Şimdi Ara

DeepMind yakında gerçek maçlara katılacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 6
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 12 saat 54 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • yesil1026 (2 mesaj) torenbolen (2 mesaj) scorpion20 (1 mesaj) SequentiaL (1 mesaj) ekrem71 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3 mesaj) (1 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj


  • Video oyunları tarihinin en başından bu yana yapay zekâ hep olmuştu. Mevcut teknolojiler nedeniyle fazla zeki olamayan ve etkiye tepki prensibiyle kodlanan yapay zekâ birimleri bugün büyük mesafe katetti.


    Dişli rakip


    Google çatı firması Alphabet araştırmacıları tarafından geliştirilen DeepMind yapay zekâ birimi son dönemde oyunlarda gösterdiği performans ile beğeni topluyor. Gerçek oyuncuları bile saf dışı bırakmayı başaran DeepMind şimdi Starcraft II evreninde mücadele edecek.


    Ayrıca Bkz.Dünyanın en küçük tam kare aynasız fotoğraf makinası

    DeepMind programında geliştirilen AlphaStar AI adındaki motor bir süredir Starcraft II oyununda test ediliyordu. Testler sonucunda yazılımın yaklaşık 200 yıllık bir oyun bilgisine sahip olduğu ifade ediliyor. Yılın başlarında profesyonel Starcraft II ekibine karşı 10-1 zafer kazanmıştı. Yakın zamanda gerçek oyuncular ile mücadele edebileceği PvP maçlarına katılmaya başlayacak.


    Alphabet ve Blizzard bu maçlarda yapay zekanın ne kadar yetenekli olduğunu göstermek istiyor. Araştırmacılar standart takımların yapay zekaya karşı bir şanslarının olmayacağını iddia ediyor.


    Maçlar Avrupa sunucularında belirli oyuncular ile gerçekleştirilecek. Oyuncuların yapay zekâ rakibi kesinlikle tanımayacağı ifade ediliyor. Yani kimsenin bilgisi olmayacak ve gerçek bir oyuncuymuş gibi kabul görecek. Yapay zekaya karşı kazanılan maçlarda da diğer maçlardaki galibiyet puanlarının aynısı verilecek.


     



     



    |
    |




  • 3 vs 5 yapsınlar bari. Yapay zekada tık gecikmesi yok, tepki süresi vs yok. Zamana ve strese bağlı konsantrasyon bozukluğu yok. Toxic değiller. Anneleri odaya çat diye girmiyor :d Kapı alakasız zamanlarda çalmıyor. Yani insanoğlu, bu tarz teknik şeylerde o kadar kusurlu ki...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torenbolen

    3 vs 5 yapsınlar bari. Yapay zekada tık gecikmesi yok, tepki süresi vs yok. Zamana ve strese bağlı konsantrasyon bozukluğu yok. Toxic değiller. Anneleri odaya çat diye girmiyor :d Kapı alakasız zamanlarda çalmıyor. Yani insanoğlu, bu tarz teknik şeylerde o kadar kusurlu ki...
    2. cümle dışında doğru. Normalde evet, tık gecikmesi ve tepki süresi sıfıra yakın ama biraz daha adaletli olsun diye ortalama profesyonel oyuncu gecikme süresi yapay zekanın da gecikmesi olarak kodlanıyor. Anında tepki engelleniyor. Ama diğerleri doğru. Yine de DeepMind'ın yaptığı çalışmalar çok ilham verici. Genel Yapay Zeka adına önemli gelişmeler.

  • İsteseler onu da yapmazlar. Bu yapay zekayı şimdiye kadar sadece Taylandlı bir ekip yenebildi. Gecikmesiz oynasınlar bir de bakalım ne oluyor. 200 yıllık oyun tecrübesi denmiş. Daha bilgisayar oyunları 100 yıllık bile değil. Akla hayale sığmayan şeyler. Hafıza ve hesaplama konusunda zaten bizi geçtiler. Hissetmeye de başlarlarsa insanlığımızı bir daha sorgulamamız gerekir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    yesil1026 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Testler sonucunda yazılımın yaklaşık 200 yıllık bir oyun bilgisine sahip olduğu ifade ediliyor.

    geçmişi 200 yıllık var mı ki?
  • Bildiğim kadarıyla halihazırda Starcraft'ın profesyonel oyuncular yapay zekayı normal maçta yenemiyor. Sadece belli başlı taktiklerle makineyi kandırıp oyunun başında yenme şansı var gerisi hayal. Bu teknolojiyle iyiyce imkansız olacak yapay zekanın yenilmesi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • computer a karşı oynamış mı ai?

  • https://deepmind.com/blog/alphastar-mastering-real-time-strategy-game-starcraft-ii/

    Burayı tamamen okudum.
    "During training, each agent experienced up to 200 years of real-time StarCraft play."

    cümlesi geçiyor. Yani oynanış olarak bir insanın 200 yıl boyunca oynaması kadar deneyim anlamında kullanılmış. Yoksa oyun tabi ki 200 yıllık değil.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.