Şimdi Ara

Debriyaj Balatası Verimli Kullanma Yolları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, aracımın debriyaj setini komple değiştirdik. Peki debriyaj sisteminin ömrünü uzatmak için nasıl bir yol izlemeliyiz? Herhangi bir debriyaj ayarı yapılacak mı? Balatanın alışma süreci var mıdır? Ayrıca hem debriyaj setini yeni değiştiren arkadaşlar varsa onlara da yol göstermiş oluruz. Bu konuda tavsiyelerinizi bekliyorum. Bu arada araç Clio Symbol



  • Pahalı bir parça değil, anlaşılması zor bir teknolojisi de yok, kafana göre kullan, en kötü durumda bile biraz araç kullanmayı bilen adama 80.000km gider. Gitmiyorsa da ehliyeti bakkala iade etmek gerek.
  • Yok mu önerisi olan ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç vites değiştirme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    Pahalı bir parça değil, anlaşılması zor bir teknolojisi de yok, kafana göre kullan, en kötü durumda bile biraz araç kullanmayı bilen adama 80.000km gider. Gitmiyorsa da ehliyeti bakkala iade etmek gerek.

    Teknik bilgi lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freninden destek almak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgisi veya fikri olmayanlar neden yazıyor onu anlamıyorum. Adam ne güzel bir soru sormuş, biliyorsan cevapla biz de öğrenelim. Hayır, bilmiyorsan konuşma, yazdıkların komik değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teknik bilgilik bir durum yok. araba kullanmanin belli standartlari vardir ehliyeti olan araba kullanmasini bilen herkes bu standartlari bilir aslinda yada bilmelidir. mesela araci yuksek viteste kaldirmamak, debriyaja basili tutarak araba kullanmamak, kalkislarda kavramayi iyi yapmak sanirim buna bir ayar cekiyorlar vs. trafikte yapabilecegin pek birsey yok her turlu debriyaji yersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kırmızı ışık vb uzun süreli duraklamalarda viteste değil boşta ve debriyaja basmadan beklemek
    Vites yükseltirken gazı tamamen bırakmak ve debriyajı bırakmadan gaz vermemek
    Ani ve sert kalkışlardan kaçınmak
    Yokuş yukarı kalkış yaparken yarım debiryaj ile değil el freniyle kalkıp debriyaja daha az yük bindirmek
    Gerekmedikçe debriyaja basılı tutmamak
    Kalkışlarda gaz ve debriyaj ayarını iyi ayarlamak
    Bunlar debriyajın ömrünü uzatır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 13 Aralık 2016; 21:21:50 >
  • Vites büyültürken ve küçültürken motor devri ve şanzıman çıkış devrini eşitlemek. (rev matching diye geçer)
    Kaklışlarda kavrama süresini kısa tutmak. Yalnız hart diye çekmeyin başka sıkıntılar çıkar
  • İstanbul trafiğinde otomatik şanzıman bile sapıtıyor,manuel kullananların sol bacaklarına kramp giriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dexter_

    Vites büyültürken ve küçültürken motor devri ve şanzıman çıkış devrini eşitlemek. (rev matching diye geçer)
    Kaklışlarda kavrama süresini kısa tutmak. Yalnız hart diye çekmeyin başka sıkıntılar çıkar

    rev matching derken, mesela 4. vitesten 3. vitese düşürürken moturu "vııınnn" diye bağırtmamak mı oluyor?
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    Mesela 4. vites 2000 devirde 70 km hızla giderken 3. vitese düşmeye karar verdik ve 70 km ile giderken 3. viteste devir 3000 oluyor.
    Vitesi 3 e düştükten sonra debriyajı bırakmadan devri 3000 e yükseltip debriyajı sonra bırakarak sarsıntısız vites düşürmeye deniyor.
  • Yokuşlarda yarım debriyaj yapmaktan kaçınmalı el frenini kullanmalı gereksiz vites değişimlerinden kaçınmalı sert kalkışlar yapmak balatayı aşındırır birde bazı alışkanlıklardan vazgeçmek lazım özellikle birçok kişide gözlemlediğim kadarıyla ayak vites değişimleri dışında da debriyaj pedalının üzerinde duruyor ayak ağırlığıyla debriyaj balatasını aşındırır ayak vites değişimleri sonrasında sol Tarafta bulunan ayak koyma yerinde olmalı araçla acemilik atan sayısı ne kadar fazlaysa balata o kadar çabuk biter aklıma gelenler bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iakbay06 -- 13 Aralık 2016; 23:06:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • T5 Transporter 150k km'de sattık baskı balatayı değiştirmeden. Aracı sadece babam kullandı o yüzden size net bir cevap verebileceğimi düşünüyorum.

    1. Durduktan sonra asla 2'de kalkmayım.
    2. Eğer yapabilirseniz rev matching yapın.
    3. Aracı asla yarım debriyaj kullanmayın.

    Yokuşta kalkış için bir şey söyleyemem, araçta hill holder vardı.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MertBsk -- 13 Aralık 2016; 23:03:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grezcar

    Bilgisi veya fikri olmayanlar neden yazıyor onu anlamıyorum. Adam ne güzel bir soru sormuş, biliyorsan cevapla biz de öğrenelim. Hayır, bilmiyorsan konuşma, yazdıkların komik değil.

    Aynen haklısınız. Lafı ağzımdan aldınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yardımcı olan arkadaşlardan Allah razı olsun. Burada yazılanlar hem başkaları için bir kılavuz olmuş olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali GÜLER -- 14 Aralık 2016; 4:50:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 150000 de c3 aracımı sattım debriyaj balatası orjinal di.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -çok dik bir yokuşta geri viteste yokuşu çıkmaya çalışmak balata ömründen müthiş çalar.

    -motor devri ve şanzıman devri eşitleme hadisesi debriyaj ömrü için çok faydalı. devrimiz çok düşmüşse vites küçültür veya büyültürken ara gazı vermeliyiz. bu olaya tam vakıf olabilmek için kemik vites geçişli, eski tip bir araçta tecrübe edinilirse iyi olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.