Şimdi Ara

D segment yol tutuşta kim lider? [ANKET EKLENDİ 18.11.20] (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
203
Cevap
1
Favori
11.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki

D segment yol tutuşta kim lider? [ANKET EKLENDİ 18.11.20]


(En Son Oy Tarihi: 24.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • 320i ed var yol tutuş olarak gayet iyi. Amcamda A4 var çok beğendiğimi söyleyemem. Quattro olsa denemek isterdim. Onun dışında İnsignia gayet iyi yol tutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladığım kadarıyla eski kasalar karşılaştırılıyor. Mondeo ve Insigniadır bana kalırsa.

  • shkoksal kullanıcısına yanıt

    S60'da adaptif süspansiyon opsiyonu var, ama Türkiye'de kaç arabada vardır bilemiyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Ben herhalde 12-13 senedir yazıyorum buraya 1 kez bile demedim şudur budur diye
    Diğer araçların adını bile geçirmedim
    2 D segment adaba adı geçirdim bu konuda veya başka konularda , passat ve superb
    O da zaten ikame gelen araçlardı ben seçmedim
    Nereden ne tespit ettim , bakıyorum yolum aynı virajım belli insignia ile girdiğim yer belli süratim rahatlığım aklıma oturmuş artık
    Aynı yerleri passat ile superb ile geçerken görüyorsun zaten arabayı
    Yoksa a4 quatro alıp aynı yolda gitmedim denk gelmedim biliyorum da demedim zaten
    Bu arada Opel de flexride seçeneği olduğunu da unutmayalım tabi
    Yine ben yukarılarda dedim zaten kim ne kadar hangi arabayı kullandı ki ? Ben ne kullanıp kullanmadığımı söylüyorum
    Bunun dışında bahsedilen araçlar 40-45bin euro’luk araçlar , ekstra araçlar ayrı ,400-500 bin TL lik araçlar ile 800-1 milyonluk araçlar bi zahmet farklı olsun zaten

    geçen senelerde yaptığım 2 farkli işten dolayi çok fazla araçla haşır neşir oluyordum bu sebeple fikir sahibi olabiliyorum a4 kullanirken yarim saat sonra superb sonrasinda fiesta vs vs fakat şuan yeni araçları ciddi ciddi zorlama şansım olmuyor çünkü bu işi yapmiyorum standart kullanici profilinin dışına çıkamıyorum ama şunu iddaa ederim forumda ben su kadar araba kullandim diyen insanlardan çok daha fazla arabayla otobüsle ve tirla haşır neşir olduk


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Insignia'nın en büyük avantajı flexride şasi sistemi ve de devasa jant opsiyonları bence.

    S60 ve Mondeo'da bu opsiyonlar yok.

    S60 diğerlerine göre ağır bir araç, gövde salınımı daha fazla olacaktır diye düşünüyorum.

    Devasa jantlar yol tutuşu bilinenin aksine arttirmaz s60 ve mondeoda da büyük jant opsiyonlari var ve s60 ta adaptif şasi sistemi var , gövde ağır olduğunda düzgün sasi baglanti elamanlari ve suspansiyon parcalari olmazsa yol tutuşu düşer fakat s60 mondeo ve diger d-e segmenti araçlarda bunlar artik problem Olacak şeyler değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Hocam istediğin kadar süspansiyonu şasiyi ayarla, asla 1500 kilo arabanın salınımıyla 1700 kilo arabanın salınımı bir olmayacak. Aks arası mesafe S60'ta çok fazla. Uzun virajlarda olumlu etki yaparken slalom şeklindeki dağ yollarındaçevikliği düşürecektir bu durum.


    Türkiyede opsiyon olarak 17 jant var çoğu s60'ta. 18 görmedim pek ama vardır belki. Insignia ise 19-20 ler ile geliyor. Lastiğin tabanı geniş, yanakları ince. Bu sayede bir tık avantajlıdır fizik kuralları gereği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Devasa jantlar yol tutuşu bilinenin aksine arttirmaz s60 ve mondeoda da büyük jant opsiyonlari var ve s60 ta adaptif şasi sistemi var , gövde ağır olduğunda düzgün sasi baglanti elamanlari ve suspansiyon parcalari olmazsa yol tutuşu düşer fakat s60 mondeo ve diger d-e segmenti araçlarda bunlar artik problem Olacak şeyler değil



    Alıntıları Göster
    Volvocu oldugundan dolayi duygusal yorum yapiyorsun kardes. S60 hicbir zaman oyle ahim sahim bir yol tutan arac olmadi. Hatta rezalet otesi direksiyonuyla birlikte s60 in zaten hicbir zaman boyle bir iddiaasi da olmadi

    . Bence objektif degilsin ve duygusal bakiyorsun mevzuya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • passat var bende viraja 250 yle giriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de Fluence ile giriyorum ama çıkamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Ben de Fluence ile giriyorum ama çıkamıyorum

    fuluans c sınıfı kardeşim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D'ye geçemedik halen altından çok kaybettik :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Volvocu oldugundan dolayi duygusal yorum yapiyorsun kardes. S60 hicbir zaman oyle ahim sahim bir yol tutan arac olmadi. Hatta rezalet otesi direksiyonuyla birlikte s60 in zaten hicbir zaman boyle bir iddiaasi da olmadi

    . Bence objektif degilsin ve duygusal bakiyorsun mevzuya.

    Alıntıları Göster

    Oncelikle a4 s60 ve mondeo dan sadece s60 i one cikarip duygusallikla suclaman doğru değil ,Direksiyon hissiyati ile yol tutuşu arasında nasıl bir bağ kurdun anlamadim , şuna katiliyorum Mk1 s60 in direksiyonu gercekten berbat hissiyat namına hicbirsey yok sürüşüde keyifli değil haklisin fakat şasi sert olduğu için yine donemine göre iyi yol tutuyor mk2 ise direksiyon hissiyati olarak diger d segmentlerinden çok da farkli degil gayet güzel tutuyor skidpad degeride ayni diye hatirliyorum f30 la hatta 0.88g diye

    , belki takip etmiyorsun ama hep diyorum mk2 s60 i hic beğenmiyorum diye heryerde bagira cagira söylüyorum elestirilecek çok şeyi var s60 in ama yol tutuşu en son elestirilecek yönü , ford c1 ,eucd temelde ayni platformlar ve bu platform ve turevlerinde hicbirzaman kötü yol tutan model olmadi


    Hissiyat tutus ve sürüş dinamikleri çok ayri şeyler bunlari ayirt etmezsen veya karistirirsan fanboylukla suclarsin insalari




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 1 Aralık 2020; 16:57:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Hocam istediğin kadar süspansiyonu şasiyi ayarla, asla 1500 kilo arabanın salınımıyla 1700 kilo arabanın salınımı bir olmayacak. Aks arası mesafe S60'ta çok fazla. Uzun virajlarda olumlu etki yaparken slalom şeklindeki dağ yollarındaçevikliği düşürecektir bu durum.


    Türkiyede opsiyon olarak 17 jant var çoğu s60'ta. 18 görmedim pek ama vardır belki. Insignia ise 19-20 ler ile geliyor. Lastiğin tabanı geniş, yanakları ince. Bu sayede bir tık avantajlıdır fizik kuralları gereği.

    Hocam 19-20 jant daha iyi yol tutar imajini kafandan cikar at dar yanak daha iyi tutabilir ama atalet momenti buyuk olan jant daha iyi yol tutamaz bu fizik kurallarina aykiri alt takim geometrisine ne kadar hakimsin bilmiyorum ama senin mantikla 14 tonluk otobuslerin 100 ile viraja girememesi lazım Travego o yüksekligiyle daha stabil 890 kiloluk renault 9 dan bu işte muhendisliktir m5 inde bir agirligina bir bak istersen

    insigniadan 508 den a4 s60 mondeo daha iyi yol tutuyor ve kafalarida daha dirayetli


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Ben her şeyi janta bağlamadım ki, otobüs ne alaka?

    Geniş taban lastik ve ince yanaklarla beraber yol tutuş artar dedim hocam.

    Piste sokmadan bilemeyiz deyip kapatayım ;)

    Edit: Skidpad değeri F30 ile aynı ama slalomdaki hızı F30'dan 6 km/s daha yavaş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 1 Aralık 2020; 17:11:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Ben her şeyi janta bağlamadım ki, otobüs ne alaka?

    Geniş taban lastik ve ince yanaklarla beraber yol tutuş artar dedim hocam.

    Piste sokmadan bilemeyiz deyip kapatayım ;)

    Edit: Skidpad değeri F30 ile aynı ama slalomdaki hızı F30'dan 6 km/s daha yavaş.

    Yazdiklarini unutuyorsun sanirim senin tezlerin agirlik ve jant büyüklüğü ile alakaliydi yani bu araçları ayiran şeyin bu olduğunu iddaa ettin ayrica s60 Ağır olduğu için Insignia kadar yol tutamaz dedin ya ona istinaden Travego ornegini verdim simdi yanak ne kadar ince teker ne kadar geniş olursa yolu o kadar iyi tutar muhabbetide yanlış bunun bir siniri var teoride belki olabilir ama atalet momenti diye birşey varki mühendis olmadan standart kullanici olarak bunu bilemezsin optimum dengesini bulacaksin makine teorisi dinamiginde yaylanan kutle ile sabit kutle arasindaki oran bile cok onemlidir bunun katsayi tablosu var dönen kütleyi hic hafife almayin, sanayide lastigi ne kadar genisletirsem janti ne kadar buyutursem o kadar iyi yol tutarim gardaş muhabbetini çürütmeye yeter bu bilimsel veriler

    16 jantla 19 janti olan bir araçtan cok daha iyi yol tutabilir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 1 Aralık 2020; 17:54:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Oncelikle a4 s60 ve mondeo dan sadece s60 i one cikarip duygusallikla suclaman doğru değil ,Direksiyon hissiyati ile yol tutuşu arasında nasıl bir bağ kurdun anlamadim , şuna katiliyorum Mk1 s60 in direksiyonu gercekten berbat hissiyat namına hicbirsey yok sürüşüde keyifli değil haklisin fakat şasi sert olduğu için yine donemine göre iyi yol tutuyor mk2 ise direksiyon hissiyati olarak diger d segmentlerinden çok da farkli degil gayet güzel tutuyor skidpad degeride ayni diye hatirliyorum f30 la hatta 0.88g diye

    , belki takip etmiyorsun ama hep diyorum mk2 s60 i hic beğenmiyorum diye heryerde bagira cagira söylüyorum elestirilecek çok şeyi var s60 in ama yol tutuşu en son elestirilecek yönü , ford c1 ,eucd temelde ayni platformlar ve bu platform ve turevlerinde hicbirzaman kötü yol tutan model olmadi


    Hissiyat tutus ve sürüş dinamikleri çok ayri şeyler bunlari ayirt etmezsen veya karistirirsan fanboylukla suclarsin insalari



    Alıntıları Göster

    F30la s60 aynı skidpad he,valla kabullenmezler ip vardır bmw nin lastiği patlak derler

    Taşlarlar seni allama ehehehe


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Ben her şeyi janta bağlamadım ki, otobüs ne alaka?

    Geniş taban lastik ve ince yanaklarla beraber yol tutuş artar dedim hocam.

    Piste sokmadan bilemeyiz deyip kapatayım ;)

    Edit: Skidpad değeri F30 ile aynı ama slalomdaki hızı F30'dan 6 km/s daha yavaş.

    F30 olunca skidpadi sildik Slalom yol tutuş ölçüsü de oldu yidik bunuda haydii


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Yüksek hızda yön değişimi? Neden yol tutuş ölçüsü olmasın? Bu şekilde S virajları olan pistler var, araçlar buna göre hazırlanıyor.
  • shkoksal kullanıcısına yanıt

    Slalomdan kastınız km77'nin yaptığı test ise o doğrudan bir yol tutuş ölçüsü değildir. ESP testidir.

    Aynı arabada ESP ayarlarını değiştirirsiniz, ESP bıçak gibi müdahale eder 80'de savrulmadan girer oraya, ama çıkarken yürür hıza düşer.

    ESP'yi komple kapatırsınız, 70'de anca dönersiniz ama çıkış hızınız 40-50 falan olur.

    O test son kullanıcı için, ani bir manevrada aracın nasıl tepkiler vereceğini gösteriyor. Bu açıdan bir güvenlik testidir, yol tutuş değil.


    Skidpad ise, aynı lastikler kullanıldığı takdirde aracın geometrik tutuş limitlerini gösterir. O da direksiyon hakimiyeti konusunda bir bilgi vermez mesela.

    Yani iki test yapalım yol tutuşu ölçelim gibi bir şey mümkün değil maalesef, onlarca hatta yüzlerce değişken var. Bu yüzden testlere bakıp kesin olarak bu bundan iyi yol tutar diyemeyiz. Taş gibi süspansiyonları olan bir pist aracı pistte çok sağlam yol tutar, ama köy yollarında viraj dönerken bozuk satıhlara girip çıktıkça k*çı başı ayrı oynayıp yoldan çıkabilir. Aynı yolda yumuşak süspansiyonlu bir binek araç ise yola daha iyi tutunabilir.

    Dolayısıyla testlere bakıp bu bundan iyi yol tutar demek sağlıklı değil. Zaten modern D sınıf araçların hepsi ortalama bir çizginin üzerinde yol tutuyor, bu yüzden bunu tartışmak bile gereksiz aslında. Asıl tartıılması gereken direksiyonun sürücüde bıraktığı histir. Bu da bizzat kullanarak tecrübe ediliyor.

    İki araç fiziksel olarak aynı seviyede tutuşa sahip olsa bile birisi bunu sürücüye yansıtmadığı için "tutmuyor" hissettirirken, diğeri bunu yansıtmayı başarıyorsa "öbüründen çok iyi" yorumuna sebep olabilir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Yüksek hızda yön değişimi? Neden yol tutuş ölçüsü olmasın? Bu şekilde S virajları olan pistler var, araçlar buna göre hazırlanıyor.

    Yüksek hız mı?başkan yüksek hızda slalom diye bir test yok yanlış gelmissin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.