Şimdi Ara

Devrimsel Yerli Şase

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
23
Cevap
0
Favori
1.694
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4513 Mesaj
    Sağlamlık, hafiflik, ve %35 yakıt ekonomisi vaat eden yerli üretim şasi..
    https://www.facebook.com/ahaber.com.tr/videos/1696701853681953/UzpfSTc1MDIyOTI0MDoxMDE1NTkwNzgzNTY3NDI0MQ/?fref=ufi&rc=p



    |
    |
    _____________________________
    MEVZUBAHİS VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR.

    .
  • Tipik bir cevap olacak, ayrıca hakir görmek de istemem ama en sağlam şasi demeleri mesnetsiz geldi. Senelerdir deli gibi şase ar-ge'si yapan volvo akıl edemedi mi yani bunu?

    Ayrıca çeliğe su verme son derece standart, bilindik bir işlemdir. Otomotiv şaselerinde daha gelişmiş üretim prosesleri ve malzemeler kullanılıyor.
  • Yarbay
    4431 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    MrKemal17


    Neye göre %35 yakıt ekonomisi vaat ediyor. Mesela BMW i3'e göre mi?
    _____________________________
    Nobody ever seems to remember life is a game we play
  • Yarbay
    12829 Mesaj
    Sağlam ve hafifse kendi maliyeti yüksektir muhtemelen.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________

    Gigabyte Sumo Y 700W kasa // i5 9400F // Asus Prime H310m-k R2 // 8GB 2666Mhz DDR4 // Asus GTX 1050Ti // Sandisk Ultra 3D 500GB SSD // 2x2TB Toshiba Hitachi // PHILIPS 27 AMVA LED // Logitech K330 // Creative Sound Blaster Omni // Takstar HD5500 // Logitech F710 // Xiaomi Mi 9 Lite //
    _______ Odtü Matematik-Çukurova BÖTE-Anadolu İktisat-Mersin Tıp _______ Allah rızası icin yaşamıyorsan, neden hayatla mücadele ediyorsun ki ?
  • Yarbay
    2693 Mesaj
    Şasenin kendisi mi yakıyormuş?
    |
    |
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Yarbay
    4813 Mesaj
    %35 yakıt tasarrufu biraz iddalı değil mi.Ortada araç yok motor yok bu değeri neye göre söylüyorlar acaba



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    2005 Laguna 2 faz 1 1.6 16V privilege+beyaz+brc lpg
  • Yüzbaşı
    434 Mesaj
    a haber



    boşa açmayın internetinize yazık



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2524 Mesaj
    Çeliğe su verip magnezyumla... Vay be, otomobil üreticileri bunu nasıl düşünememişler.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7184 Mesaj
    Tipik bir cevap olacak, ayrıca hakir görmek de istemem ama en sağlam şasi demeleri mesnetsiz geldi. Senelerdir deli gibi şase ar-ge'si yapan volvo akıl edemedi mi yani bunu?

    Ayrıca çeliğe su verme son derece standart, bilindik bir işlemdir. Otomotiv şaselerinde daha gelişmiş üretim prosesleri ve malzemeler kullanılıyor.
    |
    |
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Yarbay
    2430 Mesaj
    biraz araştırdım. yalan değil patenti alınmış bir alet bu. ilgili patent

    konunun otomobille şaseyle falan alakası yok. adamların yaptığı elektrik akımı ile metal sacı ısıtıp kalıba basan bir alet yapmak.
    bunun faydası titanyum gibi normal preslerde işlenmesi zor olan malzemeleri kolayca işlemesi.
    yeni bir şey de değil 2005 de yapılmış.

    yalnız bu yöntemi icat etmemişler bu yöntemi kullanan aleti icat etmişler.

    bu yöntem çok daha önceden biliniyormuş. fakat bunu metal presi ile birleştirip ürün haline getiren olmamış.
    bunun sebebi maliyet. geleneksel otomobillerde kullanılan metal soğuk olarak işlenebilecek kadar yumuşak
    sert olması gereken kısımları da daha basit modellemeler yaparak üretimi kolaylaştırıyorlar.
    otomobillerde sıcak preslenen güçlendirilmiş çelikleri bu aletle işlemek isterseniz çok fazla enerji gerekir.
    buda maliyet açısından mantıksız olur.

    bu aletle titanyum gibi düşük hacimde yüksek dayanım sağlayan metalleri işlemek kolaylaşıyor.
    buda maliyetin önemsiz olduğu havacılık gibi sektörler için iyi bir şey.

    lüks spor otomobillerde de karbon fibere alternatif olabilecek bir şey.
    karbon fiber'in tamiri diye birşey mümkün değil. fakat titanyum şasi zor da olsa tamir edilebilir.
    ayrıca seri üretimi bu alet sayesinde çok daha hızlı olur.

    fakat halk otomobilleri için bu aletin bir fark yaratacağını düşünmüyorum. düşük maliyetli çelikler için bu aletin bir avantajı yok.
    belki yerli spor otomobil üretilirse onda kullanılabilir hatta kullanılmalı.
    uçak motoru konusunda da kullanılması mümkün.
    fakat üretilen parçanın dayanım testlerindeki başarısını bilemiyorum.

    konu metal olunca çok hassas dengeler oluyor.

    her şekilde sektör ihtiyaçlarının çok önünde bir alet geliştirmişler.
    keşke bunu daha ucuz metaller için avantaj yaratacak bir şekilde düzenleseler.

    3d yazıcıların bu kadar yaygınlaştığı dönemde bu kadar küçük bir makinanın bir çok atölyeye girebileceğini düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orcnd -- 17 Ağustos 2018; 1:1:25 >
    _____________________________
    yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.




  • Teğmen
    209 Mesaj
    Valla hocam şaseler hakkında fazla bilgim yok ama biraz araştırdım volvo, bmw, nissan, audi bunlar şase konusunda yıllardır gece gündüz çalışma yapıyorlar hem paraya kıyıyorlar hem zamana hemde devlet destekli. Bide bu habere bakıyorum akşama kadar saçma sapan haberler yapan bir kanalın gönderisi zaten bu kanal yıllardır herşeyi üretiyoruz yerli milli falan diyor ama eldekilere bakınca hiçbirşey yok.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2164 Mesaj
    Meslek inşaat işçiliği mi hocam?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    İşlemci: Intel Pentium III@933Mhz | Ram: 256MB PC133 SDRAM | Anakart: Intel Onboard | Ekran Kartı: Nvidia Geforce 6200 AGP@128MB | Ses Kartı: Sound Blaster 16 CT2800 ISA | HDD: Seagate Barracuda 30GB | PSU: Antec 300W | Monitör: Philips CRT 107E66 | OS: Windows XP Pro.
  • Yarbay
    2922 Mesaj
    ne yaparsan yap, tam üretime girmedikçe hiç bir faydası olmaz
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1066 Mesaj

    Maalesef Güzel ve Yalnız Ülkemde başarı her zaman cezalandırılır.

    İşte şekil 1 a'da görüldüğü üzere linç kampanyası başlatılmış bile...:)
    |
    |
    orcnd kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    MUTLU ET,MUTLU OL...
  • Binbaşı
    1997 Mesaj
    Titanyuma şekil vermeyi başardılar!!!!!! %35 yakıt tasarrufu inanılmaz...
    |
    |
    _____________________________
    Opel-BMW
  • Yüzbaşı
    434 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Maalesef Güzel ve Yalnız Ülkemde başarı her zaman cezalandırılır.

    İşte şekil 1 a'da görüldüğü üzere linç kampanyası başlatılmış bile...:)
    bizim eleştirimiz a haber e

    icat mükemmel olabilir ancak linkte a haber görünce açmıyorum çünkü paçavra resmen. adamların yaptığı haberde %35 tasarruf sağlanacak diyor ama neye göre, hangi araçta sağlanacak denmiyor.

    eğer arkadaşın anlattığı gibiyse ve titanyumun işlenmesine olabak sağlıyorsa bunun kullanım alanı araçlar olmaz asıl başka yerlerde çok fazla iş yapar

    tabi bu haber ajansı müsveddesi direkt olarak clickbait bir başlıkla haber yapmış 2005 de alınan bir patenti

    anlatabiliyor muyum?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2430 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sunbird

    bizim eleştirimiz a haber e

    icat mükemmel olabilir ancak linkte a haber görünce açmıyorum çünkü paçavra resmen. adamların yaptığı haberde %35 tasarruf sağlanacak diyor ama neye göre, hangi araçta sağlanacak denmiyor.

    eğer arkadaşın anlattığı gibiyse ve titanyumun işlenmesine olabak sağlıyorsa bunun kullanım alanı araçlar olmaz asıl başka yerlerde çok fazla iş yapar

    tabi bu haber ajansı müsveddesi direkt olarak clickbait bir başlıkla haber yapmış 2005 de alınan bir patenti

    anlatabiliyor muyum?

    Alıntıları Göster
    aynen katılıyorum. hükümet ve yandaşlarının genel tavrı bu. sanki her şey mükemmelmiş gibi davranıyorlar.
    en kötüsü de en fakir akp li bile kendi haline bakmadan herşeyi mükemmel olarak anlatıyor.

    sorunu kabul etmeden çözümlere başlanamaz. dinci veya dinsiz kişisel olarak bana farketmez. önemli olan iş yapacak yetenekte olması.
    a-haber gibi herşeyin üstünü örten basın bu ülkeye en büyük zararı veriyor.
    _____________________________
    yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.




  • Yarbay
    6054 Mesaj
    işte yerli şasimiz !


    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1400 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    aynen katılıyorum. hükümet ve yandaşlarının genel tavrı bu. sanki her şey mükemmelmiş gibi davranıyorlar.
    en kötüsü de en fakir akp li bile kendi haline bakmadan herşeyi mükemmel olarak anlatıyor.

    sorunu kabul etmeden çözümlere başlanamaz. dinci veya dinsiz kişisel olarak bana farketmez. önemli olan iş yapacak yetenekte olması.
    a-haber gibi herşeyin üstünü örten basın bu ülkeye en büyük zararı veriyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Hocam Akp ye oy veren biriyim, istesem de a haber vs türevlerini izleyemiyorum. İnsanın aklıyla alay ediyorlar resmen. Haklısınız yani
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1745 Mesaj
    Daha geçen kuzenin StartStop'lu passat'a akü ararken keşfettiğim bilgi.

    Adamlar yakıtı düşürmek için alternatör'ü devreden çıkarıyorlar, frene basınca devreye girecek sistem kuruyorlar ki bir de alternatör motora yük edip çok yaktırmasın diye. Ve buna özel akü geliştiriliyor. belki de atıyorum %5 yakıt tasarrufu için. %5 bile çok iyimser rakam. o kadar olduğunu bile tahmin etmiyorum.

    Neyse bunlar da şase ile %35 i iddaa ediyorlar. Yapılır yapılmaz değil, ağırlığı 3'te 1'ine düşürebilirsin. Ancak o şase motoru taşır mı, hadi taşıdı, darbe karşısında nasıl davranıyor, hadi iyi davrandı, ham madde ve üretim maliyeti nedir
    Ve daha bir sürü şey
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
bankalar.org
Media Sözlük
Sohbet
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,875
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.