Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (1764. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
46.962
Cevap
182
Favori
3.005.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17621763176417651766
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • amber67 kullanıcısına yanıt
    Takmadan denedim bir çalışdı bir çalışmadı yaz günü süpriz yaşamayalım şimdilik söktüm elimle soğuğa getirdim ,ayna o zaman kesin sabitlemişler hocam çünki baya bir zorladım kapanmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogruinsangezgin

    Benim arabayı aldığım arkadaş tüp düğmesine basılı tutarak çalıştırırsak benzine geçmeden tüpde çalıştığını söyledi ama denemedim aklınızda olsun zorda kalırsanız denersiniz

    saol
  • Arkadaslar fiat marea liberty kullaniyorum. Yaklasik 3 ay oldu alali 118binde aldim suan 122binde arabadan cok memnunum konforu ve sürüş keyfi alirken bekledigimin cok uzerinde bu hafta ankaradan erzuruma gidip geldim giderken degil ama gelirken ölçüm yaptim 1122 km yolu 190 tlye geldim hem de erzurumda iki kez 2.76tl lik lpg fulleyerek yakit tüketimini merak eden arkadaşlara duyurulur
    Not: arabada bes yetiskin yolcu vardi bagaj doluydu ve klima acikti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi knry1907 -- 12 Ağustos 2013; 16:31:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • knry1907 K kullanıcısına yanıt
    yanlış ölçmüşsündür o veriler imkansız senin verdiğin verilere clio bile ulaşamadı daha:) sen o kadar yak ben arabamı yakarım;) deponu fulle 100 km git tekrar fulle ne kadar aldığını yazarmısın bana eger 200 altına düş arabamı sana hediye edicem;)
  • Arkadaşlar acil yardımınıza ihtiyacım var, Fiat marea aracım şarkoyde arıza yaptı istanbula araç bulmak ve aracı çekmek için geldim ama ön çeki demirinin takılacağı yerin ölçüsünü almayı unuttum, bana oranın dişli ölçüsünü söylerseniz çok makbule geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi experienced -- 14 Ağustos 2013; 18:42:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm arkadaşlar benım marea 1.6 atıker sıralı var 5 km 1 litre içiyor eskıden uzun yolda 13.5 km 1 litre idi şimdi 12 de 1litre uzun yolda yapıyor anlamadığım neden sehır ıcınde 5 km 1 litre yapıyor atıker bayii ye ıkıkez götürdüm ayarladık dedı geldım yine eskisi gibi sızdırmasına baktık sızdırmada yok yardımcı olursanız cok makbule gecer
  • sa kardeş adam neden yalan söylesin. km 16 kuruş yakıyor. ne var bunda. benim araç ta km 17 krş yakıyor. tabi şehirler arasında. neden şaşırdın ki. aracını yakmana gerek yok bence ustanı yak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sa kardeş bence senin gaz aldığın yer sana gaz değil hava basıyor. o aldığın yerden nit daha alma km de 50 krş yakmaz araç. ya sızıntı var yada lpg yerine oksijen basıyor pompacı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gunsatgencoglu G kullanıcısına yanıt
  • FİAT MAREA SX HAKKINDA ÖNEMLİ BİLGİLER-TECRÜBELER

    -ŞARJ DİNAMOSU
    -ŞARJ DİNAMOSU KÖMÜR KONJEKTÖRÜ
    -HARARET MÜŞÜRÜ
    -HARARET GÖSTERGESİ
    -TERMOSTAT
    -SU KAYNATMA VS....

    KONU 1
    Bayramın ikinci günü memlekete gidiyorum, Kütahyaya 20 km kala akü lambası yandı söndü, hava yastığı uyarısı yandı söndü, radyo kapandı, araba başladı silkelemeye, eyvah dedim petrol istasyonuna çekip aracı durdurdum. Tekrara çalıştıracağım sadece tık sesi geliyor başka da bir şey yok, çalışanlar beni ittirdiler vurdurarak güçlükle aracı çalıştırıp kendimizi sanayiye attık. Açık bir yer buldum adam senin şarj kesilmiş dedi, yarın bakalım dedi saat 21:00. Ertesi gün şarj dinamosunun üstündeki kömür konjektörünü değiştirdi, bilgisayardan motor ve lpg hatalarını sildi, sıkıntı sona erdi.

    110 TL parça
    40 TL bayram günü parçacıyı evinden çağırma parası
    200 TL bayram günü elime düştün sorma ver işçilik parası
    TOPLAM 350 TL


    KONU 2
    Bayramdan 2 gün sonra. Araçtan sular damlar, su kapağını yavaş yavaş havasını alarak açarım, kapağın içindeki yaylı sistem dağılmış, araç fokur fokur kaynıyor ve işin kötü tarafı kapaktan fırlayan yay su ile motora gitmiş. Kapağı değiştirdik, tam yola çıkacağız hararet göstergesi tavanda yine sular kaynıyor araçta. Ustayı çağırdık, arabayı tekrar sanayiye çektik, fan devreye girmiyor, araç 50-100 metrede fokurduyor. Hararet müşürü ve termostat dediler, değiştirildi, sıkıntı bitti. Yay motora kaçtı dedim, radyotör içinde kalır o, daha ileri gitmez sıkıntı yok cevabı aldık.

    Hararet müşürü ve termostat 100 TL
    İŞçilik 75 TL
    Toplam 175 TL

    aracın 2 günde yediği para 525 TL



    Araçta şu an Allaha şükür sıkıntı yok sanki ama paranoyak oldum adeta. Tam ortada bulunması gerekin hararet göstergesi sanki 1-2 mm yukarı çıkıyormuş gibi, araçtan garip sesler geliyormuş gibi hisseder oldum, yolda kalma tehlikesi, dünya kadar para, içeri fırlayan yayın nereye gideceğini bilemeyişim, motora giderse motoru yakar düşüncem vs....




  • arkadaşlar bu marea veya arabalarda genel olarak ara km sayacı 1000 km geçince kendinden mi sıfırlanıyor.
    en son gördüğümde 9xx km idi. şimdi baktığımda 2 km gösteriyor. acaba ben veya çocuk mu yanlışlıkla bastı sıfırlama düğmesine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sa doğru kardeş 1000 km de sıfırlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 marea 1.6 liberty lerde debriyaj balatası ince mi kalın mı göbek?
  • ara km sayacı ve geçmişteki oto kılıf konusundaki bilgiler için teşekkür ederim. Oto kılıf konusunda kararsız kaldım. Acaba genel kılıf mi alayım, yoksa marea için özel imal kılıf mi alsam kullanıcılar tecrübesini paylaşabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sa kardeşim % 100 kumaş olsun. naylon alma. her araca uygun olanda al. arka koltuk taki kolçak kısmını kesip kestiğin parçayı ve kesilen kılıfın kenarlarına ovarlok çektirirsin. kestiğin parçanın kenar içlerine lastik dikersen arka kolçağa geçirebilirsin. daha ucuz olur. yoksa uyumlu olan kılıflar 190 tl civarı. diğer türlü 80 tl civarı halledersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar. 2 Temmuz 2013 tarihinde aldığım Marea HLX aracımla yaklaşık 1,5 ayımı doldurmak üzereyim. Genel olarak araçtan memnunum. Daha önce yazdığımda hararet sorunum var demiştim. Radyatör değiştikten sonra hararet sorunum kalmadı.

    Aracım tamamen orjinal olmasına rağmen sanırım aldığım kişi pek çok bakımını yaptırmayı ihmal etmiş. Biraz para harcayacağız artık.

    Kafam takılanları sormak istiyorum. Vereceğiniz cevaplara göre genel bir bakıma sokacağım.

    1- En çok kafama takılan aracın çekiş problemi. Belli devirlerde gücü hissediyorum ama geçen Ankara'ya giderken farkettim ki 4000 devirden sonra lpg'de gazı kesiyor. Özellikle rampa çıkarken araç bayılır gibi oluyor. Daha küçükmotorlu araçlar 150,160 km hızla rampayı tırmanırken ben 100 km hıza kadar düşüyordum. 154 beygir bir aracın rampada bu kadar bayılması normal mi? Hava akışmetresinin arızalı olduğunu ve değişmesi gerektiğini biliyorum. Bu parça aracın çekişini bu kadar etkiler mi? 4000 devirden sonra gaz kesmesinin anlamı nedir? Ayrıca bu parçanın arızalı olması yakıt sarfiyatını etkiler mi?

    2- Aracın rot-balans ayarlarını kontrol ettirdim bir problem yok ama 120,140 arası hızlarda yolda biraz fazla gezindiğini farkettim. Yanından geçtiğim araçlardan etkileniyordu.Ön trablalardan ses geliyordu ve usta değiştirilmesi gerektiğini söylemişti. Sebebi bu olabilir mi ya da başka bir nedeni var mıdır?

    3-Bulunduğum yerde bir dağ var. Bu dağa tırmanırken klima açıktı. Gideceğim yere varana kadar hararet 90 lardaydı. Ama aracı parkettiğimde fan çalışmaya başladı hararet 120 ye kadar çıktı. Motoru stop ettirmeden bekledim. Yaklaşık yarım saat fan çalıştı anca soğutabildi aracı. Daha sonra motor suyuna baktım biraz eksiltmiş. 1,5 ayda motor suyunun biraz eksilmesi ve klima açıkken uzun tırmanıştan sonra hararetin bu kadar yükselmesi normal mi?

    4- Bujileri değiştirmenin çekişe faydası olur mu?

    5- Motor yağını da değiştirmeyi düşünüyorum. Ne tavsiye edersiniz?

    6- Abs ve el freni lambaları birlikte yanıyor. Abs beyninde arıza var dediler ama okuduğum kadarıyla da tozlanmadan da olabiliyormuş. Öncelikle ne yapmalıyım?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. Araba çok güzel ama böyle ufak tefek sorunlar can sıkıyor. Onları da yaptırınca sanırım keyfini çıkarmaya başlıycam aracın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremce61

    yanlış ölçmüşsündür o veriler imkansız senin verdiğin verilere clio bile ulaşamadı daha:) sen o kadar yak ben arabamı yakarım;) deponu fulle 100 km git tekrar fulle ne kadar aldığını yazarmısın bana eger 200 altına düş arabamı sana hediye edicem;)

    Arkadasim durup dururken burda yalan soylemeye ihtiyacim yok senin arabana da ihtiyacim yok arabam var cok sukur arabayi kullanan benim yakiti para verip alan benim ne kadar harcadigimi goren benim ben bu mesafede bu miktari harcadim arabanin bakimini yaptirirsan duzgun bakarsan sakin kullanirsan sen de bu degerleri yakalayabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan_extra

    Merhaba arkadaşlar. 2 Temmuz 2013 tarihinde aldığım Marea HLX aracımla yaklaşık 1,5 ayımı doldurmak üzereyim. Genel olarak araçtan memnunum. Daha önce yazdığımda hararet sorunum var demiştim. Radyatör değiştikten sonra hararet sorunum kalmadı.

    Aracım tamamen orjinal olmasına rağmen sanırım aldığım kişi pek çok bakımını yaptırmayı ihmal etmiş. Biraz para harcayacağız artık.

    Kafam takılanları sormak istiyorum. Vereceğiniz cevaplara göre genel bir bakıma sokacağım.

    1- En çok kafama takılan aracın çekiş problemi. Belli devirlerde gücü hissediyorum ama geçen Ankara'ya giderken farkettim ki 4000 devirden sonra lpg'de gazı kesiyor. Özellikle rampa çıkarken araç bayılır gibi oluyor. Daha küçükmotorlu araçlar 150,160 km hızla rampayı tırmanırken ben 100 km hıza kadar düşüyordum. 154 beygir bir aracın rampada bu kadar bayılması normal mi? Hava akışmetresinin arızalı olduğunu ve değişmesi gerektiğini biliyorum. Bu parça aracın çekişini bu kadar etkiler mi? 4000 devirden sonra gaz kesmesinin anlamı nedir? Ayrıca bu parçanın arızalı olması yakıt sarfiyatını etkiler mi?

    2- Aracın rot-balans ayarlarını kontrol ettirdim bir problem yok ama 120,140 arası hızlarda yolda biraz fazla gezindiğini farkettim. Yanından geçtiğim araçlardan etkileniyordu.Ön trablalardan ses geliyordu ve usta değiştirilmesi gerektiğini söylemişti. Sebebi bu olabilir mi ya da başka bir nedeni var mıdır?

    3-Bulunduğum yerde bir dağ var. Bu dağa tırmanırken klima açıktı. Gideceğim yere varana kadar hararet 90 lardaydı. Ama aracı parkettiğimde fan çalışmaya başladı hararet 120 ye kadar çıktı. Motoru stop ettirmeden bekledim. Yaklaşık yarım saat fan çalıştı anca soğutabildi aracı. Daha sonra motor suyuna baktım biraz eksiltmiş. 1,5 ayda motor suyunun biraz eksilmesi ve klima açıkken uzun tırmanıştan sonra hararetin bu kadar yükselmesi normal mi?

    4- Bujileri değiştirmenin çekişe faydası olur mu?

    5- Motor yağını da değiştirmeyi düşünüyorum. Ne tavsiye edersiniz?

    6- Abs ve el freni lambaları birlikte yanıyor. Abs beyninde arıza var dediler ama okuduğum kadarıyla da tozlanmadan da olabiliyormuş. Öncelikle ne yapmalıyım?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. Araba çok güzel ama böyle ufak tefek sorunlar can sıkıyor. Onları da yaptırınca sanırım keyfini çıkarmaya başlıycam aracın.

    Aracı aldığınızda önceki sahibi bakmamış diyorsanız benim tavsiyem bujileri değiştirin çünkü LPG li araçlarda buji ömrü daha kısa oluyor.Motor yağını ve yağ filtresini,hava filtresini değiştirin.Motor yağı olarak tam sentetik yağ kullanmanızı öneririm ve yağı ana bayisinden almanızı tavsiye ederim hangi marka yağ alacaksanız üretici firmanın İnternet sitesinden yetkili satıcısını bulup alın.Soğutma suyunda antifriz yoksa %50 saf su%50 antifriz eğer çok soğuksa bölgeniz oranları ustanızın veya servisin tavsiyesine göre değiştirebilirsiniz.Yaz ayıdır antifrize gerek yok diye düşünmeyin aracın radyatör ve motor kanallarının paslanmaması ve suyun rahat dolaşımı için için antifrize ihtiyaç vardır ayrıca devirdaimin ömrünü uzatır.Antifrizi koyduktan sonra suyun seviyesini sürekli kontrol edin çünkü hortumlar ve bağlantılarda su ile kullanımda oluşan barlanmalar antifirizle açılır ve su eksilterek hararet yapıp üst kapak contasını yakabilirsiniz.Triger setini de orjinal lancia olarak alıp işi bilen ehil birine değiştirtin eğer düzgün yapılmazsa sente diş atlar ve kayış kopup masraf çıkarabilir.Fren hdirolik seviyesini kontrol edin eğer eksik veya özelliğini yitirmişse hem el freni hem de ABS ışığının yanmasına sebep olabilir.Fren balatalarını kontrol ettirin.Eğer debriyaj balatanız bitmişse çekiş düşüklüğü ve yakıt tüketiminde artma görebilirsiniz tabi bunlar başka nedenlerden de olabilir.Şanzıman yağ seviyesini kontrol ettirin eğer değişilen yağdan ise değiştirin değişmeyen yağ ise eksikse eksiği tamamlatın.Bunları yapmadan en başta aracı Bilgisayara bağlatığ sensörleri taratın ve genel bir tarama yaptırın ondan sonra diğer yazdıklarımı yaptırın.Eğer yazdıklarmda hata veya eskik varsa arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim.Dilimin döndüğünce yazmaya çalıştım.Aracınızla kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.




  • 2004 marea 1.6 libertylerde baskı balata inec göbek mi arkadaşlar bu soruya cevap alamadım hala?
  • sa kardeş bilgim yok. bilgisi olan varsa yazar merak etme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 17621763176417651766
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.