Şimdi Ara

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Artık Uber muber diye bir şey yok (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
180
Cevap
0
Favori
3.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
62 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uber yasaklanacaksa ilk baştan kesin bir tavır ile yasaklanmalıydı, insanlar borç harç lüks araba alıp yatırım yapmış, şimdi yok demekle bu insanlar mağdur olacak..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hukukturan kullanıcısına yanıt
    Forumun zeka seviyesi filan dusmuyor. Aslinda soyledigin cumlenin icinde var zaten konunun aciklamasi. Adamlar "yolcu tasiyor". Plaka konusunu halletmek devletin isi. Plakasi olan yolcuyu mesafe kisa diye tasimiyor, bu saatte oraya gidemem deyip yine tasimiyor. Olay cikiyor bomba patliyor 100$ istiyor bu ahlaksizlar. Araclar les gibi. Suruculer ahlaksiz, kaba saba, sarhos, esrarkes. Ama ben RTE nin bu cikislarini destekliyorum. Boyle yaptikca insanlar onun ve partisinin hangi duzeni savundugunu, kimlere calistigini goruyorlar. Oy oranlari daha hizli dusuyor.
  • şimdi bu taksiciler bu gazla uberci öldürürlerse suçlusu kim biliyoruz artık
  • Arslan Yabgu kullanıcısına yanıt
    Kazandığı paranın yarısını hemen plaka sahibi el koyuyor. Böyle motive olabilir mi sence bir taksici? Taksilerin kalitesi o yüzden düşük. Emeği veren ödüllendirilmiyor. Türkiye serbest piyasa düşmanı zorba bir ülke. O yüzden düşmanlar Uber'e. Çeteler yönetiyor Türkiye'yi. Bu gerçeği aklının bir kenarına yaz hayatın daha da kolaylaşır. Et maftyası ulaşım mafyası akaryakıt mafyası. gittiğim her yerde bu yüzden otobüsçüler minibüsçüler kavga eder. Halbuki hukuk devletlerinde ulaşım gıda ve akaryakıt tümüyle hukuksal normlara emanet edilir. Hukuk da vergi sistemiyle güvence altına alınır. Devletin hazine maliye ve memur maaşları yargıyla sabitlenir. Yargı bağımsız olmalıdır. Öyle olmazsa bunlar hep yaşanır. Gelen parti de oy almak için bütün bu sabit olması gereken sistemleri AKP gibi sömürüp yozlaştırır. Bir hukuk ülkesinde taksi plakası diye bir şey olmaz. Devlet lisans verebilir. Ama lisansı plakaya işlemesi yozlaşmayı beraberinde getirir. Plaka neden taksiye özel oluyor diye geçmişi kurcalarsanız mutlaka bir kargaşa darbe dönemine denk geldiğini görürsün. Bu milleti hep korkutarak bu günlere getirdiler. Atatürk'ün Türkiye'sinden eser kalmadı.




  • Küreselleşen dünyada hukuk tanımayan bir adamın konuşması gerektiği gibi konuştu. Dünya birtakım dinamikler üzerinde yürür. Bunlardan en önemlisi de hukuktur. Ona aykırı giden bir ülke dibe batmaya mahkumdur. Taksi sistemi sona ermeden plakalar yok edilmeden lisans sistemine geçmeden sorun çözülmez. Devlet nasıl bu sistemi var ettiyse yok da edebilir. Plakaları bedelleri karşılığında toplayabilir. ama öyle bir çıkar dengesi kurdular ki bunu yaparlarsa sıra minibüslere ve otobüslere gelir. Türkiye'de ulaşım sistemi bir süreliğine felç olabilir. ama lisans sistemine geçilirse hizmetin kalitesi çok yükselir. Taksiyi kullanan emek veren kişi kazanmaya başlar. Onlar da kendilerini düzeltme şansına sahip olur. Sinirli kavgacı kişiler olarak devam edemeyeceklerini anlarlar. Ama onları yozlaştıran bu sömürü sistemidir. Bu sistemde en çok taksici sömürülüyor çünkü. Plaka sahibinin taksiyi işletme zorunluluğu olmadığı için emekçileri sömürüyorlar. 3 kuruş para verip plaka kirasıyla köşeyi dönen mafya bozuntusu pislik dolu Türkiye. Burada kilit öğe devlet gücüdür. Devlet iyi niyetli değil. Bu sistemden beslenen bürokratlar var. Ankara'nın damarlarına yapışmış sülükler gibiler. Türkiye'de yaşanan temel sosyal ve ekonomik sorunların temelinde bu kurnazca kurulmuş tezgahlar vardır.





  • seçim yatırımı.net
    şimdiye kadar neden izin verildi diye sorar insan.

  • Ömerayhan kullanıcısına yanıt
    Yetersiz kafa yorumu işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • halk uberi istiyor ve halkın adamıyım diye konuşuyorsun. önce bir araştır bakalım halk niye uberi istiyor. onu anladığın zaman taksicileri düzeltmeden uber yok diyemezsin çünkü. taksicileride düzeltmek 5 yıl sürer.

  • İstanbul'un taksi sistemini düzenlemenin yolu Uber'den geçmiyor.

    1) İstanbul'da taksi plakası sayısının artırılması gerek. Şu anda 18,000 tane resmi plaka var bu sayının 60,000 olması gerek. Aynı plakayla birden fazla araç çalışıyor.
    2) Ehliyeti olan herkesin taksi sürücüsü olmasının engellenmesi gerek. Olması gereken Londra'da, Newyork'da, Paris'de olduğu gibi özel taksi ehliyeri olanların bu mesleği yapmalarıdır. Bu saydığım şehirlerde taksi sürücüsü olmak çok zordur. Birçok sınavdan geçerek, artı psikolojik testlerden ve doktor raporu sonrasında alabilirsiniz taksi ehliyetini.
    3) Taksi plakasının bir yatırım aracı olmaktan çıkarılması gerekiyor. Geçtiğimiz yıllarda bir kişinin birden fazla taksi plakası olması yasaklandı ancak çok geç kalınmıştı.

    Taksinin üzerinde çalışan bir sürücü, plaka sahibi, komisyoncu galeri, palakayı kiralayıp araca takan araç sahibi ve kendi olmak üzere dört farklı kişiyi besliyor. Normalde bir kişinin kazanıp cebine koyması gereken bir kazanç bunun en az ikisi haksız olmak üzere dörde bölününce ağır stres başlıyor.
    İstanbul'da çalışan taksilerin hemen tamamı Albea, Linea, Hyundai Accent, Fiat Egea vs gibi B segment sedan araçlar ve bu üçüncü sınıf araçlar İstanbul gibi bir şehire yakışmıyor. Devlet taksicilere ÖTV'siz araç satışı gibi çok avantajlı bir hak vermesine rağmen, araçları yenileyenler gitti yine en ucuz teneke arabaları aldı. Neden? Çünkü aracı alıp üstüne kiralık plaka takanlar aracı yarım günlük yevmiyeli olarak kiraya verip birini koşturdukları için. Araç sahipleri kendileri çalışmadıklarından artı olarak kazanç dörde bölündüğünden böyle oldu. İstanbul taksi esnafının almadığı Jetta gibi, Megane 4 gibi kaliteli C segment araçları, Passat gibi, Mercedes C serisi gibi D segment araçları ve hatta Mercedes E serisi lüks araçları gitti nüfusu 500,000'in altında olan şehirlerin taksi esnafları aldı, sebebi araç üzerinde plaka sahibinin kendisinin çalışması ve kazancın doğrudan kendisine kalmasıdır.

    İstanbul'da taksi toplamda iyi para kazanır, kazanç dörde bölünmeyip aracın sahibine kalsa arablarda kaliteli araçlar olur verilen hizmetin kaliteside çok artar.

    Sistemin şu halinin gözden geçirilip mutlaka yeniden yapılandırılması gerekiyor.




  • indir o eli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baştan aşağı yanlış.
    öncelikle çözüm doğru düzgün yaygın konforlu toplu ulaşım.
    iktidarın asıl görevi bunu sağlamaktır.
    istanbulun çoğu yerinde saat 22'de eyvah sokakta kaldım eve nasıl döneceğim endişesi varsa toplu ulaşım hizmeti kötü demektir.
    insanların birbirinin üstünde seyahat ettiği metrobüsten bahsetmeye bile gerek yok.

    öte yandan taksi plakası tekeli ve bunun üzerinden kimlerin para kazandığı ayrı soru. parayı bunlar kazanıyor onlara kira yetiştirmek için her türlü çakallığa giden şöförler değil.
    Uber çokmu farklı? Hayır oradada şöför bir başka tekele mahkum oluyor. Ama en azından şu anda taksiye göre daha "medeni" bir hizmet veriyorlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbey08

    RTE ye zaten oy vermiyorum,ama bir kez daha iyiki vermiyormuşum dedirtti.
    UBER in hizmetinden memnun olan uber i seven milyonlarca genç kitle var bu ülkede.

    teknolojik gelişmelere ayak direyen iktidarlar istemiyoruz, yasaklar ülkesi olmak istemiyoruz.
    yav benim anlamadığım bu ülke bu kadar batarken dolar almış başına gitmiş yiyecek yemek zor bulurken "uber i seven milyonlarca genç kitle var bu ülkede" ne demek oluyor??? ubere binecek kadar zenginsiniz yani. hani ülke battı tayyip hortumladı ya paraları(?)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: netstat

    yav benim anlamadığım bu ülke bu kadar batarken dolar almış başına gitmiş yiyecek yemek zor bulurken "uber i seven milyonlarca genç kitle var bu ülkede" ne demek oluyor??? ubere binecek kadar zenginsiniz yani. hani ülke battı tayyip hortumladı ya paraları(?)



    Alıntıları Göster
    uber ile sarı taksi fiyatları arasında dağlar kadar fark var. ucuz olduğu için uber seviliyor. nereye kaç tl ye gideceğini önceden görebildiğin için uber seviliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: netstat

    yav benim anlamadığım bu ülke bu kadar batarken dolar almış başına gitmiş yiyecek yemek zor bulurken "uber i seven milyonlarca genç kitle var bu ülkede" ne demek oluyor??? ubere binecek kadar zenginsiniz yani. hani ülke battı tayyip hortumladı ya paraları(?)



    Alıntıları Göster
    Uber'e zengin olan mı biniyor muş?




  • Taksici=Küfür eden, insanları sürekli olarak tedirgin eden, kırmızıdan sarıya geçen trafik ışıklarında kornaya basan, 10-15 kişi toplanıp insan döven, 1 km ye 5₺ alan, yeni gelen turiste hoşgeldin ücreti kesen topluluk demektir. (Üzülerek söylüyorum ki büyük bir kısmı öyle)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • netstat kullanıcısına yanıt
    Hacım bu neyin kafası?
  • Maalesef hocam. Şimdiye kadar gelen tüm iktidarlar sömürdü gitti. Şu anda seçime giren partilerden de bir cacık olacağını sanmıyorum.
  • Uber isletmesi cikali zaten 1-2 ay falan olmustur degil mi (!) Tam da secimden birkac hafta once taksiciler odasına destek cikmis.buna anca kadir inanir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uber-muber , dolar-molar , kur-mur bunlar boş işler...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uber yok peki taksicilerin istediği oldu peki bu taksiciler 3.havalimanı taksi anlaşmasına da itiraz ettiler bakalım o konuda neler olucak hayırlısı olsun.

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.