Şimdi Ara

Cyberpunk 2077 (Çıktı) [PC ANA KONU] | Türkçe Rehber (749. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
18.858
Cevap
210
Favori
1.058.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
115 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 747748749750751
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanreo123

    1. The core development team of Grand Theft Auto III consisted of about 23 people (source: Wikipedia)

    2. CD PROJEKT RED is home to well over 800 game-making professionals from all over the globe (source: the official website)


     

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    Cyberpunk evrenine göre kıyasla yapması daha kolay. Bunda yanlış bir şey yok.

  • sawgiray S kullanıcısına yanıt

    Giraycigim tr ye cevirince.bisey anlamadim gta 3 23 kisiyi oldurmus... 800 oyun yapimcksi profesyonel. 2 tane oyun gelistiricisinin yorumlari bunlar ama saat 05.30 olmus beyin basmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7A1E308D7

    Hayatımda ilk kez bir bilim-kurgu temalı RPG oyunu çıkacak diye heyecan yapmıştım. Firmaya olan saygımdan da oyunu taaa geçtiğimiz Haziran ayında da ön sipariş vermiştim. Neyse oyun çıktı yükledim. i5 10600K + GTX 1660Ti sistemim ile 55-60fps gayet de oynamaya başladım. Oyundan atma falan bilmem ne de olmadı. 4-5 saat civarı görev yaptım, çölde başladım, sağı solu gezdim falan... Ama gel gör ki o buglar beni benden aldı... Son patch'i denemedim o konuda yorum yapamam ama bu yapay zekanın acilen düzeltilmesi lazım, bu bugların cidden adam edilmesi lazım. Bunların yanında yaparlarmı bilemiyorum ama benim gibi RTX karta sahip olmayan insanların sistemlerinde oyun bir nebze olsun daha iyi akabilsin diye de performans patch'i lazım. Oyunda garip bir hamlık var o konuda.


    EDIT: Henüz 1 ay önce foruma üye olmuş cahil cühale tipleri de engel listeme almaktan mutluluk duyuyorum. Hangi oyunu nasıl eleştireceğimi kimseye sormam ben...!

    patch 1.04 ile çökme sorunları düzeldi. son nvidia driverı ile de RTX açınca yaşanan anlamsız düşüşler giderildi.


    patch 1.05 sadece bug düzeltmeye yönelik bir iş. Bir de çatışma sırasında düşmanlar daha hızlı siper alacakmış falan. Glitchler ve performans dengesizliği aynen duruyor. Ben ana görevde oyunun gidişini engelleyecek kadar bir bug görmeden ana hikayeyyi bitirebildim.


    oyundaki sorun hamlık değil. Bence orjinal kadro bu işi batırdı yerine gelen ekip bu kadar düzeltebildi hatta onların yerine gelen ekibe bile kalmış olabilir iş.


    buglar zamanla biraz temizlenir ama bu oyunun benim gördüğüm çok ciddi iki adet yapısal bozukluğu var. Aslında oyun başlı başına bir sorun da toparlanması pek mümkün olmayan 2 madde şunlar


    1-) Fizik motorunu adam gibi yazamamışlar. Baştan yazabileceklerini de sanmıyorum. Oyundaki glitchlerin yarısı bunla alakalı


    2-) bunlar işin yetişmeyeceğini anlayacakları zaman çok fazla şeyi oyundan çıkartmışlar ama bazı şeyleri çıkartamamışlar. uzun lafın kısası oyunu Open World RPG tasarlayıp sonradan Open World FPS ile sınırlandırmaya çalışmışlar.


    kısaca bu oyun yarım bir oyun olarak kalmaya mahkum. 50 saatin sonunda ben keyif alabildim. bir 50 saat daha götürür ama şubat yamasını beklyeceğim.


    oyuna notum dost'un sistemi ile gümüş madalya.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: SZR_CLN

    para bug ı nasıl benim haberim yok ondan



    Alıntıları Göster

    Youtube'da var hocam bir görevden alınan item ile yapılıyor, detay vermeyeyim spoiler olmasın.

  • TheMute23 T kullanıcısına yanıt
    Ben Steam'de dakika sayanlardan birisiyim, çıktığı gibi oynamaya başlayıp yaklaşık 30 saatte bitirdim. Şahsen hikaye bazlı oyun seven bir adamım, açık dünya aşığı birisi değilim onun için hem ana hem bazı yan hikaye anlatımlarından ve prodüksiyon kalitesinden zevk aldım burada sıkıntı yok zaten. Tartıştığımız konu hikaye dışında seni dünyada vakit geçirmeye ne kadar çektiği. Ben Rdr2'de fast travel yaptığımı hatırlamıyorum neredeyse, hatta yoktu öyle bir özellik desen vardı diyemem ama Cyberpunk'ta biraz ortamı tanıdıktan sonra neredeyse sadece fast travel ile göreve gider oldum. Bunun sebebi oyunun bu açıdan bomboş olması, seni meraklandırıp hadi gezerek git dedirtmemesi, e o zaman ne anlamı var o açık dünyanın?
    Rockstar kolaya kaçtı kısmına hala katılmıyorum ama diyelim ki kaçtı, sonuç mükemmel, CDPR kaçmadı ve sonuç facia. Bu işe CDPR dışında kimse girmeye cesaret edemez demişsin ve eksikleri olduğunu söylemişsin, sorun o eksiklerin yapmaya çalıştığı o zor evrenin temeli oluşu. Yani ben bir yarış simülasyonu oyunu yapmaya kalkıp en önemli detayını, araba sürüşünü beceremezsem oyun hala yarış oyunu olabilir, zevkli olabilir ama en iyi simülasyon oyunu olmaz. Cyberpunk'taki eksiklik dediğin şeyler de buna benziyor, muhteşem açık dünya, benzersiz rpg deneyimi ama ne açık dünya detayları muhteşem ne rpg öğeleri. Oyun eğlenceli mi? Bence öyle ama dediğim gibi oyunun eğlenceli olmasıyla başardığı işin seviyesi farklı şeyler. Witcher 3'te kimsenin çok iyi açık dünya beklentisi olmadığı için rahatlıkla tatmin etmişti, bolca yan görev ve daha uzun senaryo ile çoğu kişi oyundan beklediğini alınca eksikler zaten konuşulmadı böyle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    1200 yılını oyuna yansıtmakla 2077 yılını oyunu yansıtmanın zorluğu arasında dağlar kadar fark var. Sizinkisi elma ile armutu karşılaştırmaya benzemiş.



    Alıntıları Göster

    1200 yılı fazla olmuş biraz daha dikkatli olalım milattan öncede geçiyor rdr2 eski mısırdaki kovboyların hayatını anlatıyor.

  •  Bugları ve glitchleri hadi optimizasyon sorununu da geçtim. Bunlar düzeltilir de diğer hiç biri kabul edilemez. Oyun çıkmadan önce en az 3 kez oynarım; Corpo, Street Kid ve Nomad olarak birer kere bitiririm. Sonra da farklı şekilde en az birer kere daha oynarım hepsini diyordum.



    Oyun, pardon oyun dedim pre-alpha desek daha doğru olur. Oyun değil beta, alpha bile değil. Eksikler o kadar çok ki, oyuna o kadar şey konulmamış gibi. Hani biz böyle bir oyun yapıyoruz diye bazı kişilere test için sunmaları gereken versiyon. RPG değil, hikayenin sanki ana hatları böyle olacakta bir şeyler daha ekleyelim dolduralım, karakter seçimlerinin ve karakterlerinin hikayeye gidişatının önemini yapalım demeleri gerekirdi. 3 farklı karakter geçmişinin hiç bir önemi yok oyunda. Sadece bazı görevlerdeki 1-2 cümle. Hatta oyunun en sonun kadar hiç bir seçimin, yaptığın hiç bir şeyin önemi yok. Bir kaç yan görevi yapmak ufak farklı sonlar hazırlıyor alt tarafı. Sanki bunlar üzerine çok yoğun çalışmalar, eklemeler senaryo uzatmaları yapacaklarmış ta pre-alpha olduğu için yapmamışlar gibi. Hatta yapay zekayı da karakterin geçmişine ve yaptığı görevlere yönelik ilerleyişine göre şekillenen bir şekilde yaparız diye şimdiden hiç dokunulmamış gibi. Hikaye olarak bakınca fena değildi, ama hikayenin dallanması, budaklanması, daha fazla derinleşmesi gerekirken o kadar yüzeysel ve şipşak oluyor ki her şey. Tamam yaptık oldu bitti.



    Hatta o yüzden combat sistemi de leş gibi desek, pre-alpha olduğu için bu kadar optimizasyon sorunu bu kadar bug, bu kadar glitch var desek. Hatta o yüzden loot mantığı işe yaramıyor. Çünkü pre-alpha oyuna daha entegre etmemişler. O yüzden adım başı 10 tane can basma şeyi buluyorsun ve oyunu güle oynaya bitiriyorsun. O yüzden hiç bir siber geliştirme almasan bile oyunda hiç bir eksiklik çekmiyorsun. Hatta dümdüz tek bir katana ile koşarak bile oyunu bitirebiliyorsun. Şimdi hack yaparak gizlice bitirebilirsin diyenlerde olacak. En basitini diyorum ya, düm düz hiç bir şey yapmadan katana ile koş, normal zorukta bir de. Hiç bir düşünme taktik yapayım, şunun buna direnci vardır vs gerek olmadan geçiyorsun.


    Oyun açık dünya mı, evet özgürce dolaşabileceğin bir map var. Peki şehir mi, ölü şehir. 2077 gibi hissettiriyor mu, hayır. Cyberpunk bir dünyada olduğunu hissettiriyor mu, hayır. Ama yani open world ama linearde olsa olurmuş diyorsun. Çünkü şehir bomboş dolaşmaya yarıyor sadece.





  • Oyunun başında jack asansöre kapısı açılmadan girdi ya orada koptum c64 de görmedim böyle birşey teşekkürler cd project hepimizi güldürdün sizden kaçan valhallaya sarıldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisdragon

    Oyunun başında jack asansöre kapısı açılmadan girdi ya orada koptum c64 de görmedim böyle birşey teşekkürler cd project hepimizi güldürdün sizden kaçan valhallaya sarıldı

    Aynısı başıma geldi. Büyük güncelleme gelene kadar oyunu bir kenara koydum. Valhalla ilaç gibi geldi oyun muhteşem olmuş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wey-Yu

    İşlemciden olmasın.

    Ryzen 5 3600 ve 5700 XT ile oyundan atma sorunu olmadan oynayan var mı ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: xanderhnvolkan

    Ve 2000 yılında bile asansörler daha hızlıydı yemeyin bizi 😅

    Aynen hocam, asansör olayını unutmuştum iyi anımsattınız... Hani bu kadar ufak fırlamalıkları bile fark edemeyen bi oyuncu kitlesine güvendi demek herifler. :D

  • ana hikaye 20 saatte bitti. 45 saatte de bir iki yan görev hariç hepsi bitti. Bu 80-100 saat oynayanlar ne bulup da oynadı acaba. Ivır zıvır polis görevler biraz ama onları da yapsam 55 saatte temizlerim gibi. Farklı karakter açsam da tamamen farklı bir şekilde oynanabilecek bir yetenek ağacı yok incelediğim kadarıyla. Yani gizlilik gitsem oyunun yapısı pek uygun görünmüyor. Yakın dövüş denedim ama o da pek keyifli gelmedi. Var mıdır önerisi olan?

  • Ben herkesden farklı bir oyun mu oynadım acaba? Havada asılı duran sigara ve telefonlar haricinde gözüme batan büyük bug olmadı. He birde Panam elinde rpg ile motorsiklet sürmüştü o kadar. Açıkçası bu rpg motor olayında ben bayağı bi eğlendim dedim keşke daha çok bug görseydim. Bilgisayarım da ahım şahım bişey değil yani minimum sistem gereksinimlerini anca karşılıyor. Yapay zekanın olmaması ve araç sürüş dinamiklerinin inanılmaz olması haricinde pek şikayetim olmadı oyun ile ilgili oldukça beğendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-ADF35784A

    patch 1.04 ile çökme sorunları düzeldi. son nvidia driverı ile de RTX açınca yaşanan anlamsız düşüşler giderildi.


    patch 1.05 sadece bug düzeltmeye yönelik bir iş. Bir de çatışma sırasında düşmanlar daha hızlı siper alacakmış falan. Glitchler ve performans dengesizliği aynen duruyor. Ben ana görevde oyunun gidişini engelleyecek kadar bir bug görmeden ana hikayeyyi bitirebildim.


    oyundaki sorun hamlık değil. Bence orjinal kadro bu işi batırdı yerine gelen ekip bu kadar düzeltebildi hatta onların yerine gelen ekibe bile kalmış olabilir iş.


    buglar zamanla biraz temizlenir ama bu oyunun benim gördüğüm çok ciddi iki adet yapısal bozukluğu var. Aslında oyun başlı başına bir sorun da toparlanması pek mümkün olmayan 2 madde şunlar


    1-) Fizik motorunu adam gibi yazamamışlar. Baştan yazabileceklerini de sanmıyorum. Oyundaki glitchlerin yarısı bunla alakalı


    2-) bunlar işin yetişmeyeceğini anlayacakları zaman çok fazla şeyi oyundan çıkartmışlar ama bazı şeyleri çıkartamamışlar. uzun lafın kısası oyunu Open World RPG tasarlayıp sonradan Open World FPS ile sınırlandırmaya çalışmışlar.


    kısaca bu oyun yarım bir oyun olarak kalmaya mahkum. 50 saatin sonunda ben keyif alabildim. bir 50 saat daha götürür ama şubat yamasını beklyeceğim.


    oyuna notum dost'un sistemi ile gümüş madalya.



    Alıntıları Göster

    Valla hiç belli olmaz, No Man's Sky da inanılmaz negatif eleştiri bir oyundu, yapımcıları hiçbir sözlerini tutmadılar, berbat oldu, başlamadan bitti diyorlardı, ama yapımcılar çok nadir olan bir şey yaptı ve oyun çıktıktan sonra yıllarca geliştirmeye, verdikleri sözleri tek tek eklemeye devam ettiler ve oyunun çıktığı haliyle alakası yok şimdi. Artık akla bu oyun geliyor çıkış sonrası geliştirme dendiğinde.


    CDPR babamın firması değil, kefil olmayacağım, ne yaparlar, süreç nasıl ilerler hiçbir fikrim yok, belki de kazandığımızı kazandık derler, ama yine de ciddi uğraş verip oyunu geliştirmeye devam etmeleri olası. Göreceğiz hep beraber.


    Ben genel fikir "oyun oynanabilir ve gayet güzel" olmadığı sürece almayacağım, ama umutsuz değilim.





  • Yirikalische kullanıcısına yanıt

    Belki bir cok sey eklenir ama konuşmaların bastan duzenlenip oyunun rpgye daha cok yaklasacagini hic sanmıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekran kartı rami 8,5 gb geçtikten sonra oyun sapıtıyor. Ayrıca 12 gb normal ram kullanımı geçtikten sonra da crash veriyor. Bugünkü update ile umarım çözmüşlerdir bu sorunu.


    Sapıtmaktan kastım görüntü bugları oluşuyor. Mesela araba sürerken V aracın tavanında ayakta duruyor gibi şeyler.


    RTX 3080, 10700k, 16 gb ram

  • jaswega J kullanıcısına yanıt

    Spoiler,

    mesajı görmek için tıklayın.
    Hocam karakteriniz erkek miydi?
  • 
Sayfa: önceki 747748749750751
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.