Şimdi Ara

D&R da tedarik Rezaleti!? (33. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.986
Cevap
29
Favori
62.973
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
87 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fast_Tortuga

    24.1.2015 01:58:23

    Bu tarihte vermiştim tedarik sürecinde yazıyor ama ben ayrıca Xbox one kolu almıştım pc için onun için iptal etmediler sanırım.

    Ben 25.01.2015 öğlen 1 'de sadece Infamous siparişi vermiştim, benimki de iptal görünmüyor veya bir mail 'de gelmedi dostum. Muhtemelen mail gönderimi ilk alanlardan başlamış olmalı.
  • Ya ben cumartesi gününün ilk saatlerinde siparişi geçmişim sanırım ilk önce cuma gününden iptal etmeye başladılar. Sıra bizede gelecek o zaman. Lanet olsun
  • Söyle bir yazı var ama yer mi ? http://www.sametegesoy.com/topic.php?kid=59&konu=e-ticarette-satilan-malin-stokta-olmamasi-sorunu-ve-cozumleri

    İşe yarayacağını bilsem uğraşırım , hem tecrübe edinmiş olurum bana da iyi gelir.

    Derken 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez." Ya işte etme bulma dünyası. Başımıza dert olacak bir madde. Peki bu ne demek, bunun getireceği sonuçlar nelerdir?

    Evet sayın E-ticaretçi meslektaşım. Bu demek oluyor ki bundan böyle sipariş edilen bir mal için müşterine stokta kalmadı derken iki kere düşüneceğiz. Müşteri şunları yapma hakkına sahip. Senin tedarik edemediğin o malı eğer başka bir yerde bulursa satın alır ve aradaki fiyat farkını da senden talep edebilir. Sen bir malı 500 TL ye satıyorsun ancak siparişten sonra malı gönderemedin. Müşterin gider aynı malı bir mağazada 600 TL ye bulursa alır ve aradaki 100 TL yi de senden talep eder. Sen de paşa paşa ödersin. Çünkü sen mesafeli sözleşmeden doğan edimini yerine getiremedin. Borçlar kanununa göre de edimini yerine getiremeyen taraf karşı tarafın zararını tazminle yükümlüdür.

    Daha beterini söyleyeyim mi? Müşterin, Anadolu'nun bir yerinde yaşıyor ve orada da medikal ürün satan bir yer yok veya çok uzak. Müşteri kaza geçirmiş ve senden bir sağlık ürününe ihtiyacı var. Çevresinde o ürün olmadığından senin sitenden sipariş vermiş. Sen ise malı gönderemiyorsun ve bunu 3 gün sonra müşterine bildiriyorsun. Müşterin bir başka yerden sipariş etmek zorunda kalıyor. Belki o ürünü sipariş edeceği sitenin de sistemi o malı 3 gün içinde kargoya vermek üzerine. Sağlık sorunu olan müşteri 3 gün seni bekledi ama sen ona malı gönderemiyorum dedin, şimdi 3 gün de o siteyi bekleyecek. Bu zaman zarfında da rahatsızlığı arttı. Eğer şikayet ederse yiyeceğin tazminatı düşünmeni öneririm.

    Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRIENDS -- 26 Ocak 2015; 13:23:48 >
  • Onlar benim siparişimi iptal edemezler, ben ederim

    Edit: Şaka bir yana, yaptıkları şey tüketici kanuna aykırı. Diyelim ki siz o parayla başka bir şey alacaktınız, başka bir yerden alacaktınız ve o kampanyadan yaralanmayıp bu firmayı tercih ettiniz ve firma bu şekilde toplu olarak bir kandırmaca "dolandırıcılık" yaptı. Firma sizin bu oluşan kaybınızı veya ürünleri ivedilikle tazmin etmek, eğer arada oluşan zaman kaybı varsa bu noktada zararınızı da tazmin etmek zorundadır.

    Eğer yukarıdaki arkadaşın bahsettiği gibi, elzem sağlık ürünü, ilaç vb. bir ürün olsaydı firma aynı şekilde sadece maddi değil manevi olarak oluşacak kaybı da tazmin etmek zorundaydı.

    Sözün kısası mahkeme olsa direk kazanırız (gerçi haftasonuna geldiği için yırtabilirler tek şansları o) ama kimse bu tutarlar için mahkemeyle vs. uğraşmayacağı ve süreçte anormal zor- çetrefilli olduğundan dolayı.. herkese geçmiş olsun.

    -- Bu olayın bir benzerini hepsiburada.com ile yaşamış olup, sırf örnek olmasından dolayı uzun uğraşlar sonucu dava kazanılmış; daha sonra hepsiburada parayı yine ödememiş, haczetmeye kadar olay varmışdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kongor -- 26 Ocak 2015; 13:31:50 >
  • 24.1.2015 13:25:22

    sipariş saati/tarihi.

    hala tedarik sürecinde diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasonBaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuroki

    Stokta olamayan ürünleri varmış gibi göstermek kanunen yasak olması lazım. Aslında iptal mail gelenler şikayet etmeye çalışsa epey zarara uğrayıp akıllanabilirler biraz.

    Siteye ve şikayetvar.com a yazdım bakalım.

    Hocam Şikayetvar'a ne yazdınız bence bizde aynısını yazarsak güzel olur

  • pek oyun aldigim soylenemez ama bundan sonra kitap alisverislerinde d&r benim icin bitmistir.yilda 500tl gibi bi harcamam oluyordu.(oyunlar daha iptal edilmedi ama edilcek anlasilan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRIENDS

    Söyle bir yazı var ama yer mi ? http://www.sametegesoy.com/topic.php?kid=59&konu=e-ticarette-satilan-malin-stokta-olmamasi-sorunu-ve-cozumleri

    Derken 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez." Ya işte etme bulma dünyası. Başımıza dert olacak bir madde. Peki bu ne demek, bunun getireceği sonuçlar nelerdir?

    Evet sayın E-ticaretçi meslektaşım. Bu demek oluyor ki bundan böyle sipariş edilen bir mal için müşterine stokta kalmadı derken iki kere düşüneceğiz. Müşteri şunları yapma hakkına sahip. Senin tedarik edemediğin o malı eğer başka bir yerde bulursa satın alır ve aradaki fiyat farkını da senden talep edebilir. Sen bir malı 500 TL ye satıyorsun ancak siparişten sonra malı gönderemedin. Müşterin gider aynı malı bir mağazada 600 TL ye bulursa alır ve aradaki 100 TL yi de senden talep eder. Sen de paşa paşa ödersin. Çünkü sen mesafeli sözleşmeden doğan edimini yerine getiremedin. Borçlar kanununa göre de edimini yerine getiremeyen taraf karşı tarafın zararını tazminle yükümlüdür.

    Daha beterini söyleyeyim mi? Müşterin, Anadolu'nun bir yerinde yaşıyor ve orada da medikal ürün satan bir yer yok veya çok uzak. Müşteri kaza geçirmiş ve senden bir sağlık ürününe ihtiyacı var. Çevresinde o ürün olmadığından senin sitenden sipariş vermiş. Sen ise malı gönderemiyorsun ve bunu 3 gün sonra müşterine bildiriyorsun. Müşterin bir başka yerden sipariş etmek zorunda kalıyor. Belki o ürünü sipariş edeceği sitenin de sistemi o malı 3 gün içinde kargoya vermek üzerine. Sağlık sorunu olan müşteri 3 gün seni bekledi ama sen ona malı gönderemiyorum dedin, şimdi 3 gün de o siteyi bekleyecek. Bu zaman zarfında da rahatsızlığı arttı. Eğer şikayet ederse yiyeceğin tazminatı düşünmeni öneririm.

    Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir.


    Hocam madde 16 da 4. fıkra bence iptali haklı görüyor gibi.

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_imam912

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasonBaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuroki

    Stokta olamayan ürünleri varmış gibi göstermek kanunen yasak olması lazım. Aslında iptal mail gelenler şikayet etmeye çalışsa epey zarara uğrayıp akıllanabilirler biraz.

    Siteye ve şikayetvar.com a yazdım bakalım.

    Hocam Şikayetvar'a ne yazdınız bence bizde aynısını yazarsak güzel olur

    23.01.2015 tarihinde 23.29.17 sularında indirimli oyun siparişi vermiştim. Aradan 3 gün geçti. Sitedeki ürünler daha yeni kaldırıldı. 3 gün içinde yüzlerce insan o ürünleri aldı. İndirimin ilk günü almama rağmen, temin edilemedi diyerek siparişlerim iptal edildi. Madem stoklarınızda bu ürünler yok, neden 3 gün boyunca sitenizde bekletip insanları mağdur ediyorsunuz? Bir daha sitenize girmeyi asla düşünmüyorum. Ben ve birçok arkadaşım da aynı fikirde. Yaptığınız acemilik ve büyük saygısızlıktır.

    Böyle bir şey yazdım hocam. Sizleri de kattım olaya
  • Pek anlamam bu işlerden de şimdi buradan anladığım ürünün satıcı tarafından temin edilememesinden kaynaklanan bir durum değil mi ? D&R bir şekilde ürünleri temin edemez mi ?
  • Dün Hero siparişi vermiştim 1 adet, halâ tedarik diyor ama yalan olacak gibi :)
  • Tam sayısını bilmemekle beraber burada mağdur edilen 100'lerce kişi olduğundan eminim. D&R'ın yaptığı bu saygısızlığa tepkimizi hep birlikte ortak bir yol ile göstermeliyiz.
  • Dr. Hannibal Lecter kullanıcısına yanıt
    İşte 3 gün olayı var, bu durumdan dolayı haklısınız.


    "Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez."


    Ama burdaki durum tekil bir şahıs ile alakalı değil. Belki onlarca, yüzlerce sipariş söz konusu. Bu bir "aldatmalı" durum mu, yoksa kanunlara uygun mu hukukçuya sormak lazım.

    Yukarıda benim bahsettiğim olay da 3 hafta geçmişti üzerinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kongor -- 26 Ocak 2015; 13:36:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    Tam sayısını bilmemekle beraber burada mağdur edilen 100'lerce kişi olduğundan eminim. D&R'ın yaptığı bu saygısızlığa tepkimizi hep birlikte ortak bir yol ile göstermeliyiz.

    Aynen hocam, böyle olacağını bilseydim teknosadan, bimeksten alırdım lost of us, uncharted ve gowu. Ayrı ayrı olmasın diye hepsini buradan sipariş ettik.
  • bendeki durumu bu arkadaşlar,


  • iptal edilirse gerçekten çok ama çok büyük prestij kaybeder dnr.

    ürün stoğunda yoksa,temin edemeyeceksen neden siteden kaldırmıyorsun birader?

    elemanın teki de dnr Tr nin amazon u diyordu geçmiş sayfalarda

    gördük gerçekten,amazon un 1/100'ü olamazlar.
  • Evet beyler ücreti iade etmiş bulunmaktalar. D&R ile alakam kalmadı artık. Burdan izliyorum sizlerin siparişleri. Umarım sizlere gelir.
  • iptal edilmesini bekliyorum sonra müşteri hizmetlerini arayıp içimi dökecem.
  • siparisi iptal edilenler icin bi konu acip ortaklasa hareket edelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.