Şimdi Ara

Denklik Nedir? Nasıl Alınır? ( Detaylı Rehber)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
2
Favori
15.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 56
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 78
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 gün 1 saat 54 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 27
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • RetroTurkey (78 mesaj) Theydontcare (6 mesaj) MrKerberoS (5 mesaj) Tiny of Dota 2 (5 mesaj) AC DC (4 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (21 mesaj) Mobil (35 mesaj) Tablet (13 mesaj) Mini (6 mesaj)
  • @
13 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Eğitim ve Sınavlar >> Üniversite Eğitimi ve Yüksek Lisans, Doktora >> Yurtdışı Eğitim >> Denklik Nedir? Nasıl Alınır? ( Detaylı Rehber)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar

    Yoğun istek üzerine konuyu daha detaylı şekilde bölümlere göre ayırarak tekrardan ele alıyorum..

    Öncelikle Denklik nedir?

    Denklik dediğimiz olay sizin yurtdışından aldığınız diplomanızın Türkiye'deki eğitime eşit olduğunu gösteren ve mesleğinizi icraa etmenizi sağlanayan belgedir.

    Denklik Olmazsa Ne Olur?

    Arkadaşlar buraya dikkat edelim

    -Erkekler uzun dönem askerlik yaparlar.
    -Türkiye'de lise mezunu sayılırsınız.

    -Mühendisler için Mühendisler odasına asla kayıt yapamaz,projelere imza atamaz.Özel sektörde kolay kolay iş bulamaz.
    -Tıp,Diş Hekimliği özelde kesinlikle çalışamaz.Kendine muayenehane açamaz.Sağlık bakanlığından izin ve ruhsat olması gerekir.Bunlar içinde denklik gerekiyor.
    -Eczacılar eczane açamazlar !

    Yurtdışında Direkt Denklik var mıdır?

    Arkadaşlar ÖSYM klavuzu ile gitmediğiniz sürece asla direkt olarak denklik alamazsınız.Hiçbir şekilde hak iddaa edemezsiniz.Yasa belli.

    İlk 1000'deki okullardan mezun olanlar direkt denklik alabilir mi?

    Hayır alamazlar.Bu karar rafa kaldırıldı.Ancak danışmanlar hala sırf 3 kuruş için insanların hayatları ile oynuyor !!!

    Türkçe eğitime denklik var mıdır?

    YÖK Türkçe eğitimi asla tanımıyor.Kesinlikle Makedonya vb yerleri tercih etmeyin !

    Tanınma ve denklik aynı şeyler mi?

    Hayır,YÖK'ün bir üniversiteyi tanıması demek oraya direkt denklik vereceği anlamına gelmez.STS klavuzuna göre sınava gireceğiniz bölümler ve sınav içeriği bellidir.

    Uzaktan eğitime denklik var mıdır? Eğitim süresince o ülkede kalmak önemli midir?

    Hayır asla yoktur devam zorunluluğu vardır.Ayrıca kaldığınız gün sayısı bile çok önemlidir.Akademik takvime bakılmaktadır.Eğer ki akademik takvim dışında kendi kafanıza göre okuduğunuz ülkede değil iseniz direkt red yersiniz..1 dönemde en az 80 gün o ülkede kalmalısınız.2 dönem olduğunu unutmayın !

    Sınav içeriğine nereden ulaşabilirim?
    http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30814109/YOK_2017_STS_Kilavuzu.pdf/


    Denklik Nasıl Alınır?

    Tıp İçin
    Yurtdışından nereden mezun olur iseniz olun ülke farketmeksiniz STS sınavına girip ( sorular TUS sınavı ile aynı) 100 üzerinden 40 net yapmanız gerekiyor.Aksi takdirde denklik alamazsınız.

    Diş Hekimliği İçin
    Yurtdışından nereden mezun olur iseniz olun ülke farketmeksiniz STS sınavına girip ( DUS sınavı ile aynı içerikde) 100 üzerinden 40 yapmanız gerekmektedir.Aksi taktirde denklik alamazsınız..

    Eczacılık
    Anadolu üniversitesi tarafından yapılan SÖZLÜ sınavına tabii tutulursunuz.Vereceğiniz cevaplara göre denklik belgeniz düzenlenir.

    Mühendislik ve Mimarlık
    STS-2'den 100 üzerinden 40 net yaparsanız denklik alabilirsiniz.

    Öğretmenlik
    KPSS'den 100 üzerinden 50 yaparsanız denklik belgeniz düzenlenir.

    Hukuk
    Hukukdan mezun kişiler kesinlikle ve kesinlikle Türkiye'de eksik derslerini bir üniversitede tamamlama yapması gerekir veya STSnin hukuk için olan sınavına girmek zorundadır.Aksi takdirde diploma denkliği alsanız bile BAROLAR BİRLİĞİ kabul etmiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RetroTurkey -- 10 Mayıs 2017; 1:3:49 >







  • Teğmen
    100 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: RetroTurkey

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    çok haklısın hocam çoğu insan sınava giriyor istediğini yapamıyor bie yerlerden bir şekilde yurtdışında üniv. muhabbetine denk geliyor ve hiç araştırmadan soruşturmadan birilerinin lafına göre hareket ediyor.
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: ALPOTEK

    çok haklısın hocam çoğu insan sınava giriyor istediğini yapamıyor bie yerlerden bir şekilde yurtdışında üniv. muhabbetine denk geliyor ve hiç araştırmadan soruşturmadan birilerinin lafına göre hareket ediyor.

    Kesinlikle çok dikkatli olmak lazım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    42 Mesaj
    Cok haklısınız hocam



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    İlk 500'deki üniversitelere en doğru buradan bakabilirsiniz arkadaşlar YÖK bu listeyi kabul ediyor gerisi faso fiso.

    http://www.leidenranking.com/ranking/2015



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    451 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: RetroTurkey

    Bu mesaj silindi.
    10 tane matematik çözemeyip 180 alan biri mühendislik vs. okuyup bitirebiliyorsa bir sorun vardır bence.
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: MikeShinoda96

    10 tane matematik çözemeyip 180 alan biri mühendislik vs. okuyup bitirebiliyorsa bir sorun vardır bence.

    2013 yılından önce sadece lise diploması ile her bölüme girilebiliyordu.

    2013 yılı öncesi için konuşmak gerekirse

    Bende öyle yaptım şuan diş hekimliği 3.sınıftayım.YGS LYS'de bu bölümü kazanamadım.Ancak bu demek değildir ki okumak çok kolay.Zaten okulu bitirdikten sonra denklik sınavına giriyoruz bölümle alakalı.Ondan başarılı olursak Türkiye'de lisans geçerliliğimizi alabiliyoruz.Yani örnek vermek gerekirse Türkiye'den mezun bir diş hekimi uzmanlık almak isterse DUS sınavına girip 50 üstü yaparsa uzman oluyor.Ben o sınavda 50 yaparsam denklik alıyorum uzmanlık vermiyorlar.Yani bu kolay bir iş değil.Türkiye'den mezun adam bile bunu yapamıyor.Ama mezun olup denklik alan çok arkadaşım var.Çalışmaya bakıyor tamamen.Boş gelip boş giden insanlar diplomalı işsiz oluyor sadece.
    |
    |




  • Çavuş
    64 Mesaj
    Kardeşim insanları aşağılamayayın uyduruk bir sınav için 500 alan uzaya çıktıda onlar mı engel oldu.Herkes para peşinde eğitim ikinci planda.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    +1 millet kolay sanip hayal kuruyorlar.
    ilk olarak turkiyede istedigin bolumu kazanacaksin sonra ailende zengin olacak sana her ay 1500 2000 euro yollayacak.
    hadi ailen zengin sende zeki ve basarili bir ogrencisin bu sartlar tamam.
    sonra 1 senede ne kadar ogrenirsen artik almanca ogreneceksin bunun icinde orda arkadasin olacak ki surekli konus gez almanca ogrenebil bunlar zaten masraf.
    1 senelik almancanla o dersleri halledebilecekmisin o da muamma.
    Türkiyede universiteler gayet güzel ce sosyal ben olsam Turkiyede okurdum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: VampirAvcısı

    +1 millet kolay sanip hayal kuruyorlar.
    ilk olarak turkiyede istedigin bolumu kazanacaksin sonra ailende zengin olacak sana her ay 1500 2000 euro yollayacak.
    hadi ailen zengin sende zeki ve basarili bir ogrencisin bu sartlar tamam.
    sonra 1 senede ne kadar ogrenirsen artik almanca ogreneceksin bunun icinde orda arkadasin olacak ki surekli konus gez almanca ogrenebil bunlar zaten masraf.
    1 senelik almancanla o dersleri halledebilecekmisin o da muamma.
    Türkiyede universiteler gayet güzel ce sosyal ben olsam Turkiyede okurdum.


    Hocam Almanya farklı bir dava.Türkiye'de kazanıp orada aynı bölümden devam ediyorsun ama oldukça zor.

    Diğer ülkeler lise diploması ile kayıt alıyordu her bölüme.Ancak bildiğiniz üzere DENKLİK yasası değişti.Artık Türkiye'de ne kazandıysanız yurtdışında onu okursunuz ve ancak öyle denklik alabilirsiniz.

    Aksi taktirde tek başına puansız eğitime gitmeniz halinde , helede dünyada CTWS URAP Shangai gibi ranklarda ilk 500'de bulunmayan bir ünivde eğitim alırsanız diplomanız Türkiye'de bir işe yaramıyor.

    Özel öğrenci dosyası açamıyorsunuz askerlik tecili yapamıyorsunuz denklik başvurusunda bulunamıyorsunuz.

    Benim burada demek istediğim böyle bilgilendirmeyen bir sürü acente var.Adam direk mezun olunca hemen Türkiye'de işe başlayacak sanıyor.Ama yanılıyorlar.
    |
    |




  • Er
    11 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: quarizma06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Carl Elfman

    Arkadaşlar bu forumda birtakım insanlar yeni denklik yasasından haberleri yokmuş gibi,ilk 500 de olmayan üniversiteler için 180 barajı geçseniz yeterli diyor ama böyle birşey yok..180 puan olayı sadece TÜRKİYE'DE OLMAYAN BÖLÜMLER için geçerli.Psikoloji,Diş Hekimliği,Mimarlık,Mühendislik felan TÜRKİYE'DE ZATEN OLAN BÖLÜMLER..

    Ama nedir ? Ukrayna'da Savcılık bölümü var mesela ona 180 ile gidilebilir çünkü Türkiye'de SAVCILIK diye bir bölüm yok.Ama yabancı alıyorlar mıdır orasıda muamma.

    Yasaya biraz baktığınız zaman Tıp ve Hukuk haricinde ( Tıp için ilk 40 bin sıralaması,hukuk için ilk 150 bin sıralaması şart ) ilgili YGS LYS klavuzunda bulunan bir bölümde okunacaksa,o bölüme Türkiyede en düşük yerleşen öğrencinin almış olduğu puanı almış olması gerekiyor.

    Yani 180 barajını geçen bi adam yurtdışında eczacılık diş hekimliği muhendislik cart curt okuyamaz..Puaniniz Turkiyede neyi tutuyorsa onu okursunuz.Yoksa denkligi unutun.

    Denklik alınmadan özeldede çalışılamaz.Mühendis ve mimarların imza yetkisi olmaz,mühendisler odasına kayıt yapamaz

    Diş hekimliği eczacılık kendisine dükkan veya muayanehane açamaz sağlık bakanlığına başvuramaz.

    Bazısı diyor ki Rusyadan aldığın diploma ile Almanyada veya AB ülkelerinde direk çalışırsın,arkdaşlar böyle birşey yok her ülkenin farklı denklik prosedürleri vardır.Dünyanın hiçbir ülkesinde bitir gel çalış diye bir olay kesinlikle yok.Rusyadaki adam manyak mı da 200-300$ paraya çalışıyor? Biraz mantıklı düşünün.

    Lütfen böyle insanlara itimaat etmeyin.5 kuruş komisyon için sizin hayatınızla oynuyorlar..

    Bu arkadaşı şahsen tanımam etmem neden ceza aldı onu da bilmiyorum fakat yazdıkları harfiyen doğrudur kimsenin bitürlü anlamadığı yada anlamak istemediği noktalara değinmiş dikkat edin sakın kanmayın para için sizi dolandırmaya çalışan firma yada kişilere itibar etmeyin . Yazmış olduğu bilgilendirme yazısını dikkatlice anlayana kadar okuyun .

    Ülke gündemi bölümünde birine hakaretten uzaklaştırılmış konu up
    |
    |




  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: quarizma06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Carl Elfman

    Arkadaşlar bu forumda birtakım insanlar yeni denklik yasasından haberleri yokmuş gibi,ilk 500 de olmayan üniversiteler için 180 barajı geçseniz yeterli diyor ama böyle birşey yok..180 puan olayı sadece TÜRKİYE'DE OLMAYAN BÖLÜMLER için geçerli.Psikoloji,Diş Hekimliği,Mimarlık,Mühendislik felan TÜRKİYE'DE ZATEN OLAN BÖLÜMLER..

    Ama nedir ? Ukrayna'da Savcılık bölümü var mesela ona 180 ile gidilebilir çünkü Türkiye'de SAVCILIK diye bir bölüm yok.Ama yabancı alıyorlar mıdır orasıda muamma.

    Yasaya biraz baktığınız zaman Tıp ve Hukuk haricinde ( Tıp için ilk 40 bin sıralaması,hukuk için ilk 150 bin sıralaması şart ) ilgili YGS LYS klavuzunda bulunan bir bölümde okunacaksa,o bölüme Türkiyede en düşük yerleşen öğrencinin almış olduğu puanı almış olması gerekiyor.

    Yani 180 barajını geçen bi adam yurtdışında eczacılık diş hekimliği muhendislik cart curt okuyamaz..Puaniniz Turkiyede neyi tutuyorsa onu okursunuz.Yoksa denkligi unutun.

    Denklik alınmadan özeldede çalışılamaz.Mühendis ve mimarların imza yetkisi olmaz,mühendisler odasına kayıt yapamaz

    Diş hekimliği eczacılık kendisine dükkan veya muayanehane açamaz sağlık bakanlığına başvuramaz.

    Bazısı diyor ki Rusyadan aldığın diploma ile Almanyada veya AB ülkelerinde direk çalışırsın,arkdaşlar böyle birşey yok her ülkenin farklı denklik prosedürleri vardır.Dünyanın hiçbir ülkesinde bitir gel çalış diye bir olay kesinlikle yok.Rusyadaki adam manyak mı da 200-300$ paraya çalışıyor? Biraz mantıklı düşünün.

    Lütfen böyle insanlara itimaat etmeyin.5 kuruş komisyon için sizin hayatınızla oynuyorlar..

    Bu arkadaşı şahsen tanımam etmem neden ceza aldı onu da bilmiyorum fakat yazdıkları harfiyen doğrudur kimsenin bitürlü anlamadığı yada anlamak istemediği noktalara değinmiş dikkat edin sakın kanmayın para için sizi dolandırmaya çalışan firma yada kişilere itibar etmeyin . Yazmış olduğu bilgilendirme yazısını dikkatlice anlayana kadar okuyun .

    Teşekkürler hocam.Ceza almıştım Siyasi konuşmaktan.

    Denklik hakkında ne yazıyorsam doğru yazıyorum bunları çekemeyen insanlar var.Hala 3 kuruş için milletin hayatı ile oynuyorlar.Forumdakilerde hala bunları göremeyip benim üzerime gidiyorlar ama bakalım.Yanan taraf kim olacak hep birlikte görücez.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    950 Mesaj
    Ben TS-1 101 bin im hukuk okuyabilir miyim?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Holk

    Ben TS-1 101 bin im hukuk okuyabilir miyim?

    Türkiye'de hukuk bölümüne bu sene yerleşen en son öğrencinin almış olduğu puanı elde ettiniz mi?Özel devlet farketmez.Eğer almadı iseniz şansınız ilk 500'deki YÖK'ün kabul ettiği 3 rank ( CWTS,URAP ve Shangai) dan deneyeceksiniz.Eğer ilk 500 olmazsa maalesef önce o bölümden en son yerleşen kişinin aldığı puanı almanız lazım.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    472 Mesaj

    Hocam 2 eğitim danışmanı ile görüştüm bana bu sistemde yani yeni yasada barajı geçmenin yeterli olacağını söylediler.teorik olarak zaten son yerleşen öğrenci baraj olmasa bile 200 civarı puanlarda yerleşmiyormu 180 olmasa bile sanırım 200 almak yeterli olacaktır bu durumda doğrumu anlamışım...
    |
    |
    Dr.Carl Elfman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: osmæn

    Hocam 2 eğitim danışmanı ile görüştüm bana bu sistemde yani yeni yasada barajı geçmenin yeterli olacağını söylediler.teorik olarak zaten son yerleşen öğrenci baraj olmasa bile 200 civarı puanlarda yerleşmiyormu 180 olmasa bile sanırım 200 almak yeterli olacaktır bu durumda doğrumu anlamışım...

    Hocam bölümden bölüme değişir bu.Tabii 200le gidilen bölümlerde varda yani bi eczacılık diş veya bunun müdavi bölümlere gidilmez.Zaten YÖK bu yıl mühendislik ve mimarlık içinde sıralama barajı getiriyor.Yani 200le girebilinen bölümler bi işe yaramayacak.Mümkün mertebe düzgün bir ülkede eğitim almaya çalışın Makedonya-Bosna Hersek-Gürcistan gibi ülkelere gitmeyin..
    |
    |
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Güncel
    |
    |
  • Binbaşı
    1130 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: RetroTurkey

    Güncel
    Ben ygs-lys'de 47 bin gibi güzel bi sıralama yaptım ama mezuna kaldım. Geçen gün bi yerden elime eflatun yurtdışı eğitim diye broşür geçti. Sırbistanda Belgrad Üniversitesinde tıp fakültesi yazıyordu. Telefonla aradım fiyatını falan öğrendim 2500 euro. Gayet makul bir fiyat. İşte sıralamamı falan söyledim güzel dedi sıkıntı olmaz girersin dedi. Gidebilir miyim gerçekten böyle basitçe?
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKerberoS

    Ben ygs-lys'de 47 bin gibi güzel bi sıralama yaptım ama mezuna kaldım. Geçen gün bi yerden elime eflatun yurtdışı eğitim diye broşür geçti. Sırbistanda Belgrad Üniversitesinde tıp fakültesi yazıyordu. Telefonla aradım fiyatını falan öğrendim 2500 euro. Gayet makul bir fiyat. İşte sıralamamı falan söyledim güzel dedi sıkıntı olmaz girersin dedi. Gidebilir miyim gerçekten böyle basitçe?

    Bu dedigin universite CWTS Urap veya Shangai siralamasinda ilk 500 de bulunmuyorsa eger 40 bin siralamasi sarti var yukarida yazmistim yani gider okursun ama denklik asla alamazsin yasa belli cunku.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1130 Mesaj

    Şimdi baktım 600'lerde fakat broşürde ilk 400'de yazıyordu. Kandırıyorlar demek. Bir şey daha sorucam. Yurtdışındaki ilk 500 içindeki okullarda mühendislik okumak için barajı aşmış olmak yeterli mi oluyor? Benim puanımın ziyan olmayacağı belli bir sıralama ile alan yer yok mu yurtdışında?
    |
    |
    Dr.Carl Elfman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
konkasör
triple negative breast cancer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.