Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (1788. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (2 Mobil) - 9 Masaüstü2 Mobil
5 sn
46.961
Cevap
182
Favori
3.005.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17861787178817891790
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    sa kardeş verdiğim linkte yan sanayi sis yerleri açık 135 tl.
    www.fiatparcacim.com/index.php?route=product/product&product_id=977


    http://www.eparcacim.com.tr/oN-TAMPON-MAREA-SiSLi_732.html#0
    burada 114 yan sanayii. orjinal diye satılanlara inanmıyorun. 400 tl fiyat yazılmış.

    Orjinaline 260 lira fiyat aldim ama fiyatlar cok degisik hangisi orjinal hangisi degil nereden anlariz ki:-)

    Ben alacak olsam tampon için yan sanayi alırdım.Motor ve yürür aksam harici yan sanayi kullanırım.

    O zaman aklin yolu bir bende yan sanayi alayim bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krts42

    iyi akşamlar arkadaşlar lütfen yardım...!
    Aracım 2001 marea sx..Araçta rölanti dalgalanması başladı ama herzaman yapmıyor...birden 3000-3500 devirlere çıkıyor..benim sorunum şu meşhur rölanti sorunumudur...Birde bugün kantarcı servisi aradım rölanti şasi kablosu için adam bana komple tesisat değişmesi lazım 300 tl araba da 3 gün burda kalır dedi tabi bundan da olmayabilirmiş..Triger sente ayarı yada boğaz kelebeğinden de yapar o zaman daha külfetli olur dedi..Koca istanbul da bu şase kablosunu çekecek anlayan bi yer yokmu arkadaşlar..tavsiyelerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum..yeminle çok sıkıldım artık :((

    Merhaba,

    Öncelikle sorunun mareaları kronik sorunu olan ecudan rölanti valfine giden kablonun güçlendirilmesi ile çözülebilir.Başka bir çözüm kelebek boğazında kirlilikten dolayı yapıyor olabilir.Başka bir kontol yöntemi rölanti yükselmesi yaşadığın zaman kaputu açıp arabanın beynine giden ufak soketi elinle oynatarak motor sesinin değişip değişmediğine bak ses değişirse soket ayaklarınde bir temassızlık vardır.Temizlenmesi lazım.Aklıma gelen bunlar.Son olarakta bu yazıyı okumanı tavsiye ederim..

    Rölantide devir gezinmesi.
    Bu arıza genellikle gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direncinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır.
    Öncelikle gaz kelebek potansiyometresinin tesisat soketinden şaseleme (siyah renkli) kablosunun direnç değerini hem akünün – (negative) kutup başından hem de motor üzerinden ölçmek gerekir.
    İkinci aşamada gereken ise, motor şaselemesinin motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi.
    Üçüncü aşamada ise EKU gövdesinin üzerinden motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi
    Görülen değer tümünde (multimetrenin iç direnci hariç) 0.5 ohm dan düşük olmalıdır.
    Şayet yüksek bir miktar görülürse tesisat kontol edilip, direnç miktarı istenen seviyeye getirilmelidir.
    Daha sonra bilgisayar ile gaz kelebek potansiyometresinin değerleri kontrol edilerek arızalı olup olmadığı tespit edilebilir.
    Eğer arızalı ise (gaz kelebek potansiyometresi değiştirilebilir bir yedek parçadır) değiştirilir.
    Gaz kelebek potansiyometresinin şaselemesinin 0,5 ohm dan yüksek olması halinde arızanın giderilmesi mümkün değildir.
    Ani değer değiştirecek şekilde bozulan lambda, mutlak basınç, hava ısı, su ısı ve mutlak basınç sensörü arızaları da rölantide kötü çalışmaya ve devir değişikliğine sebep olabilir.
    Şayet şaseleme doğru ve sistemde başkaca bir arıza görülmediği halde devir gezinmesi giderilemiyorsa, stepper motor arızalıdır.
    Stepper motorun arızası iki halde oluyor.
    En çok karşılaştığımız ise kirlenmesinden dolayı hareketli nüvenin kısmen sıkışması.
    Bir kez temizlenirse çoğunlukla kısa süre normalleşiyor.
    İkinci kez temizlenenlerin arasında çalışan çok az.
    İkinci arıza ise stepper motorun kendisinin bozulması.
    Değiştirmekten başka çare maalesef yok.
    Step A motorlarda stepper motor değiştirilebilir.
    Ancak stepper motor, Step B motorlarda demonte edilmeyecek şekilde tasarlanarak üretildiğinden dolayı, arızayı gidermek için kelebek gövdesi zorunlu olarak komple değiştiriliyor.
    Bu konudan çok sayıda sorunlu araç sahibi var.
    Bazı araç sahipleri bu sorunu gidermek için epey bir süre uğraşıyor, hiçbir işe yaramayan bir dolu paralar harcıyor.
    Bu süre içinde, sıkışık trafikte ani rölanti/devir yükselmelerinin yaşattığı sıkıntı/heyecan/korku da cabası.
    Bunların çoğu basit elektrik arızalarından kaynaklanıyor.

    sorununun çözülmesi dileği ile..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krts42

    Anladım üstad saolasın verdiğin bilgiler için.. Benim sorunum kablo olayı sanırım ama yaptıracak kimseyi bulamadım hangi ustaya sorduysam bilmiyor böyle bisey belki burada yardım edecek birini bulurum ama kimse foruma gelmiyo galiba... Bide yarın aracı benzinde kullanıcam bakalım aynı şeyi yapacak mı..

    Benzinde muhakkak deneyin bazı sorunlar LPG kaynaklı olmaktadır.Keşke benzin bu kadar pahalı olmasa da LPG yi kullanmasak benzinde araç fark ediyor motor sesi ve çekiş yönünden.Fark etmiyor diyen arabadan anlamıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    sa kardeş verdiğim linkte yan sanayi sis yerleri açık 135 tl.
    www.fiatparcacim.com/index.php?route=product/product&product_id=977


    http://www.eparcacim.com.tr/oN-TAMPON-MAREA-SiSLi_732.html#0
    burada 114 yan sanayii. orjinal diye satılanlara inanmıyorun. 400 tl fiyat yazılmış.

    Orjinaline 260 lira fiyat aldim ama fiyatlar cok degisik hangisi orjinal hangisi degil nereden anlariz ki:-)

    Ben alacak olsam tampon için yan sanayi alırdım.Motor ve yürür aksam harici yan sanayi kullanırım.

    O zaman aklin yolu bir bende yan sanayi alayim bari

    Çıkma almayın sakın.




  • hakan_3126 H kullanıcısına yanıt
    çok saol üstad bu yazıyı çıkarıp iyi bi elektrikçiye götürüp bu işlemleri yaptırcam inşallah çözülür..İlgi alakan için teşekkürler..
  • Adalet mülkün temeli kullanıcısına yanıt
    benzinde de denedim yine yapıyor üstad...Şu şase işini bi halledicem en yakın zamanda bakalım düzelir inş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krts42

    benzinde de denedim yine yapıyor üstad...Şu şase işini bi halledicem en yakın zamanda bakalım düzelir inş..

    İnşallah en kısa sürede düzelir.
  • knry1907 K kullanıcısına yanıt
    marea çıkma tampon bulurum isterseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    sa kardeş usta değiliz tahminimce lpg geçmemesi lpg beyni veya beyin yazılımı veya veya lpg şamandırası ile ilgili olabilir. hararet işi ise ya fan çalışmıyordur yada devir daim pompası. küçükte olsa radyatörde hava da olabilir. aklıma gelenler bunlar.

    Cevabınız için teşekkür ederim sizden başka cevap veren çıkmadığına doğrusu biraz üzüldüm, neyse bilinmeyebilir malum hiçbirimiz usta değiliz; ama en azından bi geçmiş olsun denebilirdi forum tarafından.
    Neyse sorunu ben kendim hallettim, sık sık kontrol etmeme rağmen nasıl olduysa antifriz eksilmiş, kaçak göze çarpmıyor, gazete üstüne koydum aracı ama kaçak gözükmüyor. Gene de kaçağı bulmaya çalışıyorum yaklaşık 2 litre antifriz ekledim sorun halloldu teşekkürler...




  • arkadaşlar far ampülleri nasıl değişiyor hava filtresi hortumlarını sökmek mi gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    sa kardeş verdiğim linkte yan sanayi sis yerleri açık 135 tl.
    www.fiatparcacim.com/index.php?route=product/product&product_id=977


    http://www.eparcacim.com.tr/oN-TAMPON-MAREA-SiSLi_732.html#0
    burada 114 yan sanayii. orjinal diye satılanlara inanmıyorun. 400 tl fiyat yazılmış.

    Orjinaline 260 lira fiyat aldim ama fiyatlar cok degisik hangisi orjinal hangisi degil nereden anlariz ki:-)

    Ben alacak olsam tampon için yan sanayi alırdım.Motor ve yürür aksam harici yan sanayi kullanırım.

    O zaman aklin yolu bir bende yan sanayi alayim bari

    Çıkma almayın sakın.

    Cikmanin zarari olur mu ustad

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ampüller nasıl değiliyor
  • Adalet mülkün temeli kullanıcısına yanıt
    bugün şunu farkettim üstad gaz telinin bağlı olduğu plastik yer sanki tutukluk yapıyor gibi geldi oraya şu meşhur wd-40 sprey alıp sıksam bi yararı olurmu yada zararı
  • merhaba arkadaşlar 2000 model marea sx aracım var
    bu cumartesi buji ve kablolarını değiştiricim biraz araştırdım da ngk yada bosch un lpg bujilerindenmi alsam yoksa orjinalmi alsam karar veremedim sizce özel lpg bujilerinin avantajı varmıdır yardımcı olursanız sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: knry1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    sa kardeş verdiğim linkte yan sanayi sis yerleri açık 135 tl.
    www.fiatparcacim.com/index.php?route=product/product&product_id=977


    http://www.eparcacim.com.tr/oN-TAMPON-MAREA-SiSLi_732.html#0
    burada 114 yan sanayii. orjinal diye satılanlara inanmıyorun. 400 tl fiyat yazılmış.

    Orjinaline 260 lira fiyat aldim ama fiyatlar cok degisik hangisi orjinal hangisi degil nereden anlariz ki:-)

    Ben alacak olsam tampon için yan sanayi alırdım.Motor ve yürür aksam harici yan sanayi kullanırım.

    O zaman aklin yolu bir bende yan sanayi alayim bari

    Çıkma almayın sakın.

    Cikmanin zarari olur mu ustad

    Bağlantı noktalarında sorun olabilir ön tampon olduğu için alt kısımda yere sürtme yapmış olabilir kasislerden geçerken.Tamponun durumuna bağlı aslında riske atmaya gerek yok çıkma için.Yeni yenidir yan sanayide olsa.Tabi bu benim görüşüm istediğinizi alabilirsiniz hangisi hesabınıza uygunsa onu tercih edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkuvaz33

    Arkadaşlar hepinize hayırlı günler dilerim.

    Bir sorum olacaktı:

    Bugün sabah aracımla işe giderken benzinden gaza geçmediğini farkettim. Bunu farkettikten üç beş dakika sonra da hararet yükselmeye başladı. Neredeyse kırmızıya kadar geldi o esnada işe vardım. Hala gaza geçmemişti. Ev iş arası 3-4 km falan. Ev iş arası hava ne kadar soğuk olursa olsun yolun yarısında gaza geçer normalde... Öğlen gene aracın yanına geldim daha bir kaç km gitmemiştim ki aracım yolun ortasında stop etti. Zorla çalıştırdım eve kadar aynı şekilde geldim. Sizce termostat mı açmıyor ne dersiniz?

    Aracım 2001 ELX otm. vites. 135.000 km'de... Tüm bakımları tamam...

    Sorunuzu geç fark ettim en altta ki mesajınızı okuduktan sonra geriye dönük sayfayı kontrol ettim.Soğutma sıvının azaldığını yazmışsınız.Hortumları kontrol ettirin,kalorifer peteğinin sağlam olup olmadığını paspas altındaki ıslaklıktan anlarsınız,radyatörde delinme veya devir daim de bozulma olunca su kaçırmaya başlar.Hararet yapma ciddi sorundur aracınızda böyle bir sorun olduğunda kullanmayın üst kapak contasını yakarsınız dikkat edin.




  • turkuvaz33 hocam birde aracınıza antifriz koyduğunuzda dikkat edin su kaçırma yapabilir antifrizin yapısı yağlıdır barlanmayı ve kireçlenmeyi açar dolayısıyla hortumlarda gevşeme varsa su kaçırabilir radyatörde delinme varsa kireçle kapanmış olup antifrizi koyunca açılıp su eksiltebilir aynı şekilde kalorifer peteğinde de delinme olup antifrizi koyunca su kaçırabilir.Bende geçen kış öncesi antifrizi koyduktan sonra kontrol ettim hortumdan hafif su kaçağı vardı kelepçe taktırdım ve kalorifer peteği delinmiş su kaçırdı antifrizi koyunca onuda değiştirdim.Kalorifer peteğinde göğüsü sökmek isteyenler olabilir sakın söktürmeyin torpidonun oradan değişiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çakır_16

    merhaba arkadaşlar 2000 model marea sx aracım var
    bu cumartesi buji ve kablolarını değiştiricim biraz araştırdım da ngk yada bosch un lpg bujilerindenmi alsam yoksa orjinalmi alsam karar veremedim sizce özel lpg bujilerinin avantajı varmıdır yardımcı olursanız sevinirim

    Ben buji değişimi yaptırdım geçenlerde kitapçıktaki yazılı olanı taktırdım lancia buji.Tavsiyem üretici firmanın tavsiye ettiği kitapçıktaki bujiler den başkasını kullanmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS

    marea çıkma tampon bulurum isterseniz.

    Öneriniz icin teşekkür ederim cikma düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • knry1907 K kullanıcısına yanıt
    benimde sorma sebebim bazı forumlarda lpg bujisinin daha performanslı olduğu yazılmış bende eğer araca lpg de daha faydalı ise ondan alıp takayım dedim ama değişen birşey yoksa orjinali daha avantajlıysa onu takarız
    acaba bu forumda lpg bujisi kullnana varsa yorumlarını yazabilirmi acaba
  • 
Sayfa: önceki 17861787178817891790
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.