Şimdi Ara

Değişik Bir Cruis Control Fikri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hiz degisken devir sabit olayi cvt de var. Ama 120 ile sabitlediginiz hiz 50 ye kadar duserse şaşırmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir adet temiz ağaç dalı alınır.
    İstenilen hıza ulaşıldığinda dal koltuk ile gaz pedalı arasına sikistirilir.

    Bedava Tom Cruise control

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında o anki anlık yakıt tüketiminiz gaza basma oranınızla alakalı.Yani siz manuel kullanıyorken gazı sabit tutuyorsunuz araç da pedala o kadar kuvvetle basıldığında ne kadar devir çevirebiliyorsa o hızla yokuşu çıkıyor.Yani hız sabitleyicinin yapmayıpta sizin yaptığınız şey pedalı sabitlemek.
    Zaten adı üstünde onun adı hız sabitleyicisi pedal sabitleyicisi olsa belki ...
  • Bu soylediginiz teorik olarak mumkun degil. Simdi siz 6. Viteste 120 ile gidiyorken 2000 devir dondugunu dusunelim.5. Viteslede 90 la gittiginde 2000 deviri gordugunu varsayalim 4 le giderkende 70 le. Siz deviri 2000 devire sabitlediginizde aracin gidecegi hiz, ait oldugu vitesteki devire denk gelecek hizdir. Buda ani hiz dususleri ve artislarini beraberinde getirecektir ki bu yakit tuketimini cok daha fazla arttiracaktir. Zaten vites dedigimiz sey niye varki,aracin devrini kosullara gore ayarlamak icin :) soylediginiz sey bildigimiz klasik motorlarda mumkun degildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Aklıma takılan bir konuda, sizlerinde fikirlerini merak ettiğimden konuyu açma gereği duydum;
    Geçenlerde, Niğdeden Mersine giderken herzamanki gibi otobana girergirmez cc'u açtım.Bu güzergahda önce tırmanıyorsunuz sonra bir inişin ardından tekrar Toroslara tırmanarak Mersin-Adana istikametine iniyorsunuz(yani iki defa rampa yukarı çıkıyorsunuz).CC'u 120 KM'ye ayarlanmıştı ve klima açık bir durumda gidiyordum.Yol bilgisayarında ki anlık tüketim haliyle tırmanış esnasında çok yüksek değerlere çıktığından CC'u devre dışı bırakarak, manuel olarak hıza göre değil de devire göre kullandım.Sormak istediğim soru acaba hızı değil de deviri de sabitleyen bir cruise control sistemi yapılamaz mı,ne gibi handi kapları olur?
    Daha açık olarak şöyle örnek vereyim; uzun yolda dizel bir aracımı 1800 devire sabitleyen bir sistem olsa,düz yolda 110 la gidiyorsun,hafif bir rampa çıkıyorsun hızını 90-100 aralığına düşürse ama devir aynı kalsa süre uzayacaktır ama daha az yakıt tüketilmesini sağlamaz mı?











    Hocam o dediğinizi otomatik vites yapıyor zaten




  • Yokus insen de ciksan da aracin belli devirde yapacagi hiz sabittir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cruise control hız sabitleme amaçlı bir sistem az yaksın amaçlı değil, devir sabit olursa araç düzde eğimde sürekli hız değiştirir ve çoğunlukla hızlanır, bu da amacından çıkar, sürekli sabitleyiciyi devreden çıkarıp tekrar sokmayı gerektirir

    ayrıca cruise control düz yol hariç her zaman daha fazla yaktırıyor
  • handikap birleşik yaa
  • Sert bir rampada aracın hızı çok düşer ve boğularak stop eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hiz degisken devir sabit olayi cvt de var. Ama 120 ile sabitlediginiz hiz 50 ye kadar duserse şaşırmayın.

    İşte benim bahsettiğim olay da buydu.Bildiğimiz güzergahlarda,bahsettiğim tarzda hafif eğimli mesafelerde kullanılabilir,zaten gaz pedalı ayağımızın altında,hız çok düşerse dediğiniz gibi 50'lere biraz dokunursunuz pedala yeter.Tahmin ediyorum ekonomik olarak da daha tasarruflu olacaktır.
    Not:Zahmet edip fikirlerini yazan arkadaşlara teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.