatta ben daha mnce yazmıştım.bizim arabaların hız sınırı max 88 bu hızda bile 5.viteste devir saati 2000 civarında oluyor.ben mesela 88 ile giderken 4.viteste gitmeyi tercih ediyorum sırf turbo zarar görmesin diye.
    bu arada bi sorum olacak.forumda bi kaç kişinin başına gelmişti.benim bugün sol arka stop lambasının içi yağmurdan buharlaşmış.bunu garantiden değiştirebilirmiyim?yalnız servise gitme imkanım yok.kurban bayramında servise gitcem.o zaman yağmur yağmazsa lambada buharlaşmanın olduğunu nasıl göstercem?
    bi soru daha sormuştum sağolsun lukunku yıllık bakım ücretini detaylı anlattı.ama sigorta ve kasko fiyatları hakkında cevap gelmedi.yakın zamanda sigorta ve kasko yaptıranlar fiyatları söyleyebilir mi?


    Turboya herhangi bir zararı yok düşük devirde gitmenin..



    Yahu uzman kardeşim, ezber bozan bir yapınız var. Turbo'lu araçlarda hep turbo şikayeti, turbo değişimi duyulduğunda, değişimi yapan ustalar "bundan sonra düşük devirde gitmeyin, aracı stop ettirmeden önce en az 2-3 dakika rölantide çalıştırın" gibi kulak çekici tarzda konuşmaları var. Hadi ikinci dediğimizi uyguladık diyelim, birinci ile ilgili olarak kurumlanma haricinde başka bir problemi yok mudur, düşük devirin?

    Kurumlanma için de yine bilgin ustalarımızın dediği, "öyle kurum temizleme aletlerine para ödemeyin, bir iki gaza kökleyin, son gazda biraz bekleyin, araba kurumunu atsın, bir şeyciği kalmaz" derler. Bu da mı yanlıştır?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku
    Sık sık da arıza veriyor bu meret. Peki faydası ne ki, neden takarlar, hangi amaca yönelik takılır bu sistem araçlara?


    Sistemin tek bir amacı var..Motorun NOx salınımını azaltmak..Nitrojen oksit salınımı avrupa emisyon standartları kurumunun en çok üzerinde durduğu konudur..

    Ama bizim ülkemizin yakıtı ile zaten o standartları tutturamıyoruz..boşu boşuna motorumuza eksoz gazı sokup zımpara gibi aşındırtıyoruz..
  • teşekkürler lukunku.dediğini bi araştırayım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    Yahu uzman kardeşim, ezber bozan bir yapınız var. Turbo'lu araçlarda hep turbo şikayeti, turbo değişimi duyulduğunda, değişimi yapan ustalar "bundan sonra düşük devirde gitmeyin, aracı stop ettirmeden önce en az 2-3 dakika rölantide çalıştırın" gibi kulak çekici tarzda konuşmaları var. Hadi ikinci dediğimizi uyguladık diyelim, birinci ile ilgili olarak kurumlanma haricinde başka bir problemi yok mudur, düşük devirin?

    Kurumlanma için de yine bilgin ustalarımızın dediği, "öyle kurum temizleme aletlerine para ödemeyin, bir iki gaza kökleyin, son gazda biraz bekleyin, araba kurumunu atsın, bir şeyciği kalmaz" derler. Bu da mı yanlıştır?




    Yahu bu parçalar metal ve yağ ile yağlanıyorlar..ne kadar düşük devir o kadar az sürtünme demek.. bu iyi bişey değilmi..?? devirli kullanmakla ne alakası var..hem fazla tüketicek hem fazla aşınacak..şöyle düşünün 1 milyar devir motor ömrünüz var nası insanın alacağı nefes sayısı bellidir derler..motorda öyledir..

    stop etmeden önce 2-3 dakika değil sadece 30 sn yeter rolantide çalıştırmak için..

    böyle bir kurum sökme tekniği olamaz yau..Balgammı çıkartıyoruz..((:




  • 
Sayfa: önceki 765766767768769
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.