Şimdi Ara

DAHA AZ AKARYAKIT SARFİYATI İÇİN ÖNERİLERİNİZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
1.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar artık araçla bir yerden bir yere giderken aracın yakıt sarfetmemesi için elimizden geleni yapıyoruz, bunlardan bir kısmı çok tehlikeli ve sonunda geri dönüşü olmayan durumlara yol açabiliyor, örnek verecek olursak ankara samsun yolu kayaş mevkiinde rapma aşşağı kontak kapatanlar var. bunların yapılmaması lazım. Bu konuda bilgisi olanların mantıklı önerilerle forumumuz kullanıcılarına yardımcı olmasını temenni ederek bu konuyu açtım. yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum .

    Bekli böyle bir katkımız olabilir



  • kısa mesafede araç kullanmamayak bak uzun yolda 90 geçme aklıma ilk gelenler
  • Daha sakin kullaniyorum, 9 aydir kullanmadigim start&stop ve eco vites ozelliklerini kullanmaya basladim.
  • Son zamanlarda kendi kendime deneme yapıyorum.
    İbre, benzin ışığı yandıktan sonraki kısmın yarısına gelince ne kadar gidebileceğimi deniyorum.
    Bence iki ana kural var, gerisi aşırı önemli değil.

    1-Yüksek viteste, 1750 devirde kullanmak.
    2-Gaza yavaş dokunmak

    Örneğin 2500 devire bir x zamanda aniden çıkmak var, bir de 3x zamanda gaza tatlı tatlı dokunarak çıkmak var.

    Bu ikisine dikkat ettiğim sürece başka hiçbir şeye dikkat etmiyorum ve maksimum km'yi böyle yapıyorum.
    Kontak kapatmak filan saçmalık, apaçilik bir de.


    Bir kitapta okumuştum ama bu kadar kasmak saçma geliyor.
    Arabanızı park ederken, ertesi gün çıkabileceğiniz en kolay şekilde park edin, sabah soğuk motorla yapmanız gereken manevraları akşam sıcak motorlar yapar daha az yakıt yakarsanız gibi bir şeydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 20 Mart 2012; 15:22:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.




    Bir kitapta okumuştum ama bu kadar kasmak saçma geliyor.
    Arabanızı park ederken, ertesi gün çıkabileceğiniz en kolay şekilde park edin, sabah soğuk motorla yapmanız gereken manevraları akşam sıcak motorlar yapar daha az yakıt yakarsanız gibi bir şeydi.


    bu kadar kasmak saçma olabilirdi eskiden :) şu anda gayet mantıklı
  • Aracı agrasıf kullanma. Cabuk hızlanmaya calısma agır agır hızlan ornegın 10 sanıye 100 e cıkmak var 30 sanıyede 100 e cıkmak var. Kalkıslarda gaza anı yuklenme, yuksek devırlerde aracı kullanma. Uzun yolda 90km/s la gıtmeye calıs max. 120 km/s. Arabaya Buyuk inc jant ve genıs lastık takma fabrıka cıkıslı olculerı kullan. Aklıma gelenler bunlar
  • Mumkun oldunca az fren yapmak dur kalklardan uzak durmak gerekiyor

    ani kalkislar dip gaz bunlarda cok onemli
  • bu devirde en iyi tasarruf yolu aracı kullanmamak, diğer söylenenler zaten yıllardır uygulanıyor, biz tasarruf yaptıkca zam geliyor zam geldikce yeni tasarruf yolları aranıyor ama bıçak kemiğe dayandı
  • Eğer imkanın varsa başka ülkede adam gibi yaşamaya bak...
  • 1. Erken vites değiştirmek
    2. Hemen üst vitese geçmek
    3. Kırmızı ışıkta motoru durdurmak (>30 s)
    4. Kısa mesafelere araçla gitmemek
    5. Haftanın 1-2 "araçsiz" gün ilan etmek
    6. Araç paylaşmak, bkz. "Car Pooling"
    7. Benzinliyse LPG'ye geçmek
    8. Küçük, dizel/LPG'li araç tercih etmek
    9. Şehiriçinde otomatik vites tercih etmek
    0. Satış mümessili gibi araç kullanmamak!
    A. Uzaktaki kırmızı ışığa kadar boşta gitmek.
    B. Yarışmamak, tepişmemek
    C. Aracın kullanım amacını birleştirmek
    D. Lastik basınçlarını kontrol etmek
    E. Aracın bakımlarını aksatmamak
    F. Uzun yolda 90-100 km/h ile gitmek
    G. Uzun/Çevre yolda Cruise Control kullanmak
    H. Klimayı gereksiz yere kullanmamak
    I. 97 veya 98 oktan yerine 95 oktan almak
    J. LPG'ye hemen geçmesi için kaloriferi kapatmak
    K. Sıkışık trafikte yola çıkmamak, 1 saat erken/geç gitmek
    L. Depoyu en fazla yarım doldurmak
    M. Fazla farları vb. kapatmak
    N. Tüm camlar açıkken yolculuk yapmamak
    O. Araçlardaki gereksiz/fazla eşyaları taşımamak
    P. Motor frenini daha sık ve daha fazla kullanmak
    Q. Aşınan lastik, balata vb. ile yolculuk yapmamak
    R. Şirket aracı olup yakıt derdi olmayana yanaşmak
    S. Mikserli LPG sistemlerinde gaz ayarını kısmak
    T. Hap, tablet, mıknatıs, sihir, büyü, falan denememek
    U. Yüksek model modern motorlu araçlar tercih etmek
    V. Ne kadar gaz, o kadar frene basmak kuralını bilmek
    W. İniş aşağılarda asla kontak kapatmamak (tehlike!)
    X. İmkanı olan mekanik/elektrikli bisikleti de deyenebilir
    Y. Toplu taşıma araçlarına da ara sıra şans verin
    Z. Gezmelere ve misafirliklere ara sıra yürüyerek gidin




  • Daha önce de söyledim. Kısa mesafelerde binmeyeceksiniz. Ben hergün sabah 5 km, akşam 5 km olmak üzere haftada 6 gün işe yürüyerek gidip geliyorum. Günde 10 km yapıyor. Çok ta iyi oluyor. Araba evin önünde duruyor. Yakıtı da bana kalıyor. 100 TL'lik motorin neredeyse 2 ay yetiyor. Günler uzamaya başladı. Bu hafta sonu saatler de 1 saat ileri alınınca akşam aydınlıkta çıkacağız. zaten binmiyorum. Bundan sonra da hiç arabaya binmem işe gidip gelirken. Üstelik ücretsiz servis olmasına rağmen.

    Hergün arabasına binmek zorunda olanlardan özür dilerim. Durumu benimle benzer olan benim gibi davransın. Rahat edecektir.
  • Gideceğim yeri google mapsten hesaplarım. Kaç kişi gideceğim ona bakarım. Hangisi daha ucuzsa ona binerim. şehir dışı 80km/h son vites düşük devir baya az yakıyor. LPG'ye de geçtim mi koklayacak abisi
    Mümkün olduğunda binmemek en güzeli.
  • Peki size bir soru. 2 hafta sonra 5 kişi İstanbul'dan Bolu'ya gideceğiz. 6 kişi de olabilir. 275 km gideceğiz. 275 km geleceğiz. İstanbul-Bolu otobüs bileti 23 TL. 5 kişi olsa 115 TL gidiş. 115 TL geliş. Evden otogara ve otogardan eve taksi ücretini saymıyorum bile. Toplamda 30 TL'de taksi ücretimiz var. İşi sadece yakıt yönünden değerlendirirsek kendi arabamız ile gitmek daha avantajlı olur heralde. değil mi? Araç. İmzamdaki araba. 120 km'yi de hiç bir zaman geçmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Peki size bir soru. 2 hafta sonra 5 kişi İstanbul'dan Bolu'ya gideceğiz. 6 kişi de olabilir. 275 km gideceğiz. 275 km geleceğiz. İstanbul-Bolu otobüs bileti 23 TL. 5 kişi olsa 115 TL gidiş. 115 TL geliş. Evden otogara ve otogardan eve taksi ücretini saymıyorum bile. Toplamda 30 TL'de taksi ücretimiz var. İşi sadece yakıt yönünden değerlendirirsek kendi arabamız ile gitmek daha avantajlı olur heralde. değil mi? Araç. İmzamdaki araba. 120 km'yi de hiç bir zaman geçmem.

    Benzinli olsa bile arac avantajli, sizinki dizel ustelik.Hic dusunmeyin bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1. Erken vites değiştirmek
    2. Hemen üst vitese geçmek
    3. Kırmızı ışıkta motoru durdurmak (>30 s)
    4. Kısa mesafelere araçla gitmemek
    5. Haftanın 1-2 "araçsiz" gün ilan etmek
    6. Araç paylaşmak, bkz. "Car Pooling"
    7. Benzinliyse LPG'ye geçmek
    8. Küçük, dizel/LPG'li araç tercih etmek
    9. Şehiriçinde otomatik vites tercih etmek
    0. Satış mümessili gibi araç kullanmamak!
    A. Uzaktaki kırmızı ışığa kadar boşta gitmek.
    B. Yarışmamak, tepişmemek
    C. Aracın kullanım amacını birleştirmek
    D. Lastik basınçlarını kontrol etmek
    E. Aracın bakımlarını aksatmamak
    F. Uzun yolda 90-100 km/h ile gitmek
    G. Uzun/Çevre yolda Cruise Control kullanmak
    H. Klimayı gereksiz yere kullanmamak
    I. 97 veya 98 oktan yerine 95 oktan almak
    J. LPG'ye hemen geçmesi için kaloriferi kapatmak
    K. Sıkışık trafikte yola çıkmamak, 1 saat erken/geç gitmek
    L. Depoyu en fazla yarım doldurmak
    M. Fazla farları vb. kapatmak
    N. Tüm camlar açıkken yolculuk yapmamak
    O. Araçlardaki gereksiz/fazla eşyaları taşımamak
    P. Motor frenini daha sık ve daha fazla kullanmak
    Q. Aşınan lastik, balata vb. ile yolculuk yapmamak
    R. Şirket aracı olup yakıt derdi olmayana yanaşmak
    S. Mikserli LPG sistemlerinde gaz ayarını kısmak
    T. Hap, tablet, mıknatıs, sihir, büyü, falan denememek
    U. Yüksek model modern motorlu araçlar tercih etmek
    V. Ne kadar gaz, o kadar frene basmak kuralını bilmek
    W. İniş aşağılarda asla kontak kapatmamak (tehlike!)
    X. İmkanı olan mekanik/elektrikli bisikleti de deyenebilir
    Y. Toplu taşıma araçlarına da ara sıra şans verin
    Z. Gezmelere ve misafirliklere ara sıra yürüyerek gidin

    Gene dokturmus Taner bey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Peki size bir soru. 2 hafta sonra 5 kişi İstanbul'dan Bolu'ya gideceğiz. 6 kişi de olabilir. 275 km gideceğiz. 275 km geleceğiz. İstanbul-Bolu otobüs bileti 23 TL. 5 kişi olsa 115 TL gidiş. 115 TL geliş. Evden otogara ve otogardan eve taksi ücretini saymıyorum bile. Toplamda 30 TL'de taksi ücretimiz var. İşi sadece yakıt yönünden değerlendirirsek kendi arabamız ile gitmek daha avantajlı olur heralde. değil mi? Araç. İmzamdaki araba. 120 km'yi de hiç bir zaman geçmem.

    Benzinli olsa bile arac avantajli, sizinki dizel ustelik.Hic dusunmeyin bile.

    Sanırım biz de öyle yapacağız. Aynı gün içinde gidip gelmemiz gerekiyor çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1. Erken vites değiştirmek
    2. Hemen üst vitese geçmek
    3. Kırmızı ışıkta motoru durdurmak (>30 s)
    4. Kısa mesafelere araçla gitmemek
    5. Haftanın 1-2 "araçsiz" gün ilan etmek
    6. Araç paylaşmak, bkz. "Car Pooling"
    7. Benzinliyse LPG'ye geçmek
    8. Küçük, dizel/LPG'li araç tercih etmek
    9. Şehiriçinde otomatik vites tercih etmek
    0. Satış mümessili gibi araç kullanmamak!
    A. Uzaktaki kırmızı ışığa kadar boşta gitmek.
    B. Yarışmamak, tepişmemek
    C. Aracın kullanım amacını birleştirmek
    D. Lastik basınçlarını kontrol etmek
    E. Aracın bakımlarını aksatmamak
    F. Uzun yolda 90-100 km/h ile gitmek
    G. Uzun/Çevre yolda Cruise Control kullanmak
    H. Klimayı gereksiz yere kullanmamak
    I. 97 veya 98 oktan yerine 95 oktan almak
    J. LPG'ye hemen geçmesi için kaloriferi kapatmak
    K. Sıkışık trafikte yola çıkmamak, 1 saat erken/geç gitmek
    L. Depoyu en fazla yarım doldurmak
    M. Fazla farları vb. kapatmak
    N. Tüm camlar açıkken yolculuk yapmamak
    O. Araçlardaki gereksiz/fazla eşyaları taşımamak
    P. Motor frenini daha sık ve daha fazla kullanmak
    Q. Aşınan lastik, balata vb. ile yolculuk yapmamak
    R. Şirket aracı olup yakıt derdi olmayana yanaşmak
    S. Mikserli LPG sistemlerinde gaz ayarını kısmak
    T. Hap, tablet, mıknatıs, sihir, büyü, falan denememek
    U. Yüksek model modern motorlu araçlar tercih etmek
    V. Ne kadar gaz, o kadar frene basmak kuralını bilmek
    W. İniş aşağılarda asla kontak kapatmamak (tehlike!)
    X. İmkanı olan mekanik/elektrikli bisikleti de deyenebilir
    Y. Toplu taşıma araçlarına da ara sıra şans verin
    Z. Gezmelere ve misafirliklere ara sıra yürüyerek gidin

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Peki size bir soru. 2 hafta sonra 5 kişi İstanbul'dan Bolu'ya gideceğiz. 6 kişi de olabilir. 275 km gideceğiz. 275 km geleceğiz. İstanbul-Bolu otobüs bileti 23 TL. 5 kişi olsa 115 TL gidiş. 115 TL geliş. Evden otogara ve otogardan eve taksi ücretini saymıyorum bile. Toplamda 30 TL'de taksi ücretimiz var. İşi sadece yakıt yönünden değerlendirirsek kendi arabamız ile gitmek daha avantajlı olur heralde. değil mi? Araç. İmzamdaki araba. 120 km'yi de hiç bir zaman geçmem.

    Benzinli olsa bile arac avantajli, sizinki dizel ustelik.Hic dusunmeyin bile.

    Sanırım biz de öyle yapacağız. Aynı gün içinde gidip gelmemiz gerekiyor çünkü.

    Topaz hocam, İstanbul'dan Bolu'ya çok çeşitli turlar gitmiyor zaten.
    En son gördüğümde Öz-Bolu, Metro gidiyordu, sonra Kamil Koç girdi galiba.
    Bolu'ya geçen sene 10 kez gidip geldim, en son da 2 ay önce gidip geldim.
    Çok afedersiniz ama firmalar sanırım nerede hayvan muavin-şoför ikilisi var Bolu'ya veriyor.
    Bir kere mutlu gidip geldiğimi hatırlamıyorum.

    Aracımızla gittiğimizde (1.4 benzin) bir depo ile (45 lt) gidip-gezip-geliyoruz.
    Biraz da kalıyor hatta.
    Siz sanırım, 150 TL'ye işi kapatırsınız.
    Otobüs ile masrafınız taksiyle birlikte 260 TL'yi buluyor ki aradaki fark kayda değer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Peki size bir soru. 2 hafta sonra 5 kişi İstanbul'dan Bolu'ya gideceğiz. 6 kişi de olabilir. 275 km gideceğiz. 275 km geleceğiz. İstanbul-Bolu otobüs bileti 23 TL. 5 kişi olsa 115 TL gidiş. 115 TL geliş. Evden otogara ve otogardan eve taksi ücretini saymıyorum bile. Toplamda 30 TL'de taksi ücretimiz var. İşi sadece yakıt yönünden değerlendirirsek kendi arabamız ile gitmek daha avantajlı olur heralde. değil mi? Araç. İmzamdaki araba. 120 km'yi de hiç bir zaman geçmem.

    Benzinli olsa bile arac avantajli, sizinki dizel ustelik.Hic dusunmeyin bile.

    Sanırım biz de öyle yapacağız. Aynı gün içinde gidip gelmemiz gerekiyor çünkü.

    Topaz hocam, İstanbul'dan Bolu'ya çok çeşitli turlar gitmiyor zaten.
    En son gördüğümde Öz-Bolu, Metro gidiyordu, sonra Kamil Koç girdi galiba.
    Bolu'ya geçen sene 10 kez gidip geldim, en son da 2 ay önce gidip geldim.
    Çok afedersiniz ama firmalar sanırım nerede hayvan muavin-şoför ikilisi var Bolu'ya veriyor.
    Bir kere mutlu gidip geldiğimi hatırlamıyorum.

    Aracımızla gittiğimizde (1.4 benzin) bir depo ile (45 lt) gidip-gezip-geliyoruz.
    Biraz da kalıyor hatta.
    Siz sanırım, 150 TL'ye işi kapatırsınız.
    Otobüs ile masrafınız taksiyle birlikte 260 TL'yi buluyor ki aradaki fark kayda değer


    Öz Bolu diye aradığım tüm telefonlara Kamil Koç çıkıyor. Sanırım Öz Bolu firması yazıhaneleri kapatmış. Öz Bolu ile ben de bir kere Bolu'ya gittim. Araba Bostancı'da ara sokaklara girdi. meğer yazıhaneleri varmış. Bıkkınlık veren bir yolculuk oldu. Çaydurt gişelerine kadar gitmiştim. Sabah 08:00 de başlayan yolculuk Çaydurt gişelerine vardığımda saat 13:00 olmuştu. 5 saat sürmüştü.




  • Valla arkadaşlar bizler o kadar dikkat etsekte sağolsun bizi yönetenler daha çok acımasız olmaya başladılar, oğlum bile diyor (11 yaşında) baba onlar bu kadar zam yapıyor peki sizin maaşlar neden artmıyor.Küçük bir çocuk biliyor bunlarıda onlar düşünmüyormu aslında çok iyi biliyorlar ama Türk milleti kabul eder mantığı yerleşti artık.Sesimiz çıkmıyor ne yapsalarda ben mesela mecburen her gün araca binmek zorundayım el insaf ya benzinli aldık LPG taktırdım mecburen (asla sevmiyorum LPG yi) ağır vergiler zaten belimizi büküyor birde günlük akaryakıt zamları yeter artık dedirtiyor insanlara küçüle küçüle 1.0 motorlara binmek zorunda kalacaz.Ne zaman bizim yüzümüzde gülecek anlamış değilim.2 ay kadar önce Çindeydim inanın araçlar hep benzinli ve motorları 2.0 dan başlıyor nerdeyse benzin fiyatları 1 yada 2 lira yanlış hatırlamıyorsam çok imrendim o araçlara hep büyük motorlu araçlar.Sonuçta biz 3.0 4.0 motor istemiyoruz yeterki elimizdekilere rahat binelim.Ama buna bile müsade etmeyecekler bu gidişle hatta diyorumki benzin,LPG,dizeli 10 TL yapsınlar çok iyi vergi toplarlar...

    Saygılar.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.