Şimdi Ara

Dacia Sandero ve sandero stepway serisi araclarin bilgi paylasim sayfasi (541. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.941
Cevap
126
Favori
1.579.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 539540541542543
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat8361

    hız merakım yok ama uzun yol giderken denemedende duramıyorum anlaşılan araç 200ü biraz geçebilir gibi geldi bana...yalnız 190 la giderken 7.40 yazılı bi araç geçti yanımdan bizimki arabaysa one anlayamadım

    hocam eski kasa 1.5 90 bg kullanıcısıyım 200 ün önündeki düz çizgiyi gördüm yani 205 gibi bişi
  • sinan_416 S kullanıcısına yanıt
    ısıtmama problemi nıye var anlamadım ama şunu belirteyim benim araç 2012 model duster dcı motor bunu belirtmemin amacı butun dcı motorlu araçların
    kalorıfer sıstemı rezıstanslı dıye biliyorum .. kalorıfer sıstemınde rezıstans var ilk marşa bastığım anda yani motor soğuk iken kalorıferi sıcak konumda 1.kademede uflemeyi açıyorum anında ılık ufluyor motor suyu soğuk fakat rezıstans sayesınde kalorıfer ılık ufluyor nezamanki motor suyu ısınır belirli dereceye geldiği an rezıstans otomatik dewreden çıkar motor suyu ısıtmaya dewam eder bunu anlamak çok basıt aracı çalıştırdınız sıcak konuma alın v fanı 1.kademede açın v kulağınızı motor sesinde olsun devir bi miktar artacaktır v bir role sesi gelecek rezıstansın devreye gırdığını anlayacaksınız.. ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onlyyouone2

    arka kapılarda çocuk kilidi var onları kapatırsan içeriden de açılmaz.ancak herseferinde dışarıdan çıkıp sen açabilirisin ben 2013 yeni sandero aldım. benimkiinde kapı içlerinde küçük tırnaklar var ben oradan açıp kapatıyorum.

    Merhaba

    Galiba bana yanlislikla yazildi ben kapi kilidinden bahsetmedim dogrumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hammurabi_2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan_416

    valla hocam o havanın sıcaklıgına göre degişir radyatördeki suyun ısınması lazım haliyle göstergedeki su sıcaklıgı 2 çubuga çıktıktan sonra sıcak anca gelmeye haşlıyor bende bun dikkat ettim tam 12 dk sonra sıcak üflemeye başladı anca ısınıyor malum

    Kardeş ben ilk çalıştırmada dizel motorlarda biraz bekleyin hemen hareket etmeyin diyorlar onu sormuştum kaç dk beklemek lazım diye :)

    eğer motor devrin 1800 deviri geçmicek şekilde gaza basarak hareket edebilirsin. dizellerde marşa basıpta hareket etmeyin demelerinin sebebi turbo milinin yağkanması ve intercool ün hava ile dolması için.
    araçlarımızda turbo 1800 devirden sonra devreye girip basınçlı hava basmaya başlıyor. ben hiç gaza basmadan 1000/1500 devirde 2. viteste gidiyorum. tabi yola göre değişiyor. asıl araçla stop etmeden önce 2-5 dk arası rölanti devirde aracı çalıştırman. bunun sebebi turbo mili 35000 devir civarlarında döner. eğer beklemeden stop edersen turbo mili yağlaması durur emme manifolt subapları kapanır ama turbo hala dönmeye devam eder ve hava basmaya calısır kapanan subaplardan hava geçmeyince ters türbülanstan dolayı turbo patlar bu arada yagkama olmayınca turbo mili yatak sarar ve balaslı dönmeye başlar.
    saygılarımla....
  • kadirES_26 kullanıcısına yanıt
    kadir emme subapları kapanınca motor havayı nasıl emiyor nasıl çalışmaya devam ediyor...?

    bende dizel araç kulanıcısı olarak sabah ilk marşa bastıktan sonra 5 dakka rolantıde bekliyorum çunku soğuk motoru tam yağlama yaptırmadan yüke verilmez oysa kıtapçıkta yazan şu marşa basın hiç beklemeden duşuk devırde yola devam edebilirsinz ben bu konuda kulanım kılavuzuna asla katılmıyorum çunku ömurden zıyade yakıt tuketımıne önem verdklerinden bas marşa yuru denmiş.. birşeyin nasıl kulanılacağını anlamak için ilk çalışma prensıbını bilmek şartıyla mantıkla çözulur...

    benim prensibim şu ilk marşta soğuk motoru 5 dakka rolantıde ısıtır ondan sonra yola çıkarım yoldan geldkten sonrada 5 dakka rolantıde bekleyip stop ederim.. bunları yapmayan motorun v turbonun ömrunden çalar
    stop etmeden 5 dakka bekleyemeyenler içinde önerim var turbo tımer taktırabilirsiniz aracınıza...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaZsTyL

    kadir emme subapları kapanınca motor havayı nasıl emiyor nasıl çalışmaya devam ediyor...?

    bende dizel araç kulanıcısı olarak sabah ilk marşa bastıktan sonra 5 dakka rolantıde bekliyorum çunku soğuk motoru tam yağlama yaptırmadan yüke verilmez oysa kıtapçıkta yazan şu marşa basın hiç beklemeden duşuk devırde yola devam edebilirsinz ben bu konuda kulanım kılavuzuna asla katılmıyorum çunku ömurden zıyade yakıt tuketımıne önem verdklerinden bas marşa yuru denmiş.. birşeyin nasıl kulanılacağını anlamak için ilk çalışma prensıbını bilmek şartıyla mantıkla çözulur...

    benim prensibim şu ilk marşta soğuk motoru 5 dakka rolantıde ısıtır ondan sonra yola çıkarım yoldan geldkten sonrada 5 dakka rolantıde bekleyip stop ederim.. bunları yapmayan motorun v turbonun ömrunden çalar
    stop etmeden 5 dakka bekleyemeyenler içinde önerim var turbo tımer taktırabilirsiniz aracınıza...


    5 dakika beklemek çok değil mi? zaten dizel araçlar rölanti de ısınmıyor, anca düşük vites düşük devirde hareket etmek gerekiyor.

    dururkende 5 dakika beklemek çok bence. 30-60 saniye bekleseniz de kafi.
  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    dikatini çekerim ısıtmaktan hiç bahsetmemişim çünkü 5 değil 15 dakada beklesen bile göstergede hararet çizgisi 1 kademe bile çıkmıyor ısıtmak değil beklemenın amacı motorun yağlamayı tam yapması zaman konusuna gelınce istersen hiç bekleme çalıştır bas git ıstersen durduğun gbi stop et kısa vadede hiçbişey olmaz uzun vadede karın ağrısı ortaya yavaşça çıkmaya başlar ister 1 dakka bekle ister 3 en sağlıklısı 5 dakadır bu sure çoğu insana fazla gelır emınım diğer yandan motor için hiç fazla zaman değildir ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaZsTyL

    kadir emme subapları kapanınca motor havayı nasıl emiyor nasıl çalışmaya devam ediyor...?

    bende dizel araç kulanıcısı olarak sabah ilk marşa bastıktan sonra 5 dakka rolantıde bekliyorum çunku soğuk motoru tam yağlama yaptırmadan yüke verilmez oysa kıtapçıkta yazan şu marşa basın hiç beklemeden duşuk devırde yola devam edebilirsinz ben bu konuda kulanım kılavuzuna asla katılmıyorum çunku ömurden zıyade yakıt tuketımıne önem verdklerinden bas marşa yuru denmiş.. birşeyin nasıl kulanılacağını anlamak için ilk çalışma prensıbını bilmek şartıyla mantıkla çözulur...

    benim prensibim şu ilk marşta soğuk motoru 5 dakka rolantıde ısıtır ondan sonra yola çıkarım yoldan geldkten sonrada 5 dakka rolantıde bekleyip stop ederim.. bunları yapmayan motorun v turbonun ömrunden çalar
    stop etmeden 5 dakka bekleyemeyenler içinde önerim var turbo tımer taktırabilirsiniz aracınıza...


    Motoru stop edince zaten hava emmiyor. Yazimi dikkatli okumamisin Yucel :) araci ilk calistirinca ben hiç gaza basmadan hareket ediyorum. Rolantide hem gidiyor hemde motor ve turbo yaglanmasini sagliyorum. Zaten böylelikle farkeden bisey olmuyor. Ha beklemisim ha rolantide gitmisim. Uzun yol sanrasida zaten beklenmesini vurguladim. Senin yazdiginda mantikla benimkisi ayni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracım suanda 16000km de ve viteste bosluk yapmaya basladı. arac viteste hareket halinde iken gazdan ayagımı cekince ileri geri sekilde hareket ediyor sanki biraz boşluk var gibi. haftaya yıllık bakıma servıse gıdecem orada baktıracam. daha önce basına gelen varmı veya bılgısı olan. teşekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbuyuk


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurselbg

    Arkadaşlar Merhaba,

    ilginç birşey söyliyeceğim,haftasonu aracım ile seyir halindeyken içerde bulunan merkezi kilite tıkladım ve kapıların dördüde kitlendi fakat yeni 1 yaşına giren kızım kapı kolunu çekti ve aracın kapısı açıldı :( allahtan hızlı gitmiyordum.
    Bu zamana kadar hiç böyle bir deneme yapmamıştım kızım sağolsun onun sayesinde öğrendim, inanılmaz birşey merkezi kilidi ile kitliyorsunuz ve kapılar buna ramen açılıyor,sizde bir denermisiniz bu benim araca özgün birşeymiyoksa hepsimi öyle?

    Aracım : Sandero Lauret 1.5 DCI

    Yorumlarınızı bekliyorum...
    Selamlar,


    ön kapılar açılır ama arka kapılar açılmaz bende böyle,
    eğer ön kapıysa sana kızmak lazım çocuğun yalnız veya kucakta
    ön koltukta işi ne,
    ama arkada ise ve kapılar açılıyor ise o zaman problem büyük demektir,
    çünkü broadwayimde bile kilitleniyordu.

    sevgili mbuyuk ben bu mesajlara bakarak cevap yazmıştım. sende varsın işin içinde ondan dolayı olabilir. hem sana hemde diğer arkadaşa bilgi vermiş oldum. ancak ilk mesajlarda yazıldığı için sanırım hatırlamamışsın. iyi akşamlar.
  • arkadaşlar 2013 eylül sonu 1.2 benzinli yeni sandero aldım. resimde gördüğünüz gibi bir gösterge paneli var. yol bilgisayarı bu panele uygulanabiliyormu acaba? bilgisi olanlardan yardım rica ediyorum. yapılıyorsa nerede ve nasıl? ayrıca garanti bozuluyormu? aracıma lpg taktırmadım. aracım kmde yaklaşık 28-32 kuruş yakıyor. sizce nasıl? lpg de ne yakıyor deneyen var mı acaba?
     Dacia Sandero ve sandero stepway serisi araclarin bilgi paylasim sayfasi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hammurabi_2000

    Arkadaşlar merhabalar birkaç sorum olcak sandero stepway 1.5 dizel aracımın ayak kaloriferi çok az üflüyor ayaklarım ısınmıyor desem yalan olmaz sizdede öylemi acaba birde bu soğuklarda ilk çalıştırdığımızda kaç dk beklemez lazım dizel motor olduğu için önerisi olan varmıdır?



    merhaba

    aslında kaloriferi çok iyi Renault grubu içerisinde dacianın sandero modeli bence mükemmel
    şahin kadar var yani, servise götürdünüzmü,

    mesut buyuk
  • lpg işletmek ne kadar ayrıntılı ve angarya bir iş,bir sonraki arabam büyük ihtimalle dizel olacak,veya sedan benzinli araba alırsam bagaja en büyük boy lpg tankını taktıracağım,ucuz lpg bulunca avantaj azalıyor,lpg'yi işletmeden 5 ay gezdim.lpg dolum ağzını benzinin yanında yaptırdım fabrikadan çıkışlı sanderolar gibi vizeden geçemezsin dediler geçtim,camlarda 3 yıllık 3 numara film vardı,3 yıl içinde haliyle rengi açıldığı için vizede sorun çıkmadı,vizeyi yapan teknik görevli filmi farketti bişey demedi
    lpg kitini takan lpg'ci yanlışlıkla projede alttan stepne değil simit tank yazmış bunun için sızdırmazlık vermediler tekrar gidip projeyi değiştirdim sızdırmazlık aldım 35lira civarında, ek 1 formu 20 lira, vize 159lira, egsoz muayenesi 37 lira,lpg'yi emniyette ruhsatta yazdırma 67lira,izmirde lpg 3,10lira ,çiğli organize MO GAZ'da 2.78lira,biraz olsun moralim düzeldi,büyük tankım olsa avantajım fazla olurdu
  • Şimdi haberlerde izledim, bu yıl tüm araçlar için kar lastiği zorunlu olmus. Daha önce sadece ticari araçlara 1 aralıktan itibaren zorunluydu, bu yıl hem ticari hem hususi araçlara, yani tüm araçlara zorunlu olmuş. İnşallah yanlış anlamışımdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur2012

    Şimdi haberlerde izledim, bu yıl tüm araçlar için kar lastiği zorunlu olmus. Daha önce sadece ticari araçlara 1 aralıktan itibaren zorunluydu, bu yıl hem ticari hem hususi araçlara, yani tüm araçlara zorunlu olmuş. İnşallah yanlış anlamışımdır...

    Merhaba

    Soylenen haber soylem olarak dogru ama yonetmeliklerde sadece ticari araclar diger hususilerde ise dis derinligi icin kontrol yetkisi
    Getirildi bana kalsa tum araclarin takmasi ve zorunlu hale gelmesi ,bu arada ben taktirdim

    Mesut buyuk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hammurabi_2000

    arkadaşlar demek istedigim öyle değil araba bendede belli bir dk sonra haşlıyor benim demek istediğim ayak kısmından üfleme çok az ayak kısmı tam ısıtmıyor ayakları yok diğer kısımlar mükemmel üflüyor mesela hem ayak hemde cam seçtiğimde ikili bir kademede ayak üflemesi yok denecek kadarr az..

    Ayağa üfleme fazlasıyla iyi. İkinci kademeden fazla açarsanız ayaklarınızı yakacak düzeyde sıcak oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hammurabi_2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbuyuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: hammurabi_2000

    Arkadaşlar merhabalar birkaç sorum olcak sandero stepway 1.5 dizel aracımın ayak kaloriferi çok az üflüyor ayaklarım ısınmıyor desem yalan olmaz sizdede öylemi acaba birde bu soğuklarda ilk çalıştırdığımızda kaç dk beklemez lazım dizel motor olduğu için önerisi olan varmıdır?



    merhaba

    aslında kaloriferi çok iyi Renault grubu içerisinde dacianın sandero modeli bence mükemmel
    şahin kadar var yani, servise götürdünüzmü,

    mesut buyuk

    Mesut abi sıcaklıkta sorun yok belli süre sonra yanıyor araba resmen sadece ayak kısımlarından hava çok az üflüyor ilk defa böyle bir şey görüyorum hissedilmiyor bile üflediği diyebilirim ayak kısmı için diğer yerlerinde yoksa sorun yok ...

    bence bi tıkanıklık yada anahtar konum düğmesi tam yerine gelmiyor belkide
    ama sen sunu bi dene aynı modelden bul bi karşılaştır aklıma başka bir şey gelmiyor

    hani üst taraftan olsa plastik borular çıkmış diyeceğim ama ayak kısmı direk üniteye bağlı
    ancak sökülmesi lazım konum anahtarı doğru çalışıyor değilmi denedin yani.

    mesut buyuk
  • Arkadaşlar bencede aracı çlıştırıp ısınmasını beklemektense ya rolantide yada düşük devirde yol almakla hem motora soğukken yüklemmemiş oluruz hemde motor daha verimli ısınır bence..Motoru kapatmadan önce bende biraz bekliyorum 20 sn kadar ama bu olay yeni motorlarda aşılmadımı acaba .Bir yerlerde okumuştum eski motorlarda bu olay varken yeni teknolojide beklemeye gerek yok diye yazıyordu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hammurabi_2000 kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Bahsettiğiniz vitesin ileri geri oynaması Renault grubunun R9 dan itibaren bütün araçlarında var.
  • 
Sayfa: önceki 539540541542543
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.