Şimdi Ara

ꕥ DEATH STRANDING ꕥ | PS4 | PS5 ANA KONU | Türkçe | 08.11.2019 | (309. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.793
Cevap
58
Favori
367.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 307308309310311
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biraz önce oyunu bitirdim ve karmaşık duygular içerisindeyim. Adım adım yaşadıklarım:

    - Oyuna başlamadan önce birçok yorumu okumuş, hafiften önyargıya kapılmıştım.
    - İlk 2 saat hikaye beni yakalamayı başardı ve büyük bir heyecan uyandırdı.
    - Ardından gelen saatlerde oynanış, taşımayla ortaya çıkan zorluklar, KV’lerden ve taşıyıcılardan sürekli kaçış ile heyecan biraz düştü (hatta sıkıldığım anlar bile oldu). Ama hikayenin devamını merak ettiğim için oynamaya devam ettim.
    - Silahlanma ve araçların yaygınlaşması ile oyun bambaşka bir hale büründü, tekrar kendini oynatmaya başladı.
    - Bu andan itibaren gerek oynanış, gerekse hikaye / senaryonun işlenişi ile oyundan aldığım keyif katlanarak artmaya devam etti.
    - Uzun saatler sonunda oyunu bitirene kadar kendine hayran bıraktı. İnanılmaz detaylar, üst düzey oyunculuk, ters köşe yapan senaryo, duygu yoğunlukları, kıvamında aksiyon ve tabi ki müzikler...

    Death Stranding’in bu kadar eleştirilmesini anlıyorum, kesinlikle herkese hitap eden bir oyun değil. En basitinden yavaşlığı sebebiyle Red Dead Redemption 2 gibi bir şaheser bile bu kadar eleştirilirken Death Stranding’in yerden yere vurulması çok normal. Burada alınan büyük bir risk var ve Kojima en başından beri bu riskin farkında mıydı bilmiyorum.

    Birbirinin kopyası oyunlar piyasayı doldurmuşken farklı bir şey denemek ve bunu büyük bütçeli bir yapımda denemek cesaret ister. Ya batarsın ya çıkarsın. Death Stranding batma / çıkma konusunda bile oyuncuları ikiye bölmüş durumda. Şahsen oyunun başlarında sıkılıp kapatsaydım benim için de batmış bir oyun olacaktı. Ama an itibariyle benim için bir şaheserdir.

    Eksikleri elbette var. Sonuçta beni bir ara oyunu yarıda bırakma düşüncesine itmesi (ve gördüğüm kadarıyla birçok oyuncuda bunu düşündürmesi) kocaman bir eksi. Kojima bile ‘’oynayın biraz, sonradan açılıyor ama’’ diyorsa bence bu bir özeleştiridir. Madem konusu itibariyle oyuncuyu sıkan bölümler var, o zaman o noktalarda oyuncuyu bağlayacak başka bir şeyler bulmalılardı. Evet hikaye bağlıyor olabilir ama kesinlikle yeterli değildi.

    Bir diğer eksisi kontrollerin bazen hakimiyeti yeterince size vermediği hissiydi. Motor sürme, tırmanma, yumruk atma gibi aksiyonların gerektiğinde oyuncunun tepkisine geç cevap verdiği durumlar oldu.

    Aklıma gelen son eksi ise (ki bunun tam olarak eksi olup olmadığı konusunda şüphelerim var) oyunun ciddiyetini bozan ufak ayrıntılardı. Örneğin ciddi bir konuşma yaparken karşındaki karakterin sana göz kırpıp ‘’like’’ vermesi. Ya da etraftaki türlü ikonlarla diğer oyuncularla bağ kurma olayı. Bu biraz Japon kafası muhtemelen, o yüzden garip geliyor bana. Ama dediğim gibi bu bir eksi mi değil mi, emin olamıyorum çünkü tatlı-ekşi sos gibi değişik bir tat katmış oyuna. Mesela Deadman ile duştaki muhabbeti düşünüyorum; diyalog çok ciddi iken oluşan durum hem komik hem de sinir bozucuydu.

    Gelelim artılara... Başta senaryo derim; zaten Kojima’nın hikaye konusunda ne kadar derine inebildiğini Metal Gear serisinden biliyoruz. Oyunu bitirirsin, kafada sayısız soru işareti kalır, teorileri araştırırsın, araştırdıkça daha derinleşir vs.. Death Stranding’de de aynı yoldan ilerlemiş. En basitinden oyunun sonlarındaki ara sahneler belki 3 saat civarı sürüyor ama ‘’Oha oha oha’’ diyerek izletiyor kendini.

    Oyunculuğa zaten söylenecek söz bulamıyorum, hele ki Mads Mikkelsen resmen oyunculuk dersi vermiş. Sinema filmi izler gibi oynadığı oyunları sevmeyen çok kişi var ama eğer sevenlerdenseniz sizi oyunun içine çekmekte son derece başarılı olunmuş.

    Grafikler muazzam... En iyi grafikli oyun değil elbette ama çevre ve karakter detayları insanı hayran bırakıyor, ormanları, dağları, karı - yağmuru - çamuru mekanların içinde hissettiriyor. Özellikle ara sahnelerdeki karakter detayları, animasyon kalitesi de üst seviye olmuş.

    Sesler ve müzikler de bir o kadar oyuna yakışmış, atmosferi tamamlayan en önemli unsurlardan olmuş. (Spotify’da Death Stranding playlistleri mevcut, özellikle yolculuk yaparken dinlemenizi tavsiye ederim)

    Oyunun 2. yarısından itibaren yaşanan aksiyon ve oynanışın bambaşka bir hal alması, güzelleşmesi... Gerçi oyunun en başından böyle yüksek dozda başlasaydı bu sefer de hikaye ve atmosfer biraz baltalanabilirdi.

    Sonuç olarak Death Stranding benim için oyunculuk tarihine adını altın harflerle yazdırdı. Zaten oyunun artılarını yukarıda paylaştım, bütün bunlar oyunun negatif yönlerini benim adıma önemsiz hale getiriyor. Ama yine de kimseye Death Stranding için referans ya da kefil olmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 6 Ocak 2020; 20:24:18 >
  • alın beyler oynarken mırıldanırsınız

    sarı bridges boyandı, gelipte kapıya dayandı
    tam kaçıracam o zaman
    zalımda kv uyandı
    ama benim adım sam bridges dalton
    ben gezerim balkon balkon
    gelirde kargonu alırım ama
    bb yi dolarım boynuna
    açın kızlar arayı salıyom kargoyu varoool

  • Dün akşam itibariyle bitirdim nihayet. Hak ettiği puan benim gözümde 75 ne fazla ne eksik.

    Evet grafik açıdan mukemmel, hatta arka planda işlemeye çalıştığı hikaye de güzel ilgi çekici tabiki sonlara doğru anlamaya başladığınızda ilgi çekici hale geliyor. Kojimayi çok severdim halen de seviyorum. Farklı işler denemek buna cesaret etmek çok güzel şeyler. Ama kocaman bir AMA var ki oyun çok fazla saatimi çaldı gerçekten. Burada daha önce anlatılan olumsuz tarafları tekrar anlatmiycam lakin oyun sanırım en az 40-45 saat oynanış süresi istiyor, ara sahneler hariç.

    Sevgili kojima reyis ben bu oyunun maksimum 6-7 saatinden keyif alarak oynadım. Onun haricinde zulümdu bu oyunu oynamak. Heleki bitirdiğimi zannedip credits ekranında bu işkencenin devam ettiğini anladigimda dedim ki kendi kendime en az 3 saat daha bu çile devam edecek. Nitekim oyle de oldu.

    Peki ne anladım ben bu oyundan evet arka plandaki hikaye güzelmiş karakter hikayeleri desen onlar da güzel. Oyunu 44 saatte bitirmişim 37-38 saati çileyle geçti. Ağzımda güzel ama acı ve ekşi bı tat bıraktı. Daha önce hiç tatmadigim bir tat. Bir daha tatmak istermiyim, maalesef hayır. Sevenlere ve bayilanlara saygım var. Gaza gelmeden önce en az 45-50 saatinizi gomeceginizi ve sonunda memnun kalmama ihtimalinizin de oldugunu düşünerek bu oyunu oynamaya karar verin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 115 saatin sonunda platinledim geçen hafta, cezam vardı yazamadım Puanım 95/100


    &#42341; DEATH STRANDING &#42341; | PS4 | PS5 ANA KONU | Türkçe | 08.11.2019 |

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya oyun feci sıktı beni 4.bölümdeyim sadece ana görev yapıyorum buna rağmen oradan oraya gönderip duruyor çok uzun sürdü. Oyunda tek zevk aldığım şey yol yapıp kamyon sürmek onun içinde sürekli kaynak bulmak gerekiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


  • &#42341; DEATH STRANDING &#42341; | PS4 | PS5 ANA KONU | Türkçe | 08.11.2019 |

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oyun biraz ilerledikten sonra yeni silahlar,ekipmanlar vs gelince daha zevkli oluyor. Arada bende ufak sıkıldım ama hikaye ve oyunculuklar sarıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Persona_6

    115 saatin sonunda platinledim geçen hafta, cezam vardı yazamadım Puanım 95/100


    Helal hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Saga

    Helal hocam

    Alıntıları Göster
    Eyvallah hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dun sıkılmaktan ara verdigim oyuna start verdim gene. 8. Bolume gectim. Arada aksiyon olan kısımlar var. Onun disinda kargoya devam. Bitse de bir nefes alsam dedim ki, daha yarisindaymisim oyunun, kupalardan kontrol ettim. :(

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • OldGamers86 kullanıcısına yanıt
    Oynama bırak hocam, yorma kendini.
  • Collector's editionin hakkini verdik, platinumu kaptik 110 saatte. Benim icin essiz bir deneyim oldu, umarim devami gelir.
    Platinum'a gidenler icin nacizane tavsiyem, bol bol zipline ve watch tower yapin. Lost cargolara onem verin.
    Iyi oyunlar.
  • Duman yayan sahte kargoyu nasıl kullanıyoruz ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: broodofqueen

    Oynama bırak hocam, yorma kendini.
    neden insanların ne oynayıp oynamaması gerektiğine karışıyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cihathalitt kullanıcısına yanıt
    Yoruldum demiş, bende bırak dedim.
    Tavsiye.
    Sen kimsin, avukatımı?
    Hayırdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihathalitt

    neden insanların ne oynayıp oynamaması gerektiğine karışıyorsun?

    Alıntıları Göster
    Kimsenin bırak demesi ile bırakmayacağız hocam, herkes istediğini söylemekte özgür. Benim de burada özgürce eleştiri hakkım olduğu gibi. Suan başka oyunlara bakıyorum, aralıklarla oynar bitiririm. Kojima'yı çok severim; hattına bitirip.koleksiyona bırakacam oyunu. Oynayıp begenenler bile bir daha oynamam diyor zate..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kruezberq

    Duman yayan sahte kargoyu nasıl kullanıyoruz ?
    Ayrıca bola silah mermisi nasıl üretebilirim ? Bola silahlarını kullan at şeklinde mi kullanıyoruz ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kruezberq kullanıcısına yanıt
    dinlenme odalarında otomatik doluyor hocam bomba ve mermiler
  • Bugün itibari ile oyunu bitirdim. Bana kalırsa bu oyunu iki parçaya ayırmalı. Ilk yarısı full kargo ve yürüme mantıgı ile video izle; diger kısmı da a noktasindan b noktasına git, aksiyona gir, video izle. Bu ikinci kısım inanılmaz şekilde hızlı geçiyor.

    Hikaye iyi, çok fazla olmasa da müzikler iyi, oyunculuk iyi; ama oynanış.... her zaman dedigim gibi, sıkıcı, kendini tekrar eden bir yapıda. Bana kalırsa 6.5-6,8 gibi puanlar yerinde olmuş, daha fazlası gereksiz abartma olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OldGamers86 -- 12 Ocak 2020; 16:14:59 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Koşturmaca,yoğunluk derken fazla fırsat bulup devam edemez oldum oyuna,açtıkçada yol yapmaktan hikayeye odaklanamaz oldum :) bide her gördüğüm kayıp kargoyu alma isteği var tabi anca yarısına gelmişimdir.
  • 
Sayfa: önceki 307308309310311
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.