Şimdi Ara

Dacia Duster Kullanıcıları ve Sevenleri Grubu (54. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.339
Cevap
53
Favori
726.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel olmuş... kaputta izolatör keçe koruma yokmu, bende varda... ses az geliyor tabi... azçok her dizel araçta var ses... seviyem dusterimi, dert etmiyom o kadar...

    yalnız fiat yenı model 4x4 getiriyormuş, fıyatı uygun olursa, dustere rakip olur gibi... beklices görces...
    http://www.arabam.com/haber/Son-Haberler-MPV-SUV-Melezi-Fiat-Freemont-Gun-Isigina-Cikti/Detay-291664
  • Gazetede ki ilanı görünce özel kampanya yapan bayiyi aradım. İlanda "Şimdi al Haziran 2012 de ödemeye başla. Günde sadece 31TL ile Dacia Duster 4X2 1.5Dci" yazıyordu.
    Telefonla aldığım bilgi şöyle:
    9.500TL peşin + 30.000TL kredi 48 ay vade.
    30.000TL kredi 4 yıl sonunda 46.000TL oluyor.

    Bu nasıl bir kampanyadır anlamayamadım. Zira otomobil firmalarının internet sitelerinde bile bu kadar yüksek faiz çıkarmıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Gazetede ki ilanı görünce özel kampanya yapan bayiyi aradım. İlanda "Şimdi al Haziran 2012 de ödemeye başla. Günde sadece 31TL ile Dacia Duster 4X2 1.5Dci" yazıyordu.
    Telefonla aldığım bilgi şöyle:
    9.500TL peşin + 30.000TL kredi 48 ay vade.
    30.000TL kredi 4 yıl sonunda 46.000TL oluyor.

    Bu nasıl bir kampanyadır anlamayamadım. Zira otomobil firmalarının internet sitelerinde bile bu kadar yüksek faiz çıkarmıyorlar.

    858,84 TL aylık ödeme ile 4 yılda 41.724,14 TL ödeniyor
  • Ben:

    31TL X 31 X 48

    olarak hesap etmiştim.

    Sizin hesap nasıl?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Ben:

    31TL X 31 X 48

    olarak hesap etmiştim.

    Sizin hesap nasıl?

    Ben bankadan alininca olusan masrafi hesapladim.
  • Şu sıralar otomobil firmaları belli miktara kadar krediyi %0 faizle 15 ay veya 18 ay ödemeli olarak veriyorlar.
    Neden Duster' de böyle bir kampanya yapmıyorlar anlamadım.
  • biz beyaz renk 4x2 1.5 DCİ full modelini 42.000 TL'ye aldık. Full modelden tek eksiği deri döşemesi yok. araç 10 gün sonra elimize ulaşacak.
  • Yakında Fiat da yeni güncellenmiş jip-suv satacakmış ülkemizde... Lada bile dizel 4x4 5 kapı çıkarırsa mıllet ona da saldırır gıbı... piyasa kızışır ıyıce.... hele fiyatlar uygun olursa... malıyeti(satış-parça-servis-vergi-yakıt) düşük araçlar her zaman yuksek talep görmektedir... lüx-pahalı araçlar şehirde iyi de araziye çıkması riskli olduğundan...
    ayrıca herne kadar bazıları eski-yuksek hacım motorlu 4x4 araçları çok övsede, ağır offroad yapanlar dışında isteyen-talep eden de yok... yaz gelsin bakalım neler göreces...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thenewcm

    biz beyaz renk 4x2 1.5 DCİ full modelini 42.000 TL'ye aldık. Full modelden tek eksiği deri döşemesi yok. araç 10 gün sonra elimize ulaşacak.

    Ambiance mı yoksa Latiruede mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: thenewcm

    biz beyaz renk 4x2 1.5 DCİ full modelini 42.000 TL'ye aldık. Full modelden tek eksiği deri döşemesi yok. araç 10 gün sonra elimize ulaşacak.

    Ambiance mı yoksa Latiruede mi?

    Latiruede modeli
  • Aynı bayiye email ile sordum. 17.000TL peşin ödemek kaydıyla 4 X 4 Ambiance için verdiği fiyat:

    "Sormuş olduğunuz Ambiance 1,5 dcı 90 bg Euro 5 motor aracın peşin fiyatı
    44000 tl dir. 27000 tl için 24 ay için faiz oranı 1,45 olarak aylık
    ödemeleriniz 1456 tl dir. Kredi tutarı 27000 tl için toplam geri ödeme
    34955 tl olacaktır."

    Kredi faizi aşırı yüksek. Sırf dizel olsun diye arayış içindeyken belki Jeep te olabilir diye düşünmüştüm. Ancak bu kadar yüksek faiz vazgeçmeme neden oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuVNeRa -- 20 Şubat 2012; 17:54:19 >
  • Başka bazı firmalarda yuksek satış fiyatına bağlı olarak, kredi faizi düşük kampanya yapabiliyor... sonuçta hertürlü kazanıyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    Yakında Fiat da yeni güncellenmiş jip-suv satacakmış ülkemizde... Lada bile dizel 4x4 5 kapı çıkarırsa mıllet ona da saldırır gıbı... piyasa kızışır ıyıce.... hele fiyatlar uygun olursa... malıyeti(satış-parça-servis-vergi-yakıt) düşük araçlar her zaman yuksek talep görmektedir... lüx-pahalı araçlar şehirde iyi de araziye çıkması riskli olduğundan...
    ayrıca herne kadar bazıları eski-yuksek hacım motorlu 4x4 araçları çok övsede, ağır offroad yapanlar dışında isteyen-talep eden de yok... yaz gelsin bakalım neler göreces...

    Fiat'in getirecegi model yazilanlara gore 2 bin motor olacakmis. Zaten 1.5 olsa bile ucuz olacagini sanmiyorum yani Duster'la rekabet edemez fiyat konusunda..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k_t_destek


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    Yakında Fiat da yeni güncellenmiş jip-suv satacakmış ülkemizde... Lada bile dizel 4x4 5 kapı çıkarırsa mıllet ona da saldırır gıbı... piyasa kızışır ıyıce.... hele fiyatlar uygun olursa... malıyeti(satış-parça-servis-vergi-yakıt) düşük araçlar her zaman yuksek talep görmektedir... lüx-pahalı araçlar şehirde iyi de araziye çıkması riskli olduğundan...
    ayrıca herne kadar bazıları eski-yuksek hacım motorlu 4x4 araçları çok övsede, ağır offroad yapanlar dışında isteyen-talep eden de yok... yaz gelsin bakalım neler göreces...

    Fiat'in getirecegi model yazilanlara gore 2 bin motor olacakmis. Zaten 1.5 olsa bile ucuz olacagini sanmiyorum yani Duster'la rekabet edemez fiyat konusunda..

    Fiat daha öncede Türkiye'ye Sedici adında bir jip satışa sunmuştu. Fakat tutmamıştı. Bu tutarmı bilinemez.
  • Fiatın yenı tıp jıpın eskı versıonu avrupa amerıka pıyasasında çoktandır var... bize sedici gibi modelleri getırmışti... yenı tıp gelirse fiyatta uygun olursa şansı var pıyasada....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalrx -- 21 Şubat 2012; 23:31:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    Yakında Fiat da yeni güncellenmiş jip-suv satacakmış ülkemizde... Lada bile dizel 4x4 5 kapı çıkarırsa mıllet ona da saldırır gıbı... piyasa kızışır ıyıce.... hele fiyatlar uygun olursa... malıyeti(satış-parça-servis-vergi-yakıt) düşük araçlar her zaman yuksek talep görmektedir... lüx-pahalı araçlar şehirde iyi de araziye çıkması riskli olduğundan...
    ayrıca herne kadar bazıları eski-yuksek hacım motorlu 4x4 araçları çok övsede, ağır offroad yapanlar dışında isteyen-talep eden de yok... yaz gelsin bakalım neler göreces...

    Bu piyasayı karıştıracak şey uygun fiyatlı dizel otomatik 4X4 araçlardır...

    Henüz böyle bir şey göremedik...

    Görmek içinde herhalde ömrümüz yetmez...
  • 4WD, AWD ve 4WS Sistemleri Nedir ? Nasıl Çalışır ?
    Four Wheel Drive (4WD-FWD), All Whell Drive (AWD) ve Four Wheel Steering (4WS-FWS) sistemleri birbirinden çok farklı işlevlere sahip olmalarına rağmen halk arasında sıkça birbirine karıştırılmaktadır. Özellikle yeni bir araç alacak olanlar için bu terimlerinin farklılıklarının bilinmesi çok önemlidir. Çünkü araçlar arasındaki arazi, binek gibi farklılıklar bu terimlere göre birbirinden ayrılmakta ve ihtiyaca göre şekillenmektedir.
    1)Four Wheel Drive (4WD): Dört çeker (4×4) olarak bilinen sistem asıl olarak budur. Asıl olarak diyorum çünkü birazdan bahsedeceğimiz AWD sistemiyle çokca karıştırılmaktadır. Otomabil tarihinde ilk kez 1905 yılında kullanılan bu sistem 1970′li yıllarda ise Subaru tarafından ilk kez seri üretimde kullanılmıştır. Daha sonra Audi ve Mitsubishi bu sistemi seri üretim otomobillerine uygulamışlardır.
    Dört çeker sistem kendi içinde Part Time ve Full Time olarak ikiye ayrılmaktadır. Part Time dört çeker sistemler sürücü tarafından istenildiği anda devreye sokulabilen sistemlerdir. Full Time dört çeker sistemler ise sürücüden bağımsız olarak otomatik olarak devreye giren ya da sürekli devrede olan sistemlerdir.
    a) Gerektiği Zaman Kullanılan Sistem (Manuel): 4X4 araçların ön ve arkada iki diferansiyel bulunur ve sürücü dört çeker sistemi devreye sokmadığında standart olarak arka diferansiyel hareket halindedir. Ön diferansiyel ise sürücünün takviye vitesi olarak adlandırılan sistemi devreye sokmasıyla harekete geçer. Bu durumda motor gücü yarı yarıya ön ve arka diferansiyele paylaştırılır ve özellikle yokuşlarda-kaygan zeminlerde daha iyi çekiş sağlanır.
    b) Sürekli Kullanılan Sistem (Tam Otomatik): Bu sistemde 4 tekerde sürekli olarak faaliyet halindedir ve bu sistemde takviye vitesi bulunmaz.
    c) Yol Şartlarına Göre Kendini Ayarlayabilen Sistem (Yarı Otomatik): Bu sistem Tam Otomatik sisteme göre daha avantajlıdır. Çünkü bu sistemde sürücü 4×4′ü hem kendi isteği doğrultusunda devreye sokabilir hem de aracın yol şartlarına göre kendisini ayarlamasını sağlayabilir. Yani araç devir sensörlerinin yardımıyla kaygan zeminlerde, yokuşlarda veya aracın devrinin düştüğü diğer durumlarda otomatik olorak devreye girebilmektedir. Ayrıca sistemin devrede olduğu konusunda gösterge panelinde 4WD işaretiyle sürücüye bilgi veririr.
    Dört çeker sistemi kaygan zeminlerde ve yokuşlarda olumlu etkiler oluşturabildiği gibi virajlarda ve ani manevralarda da yol tutuşunu artırabilmektedir.
    2)All Wheel Drive (AWD): Bu sistem aslında 2WD yani iki çeker sistemdir. Ancak aracın zorlandığı durumlarda devreye girer ve çalışma prensibi 4WD sistemine göre mekanik değil elektroniktir. Eğer aracınız önden çekiş sistemine sahipse normal şartlarda motor gücünün %100′ü ön aks miline aktarılır. Olur da ön tekerler patinaj atmaya başlarsa ön aks milinden kaybedilen gücün bir bölümü elektronik bir sistem ile arka aks miline aktarılır. Bu durumun 4WD sistemden farkı, 4WD olası bir zorlanma durumunda motor gücünü öne ve arkaya eşit miktarda dağıtırken, AWD sistemi ise ön aks milinde kaybedilen gücün kimi zaman %90′ını bile arka aks miline aktarabilmesidir. Yani bir dengesizlik söz konusudur. Bu nedenle AWD sistemleri 4×4 olarak adlandırılamaz. Diğer bir farklılık ise AWD sisteminde 4 tekerin birbirinden bağımsız hareket edebilmesidir.
    3)Four Wheel Steering (4WS): Four Wheel Steering yani dört tekerden yönlendirme sistemi olarak adlandırılan bu uygulama ise ilk olarak Mazda, Honda, Mitsubishi gibi japon otomobil üreticileri tarafından seri üretimde kullanılmıştır. Bu sistemin motor gücüyle ya da aktarma ile alakası yoktur. Sadece güvenli sürüş ve kolaylık sağlamak amacıyla geliştirilmiştir fakat günümüzde otomobil güvenlik teknolojilerinin gelişmesiyle arka planda kalmıştır ve neredeyse hiçbir binek araca uygulanmamaktadır. Yalnızca inşaat sektöründe kolaylık sağlamak amacıyla bazı kepçe ve graderlere uygulanan bir sistemdir.
    Çalışma prensibi oldukça basittir. Direksiyonu sağ veya sol yöne doğru çevirdiğinizde ön tekerleklerin yaklaşık 5′te 1′i kadar, arka tekerleklerde hızınıza bağlı olarak sağ veya sola doğru dönmektedir. Böylece aracınızı park ederken kolaylık sağladığı gibi yüksek hızdayken ve sollama yaparken güvenli sürüş sağlamaktadır.

    GELELİM DUSTER 4X4 SİSTEMİNE....

    Genelde 4x4 Duster'ın ne tür bir 4x4 sistemine sahip olunduğu pek bilinmemekte veya yanlış bilinmektedir. Bu konuyu merak edenlere umarım yardımcı olur.

    Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi'nde 3 farklı kontrol mevcuttur. 2WD - Auto - 4WD Lock. Duster'da bulunan bu çekiş sistemi Nissan'dan alınan All-Mode 4x4-i sistemidir.

    2WD: Sadece ön tekerleklerden çekiş sağlar.

    Auto: Ön ve arka tekerlekler arasındaki torkun dağılımı zemine tutunma doğrultusunda otomatik olarak yapılır. Normal koşullarda tork sadece ön tekerleklere aktarılır. Çekiş kaybı durumunda veya zayıf tutunma şartlarında torkun bir bölümü arka dingile aktarılır. Zorlu yol şartlarında ise tork her iki dingil arasında %50-50 oranında dağıtılır.

    4WD Lock: Orta Diferansiyeli Kilitleyip torkun her iki dingil arasında %50-50 oranında dağıtılmasını sağlar. Araç bu moddayken 60km/h'yi geçerse, sistem otomatik olarak yeniden AUTO moda geçer. Bu kullanım Kar, Çamur, Kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye edilir.

    ESP ve ASR ile 4WD: Esp ve Asr özelliği olan Duster'larda, aracın 4x4 çekiş kontrol sistemlerine yardım ederek aracı askıda kalmama, karlı ve buzlu zeminlerde tutunma gibi zorlu şartlarda yardımcı olur. Buna BLSD deniyor. Breaking Limited Slip Differantial. Bu sistem gerçek diff lock değildir. Sadece çekişe yardımcı bir sistemdir.

    4x4 Duster'da ağır devir 1. Vites bulunmaktadır. 1. Vites hızı 1000d/d'a 5,79km/h. Toplamda 6 Vitestir. TL8 Kodlu Yeni Bir Şanzımandır. (4x2 Duster'larda ise normal 5 vites vardır, ağır devir yoktur. All-Mode 4x4-i sistemini kullanan X-Trail, Qashqai, Koleos'ta da ağır devir 1.vites yoktur. Sadece Duster'da vardır.)

    4x4 Duster'da 4 Teker de Bağımsız Süspansiyondur. (4x2 Duster'ların ise arkası sabit dingildİR...

    Anlamamakta ısrar eden, duygusal-saplantılı-fanatıkler için, eğitim şart....
  • selam arkadaşlar

    Ben kendime yeni kasa 320d bakarken işlerdeki azalmalar ve düşen karlar yüzünden vazgeçtim. Yakın bir arkadaşım 90ps look pakatli duster aldı görüntüsü ve fiyatı hoşuma gitti (iş yerimde kullanmak için logon mcv aldım ilki 2008 150.000kmde sıfırlayıp 2011 mcv blackline aldım şuan 90.000km de servis dışında hiçbir masraf açmadılar) bugün sabah arabalarımızı değiştirdik gün boyu kullandım bir çok marka araç kullanmış biri olarak söylemek istediklerim sırasıyla.

    1.4x2 lerin yol tutuşu berbat (kullandığım araç 4x2)
    2.kullanılan malzeme ve işcilik vasat
    3.müzik sistemi kötü
    4.dizel sesi çok geliyo araç içine
    5.ön tarafın çok fazla kör noktası var
    6.içi çok ferah değil

    artıları
    1.yakıt fevkulade iyi
    2.ikinci eli iyi
    3.servis ve parça ucuz

    Benim vardığım sonuç

    ilgilendiğim model 4x4 look paket + deri direksiyon vites topuzu + yanhava yastıklı versiyon 49.000 teklif aldım (opak) bu para bana göre bu araç için fazla ağırlıklı şehir içinde kullanıp ve az yol yapacağım için dizel olmasının benim iin çok önemi yok. Özellikle sıfır araç almak istediğim için 45-55.000tl arası baska araçları araştırıp önümüzdeki hafta inşallah bir araç almış olucağım.

    Dediğim gibi bunlar tamamen benim düşüncelerim. Aracı çok beğenende olabilir keyifle binende olur. Ama bu rakamlara çıkınca iyi araştırıp araç almak gerek sonuçta manavdan kavun almıyoruz. Çünkü bu araç suv geçmesine rağmen içi logan mcv den geniş değil. Ayrıca karuselin loganınkiyle aynı olup tek farkın birazdaha kısaltılmış olduğunu bildikten sonra. araziye ıkma ihtiyacı yoksa tamamen gereksiz bir araç.

    herkese iyi geceler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamati2

    selam arkadaşlar

    Ben kendime yeni kasa 320d bakarken işlerdeki azalmalar ve düşen karlar yüzünden vazgeçtim. Yakın bir arkadaşım 90ps look pakatli duster aldı görüntüsü ve fiyatı hoşuma gitti (iş yerimde kullanmak için logon mcv aldım ilki 2008 150.000kmde sıfırlayıp 2011 mcv blackline aldım şuan 90.000km de servis dışında hiçbir masraf açmadılar) bugün sabah arabalarımızı değiştirdik gün boyu kullandım bir çok marka araç kullanmış biri olarak söylemek istediklerim sırasıyla.

    1.4x2 lerin yol tutuşu berbat (kullandığım araç 4x2)
    2.kullanılan malzeme ve işcilik vasat
    3.müzik sistemi kötü
    4.dizel sesi çok geliyo araç içine
    5.ön tarafın çok fazla kör noktası var
    6.içi çok ferah değil

    artıları
    1.yakıt fevkulade iyi
    2.ikinci eli iyi
    3.servis ve parça ucuz

    Benim vardığım sonuç

    ilgilendiğim model 4x4 look paket + deri direksiyon vites topuzu + yanhava yastıklı versiyon 49.000 teklif aldım (opak) bu para bana göre bu araç için fazla ağırlıklı şehir içinde kullanıp ve az yol yapacağım için dizel olmasının benim iin çok önemi yok. Özellikle sıfır araç almak istediğim için 45-55.000tl arası baska araçları araştırıp önümüzdeki hafta inşallah bir araç almış olucağım.

    Dediğim gibi bunlar tamamen benim düşüncelerim. Aracı çok beğenende olabilir keyifle binende olur. Ama bu rakamlara çıkınca iyi araştırıp araç almak gerek sonuçta manavdan kavun almıyoruz. Çünkü bu araç suv geçmesine rağmen içi logan mcv den geniş değil. Ayrıca karuselin loganınkiyle aynı olup tek farkın birazdaha kısaltılmış olduğunu bildikten sonra. araziye ıkma ihtiyacı yoksa tamamen gereksiz bir araç.

    herkese iyi geceler.


    4x4 dizel modeli , arazi aracı ihtiyacı olan bir kişi için alternatifi olmayan bir araç. Ama eğer böyle bir ihtiyaç yoksa bence gereksiz. 50.000 TL verildikten sonra Dizel Confort Plus paketli MCP vitesli C4 almak bana göre daha mantıklı. Tabi sadece asfalt kullanımı için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamati2

    selam arkadaşlar

    Ben kendime yeni kasa 320d bakarken işlerdeki azalmalar ve düşen karlar yüzünden vazgeçtim. Yakın bir arkadaşım 90ps look pakatli duster aldı görüntüsü ve fiyatı hoşuma gitti (iş yerimde kullanmak için logon mcv aldım ilki 2008 150.000kmde sıfırlayıp 2011 mcv blackline aldım şuan 90.000km de servis dışında hiçbir masraf açmadılar) bugün sabah arabalarımızı değiştirdik gün boyu kullandım bir çok marka araç kullanmış biri olarak söylemek istediklerim sırasıyla.

    1.4x2 lerin yol tutuşu berbat (kullandığım araç 4x2)
    2.kullanılan malzeme ve işcilik vasat
    3.müzik sistemi kötü
    4.dizel sesi çok geliyo araç içine
    5.ön tarafın çok fazla kör noktası var
    6.içi çok ferah değil

    artıları
    1.yakıt fevkulade iyi
    2.ikinci eli iyi
    3.servis ve parça ucuz

    Benim vardığım sonuç

    ilgilendiğim model 4x4 look paket + deri direksiyon vites topuzu + yanhava yastıklı versiyon 49.000 teklif aldım (opak) bu para bana göre bu araç için fazla ağırlıklı şehir içinde kullanıp ve az yol yapacağım için dizel olmasının benim iin çok önemi yok. Özellikle sıfır araç almak istediğim için 45-55.000tl arası baska araçları araştırıp önümüzdeki hafta inşallah bir araç almış olucağım.

    Dediğim gibi bunlar tamamen benim düşüncelerim. Aracı çok beğenende olabilir keyifle binende olur. Ama bu rakamlara çıkınca iyi araştırıp araç almak gerek sonuçta manavdan kavun almıyoruz. Çünkü bu araç suv geçmesine rağmen içi logan mcv den geniş değil. Ayrıca karuselin loganınkiyle aynı olup tek farkın birazdaha kısaltılmış olduğunu bildikten sonra. araziye ıkma ihtiyacı yoksa tamamen gereksiz bir araç.

    herkese iyi geceler.


    Duster 4x2 aracın arka aks sistemi Logan MCV den türetilerek geliştirilmiştir.MCV nin zaten başarılı bir yol tutuş ve sessiz çalışan süspansiyon sistemi vardır.

    Sizin 4x2 Duster yol tutuş berbat demeniz, bu aracın viraj performansı ve limitleriyle ilgili en ufacık daha bir bilginiz olmadığını ispatlamaya yetmektedir.

    Saygılar.
  • 
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.