Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (2068. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
46.962
Cevap
182
Favori
3.005.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 20662067206820692070
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vernik de gereklimi ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boodi

    eyvallah kardeşim sağolasın iyi dileklerine inanmıcaksın belki ama 14000 verdiler kıyıpta veremedim arabayı ve halen otobanda felan gaza yüklendimmi direksiyonu öpüyorum iyiki satmamışım diye ben seninki kadar sorun yaşamadım yaşadıklarımda kolay yoldan çözüldüçünkiustamiyibir usta bu düşük devirde slkelemeolayıda artık ayak alıştı yaptırmıyorum o yönden sıkıntı yok arabama halen aşığım

    valla abi aslında bende alışmıştım ama takıntı oldu işte. Bi kere sinirlendim artık geçmedi. Yoksa arabam gerçekten dediğin gibi bastın mı uçuyordu. 210binlik kmde motor diye kimse inanmıyordu. Sattığım adam aldıktan bir saat sonra aradı ve bu araba uçuyor yaw dedi. Hem üzüldüm hem hoşuma gitti. Alan hayrını görsün. Inşallah ılerde daha iyi bi canavar kısmet olur. Allah kaza bela vermesin kimseye. Melekler cümlemizin yanında olsun inşallah!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Aracımın antifirizini değiştireceğim için küçük bir araştırma yaptım, faydalanmak isteyen arkadaşlara..

    İşin en can alıcı noktası %50 SU + %50 Antifiriz...

    ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?
    Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.
    Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.
    Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Suya %50 oranında katılmış antifiriz -37 °C donarken, saf antifiriz -12 °C donar. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.
    Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.Karışım oranları ise ;
    SU ANTİFRİZ DERECE
    2 1 -20 °C
    1 1 -40 °C
    1 2 -60 °C
    Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.


    MOTOR SUYU DEĞİŞİMİ

    Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.

    Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

    Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

    İHTİYACINIZ OLANLAR
    • Antifriz (4-8 litre)
    • Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası
    • Püskürtme ağızlı bahçe hortumu
    • Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)
    • Yumuşak kıllı naylon fırça
    • Bir kova dolusu sabunlu su
    • Koruyucu gözlük

    Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

    ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE
    İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.
    Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

    ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN
    Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

    Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

    ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN
    Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

    ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN
    Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

    Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

    ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN
    Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

    ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN
    Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

    ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN
    Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

    ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN
    İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

    ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
    Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.



    Faydalı paylaşım




  • Hocam valla gösterge çok güzel olmuş. 2 gündür hararet hiç oynamadı sadece normal yükseldiğinde fan açıyor sonra olması gereken yere iniyor.Göstermiş olduğun yardım ve ilgi için tüm kamu oyu (70 milyon) önünde sana teşekkür ediyorum

    Şaka bi tarafa hocam çok teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kameray37 -- 17 Mayıs 2014; 22:06:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    Vernik de gereklimi ki ?

    Ben vernigi kapi ic tutamaklari icin almistim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orjinal Cd bul derken :) :) :)
  • abilerim aracıma birkaç değişiklik yapmak istediğimden bahsetmiştim..

    jant almaya karar verdim ama şeklini nasıl alacağıma karar veremiyorum sizlerin yardımına ihtiyacım var.

    14 inç almayı düşünüyorum lastiklerim sıfır oldugu için bir daha değiştirme gereği duymuyorum.

    aşagıdaki linkini verdiğim jantlarda kararsız kaldım yardımcı olursanız sevinirim

    sectıgım jantlardan bırkac tane link veriyorum sizde fikir verirseniz çok memnun olurum


    http://www.kliksa.com/urun/kormetal-km794-hb-shine-6-0x14-pcd-4x098-et-30-jant-4-adet-/901766271


    http://www.hepsiburada.com/liste/kormetal-km685-s-challenger-65x15-pcd-4x098-et-35-jant-4-adet/productDetails.aspx?productId=otkmtkm61685031&categoryId=20006830


    http://www.kliksa.com/urun/kormetal-km264-s-rock-6-0x14-pcd-4x098-et-35-jant-4-adet-/902038992



    http://www.kliksa.com/urun/kormetal-km264-bd-rock-6-0x14-pcd-4x098-et-35-jant-4-adet-/902038993





    bunlardan birini almayı düşünüyorum abilerim sizce hangisi ?


    birde bizim mareların 14 inç jantın bijon aralıkları 4*98 oldugunu arastırdım baktıgım jantlar benım araca uyar mı ben dogru mu biliyorum jant ve bıjon ölçülerini ?

    jantları takarken kaliper kapaklarını ve arka disk frenleri renkli yapmak istiyorum spor durması için. bunu nasıl yapabilirim aşağıya vereceğim linkteki ürünü buldum bu

    aracıma uyarmı ? uyarsa bu sadece önler içinmiş arkaları nasıl bulabılırım veya nasıl renkli yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum

    http://www.kliksa.com/urun/brembo-kirmzi-kaliper-kapak-seti-2630202/901896969?utm_source=go&utm_medium=banner&utm_campaign=main&utm_content=




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacop_mansiyon

    Orjinal Cd bul derken :) :) :)

    dinlediğin cd yi sen doldurdun sandım neyse demek istediğim cd den kaynaklı olması gerekir.başka cd de aynı hatayı yapıyormu
  • eren.392 E kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: hogokce

    jant düşünen arkadaşlar fikir vermesi açısından faydalı biryer buldum buyrun Marea jant seçimi

    @elektronikçi. bu da bizim için Marea weekend jant seçimi



    mesajdaki sayfada modifiye simulasyonu var beğendiğin jantlara yakın modelleri deneyebilirsin




  • kaybolmasın güzel paylaşım
    çok teşekkürler
  • kardeş hiç biri yakışmaz bence mareaya çünkü bende iljk arabayı aldığımda KM jantalra baktım ama sonra 2 tana marea gördüm
    http://www.lastikjantdunyasi.com/KONIG-JANT-KNG-SD41-65x15-4x100-ET35-731,PR-2527.html
    http://www.lastikjantdunyasi.com/KONIG-JANT-KNG-SJ45-75x15-4x100-ET32-731,PR-2502.html
    bu jantlar vardı ve hayran oldum arabalara eğer stilo jantı alamazsam kesinlikle bu 2 janttan birini alırım




  • cümleten herkese selamın aleyküm bayağıdır giremiyodum kırıkkaledeydim ve burda pc yok daha doğrusu elektrik yok burdaki evimizde öncelikle milletimizin başı sağolsun Allahtan ölenlere rahmet dilerim. bayağdır girmediğimden herkes bişeyler yapmış cidden herkes mareasını seviyo baya bende köyde günde 2 defa yıkadım başka bişey yapamadım tavanı silmiştim zaten extra döşemeleri sildim arkadaşlar bugun 2 tane hyundai tarafından öyle bir kapıştım 2sindede hezimete uğradım desem yeridir accent era ve i20 resmen beni halettiler çok zoruma gitti arabaya küstüm bildiğiniz arabayla kavga ettim araba gitmiyo çekişten düştü sanki elmadağ rampasını bilenbilir kırıkkaleden ankaraya gelir araba rampada zorlandı ilk aldığımdaki canavar çok zorluk çekti sorun nedir hasta mı oldu gazını benzinini en kral yerden alıyorum ilk defa o rampda 3e kadar düşürdüm vitesi zoruma gitti açıkcası nedir sorun ne yapmam lazım yardımcı olun arabaya binesim gelmiyo valla 2.viteste koltuğa yapışırdım şimdi gaza köklüyorum sadece kuru gürültü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖFS06 -- 18 Mayıs 2014; 4:07:02 >




  • eren.392 E kullanıcısına yanıt
    Eren 1 ve 2 nci sıradakiler hoşuma gitti aslında hepsi güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37

    quote:

    Orijinalden alıntı: jacop_mansiyon

    Orjinal Cd bul derken :) :) :)

    dinlediğin cd yi sen doldurdun sandım neyse demek istediğim cd den kaynaklı olması gerekir.başka cd de aynı hatayı yapıyormu

    Evet hocam diğer cd lerde de aynı havayı alıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Ahmet ben simit LPG de karar kıldım.. Bagaj lazım oluyor abicim..

    Bu arada anahtarcıya bugün gittim kabını ben alırsam onlar kopyalayabiiliyormuş..

    Bende sustalı anahtar yaptıracağım..

    Fiyat ne aldın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Arkadaşlar iki adet vites topuzum gelmişti..

    Birisi krom kaplı, üzerinde vida motifleri var.. Ele çok iyi oturuyor ancak aracın içerisine renk olarak uyum sağlamıyor önce onu taktım ama olmayınca değiştirdim..

    İkinci yani şu an üzerinde olan gayet uyumlu, deri kaplı, geri vites çekmeli ve normal geri vtesli araçlara da uyuyor. iki tane aparatı ve çok sayıda alyan vida gönderiyorlar..

    Önce orijinal vites topuzunu çıkardım. (Orijinal vites topuzu satılık)

    Sonra altındaki siyah parça çıkmadı zorlayarak kenarlarından çıkardım.

    İşte aylardır cevabını aradığım soruyu kendim buldum.

    MAREA' NIN VİTES TOPUZU ÇEVİRMELİ DEĞİL, YUKARIDA DOĞRU ÇEKEREK ÇIKIYOR.


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

    Vites topuzuna ben kılıf gecırdım guzel olduda.
    Sen nasıl kolay cıkarabıldın mı vites topuzunu cekınce direk geliyormu yoksa senın gıbı dagıtacaz mı vites kolunu.




  • ÖFS06 kullanıcısına yanıt
    hocam bu jant işi biraz da zevk meselesi galiba senin önerdiğin jantları arabama taksam ben arabamdan sogurum ofsetli jantları hiç sevmiyorum
  • kameray37 kullanıcısına yanıt
    cok kararsızım abi bi türlü seçip sipariş veremiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacop_mansiyon


    quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37

    quote:

    Orijinalden alıntı: jacop_mansiyon

    Orjinal Cd bul derken :) :) :)

    dinlediğin cd yi sen doldurdun sandım neyse demek istediğim cd den kaynaklı olması gerekir.başka cd de aynı hatayı yapıyormu

    Evet hocam diğer cd lerde de aynı havayı alıyorum

    muhtemelen sorun cd lerde. çünkü önceki mesajında 1,2,3,4 ve 5 numaralı parçalar çalıyor fakat sonrasını çalmıyor demişsin. bu durum sorunun cd den kaynaklı olduğunu gösterir.ayrıca teyple ilgili bilmek istediklerini bu linkten öğrenebilirsn

    http://www.fiat.com.tr/modeller/KullanimKlavuzlari/MAREA/2002/Marea_2002_Ses_kitab%C4%B1.pdf




  • ÖFS06 kullanıcısına yanıt
    lpg de rampada çekişten düşmesi normaldir keşke benzine alaydın
    bir de hyundailer dizelse (ki muhtemelen öyledir) turbo devreye giriyo sıkışınca
  • 
Sayfa: önceki 20662067206820692070
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.