Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (2067. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
13 Misafir (2 Mobil) - 11 Masaüstü2 Mobil
5 sn
46.962
Cevap
182
Favori
3.005.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 20652066206720682069
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar arkadaşlar..

    Aracımın sağ arka kapı kolunu değiştirmek istiyorum acaba kendim değiştirebilirmiyim ? basit bir işmidir yoksa hiç uğraşmaya gerek yok mu?

    Bilgisi olan var mı bu konuda
  • sana şu kadarını söyleyeyim sıcak hava alırsa ki motorda alacak beygir arttırmıyor düşürüyor yakıtta artıyor fakat profesyonel olarak yapıldıgında yani soguk hava alabilecegi gibi bi yere montaj yapılırsa tamam ben aldım 150 tl verdim bide minik filtre olacak sübaplar için sende o yok
    ben söktürüp orjinal hale getiricem bizim araçlarda soguk hava alabilecegi bi yer yok ayriyetten degişiklik yapmak gerekiyor bence hiç gerek yok
    kutu içi spor hava filtreleri var onlar olabilir ama 300 tl adam gibi bişey kn diye bi marka

    avantajı wooooo diye bi ses alıyosun o kadar oda sakin kullanan için geçerli degil gazı kökledigin an ses başlıyor yoksa normal 4 binde vites degiştiriyosan ses falan yok
    o wooo seside fazla yakıt fazla hava geliyor motor boguluyor ses o ses
  • bence gerek yok fazla hava alıyor işte motor iyi çalışıyor falan diyolar e kardeşim bu fiat on hava kanalına ufacık delik koymuş hava girsin diye büyütemezmiydi yani
    deligi yanlış bilgi veriyolar motor sıkıştırma diye bişey var arkadaşlar motorda nekadar sıkışma olursa bu katalizatör içinde geçerli
    o kadar motorun ömrü uzun oluyor sıkıştırma olan motor ömrü uzun olur bazı modifiyelerden geçen araçlar vardır
    motor blok degişimi pistonlar degişir çip takılır pistonlar titanyumdan özel yapılır sübapların araları açılır şanzıman degişir
    heh ozaman hava filtrasi katalizatörü sök at
  • Selamlar Dostlarım maalesef ki cd calara track cd yapıp icine kattım.. İlk şarkı güzel ikinci güzel taki 6. şarkıya kadar sonra takılmalı takılmalı ses geliyor ve son olarak surface yazısı geliyor ekrana.. Cd de toplam 14 şarkı var ve 5.den sonra bu hatayı veriyor..
    Sizce sebebi ne olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunahan2

    bu grup aktıf buradan sorsam sakıncası olmaz ins

    fiat brava için egzos ucu ve jant kapagı onerılerınız nedir sagolun

    jant kapağını deneyerek al siboblar içinde kalabiliyor benim kapakta cok zorlandım acıkcası.
    fotodakı egzoz ucu 15 tl den ucuzdu galiba kendi aracım.
    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

    https://store.donanimhaber.com/5f/5d/05/5f5d05dcbbb0a635e86e655f4cd38a5d.jpg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektronikçi.

    sana şu kadarını söyleyeyim sıcak hava alırsa ki motorda alacak beygir arttırmıyor düşürüyor yakıtta artıyor fakat profesyonel olarak yapıldıgında yani soguk hava alabilecegi gibi bi yere montaj yapılırsa tamam ben aldım 150 tl verdim bide minik filtre olacak sübaplar için sende o yok
    ben söktürüp orjinal hale getiricem bizim araçlarda soguk hava alabilecegi bi yer yok ayriyetten degişiklik yapmak gerekiyor bence hiç gerek yok
    kutu içi spor hava filtreleri var onlar olabilir ama 300 tl adam gibi bişey kn diye bi marka

    avantajı wooooo diye bi ses alıyosun o kadar oda sakin kullanan için geçerli degil gazı kökledigin an ses başlıyor yoksa normal 4 binde vites degiştiriyosan ses falan yok
    o wooo seside fazla yakıt fazla hava geliyor motor boguluyor ses o ses

    Mesaj alındı.

    Ben de sıcak hava girişinin motor performanısını düşürdüğünü duymuştum kafamda borularla direk hareket halinde soğuk hava alacağı yere monte etmeyi düşünüyordum ama bu subapları tozlanması olayı nokta benim için..

    Sonuç : Her iki hava filtresi de iade




  • Arkadaşlar iki adet vites topuzum gelmişti..

    Birisi krom kaplı, üzerinde vida motifleri var.. Ele çok iyi oturuyor ancak aracın içerisine renk olarak uyum sağlamıyor önce onu taktım ama olmayınca değiştirdim..

    İkinci yani şu an üzerinde olan gayet uyumlu, deri kaplı, geri vites çekmeli ve normal geri vtesli araçlara da uyuyor. iki tane aparatı ve çok sayıda alyan vida gönderiyorlar..

    Önce orijinal vites topuzunu çıkardım. (Orijinal vites topuzu satılık)

    Sonra altındaki siyah parça çıkmadı zorlayarak kenarlarından çıkardım.

    İşte aylardır cevabını aradığım soruyu kendim buldum.

    MAREA' NIN VİTES TOPUZU ÇEVİRMELİ DEĞİL, YUKARIDA DOĞRU ÇEKEREK ÇIKIYOR.


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::..::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.




  • Arkadaşlar halen kimseden tık yok antifiriz değişimi esnasında boruları ve antifiriz kutusunun içinini temizliğini nasıl yaparım..
  • Yar bana bir kompresör... Kompresör alacağım çocuk hastalanmış.. hafta içine kaldı. Vites topuzunu değiştirirken suyum çıktı..


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Yar bana bir kompresör... Kompresör alacağım çocuk hastalanmış.. hafta içine kaldı. Vites topuzunu değiştirirken suyum çıktı..


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

    Arkadaşlar klima kompresörünü satın aldım.

    Pazartesi çıkacak inşallah, ödemeyi de o zaman yapacağım.

    Linki bu;

    http://www.yilmazkaraculaotoklima.com/orjinal-kompresor/fiat-brava-klima-kompresoru4.html

    Fiyatı 330 TL.

    Kredi kartı ya da taksit yok. İkinci el ürün..

    Montajı da paylaşırım inşallah..

    Salih linkten bir bakar mısın abicim. OEM numarasına göre aldım ama??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Arkadaşlar halen kimseden tık yok antifiriz değişimi esnasında boruları ve antifiriz kutusunun içinini temizliğini nasıl yaparım..

    Boruları bilmem ama antifriz kutusunu söke biliyorsun. Arkadasımın bidon delinmişti kendi değiştirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Yar bana bir kompresör... Kompresör alacağım çocuk hastalanmış.. hafta içine kaldı. Vites topuzunu değiştirirken suyum çıktı..


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

    Arkadaşlar klima kompresörünü satın aldım.

    Pazartesi çıkacak inşallah, ödemeyi de o zaman yapacağım.

    Linki bu;

    http://www.yilmazkaraculaotoklima.com/orjinal-kompresor/fiat-brava-klima-kompresoru4.html

    Fiyatı 330 TL.

    Kredi kartı ya da taksit yok. İkinci el ürün..

    Montajı da paylaşırım inşallah..

    Salih linkten bir bakar mısın abicim. OEM numarasına göre aldım ama??

    linkteki kompresör senin kompresörün aynısı (kasnak ölçüsünü de yazmış 119mm.) Fotoğrafı görünene ne kadar istiyor?




  • kameray37 abi bu üst konuda da yazdığım cd çalardaki surface hatası alıyorum 6. parçadan sonra.. Nasıl düzelteceğim :( :( :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion35

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Yar bana bir kompresör... Kompresör alacağım çocuk hastalanmış.. hafta içine kaldı. Vites topuzunu değiştirirken suyum çıktı..


    .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

    Arkadaşlar klima kompresörünü satın aldım.

    Pazartesi çıkacak inşallah, ödemeyi de o zaman yapacağım.

    Linki bu;

    http://www.yilmazkaraculaotoklima.com/orjinal-kompresor/fiat-brava-klima-kompresoru4.html

    Fiyatı 330 TL.

    Kredi kartı ya da taksit yok. İkinci el ürün..

    Montajı da paylaşırım inşallah..

    Salih linkten bir bakar mısın abicim. OEM numarasına göre aldım ama??

    linkteki kompresör senin kompresörün aynısı (kasnak ölçüsünü de yazmış 119mm.) Fotoğrafı görünene ne kadar istiyor?

    Salih fotoğraf temsili galiba çünkü sıfır ürünü gösteriyor ancak benim alacağım ürün 2. el (bakımı yapılmış),

    Nakit 330 TL, 1 ay garantisi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DESPE85

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Arkadaşlar halen kimseden tık yok antifiriz değişimi esnasında boruları ve antifiriz kutusunun içinini temizliğini nasıl yaparım..

    Boruları bilmem ama antifriz kutusunu söke biliyorsun. Arkadasımın bidon delinmişti kendi değiştirdi.

    Bak bu iyi fikir. EN iyisi söküp içerisini temizlemek..

    Teşekkür ederim
  • an itibariyle triger setimi değiştirdim ilk izlenimlerime göre çekiş iyi, triger değişimi sonrası arızalara bir göz attım sarsıntı var mı anlamadım yani göze batan yahut kulak tırmalayan, hissedilebilir pek bişi yok gibi umarım böyle devam eder O kulağımı tırmalayan vızıltı yok mu onunda akıbeti belli oldu, benzin pompası vibratöre özenmiş onuda değiştirdim kontağı ilk çevirdiğimde ki o vızıltıdan eser yoktu tatlı bi ses varla yok arası gibiydi
    birde sağ arka takoz değişti, zonklayıp duruyordu yük bindi mi, şu an arabanın içinde sesten eser yok içimi öyle bir huzur kapladı ki, kelimeler kifayetsiz kalıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samet_ckr027 -- 17 Mayıs 2014; 23:08:39 >




  • dmddervis D kullanıcısına yanıt
    eyvallah kardeşim sağolasın iyi dileklerine inanmıcaksın belki ama 14000 verdiler kıyıpta veremedim arabayı ve halen otobanda felan gaza yüklendimmi direksiyonu öpüyorum iyiki satmamışım diye ben seninki kadar sorun yaşamadım yaşadıklarımda kolay yoldan çözüldüçünkiustamiyibir usta bu düşük devirde slkelemeolayıda artık ayak alıştı yaptırmıyorum o yönden sıkıntı yok arabama halen aşığım
  • Aracımın antifirizini değiştireceğim için küçük bir araştırma yaptım, faydalanmak isteyen arkadaşlara..

    İşin en can alıcı noktası %50 SU + %50 Antifiriz...

    ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?
    Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.
    Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.
    Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Suya %50 oranında katılmış antifiriz -37 °C donarken, saf antifiriz -12 °C donar. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.
    Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.Karışım oranları ise ;
    SU ANTİFRİZ DERECE
    2 1 -20 °C
    1 1 -40 °C
    1 2 -60 °C
    Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.


    MOTOR SUYU DEĞİŞİMİ

    Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.

    Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

    Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

    İHTİYACINIZ OLANLAR
    • Antifriz (4-8 litre)
    • Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası
    • Püskürtme ağızlı bahçe hortumu
    • Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)
    • Yumuşak kıllı naylon fırça
    • Bir kova dolusu sabunlu su
    • Koruyucu gözlük

    Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

    ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE
    İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.
    Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

    ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN
    Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

    Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

    ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN
    Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

    ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN
    Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

    Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

    ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN
    Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

    ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN
    Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

    ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN
    Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

    ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN
    İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

    ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
    Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacop_mansiyon

    kameray37 abi bu üst konuda da yazdığım cd çalardaki surface hatası alıyorum 6. parçadan sonra.. Nasıl düzelteceğim :( :( :(

    Muhtemelen cd de hata vardır. Cd yi okumuyor. Orjinal bitane cd bul ve onu takıp bi dene ozaman anlarsın
  • 
Sayfa: önceki 20652066206720682069
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.