Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (386. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8.142
Cevap
101
Favori
1.421.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 384385386387388
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merihmerve M kullanıcısına yanıt
    ÇAĞRI ÖZEL SERVİS
    Bahçekapı, 2558. Sk. No:17, 06797 Etimesgut/Ankara
    0545 434 94 25
    https://www.google.com/maps/place//data=!4m2!3m1!1s0x14d337e2ab5018fd:0xfd9d30b810368460?utm_source=mstt_1
    Gitmeden önce ararsanız şaşmaz içinde başka bir dükkana geçti .Kendisi Fiat yetkisi servis emeklisidir 20 yılın üstünde servis deneyimi vardır Fiat grubunda çözemeyeceği iş yoktur. Tavsiye ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merihmerve M kullanıcısına yanıt
    muayene istasyonunudan sola gir oto 88 dogru ve 2 ışıkta sol tarafa bak köşe de oto cevdet var orda cevdet usta ve salim usta var 10 numara adamlar berde uno varken (5 yıl) akraba olmuştuk dürüst adamlar fakat çok yoğundur sabah erken git.Unutma iyi usta da her zaman sıra olur kötü usta da tavla oynar dükkanın önünde ....
  • Merhabalar bende bugun 99 model uno s alarak aranıza katıldım.Aracın surmesi keyifli ve seri bir araç.sadece camların otomatik olmaması zor biraz :) km 170.000 gorunuyo ama inandırıcı değil tabi.Benim merak ettigim acaba ben bu aracla mugla ordu arasi yolculuk yapabilimiyim.Tavsiyelerinizi beklerim yol 1300 km :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar,

    birkac ay once uno 60s almistim. parca parca butun sikintilarini hallettim, yazsam vaktim yetmez.. 3 ayda 2500 km yaptim, hergun antalya sicaginda trafikte ise git gel yapiyorum..

    ..araba o sicakta hic sorun cikarmiyor, ama ben sorun cikarmaya basliyorum arkadaslar. bu araclara klima takilabiliyor mu? oluru var mi bu isin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stitchgosu S kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Ülkemizde bulunan Uno araçlarımız, yurtdışı özel girişlerde vatandaşların ve özel kişilerin getirdiği turbo vs 145lik kasalar hariç tümü 146 kasa olarak bulunur, 60lık 70lik motor hariç diğer kısımlar %100 aynı kaportaya sahiptir, koltuklar, otomatik camlar, iç ve dış trim parçaları farklılıklar göstersede, kaporta üzerinde bulunan montaj yerleri tüm 60lık ve 70lıiklerde uyumludur, yani mekanik cam olan bir 60lık Uno'ya 70sx'lerde bulunan elektrikli camları montaj edebilirsiniz, elektrik tesisatınıda çok rahatlıkla her oto elektrikçiye modifiye edebilir, merkezi kilit kumandası ile otomatik cam yapabilirsiniz (sadece ön iki cam), 60s deki rahatsız koltukları çıkmacılardan bulabileceğiniz rahat olan 70sx koltukları ile değiştirebilirsiniz...
    Aynı şekilde, UnoCAN'larımızın hidrolik direksiyon ve klimalı olanları mevcuttur!... Kaporta olarak aynıdır! sorun yaşamazsınız! fakat!...;
    Hidrolik direksiyon ve klimalı modellerde ön travers değişmektedir, UnoCAN'ı hidrolik direksiyon'a çevirmek çok zahmetli ve pahalıya gelecektir, bu nedenle aracı satıp hidrolik direksiyon modelini almak daha uyguna gelir!...
    Aynı şekilde Klima takmak'ta mümkün olmakla beraber, yine çok zahmetli ve pahalı bir iştir.
    Bu iki durum öyle zor ve pahalıya malolmaktadır ki; elinizdeki UnoCAN'ı satıp Klimalı veya Hidrolik direksiyonlu modeli almak inanınki daha mantıklıdır!...

    Yok kardeşim benim sabrım taş gibi! paramda var, macera arıyorum bana batıyor diyorsanız, internette az sayıda olsada komple sıfır klima bulunuyor taktırabilirsiniz, yada tempra klima motorunu ve uyuglamayı yapacak tamirci arkadaşın kapasitesi dahilinde, elinde bulunabilecek parçalar ile klimanızı taktırabilirsiniz!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • Merhaba benim 70sx uno Aracın rolanti motoru arızalymış. Bu gün ustaya gösterdim. Motor soğukken rolanti düşüyor stop ediyordu. Usta rolanti motorunu değişirim ama bir hafta garanti veririm bu araçların kronik sorunudur dedi. Ya LPG den vaz geçecek sin yada bu şekilde kullanacaksın dedi. Sizlerin değerli önerilerini bekliyorum teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • musdo38 M kullanıcısına yanıt
    o dükkandan arkanıza bile bakmadan gidin.Kronik olan onların bilgisizliğidir.Satılan bir ürünün en az 2 yıl garantisi olur.O usta kendi işine 1 hafta garanti vermiş.Yani kalitesiz işçilik.Bozulamazmı?bozulur ama işine garanti veremiyor.
    onun yapmak istediği siz 150-200 km sorunsuz gideceksiniz sonra aracın enjeksiyon beyni hata verecek,eee neymiş efendim kronik sorun.
    İlk olarak aracınızın benzinde sorunsuz çalıştığını varsayarak söylüyorum,Araç benzinde iken;
    Akü kutup başlarından birini sökün 5-10 dk.bekleyin ve takın,kontağı marş yapmadan açın 2-3 dk bekleyin kapatıp bu sefer marş yapın bakalım kronikmi değilmi.Çünkü lpg de enjeksiyon beyni hatalı veriler yazıyor ve bir süre sonra araç boğulup stop ediyor.
    Lütfen daha detaylı bilgiler için önceki sayfaları araştırın daha iyi anlayacaksınız.
  • merhaba arkadaşlar, 1995 model sxie sahibiyim. araç 14 yıldır bende ama son zamanlarda bir sorunum var. araba benzinli, tüp yok. aracı çalıştırdığımda normalde 1100 devirde çalışıp, kısa süre sonra motor ısınınca 900 devire inerdi. şimdilerde ilk çalıştığında 600 devirde ve motor ısındıkça normal devrine çıkıyor. eğer akü başını çeker ve beklersem bir süre yine ilk çalıştığında 1100 devirde sorunsuz oluyor ama bir kaç gün sonra yine ilk çalıştırdığımda 600 devire düşüyor. yeniden kutup başını çekiyorum, yine geçici düzelme, böyle gidiyor. ne yapmalıyım, lütfen yardımcı olabilir misiniz? şimdiden teşekkürlerim, sevgi ve muhabbetle...
  • tartuffe T kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Unosxie araçlarımızda, LPG uyumsuzluğundan dolayı zaten yanlızca Tek tür yakıt kullanımı mecburidir, aynı zamanda Benzin ile LPG arasında yakıt sarfiyatı farkı Unosxie'lerde çok farketmediği için, Benzin yakıtı tavsiye edilir vemotorun ömrü uzar, LPG yakıtının motora verdiği zararlar ve bu zararların doğurduğu sıksık tamir masrafları önüne geçilmiş olur!
    Unosxie araçlarımızın yakıt enjeksiyon Beyni mevcuttur ve bu Beyin; göğüslüğün sağında torpidonun altında halının altındadır. Bu Beyin kolaykolay bozulmaz ve kaza sonucu darbe almadıkça veya yangına maruz kalmadıkça, elektriksel olarak kısa devreye maruz kalmadıkça hiçbirşey olmaz!
    Uno Enjeksiyon Beyni 0280000728 kodlu Bosch marka Beyindir! Bu Beyin diğer marka araçlarda da bulunan beyinler gibi, motordan aldığı veriler ile, yakıt sistemini kontrol eder! Bu Beyin 90'lı yılların teknolojisi olup diğer her Beyin'de olduğu gibi, sistemdeki sensörlerden aldığı verilere göre arıza hata kodları üretir ve bu arıza kodları hafızada saklanır. Beyin bu arıza kodlarına göre yakıt sistemini kontrol eder, fakat Unosixe araçlarımızda bazı araçlarda olduğu gibi arıza kodunun görüldüğü bir ekran veya gösterge yoktur! Bu ancak bosch servislerde özel cihazlar ile okunabilir, fakar teknoloji eski olduğu için, bu veriler pek bir işimize yaramaz ve aslında sadece fabrika üretim aşamasında kullanılır, bu veriler ile fabrika ayarı yapılır ve bu şekilde kullanıma sürülür!
    Bu Beyin'deki arıza kodları zamanla hafızayı doldurur ve Beyin artık hangi veriye göre sistemi kontrol edeceğine karar vermekte zorlanır, her bilgisayarda olduğu gibi hafıza dolduğunda çalışmasında yavaşlama oluşur ve yanlış kararlar vermeye başlar! Ta ki; her bilgisayarda olduğu RESET işlemi yapana kadar, bunu şöyle düşünün, ağır işleyen bilgisayarınızı kapatıp açmak gibi bir işlem!
    Uno sxie araçlarımızda Beyin RESET'leme işlemi için ya özel bosch servisine gideceksiniz, (ki; aynı şeyi yapacaklar) yada; kutup başını söküp takmak süreti ile RESET işlemini yapabilirsiniz!

    Sizin aracınızda yaptığınız işlem bu olduğuna göre ve bir süre sonra yine sistemde hata oluşuyor ise; demek ki sistemde hataya neden olan şeyler mevcut!

    Bujilerin eski olmasından tutun, buji kablolarınızın eski olmasına, tevzi makarısdan tutun distribütör kapağının eski almasına, ateşleme bobininizin eski olmasından tutun motor yağınızın eskimesine, soğutma sisteminizde bir sorundan tutun, eksozunuzda olabilecek iğne başı kadar bir delik bile, bu verileri etkiler ve bu hata kodları üremeye başlar!

    Aracınızın 14 yıldır sahibi olmanız muhteşem bence, illaki aracınıza önem gösteriyorsunuzdur! tabiiki bir motor ustası olmayabileceğiniz üzere, aracınızı götürdüğünüz ustalarında, yukarıda bilgiler kadar (Bosch servis dahil) Unosxie'ye vakıf olmayacağı da muhtemeldir!

    Sorununuzun nedenlerini öğrendiğimize göre çözüme gelirsek; Rölanti, 110 devirde çalışıp motor ısınınca 900 devire inmesi doğru olmasına karşın, bu durumun bozulmasına neden olan parçalardan birisi olarak sanayi ustaları hemen rölanti motorunu işaret ederler! rölanti motoru rölantiyi kontrol eder doğrudur ancak; bozuk olsaydı kutup başını söküp takına düzelmezdi! aslında rölanti motorunu kontrol eden Beyin'dir! Beyin rölanti için verileri ısı müşürü ve kelebek sensöründen (potansiyometre) alır, görünüşe göre sizin aracınızda ya ısı müşürü bozulmuş, yada soğutma suyunuz ısı müşürüne ulaşmıyor ve ısı müşürü doğru ölçüm yapmıyor! 7669143 kodlu ısı müşürü, Unosxie araçlarımızın sahip olduğu ve diğer araçlar olan Tempra-Tipo-Doğan-Kartal SX'lerde bulunan SLX MOTOR diye adlandırılan BU MOTOR'da kullanılır! orjinal ısı müşürü; Bosch markadır ve opar olarak'da satılmakla beraber benzerleri, Renault, WWGolf, Toyota vs araçlarda da, siyah-kırmızı-kahverengi-koyumavi renkler ile de piyasa da mevcuttur, herbiri farklı ısı dereceleri için üretilmiş olup, yan sanayi üretimler genelde istenilen verimi vermez! arızanın başladığı zamanlarda bu müşürü ustalarınız değiştirmiş ise bu durumu gözönünde bulundurunuz ve muhakka orjinal Bosch ısı müşürünü kullanınız!
    Yok Benim ısı müşürüm değişmedi derseniz, bir kontrol ettirin bakalım yıllardır bozulmuş olabilir!
    Bu müşür, motor soğukken bu değeri soğutma suyuna temas ederek ölçer, eğer motor suyu kireçlenmişse ve bu müşürün temas noktaları kireçle kaplanmışsa doğru ülçüm yapmaz, ayrıca soğutma sisteminizde kaçak var ve eksik ise su, müşüre ulaşmaz ve müşür yanlış ölçüm yapar! motorun önceden soğukken 1100 devirde çalışmaya başlaması ve şimdilerde yine soğukken 600 devirde çalışmaya başlaması; ısı müşürünün doğru çalışmadığına işarettir! peki motor ısınınca nasıl oluyorda rölanti normal değerine geliyor derseniz; zaten normalde Beyin nominal olarak motor suyu sıcaklığı normal değerine ulaşmasına göre ayarlıdır, bu ayar değerine ek olarak değer ısı müşürü tarafından motor soğuk değeri ölçüldüğünde eklenir! buda motorun norman devrine 200devir daha ekleyerek 900 değil 1100 devirde çalışmasını sağlar, motor ısınınca yine ısı müşürü bunu Beyin'e iletir ve Beyin normal değerine döner ve 900 devirde çalışır, yani ısı müşürü arızalı olduğunda Beyin motoru sıcak kabul eder ve motoru 900 devirde -motor sıcak ayarı miktarında yakıt göndererek- çalıştırır! ancak motor soğukken motor sıcak miktarında yakıtı gönderdiğinizde bu yakıt yetmez ve motor devri 600 devire düşer veya stop eder.

    Motora giden yakıt miktarını kontrol eden Beyin'in değer aldığı diğer bir sensör olan oksijen sensörü, eksozdan çıkan yanmış yakıtı analiz eden bir parçadır, yine bu sensörden alınan rölanti yakıt-hava karışımı ölçümü, birşekilde fakir-karışım veya zengin-karışım ölçer, bu şekilde hata kaydı ile hafızayı doldurmaya başlar, Siz Kutup başını söküp takmak sureti ile (anlaşılan size bu yöntemi bilen biri öğretmiş veya yılların Unosxie tecrübesi size bu çözümü bilgisini kazandırmıştır.) bu hata kayıtlarını silmiş ve tertemiz bir hafızaya kavuşmuş olursunuz, yine başa dönülür, ısı müşürünüz arızalı değil ise, ki; siz RESET işleminden sonra soğuk rölanti değerinin 1100 değerinde başlayıp, motor sıcak değerine kavuşunca 900 değerine geldiğini söylediğinize göre, birkaç gün sonra soğuk rölanti değerinin 600 ile başlamasının nedeni olarak Beyin'de biriken hata kodları ile Beyin daha önceki çalışmalarda ölçtüğü karışımın zengin olması neden ile, ilk soğuk çalışma değerini fakir olarak belirler, bu da rölantinin düşük yani 600 devir ile başlamasına neden olur; kısacası birkaç gün içerisinde ölçülen değerler zengin karışım ise sonraki günlerde karışımı fakirleştirmek isteyecektir!
    Peki bu birkaçgünde neden zengin karışım ölçümü yapar? daha önce neden böyle bir ölçüm yapmamıştır!;
    Cevap; daha önce motorunuz sağlıklı çalışmıştır, ayarlarınız ustalarınız tarafından korunmuştur, motor yağınız zamanında değişmiştir, bujileriniz zamanında değişmiştir, vsvs kısacası herşey normaldir.... Şimdi ise daha öncede bahsettiğim gibi oksijen sensörünün arızalı olmasından, ısı mülürünün kireçlenmesine, eksozdaki iğne deliği kadar kaçaktan, distribütör kapağının gözle görülmeyen çatlağına kadar biryerlerde bir terslik vardır! Aklıma gelen en kötü senaryo ise conta yakmış olmanızdır ki, aracın başında olmadan, incelemeden şudur demek yanlış olur!...

    Başarılar dilerim!...
    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • yazar4002 kullanıcısına yanıt
    değerli fikirlerinizi vakit ayırarak paylaştığınız için çok teşekkür ederim. daha önceden unofan isimli forumda devir saatinin ani yükselip, normale dönmesi konusu konuşulmuştu ve tesadüfen o dönemde benim de uno aynı sorunu yapmaya başlamıştı.

    forumda sorun ısı müşürü olarak gösterilmiş ve değişimi ile olayı çözmüştüm. akü kutup başını çekmeyi de, yine aynı forumda başka bir sorun için reset olayını yazdıklarında öğrenmiştim. konsol atındaki scart kablosu benzeri soketi çıkartmak gerekiyordu. soketi taka çıkara zedeleyeceğime, kutup başını söküyordum.

    bu yaz başı arabayı kontrole götürdüğümde yine de ısı müşürünü değiştirttim. kırmızı halkası olan bir parça takıldı. bir de mavi halkalı bir model vardı ama onun arkasında iki dişli soket yeri vardı. bende sökülende tek diş soket var. alanya'da pek fazla marka ve model şansım yok ama istanbul'dan getirtme imkanım var. acaba getirtsem ve değiştirsem faydası olur mu? geçenlerde fan motoru sigortası sebebi ile motor su kaynattı ama kontrole götürdüğümde usta, conta yanığı görmedi.

    sizin de dediğiniz gibi bir çok nedeni olabilir. sanırım tüm sxie kullanıcıları benzer sorunları yaşıyor. artık kutup başını sökerek idare edeceğim bir şekilde şansa olayı bulana kadar.

    yeniden gösterdiğiniz ilgiye ve uzun cevabınıza çok teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum. sevgi ve muhabbetle...




  • tartuffe T kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Huyum kurusun:)) Uzun uzun yazmadan duramıyorum işte!... Şahsınıza münhasır değil yani!...

    Öneki yazımda, slx motorlarda kullanılan ısı müşürü çeşitlerinin renkelri ile ayırt edilebeileceğinden bahsetmiştim!... Uno ısı müşürü rengi aslında açıkmavi'dir!... parça kodu ise 7669143'tür. Google amca'dan bu şekilde ayırt edebilirsiniz!
    Madem ki uzun yıllardır UnoCAN sahibisiniz; size fiat.7zap.com/tr isimli siteyi tavsiye ederim! inanınki UnoCAN hakında herşeyi baştan öğreneceksiniz!... Bu sitede UnoCAN'a ait tüm Teknik Resim'leri ve parça kodlarını modellere göre görebiliyorsunuz!... Hatta bu sitede, sadece Uno değil! sadece Fiat değil! Birçok marka aracın Teknik Resimlerine anında ve ücretsiz ulaşabiliyorsunuz!... sitenin ücretli kısmı sanırım sadece şaseno ve motor no ile araç bulma kısmıdır! Onuda eper.fiatforum.com adresinden ücretsiz görebiliyorsunuz! ancak fiat'ın eski bir dvd versiyonunun internette sunulmuş hali olduğu ve serverlerden çalıştığı için çok ağır çalışıyor bu site!... Bu yüzden Fiat bu işi, 7zap sitesine lisanslamış.

    Isı müşürünüzü orjinal bosch olarak ve parça koduna göre google amcadan bulabilirsiniz! hatta bölgenizde satılan fiyatlardan daha uyguna veya yan sanayi ile aynı fiyata!...
    Isı müşürünüzün doğru çalışabilmesi için, soğutma sisteminizinde sağlıklı çalışması gerekmektedir! bu konuyu sanayi ustalarımız önemsenediği için, Uno arızalarının sebeplerini çözememektedirler! sürekli parça değiştirmektedirler, bu arada, kazara iş yapmış görünmek isteyen her sanayi ustasının yaptığı gibi, soğutma suyunu da çıraklara tamamlatmak lütfunda bulundukları için, o sırada taktıkları parça veya yaptıkları ayar nedeni ile sistemin düzeldiğini zannedip "Hah oldu" edası ile arızayı bulduklarını düşünürler!... elbette birsüre sonra, rölanti yine bozulmaya başladığında, yine parça değiştirmeler başlar boşuboşuna!...

    Uno soğutma sistemi; aslında UnoCAN'ın birçok "hastalık" tabir edilen sorununun kaynağı ve ortaya çıkarıcısıdır! Soğutma sistemimimizde sadece suyun dolu olması yetmez! sistemde kaçak'ta olmaması gerekmektedir! en çok karşılaşılan durum ise, kalorifer musluğundan sızdırmalardır, termostatın çalışmaması da diğerbir nedendir! Daha önce bahsettiğim üzere Unosxie 1.4 motoru; SLX motor olarak diğer Tofaş araçlardada kullanılmıştır ve bu motorun soğutma sistemi slxmotorun "hastalık" tabiri kullanılabilecek şekilde kronik zayıftır.! Bu soğutma sisteminde birçok diğer aracın soğutma sisteminde bulunan, yedek su deposu dışarıda değil, radyatörün içindedir! dışarıda yedek deposu olan birçok aaç sahibinin bildiği üzere bu sistemlerde "hava yapma" ve hava alma olayı vardır, yani sistemde hava bulunursa soğutma sistemine su doldurmuş olsanız dahi, sistem hararet yapar!
    İşte Bizim UnoCAN'larımızdada, benzer bir durum yaşanır! anlaşılması için şöyle birşey söyleyebilirim; -Ben radyatöre su doldururken aracımı daima hafif yokuş yukarı park ederim ve suyu doldururken hem suyun sisteme dağılmasını sağlamak, hemde sisemdeki havanın dışarı çıktığına emin olmk için kısa süreliğine motoru çalıştırır ve kaloriferi açıp kapatırım, sonra suyu tamamlarım! Ayrıca radyatör kapağımız sağlam olmalı ve orjinal olmalı! eğer suyunuzu tamamladıktan birsüre sonra 10cm kadar eksiltiyor ve orada sabit kalıyorsa, bu durumu iy bir ustaya tarif edin ve iyice incelettirin, bazan motor yüksek devirlere çıkıldığında kaçak oluyor ve araç yürürkende sızıntı farkedilemiyor!
    Blok tapaları, eskimiş devirdaim su pompası ve kütüğü, testlerde normalde conta yanığı yokmuş gibi görünsede, kireçlenmeden dolayı sadece yüksek devirlerde iğne deliği kadar bir delikten motor kompresyonunun soğutma sistemine basınç uygulaması ihtimallerini gözönünde bulundurmanızı tavsiye ederim!

    Tüm kontrollerde soğutma sisteminizin sağlıklı olduğuna eminseniz (25 yıllık bir araçta olmasıda normaldir), ısı müşürünüzü şöyle bir gözen geçirelim!
    Orjinal ısı müşürünün açık mavi renkte olduğunu söylemiştik, isterseniz çevrenizde UnoCAN görürseniz bir bakın derim ben! ısı müşürü üzerinde ısı değerleride yazar bir onuda doğrularsınız! slx motorların 1.4 olanları olduğu gibi, 1.6 ve 2.0 olanlarıda bulunduğu için ısı müşürleri farklı olabiliyor! ancak sanayide slx motor diyince hepsi aynıymış gibi düşünüldüğü için sanayi ustalarımız "Aynı" hükmü ile diğer müşürleri de kullanmış olabiliyorlar! ısı müşürünün daha önce iki fiş olduğunu şimdi ise tek fiş olduğunu söylediğinizi sanıyorum! takan usta fişin birini iptal mi etmiş? şaseleme mi yapmış?

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    resimdeki elektrik tesisatı şemasında, 24 nolu parça ısı müşüri'dir, görüldüğü üzere enjeksiyon beyninin 2 noılu bacağından aldığı akımı su sıcaklığına bağlı olarak dirençleyerek 70 nolu şaseleme noktasından şaselenir! buşaseleme noktası; ısı müşürünün hemen yakınında bulunan silindir kapağı üzerine pabuç ile bağlı 2 adet siyah şase kablosundan birisidir! eğer elektrikten anlayan biri iseniz, bu noktadan akü şase ucu arasındaki direnci ölçmenizi tavsiye ederim, çünkü burada oluşabilecek bir direnç, direkt beynin yanlış değer okumasına neden olacaktır! ben durumu ilk farkettiğimde benim silindir kapağındaki direncim 5ohm'a kadar çıkmıştı yılların paslanması sonucu! yapmanız gereken şey ise bu pabuç notasından yine pabuçlu ve en az 4mm kalınlığında siyah renk NYAF tip bir kablo ile Akü kutup başına şaselemeniz ile direncinizi sıfır'a düşürebilirsiniz! ayrıca, müşür soketine bağlı kablo zamanla zayıflayıp incelebilmektedir, bu yine istenmeyen bir durumdur, kablolardaki incelmeler yine direnç oluşturur, akım zayıflar ve ölçümler yanlış olur!

    işte böyle!...
    Hiçbir sanayi ustası olaya bu ayrıntılı ve Teknik gözlerle bakmadığı için, arızaları bulamıyor veya şans eseri buluyor!

    inşallah bu bilgiler şu anki sorununuzun sebebine çözüm olmasada, aracınızın ömrü ve bakımı açısından faydalı olur!
    Başaılar dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...




  • merhaba,

    uno 60s im fazla benzin yakiyor gibi geliyor bana. 100 km de sehirici 10 lt civarinda. karburatorcu, karburator ayarinda bir sorun olmadigini soyledi. aracimda acik hava filtresi var. bu tuketim normal mi?

    bir de motor isinmadan benzindeyken hafif gaza yuklenince bogulur gibi olup hafif bir tekleme yapiyor, sonra devam ediyor. motor isininca bu sorunla karsilasmiyorum. karburatorden suphelenmistim ama sorun olmadigi soylendi. bi fikriniz var mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stitchgosu -- 14 Temmuz 2020; 1:30:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stitchgosu S kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Aracın başında olmadan, bu kadar bilgi ile birşey söylemek zor!
    -Aracınızda LPG olup olmadığını bilmek gerekli,
    -Açık filtreniz mutlaka fazla yakar ancak! açık filtre; Turbo motorlar için tasarlanmıştır, normal motorlarda fazla yakar!... motorun ısınmasına kadar geçen sürede boğulma ve teklemenin boğulma (zengin karışım) değilde, açık filtreden kaynaklı fazla ve soğuk hava (fakir karışım) nedeni ile olması muhtemel!...
    -LPG var ise; bir ihtimal hava filtesinde yapılan değişiklikler etkili olur, LPG yakıtı; 1/15 yakıt hava karışımı oranı ile çalışır, Benzin ise; 1/14 yakıt hava karışımı oranı ile çalışır; Dolayısı ile benzinli araca sonradan LPG montajı yapılacağı üzere, fabrikası tarafından mikron düzeyde hesaplanarak mühendislik tasarımı ile tasarlanan hava filtresi delik çapları vs bozularak! Bantlama! karbüratöre LPG hortumu montajı için delik delme, vsvs işlemler ile Benzin yakıt sistemini bozarlar!... işleri budur çünkü! siz veya önceki sahibi parasını verir ve LPG montajı yap dersiniz! Ustada işini yapar, kısacası LPG sisteminin doğru çalışması için (1/15), Benzin sisteminin hava oranının bozulması şarttır, bunu size böyle anlatmazlar tabii!...
    -Yine LPG montajı sonrası aracı uzun zaman Benzin yakıtı ile çalıştırmazsanız, karbüratör kelebeği kurum kaplar! ustanız karbüratörde birşey yok dedi ise ya bu konuyu atlatı yada arada sırada çalıştırdığınız için karbüratörünüz temiz!...
    -LPG yok ise, Aracınızda Ateşleme sistemini incelemizde fayda var, Bujiler, Buji kabloları, Distribütör kapağı, Tevzi makarası, Ateşleme bobini!... bu parçalardaki akım kaçakları özellikle soğuk çalışmada daha net hissedilir, ve bu kaçakları çıplak gözle görmek imkansız olduğu için, gözle bakıp "birşey yok" diyen ustalara itimat etmemenizi tavsiye ederim!...
    -aracınızın Elektrik tesisatını kontrol ediniz! Özellikle Motor üzeri şaselemeler gerekli şartları taşımıyor ise ve direnç var ise, ateşleme özellikle soğuk motorda daha net hissedilir!...
    -yakıt filtrenizi, boru ve hortumlarınızı kontrol ediniz, birkeresinde bir müşterimin yakıt borusu alttan sürtme sonucu ezilmişti ve sistemi dikkatli kontrolümde tespit etmiştim! Depo basınç valfinizi de kontrol ettiriniz!...

    Siz bir ustaya gittiğinize göre, (karbüratörde birşey yok diyen usta) acaba aracın başında olmasına rağmen nasıl oluyorda sorunu çözemiyor? aracın fazla yakmasının nedenini bulamadığını söylemek yerine, yüzsüzlük edip size "bu araçta fazla yakmaya sebep hiçbirşey yok" diyerek işin içinden sıyrılmak bir usta için hiç iyi değil!...

    Umarım, ya iyi bir usta bulursunuz, yada kendi çabanızla sorunu tespit edersiniz!...
    Başarılar dilerim!...

    Hoşçakalın! UnoCAN'sız kalmayın!...




  • merhaba, dun sehirlerarasi yolda, aracimla yolda kaldim.

    5. viteste sakince ilerlerken, birden bi ses duydum ve araba yavaslamaya basladi. zar zor emniuyet seridine gectim. arabayi kapattim, gozle gorunur bir hasar yoktu.

    arac kapaliyken vitesi bosa almakta zorlandim. zaten bosta bile calistirdigimde ileri hamle yapmaya calisiyor, ama gidemiyordu. debriyaja basili tutarak zar zor cekiciye yukledik. araba kapaliyken bos vitesten diger viteslere de gecemiyor, bir guc engelliyor gibi. "sanziman kilitlenmesi" dedikleri sey bu mu oluyor?

    kapinin onunde unocan kuzu kuzu yatiyor simdi. bir sonraki maas gunune kadar bu sekilde yatacak fakat masraf olarak ne cikar bilmiyorum. araba uno 60s. arizaya dair bir fikriniz varsa en azindan duymak isterim.

    duzenleme: 5. vites dislisi kirilmis. baski balata degisti, vites dislileri ve sanziman yagi degisti. maliyet 1900 tl oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stitchgosu -- 18 Temmuz 2020; 22:14:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    saygıdeğer hocam merhaba.sizin uno araçlar hakkındaki fikirlerinize saygı duymaktayım.eşime yakın zamanda bir uno araba almak istiyorum.Hangi modeline bakmam gerekiyor?(70s, sx, 1.4ie) cevaplarsanız sevinirim

    quote:

    Merhaba! sxie ve 1.4ie modeller aynıdır, 60lıklar ve 70s modellerden farklı olarak elektrikli camlar, direksiyon simidi farkı, devir saati, rahat koltuklar, dış tasarımda ise tamponlar, çevre bandı ve çamurluk dodikleri farkı mevcuttur, nadirde olsa hidrolik direksiyon ve klimalı modellerde bulunur. Konfor istiyorsanız, sxie ve 1.4ie alacaksınız, fakat; LPG var ise; kısa dönem biriki yıl gibi kullanacaksanız; sadece LPG'de kullanacaksınız, çünkü ie tüm modeller LPG-Benzin birarada kullanılamaz! saçbaş yolarsınız! Uzun dönem kullanacaksanız; Benzinde sorunsuz çalışan, yada sadece Benzinli bir Uno ie bulacaksınız ve sadece Benzin kullanacaksınız, merak etmeyin Uno ie sarfiyatında; Benzin yakıtı ile LPG arasında fark yok, hatta motorun ömrü daha uzun olur, arıza çıkarmaz. Yok ben anlamam motordan falan derseniz, 70s karbüratörlü model alacaksınız ve arızalansa dahi saçbaş yolmayacaksınız, buna karşılık konfordan vazgeçeceksiniz! Tüm herşey bir yana alacağınız aracın bakımlı olması bilginize veya şansınıza kalmış, söylememe gerek yok sanırım. Başarılar dilerim. Tüm kullanıcıların faydalanması açısından, Özelden soruları cevaplandırmıyorum ve bu mesajı genele taşımak istiyorum! Hoşçakalın!... UonCAN'sız kalmayın!...




  • stitchgosu S kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Öncelikle geçmiş olsun! Yaşamış olduğunuz sorun kesinlikle Uno araçlara mahsus bir sorun değildir!

    Yaşadığınız sorunun tek nedeni vardır! Şanzıman yağının eski ve eksik olması!...
    Daha önceki yorumlarımda da defalarca bahsettiğim üzere; sanayide ve siz istemedikçe şanzıman yağına bakmazlar! baksalarda, sadece eksiğini tamamlarlar değiştirmezler! şanzımanın içindeki metal tozları yıllarca birikimle daha hızlı bir şekilde dişlileri ve yataklarını aşındırır, siz yıllarca motor yağınızı değiştirmediğinizi düşünün bakalım ne olur! Motor yanana kadar kullanmak ile, şanzımanı dağıtmanın bence bir farkı yok!
    25 yaşındaki bir aracın geçmiş hikayesinde neler yaşandı bilmek zor olacağı için, daha önce bir kez olsun yağı eksik kullanılmış bir hangi marka olursa olsun aracın şanzumanı; özellikle yüksek hızlarda kullanıldığında, dişliler hasar görür. Aşınma, karıncalanma, boşluk, vuruntu nedenleriyle ne zaman kırılacağı belli olmayan bir şanzımanla yol almak, tehlikeli bir yolculuktur!...

    Şanzımanın dişli kırmasının diğer nedenlerinden birisi de, kırılan dişlinin (sizde 5. vites) olduğu viteste iken aracın vurdurulma denilen darbeye maruz kalmasıdır!, aracın sizden önceki sahibi, aracı başka bir araçla çekerken viteste vurdurarak çekme, bir başka aracı vurdurarak çekme, öndüzendeki boşluklar uzun süre tamir edilmeden kullanımda, titreşimlerin (balans) özellikle yüksek hızlarda verdiği zararlar, "kısa bir dönemde olsa" eski-kirli-eksik yağ ile kullanımla, dişliyi birsüre sonra kırılmaya neden olur. Birbaşka hususta, araç belli bir dönem yatmış ise bu dönemde "işleyen demir paslanmaz" atasözümüzü haklı kılar, paslar; her ne kadar hareketlenme tekrar başlasada, "Birkere zara vermiştir" ve aşındırma, karıncalanma (metalin paslanarak gözle görülebilen beneklenme şeklinde dökülmesidir) artık geri dönüşü olmayan, belki birkaçyıl sonra son bulacak dişli kırılma nedenleridir!

    Aslında çıkmacılarda bariz miktarda Uno 60 parçaları ve şanzımanı bulunmaktadır, UnoCAN'lar hafif ve genelde frenleri hız kurbanı oldukları, kaporta saçları ince olduğu için kazalara çok karışırak, çıkmacılarda ömürlerini tamamlarlar, Genelde kaporta hasarlı oldukları için, motor ve şanzımanları sağlamdır! çıkmacılardan sıkı pazarlıkla 500 ila 1000 tl arasında fiyata komple şanzıman temin edebilir. Sanayide her şanzıman tamirinde sanki birdaha sökülmeyecekmiş gibi, hemen debriyajı da değiştirirler, buda olurolmaz masraf olarak yansır!... Bunlar Benim şahsi tecrübe ve görüşlerimdir!

    Aracınızın size masraf çıkarma ihtimali şöyledir; yukarıda anlattığım örnekler ile, sanayide ustalar sadece sizin sorun ve isteklerinizi yaparlar, arada sırada birkaç öneride de bulunsalar bu kaideyi değiştirmez! Yani aracınız tamire gittiğinde heryerine bakmazlar! Aracın arıza çıkarma ihtimali bu nedenle; geçmiş hikayesinde neler yaşandığı ile ilgilidir!
    Doktorlar mesela vücudu komple ele alıp, tüm vucut ve organların herhengi birini veya birkaçını işleyişini etkileyebilecek birşey bulduklarında, bunu size bildirirler ve hele özel hastanelerde ise gerekli gereksiz ne kadar tetkik ve analiz yaparlar! sanırım anlatabilmişimdir!

    Başarılar dilerim!
    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 19 Temmuz 2020; 0:34:25 >




  • Hava Filtre Kabı Kutusu Kazanı da çatlak ve kırıklar var. Arkadaşlar bunun motor çalışırken titreşimine sebep olurmuş. Çünkü böyle bir sorunum var. Bir usta sorun olmaz dediği için değişmedim. Sizin önerileriniz nedir. Teşekkürler.  ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • musdo38 M kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    O usta halt etmiş!... Hava filtresin hassas mühendislikle tasarlanmıştır, 1/14 karışım oranı; hava filtresinin hacmi, kanalları, iç dolaşımı, filtre debisi ile mühendislik tasarımıdır!... kırık bir hava filtresinin çeşitli noktalarından, hele hele farklı zamanlarda farklı miktarlarda giren dengesiz hava; motorunuzun sağlıklı çalışmasını direkt etkiler, ayrıca bu dengesizlikle çalışan motorun diğer olası arızalarında ustaların yapacakları ayarlarını, bu dengesiz ayar ile yanlış yapmaları muhtemeldir!... bu çatlakları bant ile kapamak, silikon ile tıkamak, plastik kaynak tamiri ile düzeltmek gibi çözümler ile tamir ettirebilir, yada yenisini alıp takabilirsiniz!...
    Her durumda, motor ayarlarınızı yeniden yapmanız, ama mutlaka bişeyolmaz diyen ustalardan uzaklaşarak kendinden emin ustalara yaptırmak şiddetle tavsiye edilir!...
    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
  • Merhaba,

    Baba yadigarı 120bin km'de 96 model benzinli(lpgsiz) 70s var bende. 24 litre benzinle 250km yol yapabiliyorum. Acemi olduğum için, devir göstergesi falan da olmadığı için sık vites değiştiriyor olabilirim. :) Sizce kmde 60kr yakıt tüketimi normal mi?
  • yesot Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba!...

    Son zamanlarda yakıt fiyatlarının belirgin bir artışta olduğu açıktır!...
    Bu nedenle genelde yakıt sarfiyatının para karşılığı bazında değil; litre bazında karşılaştırılması muteberdir. Yakıt sarfiyatını etkileyen nedenlerin önceliği normal şartlarda sürücü kullanım alışkanlıklarıdır! Vites-hız-motor devri dengesi alışkanlığı her ne kadar 20yıl ve üstü zamanlarda öncelikli neden olsada; günümüzde artık diğer etkenler sürücü alışkanlıklarının çok önüne geçmiştir.
    Çok önemli neden önceliği artık trafik-yol-hava şartları olarak belirleyici neden olmuştur, örneğin ben bulunduğum bölgede herzaman kullandığım standart güzergahta 23:00 saatlerinden sonra 15dk'da katedtiğim yolu; sabah 08:00 saatlerinde 40dk'da katediyorum! bu yakıt sarfiyatının artmasında bence geçerli bir sebep. sanırım UKOME denilen bir aptallar grubunun trafik ışıkları-yol ve kaldırım düzenlemesi-trafik işaretlendirme levhaları gibi unsurlarda yapılan aptalca düzenlemeler; trafiğin akışı için değil de yavaşlaması için tasarlandığı aşikardır!... En azından yılların tecrübesi ile benim yaştakilerin, bu trafik şartlarının yıllarca değişimine şahitlik etmiş olmamız bizi böyle düşündürüyor!
    Aracın ayar ve arızalarından kaynaklanan fazla yakıt yakma sebepleri, günümüzde basitçe biligayar ile eksoz analazi yapılarak bile anlaşılabilir. Uno araçlarımız OBD2 port'una sahip olmadığı için bilgisayarlı arıza tespiti yapılmamaktadır, (bosch servislerde Uno 70sxie araçların mevcut 0280000728 bosch enjeksiyon beyni ve digiplex2 MED439M ateşleme beyni bağlantısı kurulabilmekteyse de; bu bağlantı sadece çok kısıtlı bilgiler ile mühendislik seviyesinde bilgi sağlar, oto sanayi usta çözümleri için yeterli düzeyde değildir.) Bu nedenle iş klasik ustaların tecrübelerine kalmakta olup, Tepra-Tipo-siena-marea araçların enjeksiyon ve ateşleme beyinlerine alışkın sanayi ustalarının, bu farklı 0280000728 ve MED439 kod'lu beyinleri tanımadıkları ve diğer fiat araçlar gibi müdahaleleri, yanlış arıza tamir uygulamalarına sebep olmaktadır!... Genelde Uno Araçlarımızın yakıt sarfiyatıda bu nedenle sorun olmaktadır.
    Sizin aracınızın 70S olması ve karbüratörlü olması nedeni ile sizin aracınızda bu iki beyin bulunmamaktadır, ateşleme için; 9940035 kodlu soğutuculu ateşleme modülü kullanılmıştır. Bu modül ise, Tepmra-Tipo-Doğan-Kartal gibi araçlardada kullanılan modüldür. sanayi ustalarımız bu motora hakimdirler ve gerekli bakım ve ayarlar için yeterli düzeyde ve heyecandadırlar, siz deyin ki; "aracım fazla yakıyor", hemen çekerler içeri, karbüratörü dağıtırlar, buji kablo vs ne varsa değiştirirler, en sevdikleri ve zevk aldıkları işlerdendir bu yakıt sarfiyatı tamiri, çünkü eli alet tutmayan ve araçlardan anlamayan araç sahipleri bu ustalara mahkumdur! yaptıkları işlem parça değişimigibi basit bir işlemde olsa sonuçta yakıt sarfiyatında olması gereken düzeltmenin %60'ını başarırlar, fakat iş olması gereken diğer %40'lık kısma gelince o işlerden hiç haz etmezler! Çünkü bu işlemler uzun sürer ve dükkanda fazla kalan araç diğer araçlara engel olacağı için pek sevilmezler, gelirleri düşer alışkın oldukları iş akışı bozulur, hemen hemen bütün ustaların ise bir çıkış yolu vardır, bu çıkış yolu "o önemli değil, bişey olmaz" cümlesidir. Artık yapacak birşey yoktur ve ustaya güvenmekten başka şansınız yoktur!...

    Bu sanayi efsanesinden sonra size yakıt sarfiyatını düşürme hakkında elbette yardımcı olmak isteriz!... Siz öncelikle standart bir ustaya bu iş için başvurun, yapılan işlemleri not alın ve sonuçlarınıda birleştirip bize tekrar deneyimlerinizi yazın! Size yardımcı oluruz!...
    Başarılar Dilerim!...

    Hoşçakalın!... UnCAN'sız kalmayın!...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 29 Temmuz 2020; 1:55:16 >




  • 
Sayfa: önceki 384385386387388
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.