Şimdi Ara

Devir kesici (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
0
Favori
77.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    herkes 7-8 alayına gidiyor be
    dizelciler nerde bu arada yav (bi fitil atıyım belki bi alan olur )




    1.6 arabayla devir çeviriyorum diye kendimi avutacağıma dizele biner 4500 devirde kesilirim daha iyi


    dizeller 2.0 dan başlıyor sanki




  • Bi de çok benzin yakmasa, hep yüksek devir sürücem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    herkes 7-8 alayına gidiyor be
    dizelciler nerde bu arada yav (bi fitil atıyım belki bi alan olur )




    1.6 arabayla devir çeviriyorum diye kendimi avutacağıma dizele biner 4500 devirde kesilirim daha iyi


    dizeller 2.0 dan başlıyor sanki


    Dizel zaten devir çevirmiyor ki 1.6 standart bir motorla istedikleri kadar devir çevirdiklerini zannetsinler, sonuçta arabanın ne kadar gidebildiği ortada




  • Bizim 1.2 16v 80Hp Albeada devir kesici var.2ay önce serviste bakımdan sonra ustayla test sürüşüne çıktık.Usta motoru biraz hareketlendirelim dedi 4.viteste gaza asıldı 5500 devirde falan devir kesici devreye girdi daha sonra 5e attı biraz gitti 3 e attı bastı bu defa yaklaşık 7000 devirde devreye girdi devir kesici.Bizim arabanın bukadar çok çabuk hızlandığını hiç bilmiyordum usta sayesinde öğrendim.......................
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    herkes 7-8 alayına gidiyor be
    dizelciler nerde bu arada yav (bi fitil atıyım belki bi alan olur )




    1.6 arabayla devir çeviriyorum diye kendimi avutacağıma dizele biner 4500 devirde kesilirim daha iyi


    dizeller 2.0 dan başlıyor sanki


    Dizel zaten devir çevirmiyor ki 1.6 standart bir motorla istedikleri kadar devir çevirdiklerini zannetsinler, sonuçta arabanın ne kadar gidebildiği ortada


    valla hocam 100 dene at yetiyor bence normal bi kullanıcıya, bide arasıra motoru bağırttım mı değme keyfime gerisi hikaye




  • Devir kesici sesi iyi güzelde kesiciye girmeden vites değiştirmek daha iyi hızlandırır. Gazlarken tam 6750de alışkanlık oldu değiştiriyorum, 6750 bile aslında gereksiz sadece filtrenin çığlığı için, 6500 gücün bitmeye başladığı devir orda değiştirmek en iyisi tabi ama bu seferde 2. viteste sarıyor gitmiyor. En güzeli 3000 de değiştirelim sakin sakin daha ucuz
  • Vw Bora 1.6 :

    Normal devir 7.500 devir
    Kesici : 6.500 devir (oda çok zorlarsan, yoksa 6000 da giriyor)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    iyi cesaret, 6500 ü geçtikten sonra bırakıyorum ben tırsıp

    zaten 6500 rpm'de ford escort'ların devir kesicisi devreye giriyor hocam
    siz en sonuna kadar dayamışsınız zaten.
    1 sn. daha o devirde gitseydiniz devreye girecekti araç anlık tekleyecekti




  • 4000'den sonra dipgaz yaptığımda şundan gelen ses beni hasta ediyordu. (tabi satılmadan önce)

     Devir kesici
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    iyi cesaret, 6500 ü geçtikten sonra bırakıyorum ben tırsıp

    zaten 6500 rpm'de ford escort'ların devir kesicisi devreye giriyor hocam
    siz en sonuna kadar dayamışsınız zaten.
    1 sn. daha o devirde gitseydiniz devreye girecekti araç anlık tekleyecekti


    kesici olduğundan emin bile olmadığımdan 6500 e falan geldiğinde debriyaj + üst vites o sırada ufak bir dalgalanma oluyor 7000e doğru ama çok kısa süreli olduğundan devreye girmedi hiç demek ki




  • var hocam bizzat kendi denememdir.
    Yalnız şöyle bi durum söz konusu devir kesici escortlarda var ve sadece 1. ve 2. viteste girmekte 3-4-5. viteslerde malesef kesiciyi devreye sokacak kadar devir çeviremiyor malesef yine kendi tecrübemdir sallamasyon yok


    1. ve 2. viteslerde kesici devreye girene kadar gaza abanın arabanın öne doğru yığıldığın farkedeceksiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    var hocam bizzat kendi denememdir.
    Yalnız şöyle bi durum söz konusu devir kesici escortlarda var ve sadece 1. ve 2. viteste girmekte 3-4-5. viteslerde malesef kesiciyi devreye sokacak kadar devir çeviremiyor malesef yine kendi tecrübemdir sallamasyon yok


    1. ve 2. viteslerde kesici devreye girene kadar gaza abanın arabanın öne doğru yığıldığın farkedeceksiniz

    süper

    3 de 6500e gelemiyor muyuz yav, denemedim hiç bak iyi mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    var hocam bizzat kendi denememdir.
    Yalnız şöyle bi durum söz konusu devir kesici escortlarda var ve sadece 1. ve 2. viteste girmekte 3-4-5. viteslerde malesef kesiciyi devreye sokacak kadar devir çeviremiyor malesef yine kendi tecrübemdir sallamasyon yok


    1. ve 2. viteslerde kesici devreye girene kadar gaza abanın arabanın öne doğru yığıldığın farkedeceksiniz

    süper

    3 de 6500e gelemiyor muyuz yav, denemedim hiç bak iyi mi



    hatırladığım kadarıylan 5800-6000lerde araba kendinden geçiyor benden bu kadar diyor resmen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    herkes 7-8 alayına gidiyor be
    dizelciler nerde bu arada yav (bi fitil atıyım belki bi alan olur )




    1.6 arabayla devir çeviriyorum diye kendimi avutacağıma dizele biner 4500 devirde kesilirim daha iyi


    dizeller 2.0 dan başlıyor sanki


    Dizel zaten devir çevirmiyor ki 1.6 standart bir motorla istedikleri kadar devir çevirdiklerini zannetsinler, sonuçta arabanın ne kadar gidebildiği ortada


    devir çevirmekle arabanın gidişi birebir alakalı olsaydı tüm arabaların belli devirlerde verdikleri güç eşit olurdu.
    1.6 1.3 1.2 motorlara sahip olanlar 90 100hp belki de daha az güce sahip olabilir ama bu böyle tahrik edici söylemlerde bulunmayı gerektirmez.

    misal, 1.3 arabayla 2500 devirde gitmek ve 6000 devirde gitmek aynı şey gibi gelmiyor bana. algınızda bir problem var herhalde.

    5.0 motorun "çevirdiği 7000devir" ile 1.6 motorun "çevirdiği 7000 devir" arasındaki farkı matematiksel olarak gösterirseniz sevinirim. burda hızdan ve ya tekerlerden bahsetmiyoruz.




  • quote:


    5.0 motorun "çevirdiği 7000devir" ile 1.6 motorun "çevirdiği 7000 devir" arasındaki farkı matematiksel olarak gösterirseniz sevinirim. burda hızdan ve ya tekerlerden bahsetmiyoruz.


    Tork farkı var.

    5.0 motorda tork 450 Nm civarı olur atmosferik benzinlide, 1.6'da ise bu rakam 150 civarıdır.
  • Motoru şeyetçesiniz valla Bende bir ara 6000 devirde falan vites atardım ama yazık motora, fazla dayanmazlar o kadar devire.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erakcora -- 11 Ağustos 2009; 23:09:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    devir çevirmekle arabanın gidişi birebir alakalı olsaydı tüm arabaların belli devirlerde verdikleri güç eşit olurdu.
    1.6 1.3 1.2 motorlara sahip olanlar 90 100hp belki de daha az güce sahip olabilir ama bu böyle tahrik edici söylemlerde bulunmayı gerektirmez.

    misal, 1.3 arabayla 2500 devirde gitmek ve 6000 devirde gitmek aynı şey gibi gelmiyor bana. algınızda bir problem var herhalde.

    5.0 motorun "çevirdiği 7000devir" ile 1.6 motorun "çevirdiği 7000 devir" arasındaki farkı matematiksel olarak gösterirseniz sevinirim. burda hızdan ve ya tekerlerden bahsetmiyoruz.


    Konuya daha önce yazacağımı yazmıştım, daha sonra Whisper arkadaşım dizelcilere takılmış, ben de ona takıldım ki aramızda yeterli samimiyet de var zaten.
    Daha sonra Suicide arkadaşım mesajıma alıntı yapmış o da şakayla karışık takılmış, ben de ona şakayla karışık takıldım. Sonra da zaten şakalaştığımız muhabbet uzamasın diye bir daha mesaj atmadım. Olur ya birileri yanlış anlar diye...


    Buradaki tahrik edici söylemi ben bulamadım, algıdaki problem konusuna girmek istemiyorum çünkü forumda yazışırken, en azından durup dururken saygı sınırlarının zorlanmasına bir anlam veremiyorum...




  • dacia 1.4 ile araç boştayken 5bin civarlarında devir kesiciye giriyo ve dalgalanmaya başlıyor.
    ancak 1. ve 2. viteste 6500 devire kadar çıkıyor. ve de bayağı zevkli oluyor.
    ah bide az yaksa tadından yenmez ama 3bini görünce direk vites değiştiriyoruz mecburen..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    var hocam bizzat kendi denememdir.
    Yalnız şöyle bi durum söz konusu devir kesici escortlarda var ve sadece 1. ve 2. viteste girmekte 3-4-5. viteslerde malesef kesiciyi devreye sokacak kadar devir çeviremiyor malesef yine kendi tecrübemdir sallamasyon yok


    1. ve 2. viteslerde kesici devreye girene kadar gaza abanın arabanın öne doğru yığıldığın farkedeceksiniz

    süper

    3 de 6500e gelemiyor muyuz yav, denemedim hiç bak iyi mi



    hatırladığım kadarıylan 5800-6000lerde araba kendinden geçiyor benden bu kadar diyor resmen

    ayrıca bizdeki araçta devir kesici 6750 falan devirde devreye giriyo


    son devire kadar çevirtmeye gerek yok bendeki araçla 5500 rpm de vites atınca çok verimli oluyor 4.viteste 160 ı gördüm bugün 5 te 220 yi görüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tyler Durden -- 12 Ağustos 2009; 3:43:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    devir çevirmekle arabanın gidişi birebir alakalı olsaydı tüm arabaların belli devirlerde verdikleri güç eşit olurdu.
    1.6 1.3 1.2 motorlara sahip olanlar 90 100hp belki de daha az güce sahip olabilir ama bu böyle tahrik edici söylemlerde bulunmayı gerektirmez.

    misal, 1.3 arabayla 2500 devirde gitmek ve 6000 devirde gitmek aynı şey gibi gelmiyor bana. algınızda bir problem var herhalde.

    5.0 motorun "çevirdiği 7000devir" ile 1.6 motorun "çevirdiği 7000 devir" arasındaki farkı matematiksel olarak gösterirseniz sevinirim. burda hızdan ve ya tekerlerden bahsetmiyoruz.


    Konuya daha önce yazacağımı yazmıştım, daha sonra Whisper arkadaşım dizelcilere takılmış, ben de ona takıldım ki aramızda yeterli samimiyet de var zaten.
    Daha sonra Suicide arkadaşım mesajıma alıntı yapmış o da şakayla karışık takılmış, ben de ona şakayla karışık takıldım. Sonra da zaten şakalaştığımız muhabbet uzamasın diye bir daha mesaj atmadım. Olur ya birileri yanlış anlar diye...


    Buradaki tahrik edici söylemi ben bulamadım, algıdaki problem konusuna girmek istemiyorum çünkü forumda yazışırken, en azından durup dururken saygı sınırlarının zorlanmasına bir anlam veremiyorum...


    hocam bende gırgır olsun diye yazdım o mesajları size takılmak adına, ama konu ahalinin çabuk alındığı birşey olduğundan sanırım anlaşılamamış espri olduğu ordakilerin




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.