< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E75606366 -- 26 Ekim 2020; 12:1:6 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E75606366 -- 26 Ekim 2020; 12:1:6 > |
Merhaba,
Nisan ayında 0 km Duster 1.5 DCI 4x4 Laurette model araç aldım, ve 3000km üzerinde kullandım. Almak isteyip de acaba nasıldır diye bu forumları okuyanlara yol göstermesi için genellikle başka hiçbir yerde yazılmayan (en azından benim görmediğim) izlenimlerimi paylaşıyorum. Bir nebze olsun faydam olursa çok yararlandığım bu foruma da borcumu ödemiş olurum. Aracı alırken herkesin şikayet ettiği çoğu şeyin zaten bilincinde olarak tercih ettim. Ancak bazı şeyler var ki makyajlı versiyon olmasına rağmen bu versiyonda da eksik olması bence doğru değil. Olmadığını sadece aracı aldığımda öğrendiğim, olsaydı memnuniyetimi kesin artıracak şeyler: - Benzin deposunun dış şase kapağı serbest açılıp kapanıyor, yani herhangi bir kilit yok. Kilit ise içteki dolum kapağında. Benzinciye gittiğinizde anahtarı kontaktan çıkarıp depoyu aynı anahtarla açıyorsunuz. En son 85 model Renault 9 aracımıza bu şekilde benzin alıyorduk, benzinciye ilk gidişimde büyük bir nostalji yaşadım En azından dolum kapağı anahtarını araç anahtarından ayrı yapsalarmış anahtarı pompacıya verdik diye aracın başında beklemekten kurtulurduk... Bence mutlaka merkezi kilit sistemine dahil olmalı. Ne kadar ek maliyet getirirdi? Belki 200 TL daha. - Anahtar. Kocaman bir sabit anahtar. Sustalı falan yapmak ne kadar maliyet getirirdi? Belki 50TL daha? - Yol bilgisayarı için ön konsolda güzel bir yer ayrılmış; bu ekranda saat, dış sıcaklık, toplam km, sıfırlanabilen km, harcanan yakıt, ortalama hız, ortalama yakıt tüketimi, anlık yakıt tüketimi, kalan yakıtla gidilebilecek km, sıfırlanabilen km (ilkinden ayrı olarak yakıt değerleriyle beraber sıfırlanıyor), ve hatta lastik basıç göstergesi var. Buraya kadar herşey güzel. Ancak aynı anda bu saydıklarımın sadece bir tanesini görebiliyorsunuz. Yani diyelim ki anlık yakıt tüketiminden sonra ortalama yakıt tüketimini göreyim dediniz, silecek kolu üzerindeki seçim tuşuna artarda 10 kere basmanız lazım. Bu ekranda aynı anda biraz daha fazla bilgi görüntülenmesi aracın fiyatına ne kadar ek getirirdi diye sorarsanız bence birşey getirmezdi Ekranın kalan boşlukları aracın çekiş modunu göstermede, ve hız sınırlayıcı veya hız sabitleyiciyi devreye aldığınızda kullanılıyor. - Benim kullanım ve konfor açısından araçta en zayıf bulduğum nokta ise direksiyonu. Kullandığım araçlar içerisinde yol üzerindeki çukur-tümseklerden bu kadar etkilenen başka bir direksyon sistemi hatırlamıyorum. Sanki direksyon simidi lastiklere direkt bağlıymış gibi yoldaki herşeyi elimde hissediyorum. Bazı otomobil yorumcularının değerlendirmelerinde Duster direksiyonun biraz hissiz olduğunu okumuştum, ama sanırım benim çok daha hissiz bir direksiyona ihtiyacım var Ben aracımı alırken sıra beklememek için bayiye gelecek hazır aracı aldım. Bu nedenle tercih etmesemde aracı liste fiyatı 1.750TL olan Look paketli (gri renkte tavan barları, yan aynalar, yan basamak kaplamaları, ve ön-arka tampon alt kaplamaları) almak zorunda kaldım. Seçme şansım olsa aracın hiçte ihtiyacı olmadığını düşündüğüm bu görsel paket yerine yukarıda saydığım işlevsel eksikliklerin bir kısmının giderilmesini tercih ederdim, hem de çok daha makul bir ücrete... Önemli bir hatırlatma daha: 4x4 versiyonlarında ayrı bir arazi vitesi olmadığı için vites oranları 4x2 versiyona göre farklı. Her iki araç da 6 vites olmasına rağmen 4x4 versiyondaki 1. Vites oranı gerçekten yüksek. Ben yavaş hareket etmem gereken park manevraları ve dik yokuşlarda kalkış haricinde şehir içindeki dur kalklarda hafif eğim de olsa 1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyorum. Sanki vitesler 2 den başlıyor ve 6. vites de normal bir araçtaki 5. vites oranında. Böyle olunca özellikle 90km/saat üzerindeki hızlarda motor devir sayısı 6 vitesli bir araca göre fazla yüksek kalıyor. Sakin, gürültüsüz, ve ekonomik bir sürüş tercih ediyorsanız 4x4 versiyonda 90km/saat üstü hızlardan uzak durmanız gerekli. Yoksa her ne kadar uzun yol da olsa yakıt tüketiminiz katalog değerlerinden çok sapabilir. Ben aracımı uzun yolda veya çok süratli kullanan biri olmadığım için sorun yaşamıyorum. Ama otobanda giderken araç kesinlikle 7. vitesi istiyor. 4x2 versiyonunda 6. vitesin daha tatminkar olduğunu tahmin ediyorum, tecrübem veya net bir bilgim yok. Sonuç olarak ben aracı alırken ne istediğimi ve aracın bana ne verebileceğini bilerek aldım, %95 oranında da memnun kaldım diyebilirim. Dizel olsun, az yaksın, vergisi çok olmasın, 0 km olsun, servisi-yedeği bol ve ucuz olsun, ikinci eli hemen gitsin, gerektiğinde 4x4 de olsun, yerden yüksek olsun, arazide altını-önünü-arkasını vurmadan rahat gideyim ama şehirde de buna mı binilir dedirtmesin, bakınca biraz albenisi olsun, bana öyle çok fazla ıvır zıvır donanım lazım değil, fiyatı uygun olsun yeter diyorsanız zaten başka bir seçenek yok... Hafta içi evden işe-işten eve kullanıyorum, haftasonları da dağa bayıra gidersem biniyorum. Araçtaki çoğu güvenlik ve konfor donanımı benim için yeterli, eksik gördüklerimi de yukarıda belirttim. Bu araç fazla konfor ve donanım takıntınız yoksa sizi üzmez, buna emin olabilirsiniz. Ama araziyle işiniz veya benim gibi 4x4 takıntınız yoksa, konfor ve donanım özellikleri sizin için önemliyse, genellikle uzun yol yapmayı planlıyorsanız bence yakın fiyata daha çok konfor ve yol performansı için tasarlanmış başka araçlara yönelmek daha akılcı olacaktır. Tabi sonuçta herşey zevk ve ekonomi meselesi... Herkese araçlarıyla hayırlı sürüşler dilerim. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zisan91 -- 10 Aralık 2009; 18:10:49 > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seksanddirt -- 19 Aralık 2009; 3:18:47 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|