Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
1.446
Cevap
87
Favori
886.369
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3674 Mesaj
    Sevgili Arkadaşlar,

    Aşağıdaki satırlarda genel olarak fotoğraf çekim teknikleri, diyafram ayarları, enstantane ayarları, ISO ayarları ve hatta kar fotoğrafları çekim ip uçları gibi önemli noktalara değinerek, sizleri bu konularda biraz daha aydınlatmaya çalışacağım. Fotoğraf çekmeye yeni başlayan ya da bu konuda kendisini biraz daha geliştirmek isteyen arkadaşlarımız için çok faydalı olacağına inanıyorum.


    GENEL FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

    -Fotoğraf çekerken öncelikle fotoğraf makinesini iki elimiz ile tutmalıyız. Ayrıca kollarımızın dirseklerimizden vücudumuza yapışık olmasını sağlamalıyız. Deklanşöre basmadan önce derin bir nefes almalıyız. Bunlar fotoğraf makinemizi titretmeden ya da titretmeyi minimum’a indirerek fotoğraf çekmemizi sağlayan temel önlemlerdir. Mümkünse bir duvar ve benzeri bir yere yaslanmak suretiyle, duvardan destek alarak da çekimlerimizi gerçekleştirebiliriz.

    -Özellikle portre fotoğrafları çekerken, arka planın sade olmasına özen göstermeliyiz. Böylece hem konuyu ön plana çıkartmış, hem de fotoğraf makinemizin doğru yere odaklanmasında büyük kolaylık sağlamış oluruz. Arka planda kadraj içerisine giren, ilgi odağının dağılmasını sağlayan objeler varsa ve başka bir şekilde kadrajlamamız mümkün değilse, bu sefer de net alan derinliğini kısarak (diyaframı açarak f:2,8 ya da f:4 gibi) çok daha etkileyici fotoğraflar çekebiliriz.

    -Bazı fotoğrafların göze çarpan ve onları çarpıcı kılan yanları vardır. Bu sebeplerden biri de fotoğraftaki güçlü kompozisyondur. Fotoğraftaki kompozisyonun basit tanımını; “Kadraj içerisindeki objeleri, göze hoş şekilde seçmek ve düzenlemek” şeklinde yapabiliriz. Öyleki bazı anlarda fotoğraf makinemizin küçük hareketleriyle çok değişik kompozisyonlar yakalayabiliriz.

    Genel olarak çoğumuzun, fotoğraf çekerken yaptığı bir hataya değinmek istiyorum, o da konuyu kadrajın tam ortasına yerleştirmektir. Bu şekilde çekilen fotoğraflar daha az hareketli ve çok daha az dikkat çekici olurlar. Bunun önüne geçmek için, çekeceğimiz kareyi aklımızdan yatay ve dikey olarak üç eşit parçaya bölelim. Bu çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezinin yerleşeceği en doğru dört noktayı gösterir. Bu noktalra fotoğrafçılıkta “dört altın nokta” denir. Manzara fotoğrafları çekerken de ufuk çizgisinin bu çizgilere paralel ve kadrajın üçte birini dolduracak şekilde yerleştirmeliyiz. Ufuk çizgisinde oluşacak eğrilik kesinlike istenmeyen bir durumdur.

    Dört Altın Nokta


    Bir örnek, köpeğim Aspirin




    Benden bir kaç fotoğraf daha






    ISO-ASA AYARI

    Şimdi de ISO - ASA ayarları hakkında biraz bilgi vermeye çalışayım; ISO: fotoğraf filmlerinde, ışığa duyarlılık derecesini belirleyen standart ölçüm sistemidir.

    Kullanımından örnekler verecek olursak:

    -Uzun pozlama yapmayacağımız ve alan derinliğini kaybetmek istemediğin zaman ISO ayarlarını yükseltebiliriz.

    -Akşam üzeri az ışık altında dışarıda çekim yapmak istiyoruz, 1/125 enstantanenin altına da inmek istemiyoruz, çünkü titreşime karşı hassasiyet artabilir. Bu sebeple enstantaneyi 1/125 ayarlayıp diyaframı sonuna kada açıyoruz (f:2,8 –f:3,7 gibi) ve ISO'yu 50 olarak ayarlıyoruz. Fakat sonuç bize karanlık geliyor, o zaman aynı enstantane ve diyafram ayarıyla ISO'yu 200'e getirip çok daha iyi sonuç alabiliyoruz. (Verdiğim değerler ortam şartlarına göre değişiklik gösterebilir)

    -Yine dışarıdayız ve öğle vakti 50 ISO ile bir kuş fotoğrafı çekeceğiz, diyafram f:4 ya da f:5 enstantane ise 1/1000. Çekimiş olduğumuz fotoğrafa baktığımızda kuşun net, hareketli kanatlarının ise flu/blur olduğunu görüp enstantaneyi 1/2000'e çıkartmak istiyoruz ama ışık yeterli değil, işte o zaman ISO'yu 400 olarak ayarlayıp enstantaneyi 1/2000'e çıkartabiliriz ve istediğimiz sonuca ulaşmış oluruz.

    ISO ayarlarını yükseltmenin avantajları olduğu gibi dez avantajları da vardır. ISO yükseldikçe grain ya da noise (fotoğrafta kirlilik/kumlanma) da artar, bunun sebebi CCD’ye fazla voltaj giderek CCD’nin ısınmasıdır. Gece yapılan çekimlerde düşük iso ve kısık diyafram kullanılır, bunlar detayları ortaya çıkartmak için gereklidir. Fakat bu esnada hızlı enstantane ayarından ziyade düşük enstantane ayarı ve kesinlikle tripod+self timer kullanmak gerekir.


    KAR FOTOĞRAFLARI

    Kar fotoğrafları çekerken en çok pozlama konusuna dikkat edilmesi gerekir. Makinelerin ışık ölçerleri %100 beyaz üzerinden değil de %18 gri üzerinden ışık ölçerler. Bu sebeple makinein otomatik poz değerleriyle bir kare çekildiğinde, kar genellikle gri ya da açık mavi (griye yakın) çıkabilir. Karın beyaz çıkmasını sağlmak için en az bir ya da iki stop fazla pozlamak gerekir.

    1 ila 1.5 stop fazla pozlarsak, kar üzerindeki detaylar da alınır. Ancak gölgeler ve koyu nesneler üzerindeki detaylar kaybedilir.

    2 stopluk ilave pozlama tam anlamıyla beyaz , ancak detaysız bir kar görüntüsü verir. Bu defa da koyu alanlardan daha fazla detay alınır.

    Kar için yapılacak manuel beyaz ayarı ise; normalde Kodak'ın %18'lik gri renk kartı üzerinen yapılır. Fakat yanımızda bu kart yoksa (daha önce başka bir topic’de de yazdığım gibi) elimizin üst kısımından alacağımız değer bizi doğru sonuçlara götürür. Elimizden değer alırken, elimizin kadrajı tam anlamıyla doldurmasına ve elimzin üzerine kendi gölgemizin düşmemesine de dikkat etmeliyiz.

    Kar üzerindeki bir yaprağı ya da çiçeği çekerken de spot ölçüm yapmakta fayda vardır. Lapa lapa yağan kar için de flash kullanmak yağan kar tanelerini arka plandan ayırıp keskin çizgiler ile net bir şekilde yakalamamızı sağlar. Tipi şekline yağan kar için düşük enstantane ve flash ile çok farklı etkiler yaratabiliriz

    EV YAPIMI LIGHT BOX

    Genellikle still-life tarzı ya da close-up fotoğraflar çekmekten hoşlanıyorsanız. Light box kullanmak çok daha iyi sonuçlar verecektir. Fakat Light box’lar pahalı olduğu için, evinizde sizin de kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir light box yapabilirsiniz. Light box ile ışığın daha yumuşak ve dengeli bir biçimde objeye/objelere çarpmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca obje/objeler için çok farklı fonlar da yaratabilirsiniz. Sanırım aşağıdaki fotoğraf, ev yapımı light box için çok daha açıklayıcı bir örnek olacak.


    Ev Yapımı Light Box




    DİYAFRAM VE ENSTANTANE-

    Diyafram ayarı objektif içerisindeki diyaframın veya iris'in hangi dereceye kadar açık kalacağının belirlenmesidir. Objektifler en fazla düzeyde ışık toplayabailmek için dizayn edilmişlerdir. Diyafram gözümüzdeki iris gibidir; güçlü ya da parlak ışık altında kısılır, az ışık altında ise genişler. Objektif içinden gelen ışığın bir kısmının engellemek için diyafram kapatılabilir veya durdurulabilir. Diyafram ayarı ile aynı zamanda bir portre veya macro fotoğraflardaki alan derinliğini de değiştirebiliriz.

    Macro'larda Alan Derinliği ve Diyafram Ayarı
    MODE: M-Manuel Mode

    Alan derinliği macro'larda çok büyük önem taşımaktadır. Bir objeyi macro olarak fotoğrafını çekeceğimiz zaman zoom ayarlarını yaptıktan sonra sadece objemizin mi net olacağına yoksa obje ve arka planın mı net olacağına yani alan derinliğine karar vermeliyiz. Bunu diyafram ayarı ile oynayarak yapabiliriz. Büyük diyafram açıklığı(Ör: f:2.8-f:3.0) alan derinliğini azaltır ve objenin net arka planın blur-bulanık çıkmasını, küçük diyafram açıklığı (Ör: f:8.0-f:7.6) alan derinliğini arttırır objenin ve arka planın net çıkmasını sağlar.

    Burada çok dikkat edilmesi gereken bir yer daha vardır ki o da enstantane hızıdır. Diyafram ayarı ile oynadığımız zaman lens-sensor'e düşecek ışık miktarı da değişeceğinden ona göre enstantaneyi hızlandırmak ya da yavaşlatmak gerekebilir. (Bunu çekmiş olduğum örnek fotoğraflarda çok daha açık olarak görebilirsiniz.) Fakat makinenizde "A" Aperture-Diyafram Öncelikli Mode varsa onu kullanmanızı tavsiye ederim. O zaman siz diyafram ayarını değiştirdiğinizde makine otamatik olarak enstantaneyi değiştirecektir.

    Örnek: 1
    Burada küçük diyafram açıklığı kullanarak alan derinliğini arttırdım. Böylece hem obje hem de arka plan net olarak kadrajlandı.

    f:7/6
    s:1sec





    Örnek 2:
    Burada ise büyük diyafram açıklığı kullanarak alan derinliğini azalttım. Böylece sadece obje net, arka plan blur-bulanık olarak kadrajlandı.

    f:3
    s:1/4sec





    ENSTANTANE (Perde Hızı - Ötrücü - Obturator)


    Diyafram göz bebeği ise, enstantane göz kapağının açılıp kapanmasıdır. Fotoğraf makinemizin içinde bulunan sensörün veya filmin üzerine düşen ışığın süresini ayarlayan sistem, fotoğrafın ne kadar zaman diliminde çekileceğini de belirler. Enstantane yaprak adı verilen metalden yapılmış perdedir. Deklanşöre basıldığında seçilen zamana göre perde-enstantane açılır film ya da sensör üzerine ışık üzerine düşer ve perde kapanır. Işık koşullarına ve hareket özelliklerine göre bir fotoğraf ya çok kısa ve ya uzun zaman süresinde çekilebilir. Işığın film üzerine düştüğü süreye "Pozlandırma" adı verilir. Güçlü ışıklarda az, zayıf ışıklarda uzun pozlandırma yapılır. Yine hareketi dondurmak için az, flulaştırmak için uzun pozlandırma söz konusudur. Düşük pozlandırma sürelerinde (özellikle gece manzara fotoğrafı çekimlerinde) perde daha uzun süre açık kalacağı için, fotoğraf makinemiz titreşime karşı aşırı hassasiyet gösterir. Bu gibi durumlarda kesinlikle tripod kullanılmalıdır.

    MODE: S (Shutter – Deklanşör Hızı)

    Fotoğraf makinesinde bu ayar seçildiğinde, çekim yapmadan önce enstantane ayarını kendimiz yapabiliriz. . Fotoğraf makinesi limitleri dahilinde uygun diyafram ayarını kendisi ayarlayacaktır. Deklanşör – enstantane hızı düşürüldükçe hareketli nesneleri dondurabiliriz. Deklanşör hızını düşürdükçe yani daha hızlı bir çekim modu seçtikçe ışık yeterli olmadığı taktirde, kadraj kararacaktır.




    Burada enstantane hızı 1 saniye olarak ayarlandı. Fotoğrafa bir hareket hakim durumda





    Burada ise enstantane hızı 1/250 sn olarak ayarlandı. Su damlacıklarında bir uzama gözlenmekte.





    Burada ise, enstantane hızı 1/1000 sn olarak ayarlandı. Su damlacıkları rahatlıkla seçilebiliyor.





    Son olarak, burada ise enstantane hızı 1/2000 olarak ayarlandı. Su damlacıkları çok daha net.




    Bana ulaşan mail'ler ve PM'ler sonucunda böyle bir çalışma yapmaya karar verdim. Umarım vermiş olduğum bu bilgiler işinize yarar ve çok daha başarılı fotoğraflar çekebilirsiniz. Bol fotoğraflı günler dilerim, ışığınız bol olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtkn3 -- 29 Mayıs 2005, 16:58:09 >
    |
    |
    _____________________________
    ASUS P4P800 SE + P4 2,8E 1MB + HIS ATI RADEON 9600XT + 1,25GB TWINMOS DDR400 RAM + MAXTOR S-ATA 80GB




  • Teğmen
    138 Mesaj
    Slm ben sx100 aldım ve çözme aşamasındayım :) srum olacaktı size
    1- makinenin özelliklerinde f2,8-f4.3 deniyor fakat f8 e kadar çıkıyor ve girdiğim sitedede bu makineyle f4.3 ün üstüne çıkmamışlar neden ? :S anlıyamadım uzak fotograflar çekiyorlar fakat f4,3 te bu deger f8 olması gerekmezmi çünkü alan derinliği artıyor :s ?
    2-Fotografları incelediğim site http://www.dpreview.com/gallery/canonsx100is_samples/ bu site ve burdada bişey dikatimi çekti ;

    bu resimde 69mm equiv yazıyor bu ne demek ve bunu ben nasıl ayarlayabilirimki öyle birşey oldugunu bilmiyorum ama fotografları incelerken her fotografın o değeri değişik uzak fotograflarda bu büyüyor yakın fotolarda küçüklüyor, açı olması gerek galiba ama bi anlatırmısınız olayı bana :) değişiyormu değişmiyrmu ?( makinenin 36-360mm)

    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbcem -- 21 Haziran 2008; 14:03:48 >
    |
    |
    _____________________________
    Canon SX 100 IS ...




  • Çavuş
    96 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    Anlayamadığım birşey var, manzara fotoğraflarında diyafram 13 mü yoksa 4 mü olmalı, hangisi neyi değiştirir ?


    Fotoğraf makinanız A modunda çekim yapabiliyorsa güneşli havada f 11 ile çekim yapın, genelde en iyi netleme f 11 ile yapılıyor.

    Sonuçları bilgisayarda denetleyin derim ben bir yeni başlayıcı-Nikon d40 ile- olarak.
    |
    |
    _____________________________
    Nikon D40 + Nikkor 18-55 mm + Nikkor 55-200 mm
  • Yüzbaşı
    843 Mesaj
    Merkan usta öğrencilerini yanlız bırakmış sanırım Şaka bi yana Mertkan kardeş bu topik boyunca ettiğin yardımlar gerçekten çok hoş. Allah senden rağzı olsun. Keşke her Pro kullanıcı senin gibi yardımsever ve ileride kendisi gibi fotoğrafçılar görmek istese... Herşey için teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
    ...::: 226BW // Intel DQ965GF // C2D Q6600 // 2x1GB // HIS - 4850 İceQ4 Plus // FSP 500W Bluestorm // Logitech MX3200 // GigaWorks G500 ProGamer :::...

  • Yüzbaşı
    259 Mesaj
    Teşekkürler
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Arkadaşlar bende samsung s500 var ben makinenin makro modundan cok memnunum ama makroda arkadakini flu göstermeyi bir türrlü başaramadım yardımlarnınızı bekliyorum
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    96 Mesaj
    Hakkı Ceylan'ın web sitesinden;

    Kolay Photoshop; Photoshop Express Öğreniyorum

    Web üzerinden fotoğraflarınızı düzenlemenin yollarından birisi de Adobe firmasının bizlere sunmuş olduğu Photoshop Express‘i kullanmak. Photoshop Express fotoğraflarınızı web ortamında paylaşmadan önce dilediğiniz düzenlemeleri yapabilme fırsatının yanısıra bir de galeri oluşturmanız için size 2GB alan veriyor. Bu alandaki fotoğraflarınızı dilediğiniz kişilerle paylaşabilir ve bloglarınızda kullanabilirsiniz. Şu anda Beta 2 olarak açık olan servisin kullanımını detaylı olarak anlatmaya çalışacağım.

    http://www.hakkiceylan.com/kolay-photoshop-photoshop-express-ogreniyorum/

    Upload ettiğiniz fotoğrafları PS Express ile WEB üzerinde düzeltebiliyorsunuz.

    Örneğin aynı fotoğrafın faklı Beyaz Dengesini modlarında ya da pozlama telefasi değerlerinde nasıl olacağını görüp değişiklik yapabiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avocado -- 25 Haziran 2008; 17:16:34 >
    |
    |
    _____________________________
    Nikon D40 + Nikkor 18-55 mm + Nikkor 55-200 mm




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Sony DSC h50'de Enstantene ayarları nasıl yapılıyor ? Ben baktım ama bulamadım..
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    105 Mesaj
    çok güzel açıklamalar yapmışsınız çok teşekkürler...canon powershot sx100 aldım daha 2-3 gün içinde ve bu fotoğraf işi beni iyice sardı...yanlız bu işe gerçekten çok yeni başladım...bana bu kavramları (diyafram, enstante...ölçüler) daha detaylı öğrenebilceğim bir kaynak verebilirmisiniz...bu işe sıfırdan öğrenerek başlamak istiyorum ve fotoğraf çekmekten gerçekten çok zevk alıyorum
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    21 Mesaj
    merhaba arkadaşlar. ben yeni adım atacağım bu işe. hobi olarak yapıyorum. yaparken büyük zevk alıyorum. kendi imkenlarımla bir profesyonel makina alacağım. ne tavsiye edersiniz? ayıracağım bütçe 1.100 ytl felan..:|
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    11 Mesaj
    slm arkadasım cok guzel bır calısma yapmıssın ellerıne saglık bı yandan okuyup bı yandanda fotograf makınamla uygulama yapmaya ugrastım tesekkurler....
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    37 Mesaj
    Merabalar;

    Manule ayarlara sahip dijital fotoğraf makinalarınızla uygulayabileceğiniz bikaç eğlenceli teknik gösterecem:

    Bu teknikleri yapmak için fotoğraf makinanızın f değerini el ile ayarlayabiliyor olmanız yeterli.


    BOKEH : Alan derinliği noktaları

    Lost filmini izleyenler bilir, yakın plan çekimlerinde arka planlarda yaprakların arasından sızan ışıklar yuvarlak büyük noktalar halinde görünür, ya da akşam çekimlerinde sokak lambaları, şehir ışıkları arka planda büyük noktalar halinde görünür. Buna "bokeh" denir. Googlede arattırırsanız örneklerine ulaşabilirsiniz.

    Bu benim Samsung S850 ile çektiğim bir örneği:



    Bu da altıgen bokehler:


    Öncelikle yuvarlak bokehleri oluşturmak için çekmek istediğiniz objeye iyice yaklaşın. varsa manuel focusla, yoksa süper macro modunda objeye netlenin. Arka planın derin olmasına dikkat edin ki alan derinliği oluşsun. Arka plan sadece ışık ya da sadece duvar olursa bokeh oluşmaz. Bunun için gündüz yaprakların, dalların arasından sızan güneş ışığı, akşam da sokak lambaları ya da şehir ışıklarına ihtiyacınız var arka planda. Böylece bu ışık noktaları bulanıklaşarak yuvarlak bokehlere dönüşecek. Objeyi netledikten sonra f değerini getirebildiğiniz en düşük seviyeye getirin. Ben 1. fotoğrafı f 2.8 de çektim. Bu şekilde yuvarlak bokehler oluşur. f değerini arttırdıkça bu dairesel bokehler 6genlere dönüşecektir. ikibnci gül fotosununda gülün arkasındaki 6genleri f 6 değerinde oluşturdum.


    İkinci anlatacağım teknik ise güneş yıldızı:



    Bunun için f değerini mutlaka ve mutlaka maksimum değerine getiriyorsunuz. Makinanızı güneşe doğrultuyorsunuz, eğer güneş bu şekilde ağaçların yapraklarının arasından ya da çalıların arasından sızarsa daha hoş bi görüntü ortaya çıkar. sonra güneşi netleyim çekimi yapıyosunuz.
    |
    |
    _____________________________
    Kişisel Fotoğraf ve Grafik Çalışmaları Galerim:

    http://www.flickr.com/photos/ahmetokkol/




  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: factorx

    Merabalar;

    Manule ayarlara sahip dijital fotoğraf makinalarınızla uygulayabileceğiniz bikaç eğlenceli teknik gösterecem:

    Bu teknikleri yapmak için fotoğraf makinanızın f değerini el ile ayarlayabiliyor olmanız yeterli.


    BOKEH : Alan derinliği noktaları

    Lost filmini izleyenler bilir, yakın plan çekimlerinde arka planlarda yaprakların arasından sızan ışıklar yuvarlak büyük noktalar halinde görünür, ya da akşam çekimlerinde sokak lambaları, şehir ışıkları arka planda büyük noktalar halinde görünür. Buna "bokeh" denir. Googlede arattırırsanız örneklerine ulaşabilirsiniz.

    Bu benim Samsung S850 ile çektiğim bir örneği:



    Bu da altıgen bokehler:


    Öncelikle yuvarlak bokehleri oluşturmak için çekmek istediğiniz objeye iyice yaklaşın. varsa manuel focusla, yoksa süper macro modunda objeye netlenin. Arka planın derin olmasına dikkat edin ki alan derinliği oluşsun. Arka plan sadece ışık ya da sadece duvar olursa bokeh oluşmaz. Bunun için gündüz yaprakların, dalların arasından sızan güneş ışığı, akşam da sokak lambaları ya da şehir ışıklarına ihtiyacınız var arka planda. Böylece bu ışık noktaları bulanıklaşarak yuvarlak bokehlere dönüşecek. Objeyi netledikten sonra f değerini getirebildiğiniz en düşük seviyeye getirin. Ben 1. fotoğrafı f 2.8 de çektim. Bu şekilde yuvarlak bokehler oluşur. f değerini arttırdıkça bu dairesel bokehler 6genlere dönüşecektir. ikibnci gül fotosununda gülün arkasındaki 6genleri f 6 değerinde oluşturdum.


    İkinci anlatacağım teknik ise güneş yıldızı:



    Bunun için f değerini mutlaka ve mutlaka maksimum değerine getiriyorsunuz. Makinanızı güneşe doğrultuyorsunuz, eğer güneş bu şekilde ağaçların yapraklarının arasından ya da çalıların arasından sızarsa daha hoş bi görüntü ortaya çıkar. sonra güneşi netleyim çekimi yapıyosunuz.




    Güzel Çalışma denicem :D
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    106 Mesaj
    arkadaşlar i geceler boşuna konu açmak istemedim benim bi sorum olacak canon A710 makinam var özellikle akşam foto çektiğim zaman bazı fotoğrafların üstünde yuvarlak şekiller oluşuyor bunun sebebi nedir acaba makinada mı bi sorun var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur_58 -- 4 Temmuz 2008; 1:26:19 >
    |
    |
    _____________________________
    BeşiktAŞK
    BEŞİKTAŞLI OLUNMAZ BEŞİKTAŞLI DOĞULUR.............
  • Yarbay
    2044 Mesaj
    beyler ters ışık nasıl yapılıyor?

    makina a720ıs
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2810 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: EXIST

    beyler ters ışık nasıl yapılıyor?

    makina a720ıs

    metering mode spot olsun.ekranın ortasındaki noktayı ışıın geldiği göne tut çek budur(enstanteneyi makinaya ayarlat.otomatik veya diyafram öncelikli modda kullan yani)
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    çok güzel bilgiler var bayağı işime yaradı. teşekkürler
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    770 Mesaj
    Pentax Optio E40 ile neler yapabilirim ayar felan hiç bişeye bulaşmadım henüz bu ilk dijital makinem
    |
    |
    _____________________________
    Yaklaş yaklaşta limuzin olalım :)
  • Yüzbaşı
    863 Mesaj
    tşkler
    |
    |
    _____________________________

    Düşünmekten Utanmıyorsan , Söylemektende Utanma ...
  • Teğmen
    134 Mesaj
    sağol çok yardımcı oldu
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
sohbet
Lastik Fiyatları
üniversite
SEO
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.