DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Demirdokum Kombi Cok Yakiyor !!
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
21
Cevap
0
Favori
11.351
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      40 Mesaj
      06 Kasım 2006 12:08:23
      Merhabalar, Sirf yerli ureticiyi desteklemek adina, Turk markasi demirdokumden bir kombi almaya karar verdik.Ustelik de paradan kacinmayarak en pahali modeli Vinto..Cihazi alirken en onemli parametrelerinden birisi verimi idi.Gelin gorelimki yazilan deger ile gercek hayatta yasananlar kesinlikle tutarsiz.Kombi inanilmaz derecede fazla dogalgaz tuketiyor.Servis bir sorun oldugunu kabul etti fakat nedenini bulamadi.2 ayri servisle gorustum fakat netice ayni.Problem soyle ozetlenebilir: Vintolar da ayarladiginiz ısının 4 derece altina dustugunde kombi yanmaya basliyor, taki ayarladiginiz degerin 2 derece ustune cikincaya kadar.Ornegin 50 dereceye ayarladiysaniz 46 derecede yanmaya baslayip 52 derecede sonmesi lazim. Fakat burada bir sorun var. Cihazın ısı sensoru, tasisat ısısının 46 dereceye dustugunu sanip yanmaya basliyor. bu sirada tesisattaki suyun anlik sicaklik degerini ekrandan gorebiliyorsunuz.Kombi yanmaya baslar baslamaz ekrandaki ısı degeri 1-2 sn. icinde 46 dereceden 52 dereceye cikiyor ve 1 dk. yanip sonrada sonuyor. isi degeri 1-2 sn icinde 46 dereceden 52 dereceye nasil cikar? bu mumkun degil. Demekki su sicakligi yanlis olculuyor ve cihaz calismamasi gerekirken bos yere calismaya basliyor.Benim ayarladigim ısı degeri 50 derece olmasina ragmen kombi tesisat suyu sıcakligi 52 dercede iken yanmaya basliyor. Her iki 3 dakikada bir bu islem tekrarliyor. Bir cihaz ne kadar sık devreye girip cikarsa (gereksiz yere) o kadar dogalgaz tuketimi artar ve verimi duser. Servis termostat tan suphelendi ve degisti ancak sorun duzelmedi. Son olarak ta bu modeller boyle demekle yetindi ve yapabilecek birseyi olmadigini soyledi.Sevis, problemin oldugunu kabul ediyor ve cozemedigi icinde bu modeller boyle.. yapacak bir sey yok diyebiliyor. Yıl 2006, turkiyeden yetkili servis manzaralari..
      Vinto kullanan arkadaslar sizde de durum gercekten ayni mi?




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fayhan -- 6 Kasım 2006; 12:09:34 >
      _____________________________


      TEAM_GRANDEPUNTO
      GRANDE PUNTO 1.3 75 HB MULTIJET EGZOTİK KIRMIZI (Ankara)
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Kasım 2006 21:27:45
      ARKADAŞIM BURADA O KADAR WİESMANN dediler ama kimse dinlemedi demirdökümde yerli degil yurt dışından gelip burada montaj yapılıyor allah yardımcınız olsun


      _____________________________

      SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM
      BEYAZ GEMİ
      ÖGRETMEN DUYŞEN
      BU ÜÇ HİKAYE'DE CENGİZ AYTMATOV'A AİTTİR VE FİLMLERİDE ÇEKİLMİŞTİR
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Kasım 2006 22:11:37
      ya hafız bizimkide demirdöküm aden ürünü ve bizde faturalarda çok yüksek rakamlar görüyoruz inanırmısın fazla yüksek ayarda yakmadığımız halde 400ytl fatura ödüyorüz apartmanda 1. sıradayız en yüksek ödüyenler arasında hemde uzakara önde neyse senin dediklerini düşünücem bakıcam gereksiz yere mi yanıyo teşekkürler bilgin için...


      _____________________________

    • Yarbay
      7728 Mesaj
      06 Kasım 2006 23:19:08
      arkadaşlar

      öncelikle hangi marka olursa olsun oda termostatını muhakkak taktırın büyük ölçüde tasarruf sağlayacaksınız.

      vinto modeli bildiğim kadarı ile yoğuşmasız yani eski teknolojiye sahip bir kombi. dijital ekranlı olması onu modern yapmıyor. yoğuşmasız kombilerde verim zaten yüzde 93 yazsada 80-85 ler arasında gezinmekte.

      doğalgazdan (kombinizi değiştirme imkanınız yoksa) tasarruf etmek istiyorsanız muhakkak oda termostatı taktırın farkı göreceksiniz. eğer bütçeniz müsait ise kablosuz kumandada ısrarcı olun. bı şekilde siz hangi odadaysanız o oadanın sıcaklığına göre ayarlama yapma imkanına kavuşursunuz. mesela gündüz salonda gece yatak odasına göre.

      ben buderus yoğuşmalı kullnmaktayım ve kablosuz oda termostatım var. kombi takılalı 18 ay oldu kış mevsiminde 24 saat açık durumda yazında sıcak su gerektiği zaman açıyorum. tüketimim daha yeni 1069 m3 oldu.

      bizimle aynı koşullara sahip komşumuzda ( evde sürekli insan var anlamında ve aynı daire büyüklüğü) tüketimi 1500 ü geçti. (yoğuşmasız ve oda termostatsız kombi kullanmakta)

      bu objektif bir karşılaştırma değil ama fikir verebilir.

      size oda sıcaklığı olarakta 22.5 dereceyi öneririm. gece gündüz aynı.



      hayırlı günler.



      _____________________________

      2015 MITSUBISHI ATTRAGE 1.2 CVT INTENSE PLUS NAVI
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Kasım 2006 23:24:17
      termostat olayını araştırıcam sağol ardakaş



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Kasım 2006 23:27:15
      bişey daha sorucam :

      şimdi termostatda 22.5 dereceye ayarlıyorsun peki konbi kaç derecede çalışıyo



      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      06 Kasım 2006 23:49:41
      DİKKAT
      Arkadaşlar bu sene bende buderus kombi taktırdım.Akıllı 52 k logomatic olanlarından şimdilik gerçekten memnunum.Almadan epey araştırdım.Kombi kullanıcıları kesinlikle oda termosttı kullanın.İlk aldığımda oda termostatı bağlanmamıştı makine sürekli yanma pozisyonundaydı. Termostat takılınca anlıyorsunuz aradaki farkı



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Kasım 2006 23:55:05
      ya abiler termostat iyi hoş ta kombi kaç derecede çalışıyo


      _____________________________

    • Çavuş
      40 Mesaj
      07 Kasım 2006 09:11:12
      arkadaslar bir karsilastirma yapmak adina ayarli olan dereceye gore tukettiginiz dogalgazı yazabilirmisiniz?
      ben 24 saat yanmak koşulu ile 50 derece ısıda gunluk 13-14 metrekup yakıyor. normalmi sizce bu deger?



      _____________________________


      TEAM_GRANDEPUNTO
      GRANDE PUNTO 1.3 75 HB MULTIJET EGZOTİK KIRMIZI (Ankara)
    • Çavuş
      89 Mesaj
      07 Kasım 2006 09:35:37
      ben de viessman 100 kombi var.
      2 gün önce cumartesi pazar günü
      24 saat 12 m 3 tüketti cihaz.
      7.2 mt panel radyatör.Oda içi 19.5 derece.
      Oda termostatı yok almayı düşünüyorum



      _____________________________

      xxx
    • Yüzbaşı
      620 Mesaj
      07 Kasım 2006 13:45:13
      Bizde Demirdöküm alıp pişman olanlardanız..
      su alması sorun, ısıtması sorun evet ayrıca çok yakıyor şöyle ki bizim mahallede en çok doğalgaz parasını biz veriyoruz.
      ister inanın ister inanmayın..
      millet mesela 50 ytl ödüyorsa biz 130 falan ödüyoruz
      kurtulamanın yollarını arıyoruz ama para yokki başka bir kombi alalım..
      katlanmak zorundayız artık..



      _____________________________

      Heryer Taksim Heryer Direniş

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      07 Kasım 2006 13:51:02
      sende bi termosttat taktır...

      ben düşünüyorum araştırdım epey işi yarıyo bizde apartmanda ençok ödeyenlerdeniz :)



      _____________________________

    • Yarbay
      7728 Mesaj
      07 Kasım 2006 19:10:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: voica

      ya abiler termostat iyi hoş ta kombi kaç derecede çalışıyo



      kombinin kaç derecede çalıştığı termostat varsa seni ilgilendirmiyor. zaten değiştiremiyorsunda.

      kombi e optimum çalışma sıcaklığında senin belirlediğin dereceye ulaşıyor sonra duruyor. derece düştükçe tekrar çalışıyor.

      ama gözlemlerime göre ben daha 50 dereceyi geçtiğini görmedim benim kombimin. bi su ısıtırken biraz artıyor normalde 45 ila 50 derece arası yanmakta. ama ben 22.5 a kurdum belki 25 yapsam 50 den fazla olabilir dediğim gibi kombinn kendi kararı kaç derecede yanacağı.

      hayırlı günler.



      _____________________________

      2015 MITSUBISHI ATTRAGE 1.2 CVT INTENSE PLUS NAVI
    • iOS Beta Kullanıcısı
      14157 Mesaj
      10 Kasım 2006 11:34:21
      quote:

      Orjinalden alıntı: voica

      bişey daha sorucam :

      şimdi termostatda 22.5 dereceye ayarlıyorsun peki konbi kaç derecede çalışıyo

      varsa "e" konumunda (demirdöküm aden kombilerde bu mevcut yani 60-70 derece arası oluyor)
      yoksa 65 derecede çalışacak

      benim termostatı gece 22 gündüz 23 dereceye ayarlıyorum.

      bende aden var 14 ekimden bu yana açık dubleks 70+70 14o m2 ev 28 günde 280 m3 gaz yaktı. yaklaşık 160 ytl. mutfak ve banyo kullanımıda dahil
      aynı evi ithal kömürle ısıtsa idim günde 40 kg.lik bir torba yakacaktım 16,00 ytl günlük *28=448,00ytl. tutar (mutfak banyo kullanım suyu hariç)

      işte size bir örnek hesaplama siz kıyaslamayı yapın artık



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin_ER -- 10 Kasım 2006; 11:39:48 >
      _____________________________

    • Yarbay
      5367 Mesaj
      30 Kasım 2006 21:58:01
      Merhaba fayhan,

      Benzer şikayetini şikayetvar.com'dada gördüm. Sorun düzeldimi? orada memnun oldugun yazılmış..
      Dogalgaz sistemini takacak olan usta kendi evindede kullandığı vintoyu önerdi, Vinto cok ses yapıyormu?
      acaba yakıttan iflas ettirirmi beni??



    • Çavuş
      40 Mesaj
      01 Aralık 2006 09:04:47
      Merhaba, sikayetvar.com a problemi ilettikten sonra demirdokum ankara bolge den aradilar ve aksam eve gelip gerekli kontrolleri yaptılar. Ancak acikcasi bisey yapamadilar cihazin calisma seklini,mantigini v.s. anlattilar. Memnuniyetim ilgilerinden oturu..cozum bulduklari icin degil. cihaz bu..adamlarinda yapabilecekleri cok bi sey yoktu. gunduzleri en dusuk ısı ayarı olan 38 derecede aksam ise 45 derecede 110 metrekare evimde aylık ortalama 250 metrekup tuketim oldu. cokca methiyeler sunulan viessman da da benzer tuketim degerleri oldugunu bu forumdan okumustum. icim biraz olsun rahatladi acikcasi. gectigimiz gunlerde Demirdokum 3 yeni kombi modeli cikardi. onlara bir bak istersen. Vinto modeli eski model oldu..Sesi cok rahatsiz edici degil. fakat servisinden kesinlikle memnunum.


      _____________________________


      TEAM_GRANDEPUNTO
      GRANDE PUNTO 1.3 75 HB MULTIJET EGZOTİK KIRMIZI (Ankara)
    • Yarbay
      13048 Mesaj
      01 Aralık 2006 09:19:48
      Bende demirdöküm kombi var. alalı 4 ay oldu. 30 derecede 24 saatte 7-8 metreküp gaz tüketiyor. Üstelik oda termostatı da takılı değil.

      Not bu değerlere mutfakta gaz kullanımı dahildir.



    • Yarbay
      5367 Mesaj
      02 Aralık 2006 23:20:22
      Yinede kıllanıp Viessmann vitopend 100 taktirdim bugün, insallah utandirmaz beni


    • Yüzbaşı
      263 Mesaj
      03 Aralık 2006 09:42:19
      Demirdöküm SOLARİS modeli hakkında kimse bir yorumda bulunamazmı ?

      Oda termostatı hediye veriliyor diye biliyorum yanında



      _____________________________

      Allah hepimize helal lokma nasip etsin.
    • Teğmen
      179 Mesaj
      04 Aralık 2006 14:30:24
      DEMİRDÖKÜM ADEN VAR BENDEDE ODA TERMSTATINI EV SAHİBİ TAKTIRMIŞ BENDE FAZLA GAZ TÜKETİYOR DİYE DEVRE DIŞI BIRAKMAYI DÜŞÜNÜYORSUM AMA ŞİMDİ ÇELİŞKİDE KALDIM .......ŞÖYLE Bİ DURUM VAR ARKADAŞLAR ODA TERMOSTADI ODA SICAKLIGI DÜŞTÜĞÜNDE DEVREYE GİRİYOR AMA BU ARADA RADYATÖRLERİN İÇERİSİNDEKİ SU BUZ GİBİ OLUYOR TEKRAR ISINABİLMESİ İÇİN BAYAGI BİR YANMASI GEREKİYOR HAKSIZMIYIM !! BU DURUMDA DAHA FAZLA GAZ TÜKETMEZ Mİ??????


      _____________________________

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.