Şimdi Ara

*****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!! (1254. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48.234
Cevap
72
Favori
4.195.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12521253125412551256
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tam tarif ettigin olay bizdede var yani hiç gaza basmadan 5.vitese kadar çıkabiliyorum ve ışıklarda filan ayavaşladıgım zaman araba viteste iken debriyaja basmassam araba hala gidiyo frene basıyorum araba zorlanıyo....
    quote:

    Orjinalden alıntı: LazPacino

    herkese iyi aksamlar dostlarim


    dun birsey farkettim

    yavas yavas arab gidiyor, stop etmeye yakin okadar yavas yaani ama araba hala 2. viteste babam gidiyor simdi araba hizlaniyor o frene basiyor yavaslasin diye.. (frene b astigi gibide araba titriyor hani 2. viteste ya devirden dusuyor falan) neyseh o frene basiyor araba yavasliyor ama freni biraktigi an gaza veya debriaja HIC BIR pedala dokunmadan (halen 2.viteste) araba kendi kendine hizlanmaya basliyor...

    ve dedimki baba birak bakalim nereye kadar gitcek (hafif rampa yukari idi...) hic bir pedala dokunmadan yine kendi kendine hizlaniyor ve 55km hizla gitmeye basladi....


    boyel birsey varmi hic rastladi mi size...

    veya sizde bir test edermisiniz ayni durum mu oluyor


    birzaman astramiz vardi hollandada oda ayni boyleydi kendi kendine hizlanirdi (1.4 16v)
    _____________________________
    2011 TOYOTA AURİS 1.33
    2010 FORD CONNECT 90PS DELÜX ÇÖL GRİ




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ksklii

    tam tarif ettigin olay bizdede var yani hiç gaza basmadan 5.vitese kadar çıkabiliyorum ve ışıklarda filan ayavaşladıgım zaman araba viteste iken debriyaja basmassam araba hala gidiyo frene basıyorum araba zorlanıyo....
    quote:

    Orjinalden alıntı: LazPacino

    herkese iyi aksamlar dostlarim


    dun birsey farkettim

    yavas yavas arab gidiyor, stop etmeye yakin okadar yavas yaani ama araba hala 2. viteste babam gidiyor simdi araba hizlaniyor o frene basiyor yavaslasin diye.. (frene b astigi gibide araba titriyor hani 2. viteste ya devirden dusuyor falan) neyseh o frene basiyor araba yavasliyor ama freni biraktigi an gaza veya debriaja HIC BIR pedala dokunmadan (halen 2.viteste) araba kendi kendine hizlanmaya basliyor...

    ve dedimki baba birak bakalim nereye kadar gitcek (hafif rampa yukari idi...) hic bir pedala dokunmadan yine kendi kendine hizlaniyor ve 55km hizla gitmeye basladi....


    boyel birsey varmi hic rastladi mi size...

    veya sizde bir test edermisiniz ayni durum mu oluyor


    birzaman astramiz vardi hollandada oda ayni boyleydi kendi kendine hizlanirdi (1.4 16v)





    O bahsettiğiniz işlemi daha önceden burada Tuncay bey de yazmıştı, hatta ilk kalkışlarda bile gaz pedalına basmadan kalkılabildiğini söylemişti. Bunun sebebi, tork'un yüksek olması olarak açıklanabilir. Ancak bazı durumlarda o işi normal görsek bile, uzun vadede bu gibi denemelere kalkmamanızı tavsiye ederim. Zira Vw Caddy de benzer tork değerlerine sahipken, aynı durum o araçta olmuyor. Caddy'de bu işlemi denemeye kalktığınız zaman da baskı balataların çok çabuk aşınmasına yol açıyor, sonuçta da servis kullanıcı hatası diyerek, baskı balataları 3.000 TL gibi çok yüksek bir ücret karşılığında değiştiriyor. Konuyla ilgili; otomobil genel bölümünde yayınlanan fotoğraflardan, bazılarının isyan bayrağı açtığını, büyük pankartlarla Doğuş otomotiv önünde eylem yaptıklarını görebilirsiniz.

    Connect'te böyle bir arızanın bugüne kadar olmaması, bundan sonra da olmayacağı manasına gelmiyor belki vardır da biz duymadık. Sonuçta gaz pedalı ile daha fazla tork ve güç uygulayarak debriyaj üzerindeki baskıyı azaltma işlemi yerine, siz gaza basmadan bütün gücü baskı balata üzerine vererek onun daha fazla aşınmasına sebebiyet veriyorsunuz. Kısa vadede sorun çıkarabildiği gibi, uzun vadede de sorun çıkarır. Kul yapısı araçlar...
    _____________________________
    .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    Bugünkü uygulama esnasındaki izlenimlerime gelince….


    Öncelikle muhakkak söylemem ve yazmam lazım. Ben bir de temiz araba kullanıyorum, izlenimi vermeye çalışıyordum. Açıkçası Recep bey’in arabayı görünce hem kendimden hem de arabamdan utandım. Titizlik ve hassasiyet neymiş, Recep bey’in arabasını görmeden anlayamazsınız arkadaşlar. Eğer fotoğrafını çekip yayınlamıyorsa, ben anladım, biraz da kıskanıyor arabasını. Hele motor temizliğine bayıldım, tıpkı galeriden yeni çıkmış gibi pırıl pırıldı, benimkini usta açtırdı, gösterirken yüzüm kızardı. Biraz da Manisa’daki servisin beni yanlış yönlendirmesiyle kullandığım pas sökücü, motorda gerçekten çok kötü görüntüler oluşturdu. Bahane değil belki ama, gene de o sprey kirliliğin tetikleyicisi oldu.

    hemen benim arabayı aklına getirip beterin beteri var diye mutlu olsaydın


    Şurda nasıl görünüyorsa, benim motor hala öyle. Çok yüz kızartıcı bir durum. Durmayayım ben buralarda değil mi? (Fotoğraf 30.000 bakım zamanına ait)


    Ama onun arabasındaki motor, şu aşağıda nasıl görünüyorsa hiç abartmıyorum, aynen öyle. Kendisini buradan bir kere daha tebrik ederim…
     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!







    aaa benim araba.. ne zaman çekmişim o resmi..
    _____________________________
    tüm ford araçlar bakım-servis rehberi:http://forum.donanimhaber.com/m_24210525/tm.htm

    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.
    Siyu Kabilesi


    olur da 75 yıl yaşayabilirsek şu fani dünyada, olmazsa olmaz uyku için bile günlük 8 saatten 25 yıl harcarken, iş için, yani çalışmak için, yani PARA için 10-12 saatten yaklaşık 34,5 yılımız gidiyor.. ömrümüzü bu şekilde tüketmeli miyiz? elbette çalışmalıyız ama biz bunun için mi yaşıyoruz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    Orjinalden alıntı: Reordinary

    abi ben anlatamıyorum sanırım, anlatma kıtlığım oldugu kesin

    yani hali hazırda var olan çarpışma testinin sonucu neyse o da odur. deyilmidir şase aynı


    aaa olur mu?

    şase aynı, tampon aynı, ıvır zıvırlar aynı olaiblir...

    ama ordakiler insan, onların hakları var. burda da biz varız.

    hiç bizimkilerle oradakilerin eşit hakları olurmu??

    en basit iki örnek : iç aydınlatma ve lukunkunun farkettiği çocuk çantası.

    hani bizde onlar?



    Evet, işte o meşhur çanta; çocuk çantası.

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


    Connect GLX ilk lanse edildiği zaman, Ford Otosan tarafından aracı tanıtıcı bir PDF dosyası yayınlandı. Orada bu çanta, bütün GLX araçlarda standart olarak araçla birlikte verileceği söyleniyor. O dosya halen arşivimde mevcut, bazı arkadaşlara da göndermiştim, ama malesef artık her isteyene gönderemiyorum.

    Fakat biz o çantayı, Türkiye'de alana daha rastlamadık. Ama gördüğünüz gibi yurtdışına gönderiliyor. Neden bu kadar büyüttüğümü düşünüyorsanız, söz verilen şeyin yapılmamasıdır bizi rahatsız eden. Kimbilir, "donanımda nasıl olsa var" diye bunun parası dahi bizden alınıyordur. Siz olsanız ne düşünürsünüz?

    Ford'a bilmem kaçıncı kez
    _____________________________
    .




  • arkadaşlar;
    benim gözüme takılan chip'le ilgili bir site var.Bu sitede chip'le ilgili motorda iki seçenek sunuyor.birincisi kablo bağlantısı ile araya diğeri ise bildiğimiz gibi chip üzerinde yükleme yapılıyor.adresi veriyorum sorularınız olursa okuyup aktara bilirim.http://www.race-chip.com/?gclid=CPjl1sXiqpkCFYh_3godTWYPog
    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

    Bugünkü uygulama esnasındaki izlenimlerime gelince….


    Öncelikle muhakkak söylemem ve yazmam lazım. Ben bir de temiz araba kullanıyorum, izlenimi vermeye çalışıyordum. Açıkçası Recep bey’in arabayı görünce hem kendimden hem de arabamdan utandım. Titizlik ve hassasiyet neymiş, Recep bey’in arabasını görmeden anlayamazsınız arkadaşlar. Eğer fotoğrafını çekip yayınlamıyorsa, ben anladım, biraz da kıskanıyor arabasını. Hele motor temizliğine bayıldım, tıpkı galeriden yeni çıkmış gibi pırıl pırıldı, benimkini usta açtırdı, gösterirken yüzüm kızardı. Biraz da Manisa’daki servisin beni yanlış yönlendirmesiyle kullandığım pas sökücü, motorda gerçekten çok kötü görüntüler oluşturdu. Bahane değil belki ama, gene de o sprey kirliliğin tetikleyicisi oldu.

    hemen benim arabayı aklına getirip beterin beteri var diye mutlu olsaydın


    Şurda nasıl görünüyorsa, benim motor hala öyle. Çok yüz kızartıcı bir durum. Durmayayım ben buralarda değil mi? (Fotoğraf 30.000 bakım zamanına ait)


    Ama onun arabasındaki motor, şu aşağıda nasıl görünüyorsa hiç abartmıyorum, aynen öyle. Kendisini buradan bir kere daha tebrik ederim…
     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!







    aaa benim araba.. ne zaman çekmişim o resmi..




    Sen almadan önce, fuardaymış bu araba, işte almadan da fotoğrafını çekivermişler...
    _____________________________
    .




  • ● Mehrleistung (bis zu 30%) : performans
    ● Drehmomentsteigerung (bis zu 20%) Tork
    ● Kraftstoffersparnis (bis zu 1,5l / 100km weniger) Yakıt tasarrufu

    quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    arkadaşlar;
    benim gözüme takılan chip'le ilgili bir site var.Bu sitede chip'le ilgili motorda iki seçenek sunuyor.birincisi kablo bağlantısı ile araya diğeri ise bildiğimiz gibi chip üzerinde yükleme yapılıyor.adresi veriyorum sorularınız olursa okuyup aktara bilirim.http://www.race-chip.com/?gclid=CPjl1sXiqpkCFYh_3godTWYPog
    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    arkadaşlar;
    benim gözüme takılan chip'le ilgili bir site var.Bu sitede chip'le ilgili motorda iki seçenek sunuyor.birincisi kablo bağlantısı ile araya diğeri ise bildiğimiz gibi chip üzerinde yükleme yapılıyor.adresi veriyorum sorularınız olursa okuyup aktara bilirim.http://www.race-chip.com/?gclid=CPjl1sXiqpkCFYh_3godTWYPog


    @akmenx;

    Araştırmaya kalktığımız zaman Türkiye'de de çok site var. Hatta İzmir'de sürekli sabit duran bestservis diye bir yer de var. Recep bey, oraya da gitmiş daha önce, onlar da 1.100 TL gibi uçuk bir fiyat vermişler...

    O dediğiniz yerlerden de bakılabilir, evet.


    Ancak, yapılan işlemi çok takdir ettim. Ortada, arabaya takılan, ilave edilen hiç bir şey yok. Kesilen bir kablo yok, yapıştırma yok. Sadece aşağıda gösterdiğim yerden kendi laptopuna bağlanıyor, programı gönderiyor, iş bitiyor.

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!



    Tez zamanda o programı bulmam lazım. Ondan önce bana bir hacker lazım...
    />
    _____________________________
    .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    [



    Evet, işte o meşhur çanta; çocuk çantası.

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!






    off ..... arabanın bu halini özledim yaw..
    _____________________________
    tüm ford araçlar bakım-servis rehberi:http://forum.donanimhaber.com/m_24210525/tm.htm

    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.
    Siyu Kabilesi


    olur da 75 yıl yaşayabilirsek şu fani dünyada, olmazsa olmaz uyku için bile günlük 8 saatten 25 yıl harcarken, iş için, yani çalışmak için, yani PARA için 10-12 saatten yaklaşık 34,5 yılımız gidiyor.. ömrümüzü bu şekilde tüketmeli miyiz? elbette çalışmalıyız ama biz bunun için mi yaşıyoruz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    [



    Evet, işte o meşhur çanta; çocuk çantası.

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!






    off ..... arabanın bu halini özledim yaw..


    quote:


    Kraftstoffersparnis (bis zu 1,5l / 100km weniger) Yakıt tasarrufu


    yakıt tasarrufu? hem de 1,5 litre.. ş. içinde 6,7 ye düşer kiiii olur.. olur mu ki? esas mı? ciddi mi? 3 lira bile olsa motorin 200 kuruş....




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dragotreis -- 17 Mart 2009; 22:47:26 >
    _____________________________
    tüm ford araçlar bakım-servis rehberi:http://forum.donanimhaber.com/m_24210525/tm.htm

    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.
    Siyu Kabilesi


    olur da 75 yıl yaşayabilirsek şu fani dünyada, olmazsa olmaz uyku için bile günlük 8 saatten 25 yıl harcarken, iş için, yani çalışmak için, yani PARA için 10-12 saatten yaklaşık 34,5 yılımız gidiyor.. ömrümüzü bu şekilde tüketmeli miyiz? elbette çalışmalıyız ama biz bunun için mi yaşıyoruz?




  • Lukunku aşağıdaki değerleri bir bakarmısın.



    Chiptuning Ford Tourneo 1.8 TDCI, 1753ccm, 66kW (90PS)


    Ohne RaceChip Tunning yapılan araç.

    Leistung in kW 66 kW
    Leistung in PS 90 PS
    Drehmoment 220 NM




    Tuning 1.alternatif

    Veränderung

    84 kW +27 %
    114 PS +27 %
    287 NM +30 %



    Tuning 2.alternatif

    Veränderung

    87 kW +32 %
    118 PS +32 %
    301 NM +36 %
    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.
  • birde 2.2 lt.dizel motor varmış connectlerin üstünde avrupada
    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.
  • iyi geceler.
    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    Lukunku aşağıdaki değerleri bir bakarmısın.



    Chiptuning Ford Tourneo 1.8 TDCI, 1753ccm, 66kW (90PS)


    Ohne RaceChip Tunning yapılan araç.

    Leistung in kW 66 kW
    Leistung in PS 90 PS
    Drehmoment 220 NM




    Tuning 1.alternatif

    Veränderung

    84 kW +27 %
    114 PS +27 %
    287 NM +30 %



    Tuning 2.alternatif

    Veränderung

    87 kW +32 %
    118 PS +32 %
    301 NM +36 %







    Hocam, bu usta o değerlere de istersek ulaşabileceğimizi söyledi, ama o zaman da riskleri var.

    Onları da kabullenmek lazım. Bu bizim elde ettiğimiz değer, risklerin en minimum olduğu durummuş...
    _____________________________
    .




  • garanti bitiminde benimde aklımı kurcalıyor chip tunning yaptırmak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    Lukunku aşağıdaki değerleri bir bakarmısın.



    Chiptuning Ford Tourneo 1.8 TDCI, 1753ccm, 66kW (90PS)


    Ohne RaceChip Tunning yapılan araç.

    Leistung in kW 66 kW
    Leistung in PS 90 PS
    Drehmoment 220 NM




    Tuning 1.alternatif

    Veränderung

    84 kW +27 %
    114 PS +27 %
    287 NM +30 %



    Tuning 2.alternatif

    Veränderung

    87 kW +32 %
    118 PS +32 %
    301 NM +36 %







    Hocam, bu usta o değerlere de istersek ulaşabileceğimizi söyledi, ama o zaman da riskleri var.

    Onları da kabullenmek lazım. Bu bizim elde ettiğimiz değer, risklerin en minimum olduğu durummuş...


    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    garanti bitiminde benimde aklımı kurcalıyor chip tunning yaptırmak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    Lukunku aşağıdaki değerleri bir bakarmısın.



    Chiptuning Ford Tourneo 1.8 TDCI, 1753ccm, 66kW (90PS)


    Ohne RaceChip Tunning yapılan araç.

    Leistung in kW 66 kW
    Leistung in PS 90 PS
    Drehmoment 220 NM




    Tuning 1.alternatif

    Veränderung

    84 kW +27 %
    114 PS +27 %
    287 NM +30 %



    Tuning 2.alternatif

    Veränderung

    87 kW +32 %
    118 PS +32 %
    301 NM +36 %







    Hocam, bu usta o değerlere de istersek ulaşabileceğimizi söyledi, ama o zaman da riskleri var.

    Onları da kabullenmek lazım. Bu bizim elde ettiğimiz değer, risklerin en minimum olduğu durummuş...








    Getirisini götürüsünü, çok çok iyi düşünmek lazım...

    Ben "yaparım" da diyemiyorum, "hayır, yapmam" da diyemiyorum. Şimdilik çekimserim...
    _____________________________
    .




  • hele biri motor sesine çözüm bulsa alnından öperim
    _____________________________
    Fısıldanan sözler, çok kere yüksek sesle söylenenden daha uzağa giderler.
    Çin Atasözü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akmenx

    hele biri motor sesine çözüm bulsa alnından öperim



    Ben biliyorum çözümü


    İki kat camdan (cam abartı olduysa, onun yerine başka bir şey de düşünebiliriz) müteşekkil pimapen en dışarda olacak, onun içinde iki kat izocam, onun da içinde gaziantep yapımı iki tane battaniye... Sarıp sarmalıyorsun motorun dört bir yanını bunlarla...

    Bak bakalım herhangi bir tıngırtı duyabiliyor musun?


    Bu japonları hakikaten çok takdir ediyorum o konuda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lukunku -- 17 Mart 2009; 23:14:33 >
    _____________________________
    .




  • Evet Mehmet Bey gerçekten güzel anlatmış..

    Öncelikle aracın maksimum hızıyla ilgili bi sıkıntımız zaten yoktu 200 km hızlara zaten çok rahat çıkıyor araç..
    Benim derdim 60 ile 120 km hız arasında ki rolling idi onuda gayet başarılı bişekilde ivmeliyor şu anda.Şöyle örnek vereyim 5.vites 1500 devir'den rampa yukarı araç kendini kısa sürede 4000 devirlere çıkartıyor.Özellikle 3 ve 4.Viteslerde çok keyifli hale geldi.Kısacası ben memnun kaldım herkesede yaptırın diyemem imkanı olanlar deneyip karar verebilir.

    Mehmet Bey bizi koltuğa mıhlamadı dedi ama inanın 160hp Vtec 150Hp PrimeraGt ve 190hp 200sx kullandım onlarda koltuğa mıhlamıyordu

    Birde bizi koltuğa mıhlamayışının sebebi araç düşük devirlerde gücünü gösteremiyor lastikler sürekli patinajda olduğu için bugün de dediğim gibi İstanbula gittiğimde AutoDrom'da silik lastiklerle 0-100 km hıza ne kadar sürede çıkar bunuda test edicem..

    Uygulama sonucunda aldığımız değerler 138hp 310nm Tork
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 34FE6428

    Evet Mehmet Bey gerçekten güzel anlatmış..

    Öncelikle aracın maksimum hızıyla ilgili bi sıkıntımız zaten yoktu 200 km hızlara zaten çok rahat çıkıyor araç..
    Benim derdim 60 ile 120 km hız arasında ki rolling idi onuda gayet başarılı bişekilde ivmeliyor şu anda.Şöyle örnek vereyim 5.vites 1500 devir'den rampa yukarı araç kendini kısa sürede 4000 devirlere çıkartıyor.Özellikle 3 ve 4.Viteslerde çok keyifli hale geldi.Kısacası ben memnun kaldım herkesede yaptırın diyemem imkanı olanlar deneyip karar verebilir.

    Mehmet Bey bizi koltuğa mıhlamadı dedi ama inanın 160hp Vtec 150Hp PrimeraGt ve 190hp 200sx kullandım onlarda koltuğa mıhlamıyordu

    Birde bizi koltuğa mıhlamayışının sebebi araç düşük devirlerde gücünü gösteremiyor lastikler sürekli patinajda olduğu için bugün de dediğim gibi İstanbula gittiğimde AutoDrom'da silik lastiklerle 0-100 km hıza ne kadar sürede çıkar bunuda test edicem..

    Uygulama sonucunda aldığımız değerler 138hp 310nm Tork



    hayırlı olsun diyelim..

    inşallah beklediğiniz gibi çıkar..

    bir de şu dyno testini uygulamadan önce yapmış mıydınız?
    _____________________________
    tüm ford araçlar bakım-servis rehberi:http://forum.donanimhaber.com/m_24210525/tm.htm

    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.
    Siyu Kabilesi


    olur da 75 yıl yaşayabilirsek şu fani dünyada, olmazsa olmaz uyku için bile günlük 8 saatten 25 yıl harcarken, iş için, yani çalışmak için, yani PARA için 10-12 saatten yaklaşık 34,5 yılımız gidiyor.. ömrümüzü bu şekilde tüketmeli miyiz? elbette çalışmalıyız ama biz bunun için mi yaşıyoruz?




  • 
Sayfa: önceki 12521253125412551256
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.