Şimdi Ara

Dacia Sandero ve sandero stepway serisi araclarin bilgi paylasim sayfasi (695. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.944
Cevap
125
Favori
1.580.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 693694695696697
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canimsin83

    Selam bisey dikkatimi cekti 0.9 stepway aracta sehir icinde klima acikken yawas yawas giderken 1-2 nci viteste (1500- 2000 devir arasi) araba bazan aniden gaz kesiyor kasiyor kendini (2 sn lik olay) bunun sebebi turbo dewreden cikip tekrar dewreyemi giriyor acaba. Anlayamadim. Ayni sey 1.5 dizellerde oluyomuki.

    Turbo devreden çıkmaz hiçbir zaman sadece düşük devirde olduğu için motor turbo tam basınç üretmiyor böylece zaten 900cc olan motora Klima baya yük bindiriyor özellikle eco açıkken iyice kasıyor.bazen stop ettiriyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    Erdem,benim direksiyon kılıfı bu. 2.fotoda işaretle belirttiğim yerdede kapı fitilmi lastikmi nedir onun olması gerekmiyormu.? 3.ncü fotoda kapının cama kadar kısmı dolu ama sonra aşağıya doğru olan kısmı aralık çünkü oraya takılan fitik yarım.! 4.cü foto arka kapı, dikkat et yıkardan aşağıya boşluk,çünkü fitil yok.!Keza diğr arka kapıda öyle.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canimsin83

    Selam bisey dikkatimi cekti 0.9 stepway aracta sehir icinde klima acikken yawas yawas giderken 1-2 nci viteste (1500- 2000 devir arasi) araba bazan aniden gaz kesiyor kasiyor kendini (2 sn lik olay) bunun sebebi turbo dewreden cikip tekrar dewreyemi giriyor acaba. Anlayamadim. Ayni sey 1.5 dizellerde oluyomuki.

    Turbonun devreden çıkması gibi bir olay söz konusu değildir. Sadece verimsiz olduğu aralıklar vardır. Turboya müdahale eden sistemler Hyundai ve Kia'da olan VGT (Varuable Geometry Turbo) yani değişken geometrili turbo sistemleridir. Bu sistemde sadece turbonun kanatçıklarının açısını değiştirir. Değişken devre göre motora gerekli basıncı daha efektif üretebilmesi için. Hyundai ve Kia'larda gördüğünüz VGT'nin anlamı budur.

    Turbo sistemi bir ucu egsoz, bir ucu emme de olan bir sistemdir. Egsozdan çıkan sıcak ve basınçlı gazlar turbonun kanatçıklarına çarparak turboyu çok yüksek hızlarda çevirir. (Ortalama 200-300bin d/d) Egsoz türbinine yekpare mille bağlı emme türbini bu hareket ile kompresyon gibi hava basıncını arttırarak motoru aşırı doldururur yani volumetrik verimi arttırır. Zaten bu tip motorlara aşırı doldurmalı motorlar denir. Bu arada aracı ilk çalıştırmada ve stop etmede bir süre çalışır bırakmamız bu yüzdendir. Zira motor 2000-3000d/d ile dönerken, turbo 250-300bin d/d ile döner. Motor stop edipde yağlama kesilince veya il çalıştırmada tam yağ basıncı oluşmadığından turbonun mili aşınıp, turboyu kesme diye tabir ettiğimiz olay yaşanır. Buna karşın turbo çabuk durmak için by-pass valfini kapatıp karşı basınçla duramaya zorlansa da dakikada 250bin devir atan bir cisim hemen duramıyor.

    Turbolu araçlarda en çok yaşanan sıkıntı alt devirlerde turbonun verimsizliğinden kaynaklı yetersiz kalışıdır. bu yüzden çoğu insan x devrinden sonra turbo devreye giriyor der, halbuki turbo x devirden sonra verimli olmaya başlıyor.

    Hatta TSI motor dediğimiz hem Turbo hem Supersarj kullanılan VW'nin motorları bu olayı düşük devirlerde hareketini motordan alan supersarj kompresörle, yüksek devirde turboyu kullanarak çözmüştür. Supersarj sistemi düşük devirlerde daha verimli yüksek devirlerde verimsiz bir sistem, turbo düşük devirlerde verimsiz yüksek devirlerde verimlidir. Bu ikisinin kombinasyonu tüm devir aralığında motoru verimli kılmıştır.

    Bir de turbolu bir araçta gaz kesip hemen ardından tekrar gaza bastığınızda yaşanan bir gecikme vardır. Bunun sebebi gazı bıraktığınız anda motora giren hava azalacak ve dolayısı ile turbonun ürettiği basınç geri tepecek ve sebepten turbo yavaşlayacaktır. Bunun önüne geçmek için blow-off dediğimiz düdklü tencere düdüğüne benzer bir sistem kullanılmıştır. Turbonun basıncı belli bir basıncı geçtiği anda basınçla birlikte açılan valf havayı tahliye ederek turbonun yavaşlamasını önler. Gençlerin çok sevdiği ve gaz kestiği anda "çuvvv" diye ses yapan parça bu ve bu sesi yapan gaz kesme anında geri tepen havanın valften atılırken çıkardığı sestir.

    Yarış arabalarında bu da yetmemiş, bir de anti-log sistemi eklenmiştir. Yarışlarda araçların viraj öncesi patır patır diye ses çıkarıp egsozdan ateş attığını görürsünüz. Buda viraj öncesi gaz kesildiği ve virajın hemen ardından tam güç istendiği için ve yarış arabalarında da istenen güç gereği ataleti daha yüksek büyük hacimli turbolar kullanıldığından sadece blow-off yetersiz kalır. Sistem gaz kesildiği anda ateşlemeyi rötara çekerek yanmayı egsoz zamanına taşır ve egsozdaki bu yüksek basınç ve yanma ile turbo devirden düşmez ve virajın hemen ardından tam güç için gerekli hava basıncı sağlanmış olur.

    Bir de bu kadar anlattık, intercooler a girmeden geçmiyeyim. Aşırı doldurmalı motorlarda ne kadar köfte o kadar ekmek diyip, fazla hava dolayısı ile fazla yakıt kullandık volumetrik yani birim hacimden alınan verimi ve gücü arttırıdık ama biz bu motora soktuğumuz havayı hem egsozdan çok yakın geçirerek hem de sıkıştırarak sıcaklığını arttırdık ve hava genleşti. Genleşen hava daha fazla yer kapladı ve neticede motora giren hava azaldı. İşte bu yüzden bşr de intercooler dediğimiz radyatöre benzer ara soğutucu kullanılmış ki hava soğusun, büzüşsün, daha az yer kaplayarak silindirlere daha fazla hava dolsun ve volumetrik verim artsın.

    Netice itibari ile turbolu araçların başta düşük devirde birden istenen güce turbo doluncaya 1-2sn kadar yanıtsız kalması ve ani gaz kesip tekrar yüklenildiğinde yığılması turbo sisteminin cilvelerindendir. Nitekim düşük bir hızda giderken, örneğin 3. vites 1500d/d birden gaza yüklenin, ilk 1-2sn araba neredeyse hiç tepki vermeyecek, sonra git gide şahlanmaya ve hatta gazı gevşetmenizi isteyecek kadar hızlanacaktır. Yolda sollama yaparken veya ani kalkış yapan dizel araçalrın egsozundan attığı anlık siyah dumanda hava olmadığı için yakılamayan yakıtın göstergesidir. Şirketin dizel aracını kullanan yakıt sarfiyatı ve aracın akıbiyetini düşünmeyen arkadaşların arkasında gaza abandıklarından bu dumanı bol bol görürsünüz. Çok zararlı olan bu dumanı engellemek için de son yıllarda partikül filtreli araçlar çıktı.

    Sizin soruna gelince arkadaşında dediği gibi 900cc bir motorun ve turboya sahip bir motorun düşük devirlerde böyle yapması normal gibi geliyor bana. Muhtemelen ya klima kompresörü devreye girip çıkıyordur çünkü araç gerekli gördüğü durumlarda klima kompresörünü devreden çıkartabiliyor yada araca rölanti düzenleyicisi ile müdahale ediyordur. Kullanımınızı görmeden bişey demem yanlış olur, gaza basma tepkilerinizde önemli, gaza biraz yüklenip ayağınız çektikten sonra ilk bastığınızda turbo dolup sonra ayağınızı gazdan çektiğinizde ve tekrar dokunduğunuzda tepki veriyor olabilir.
  • novinovi kullanıcısına yanıt
    Senin direksiyon kılıfı da iyi Halil abi, ele oturcak gibi gözüküyor. Ben de işte buna benzer bir tane vardı ama feci koku yapıyordu, internetten 10TL'ye mi ne almıştım zamanında işte demek boşa dememişler ucuz etin yahnisi yavan olur diye. Seninki kokmadığına göre malzemesi iyi demekki.

    Valla abi bu arada birçok markada kapılarda hem iç fitil hem dış fitil diye tabir ettiğimiz 2 çeşit fitil oluyo. İç fitil gövdede, dış fitil de kapıda oluyor genelde. Ama hatırladığım kadarı ile bazı modellerde de dış fitillerin yarım, yarımdan az veya fazla olduğunu hatırlıyorum. İç fitiller hep 360derece oluyorda dış fitiller artık ya aerodinamik tasarıma ya da başka bir şeye göre değişiyor. Ya da maliyetten kısıyorlar belkide. Bu arada benim Clio'da da hem iç hem dış fitil var, kapıyı kapattığında kapıdaki fitil gövdeye yapışıp izole ediyor gibi gözüküyor ama o kapı içleri yine toz duman arabayı her yıkadığımda ıslak bezle oraları da güzelce siliyorum. Ses yalıtımı desen Clio4'ün Stepway'den hiçbir artısı yok. Hatta ilk üretilen modellerde rüzgar sesi sorunu varmış. Sonra ön camlardaki fitilleri garantiden değiştirip yeni üretilenlere de güncellenen fitili takarak çözmüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1983erdem -- 5 Ağustos 2014; 17:03:44 >
  • arkadaşlar İzmir'de Hill holder ve Yol bilgisayarını nereye açtırabilirim hangi servise?
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    Bilgi icin tesekkurler. Anladigim kadariyla klima komprosuru buna sebep oluyor ve gayette normal. Sagolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    Biraz araştırdımda,fitilleri kendiniz uygulama yapmayın bilen birisi yapsın diyor,çünkü değim yerlere fitil uygulaması olursa bu sefer kapı ayarlarınında yapılması gerekiyormuş,neyse yapılacaklar hanesine bunuda ekledik,bakalım daha neler ekleyeceğiz
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    yazılarını toplayıp ansiklopedi yapmayı ciddi ciddi düşünmeye başladım
  • Üstad merhabalar. Arabanın kapı kollarına gördüğüm kadarı ile krom kaplama yapıştırmışsınız. aynalara da yapıştırdınız mı? Sağlam oluyor mu?
    Saygılar.
  • diegorian kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ben aynalara yapmadım çünkü denedim çok boğdu, camlarda vardı onlarıda çok abartılı oldu diye çıkardım.sadece kapılarda arka bagajda ve ön panjur uyguladım, Valla 13 ay oldu ilk günki gibi yapıştı ayda en az üç kezde araç yıkandı şu ana kadar bir sorun olmadı,kromların içindeki 3M yapıştırıcı çok sağlam.
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    hocam bu yagda ki talaş olayını ben serviste sordum, ayrıca arabayı zorlayım mı kac km den sonra hız yapıyım hangı km ye kadar nasıl surmem gerekır benı aydınlatın dedım... bu talaşlı yag konusunda bayagı gulduler o karbüratörlü araclarda olur 20 yıl oncenın bılgısı bunlar bu motorlarda o tarz seyler olmaz ıstedıgın gıbı sur hatta ılk zamanlar bıraz zorlasan hız yapsan daha ıyı motor acılır performansı yukselır daha ekonomık yakar dedı..

    bana pılot bı arkadas demıstı sıfır motorlara talaslı yag eklerler parcalar arasına sıkıssın motor dakı kucuk ayarlar yerıne otursun dıye(ucak motorları oyle oluyormus)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hak_kan -- 5 Ağustos 2014; 19:23:51 >
  • yakın zamanda servise gidececek olan arkadaşlar Arka çamurluk içi davlumbazı serviste kaç lira öğrenip buraya yazarsanız sevinirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak_kan

    hocam bu yagda ki talaş olayını ben serviste sordum, ayrıca arabayı zorlayım mı kac km den sonra hız yapıyım hangı km ye kadar nasıl surmem gerekır benı aydınlatın dedım... bu talaşlı yag konusunda bayagı gulduler o karbüratörlü araclarda olur 20 yıl oncenın bılgısı bunlar bu motorlarda o tarz seyler olmaz ıstedıgın gıbı sur hatta ılk zamanlar bıraz zorlasan hız yapsan daha ıyı motor acılır performansı yukselır daha ekonomık yakar dedı..

    bana pılot bı arkadas demıstı sıfır motorlara talaslı yag eklerler parcalar arasına sıkıssın motor dakı kucuk ayarlar yerıne otursun dıye(ucak motorları oyle oluyormus)

    Iste bu da klasik ulkemiz ustasinin kafasi. Kucumsemek babinda olmasin adamlar ilkokuldan sonra okulu birakip sanayide ciraklik oradanda servislerde calistiklari icin boyle oluyor. Cem yilmaz diyor ya bizim insanimizda bilmiyorum yok illa yanlis dogru bi cevap vercek. O ustaya sorun bakalim acaba karburatorlu arabayla enjeksiyonlu arabanin ne farki varmis. Karburatorlu arabanin yataklari tahtadan pistonlari kütüktenmi yapiliyomus. Birakin 0 arabayi motor yapilan arabada bile bu olay vardir. Ilk 3000km sonra yag degisimine cagrilir, motoru fazla zorlamamasi istenir. 3000km den sonra cikan yagi bir gorseniz. Bu arada o ustayi bi daha gorurseniz kolay yoldan zengin olmak istermisin diye sorun. Cok bilen ustayla bu konuda arabanin anahtarina iddasina girin. Ilk olarak arabanin kullanim kilavuzundaki rodaj suresini gosterin o da yetmezse size bmw nin teknik dokumanlarini gonderiyim rodajla ilgili. Tabi bu usta 2012 model bmw yede karburatorlu demezse. Araci ureten binlerce hesap kitap yapip 20 sene murekkep yalamis muhendislerden bile iyi biliyor bu adamlar. Aracin klavuzunda bile yaziyor yuh boyle ustaya bisi diyemiyorum. Opelde hala karburatorlu araba urettiginden ilk 3000de ucretsiz yag servisi hizmeti veriyor galiba. Bu arada ucak motorlarinin araba motorlari ile uzaktan yakindan ilgisi yok biri icten yanmali motor biri tirbunli jet motoru. Kaldiki ucak motorlarinda birakin yagdaki talasi mm nin binde 3unden buyuk partikule tahammulu yoktur bu jetlerin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neleri tartışıyoruz rodaj mı kaldı bu zamanda,dacia nın kitapçığında rodajın r si geçmiyo zaten ,turbolu araclar performanslı kullanılmazsa açılmaz zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    neleri tartışıyoruz rodaj mı kaldı bu zamanda,dacia nın kitapçığında rodajın r si geçmiyo zaten ,turbolu araclar performanslı kullanılmazsa açılmaz zaten

    Siz kitapcigi okudugunuza eminmisiniz? Rodajin r si gecmiyormu? Ayrica turboyla motor parcalarinin ne gibi ilgisi var anlayamadim. Aracta turbo olunca neden farkli oluyor bi izah edermisiniz teknik detayina inerek?

    Hatta birakin motor parcalarini aracin sanziman aktarma organlari hatta fren ve debriyaji icin bile rodaj sureleri vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    2012 dacia kitapçığını defalarca okudum, sadece 3000 km den sonra gerçek performansını gösterir yazıyor ,rodajın r si yok herhangi bir uyarı tavsiye kesinlikle yok,
    2010 dan sonraki modellerde rodaj diye birşey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana farkli kilavuzmu bastirmislar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kilavuzdaki rodaj kelimesi ve su km ye kadar su hizi su devri gecmeyin tavsiye yada uyari olmuyormu? Veya sizce neden arac 6000km den sonra tam performansini gisteriyor. Bu km ye kadar nazlaniyormu araba? Yanlis anlamayin ama neye dayanarak bu kadar iddiali konusuyorsunuz? Varsa teknik bir aciklamaniz paylasin hepimiz bilelim. Ama bilmeden bence insanlari yanlis yonlendirmeyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rodajın r si

    3 tane varr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1983erdem 1 kullanıcısına yanıt
    hocam bendekide aynısı oradakiler standart uyarılar zaten rodajla alakası yok
    rodaj olan motor zaten çok yakar ben 0 aldım ilk günde şimdide hiç değismedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 693694695696697
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.