Şimdi Ara

cruise control sorusu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şu hız sabitleme icadı ile ilgili merak ettiğim bi soru var kafamı kurcalayan. Biraz guugıl emminin yardımını falan aldım amma kafam basmadı. Şu anda bir çok araçta kullanılan bir de bosch'un icat ettiği adaptive eklentisi olan cc'larda debriyaj, fren vb basıldığında devreden çıkma olayı var.

    Bundan neredeyse 7-8 yıl evvel 303 (yanlış okumuyorsunuz üç yüz üç) ile yaptığım bi Ankara yolculuğunda dikkatimi çekmişti. 3 numarada baya bi saat izledim adamı. Normal seyir halindeyken önüne bi şey çıkarsa doğal olarak frenliyor, yavaşlıyor, ama hızlanmak için gaza basmıyor, freni brakınca araba ivmeleniyor ve 80-90 arası sabitliyor hızını, fıttırdım meraktan, sonunda sordum, şöfer "hız sabitleme zımbırtısı var bunda" dedi gülümseyerek. "E frene basıyon sonra kendi kendine mi hızlanıyor?" diye sorduğumda, "Evet, benim ayarladığım hıza kadar kendi basar, sonra sabitler" demiş idiii.

    Frene basıp yavaşladıktan sonra aracın hızını yeniden set edilen hıza yükselten bi sistem var mıdır şu anda (Zira günümüzdekiler frende devreden çıkıyormuş) Ya da frende devreden çıkıyor da fren bırakılınca otomatik devreye mi giriyor.

    Zira Alaman otobanlarında araba kullanmıyoruz, çukur çıktı frene bas, inek çıktı frene bas, ayı çıktı frene bas, ayıoğluayı (hani şu sinyal kolunun ne işe yaradığını öğrenemeyen hayvanlar takımı) çıktı frene bas vs. vs. Her seferinde devreden çıkarsa tekrar devreye sokmak cc işinde anlam bırakmaz diye düşünüyorum.

    Var mıdır fabrika çıkışı böyle sisteme sahip araçlar?

    İşin özü: artık yaşlandım, sıkıldım, şu 303de kullanılan sistem benzeri sisteme sahip olan bi araç arıyorum, ama sağdan soldan ve guugıl amcadan duyduğum kadarı ile fren = devre dışı olayı kafamı karıştırıyor?????

    Teşekkür







  • öyle bir sistem var mı yok mu bilmiyorum. olması mantıklı değil çünkü senin ne kadar yavaş gitmen gerektiğini araba bilemez ki..

    ancak direksiyon üzerinde reset ve set tuşları aktiftir. Tek tuş ile iister son ayarladığın değerden ister bulunduğun değerden devam edersin. Örnek vereyim. cruise controlü 100e ayarladın ve 100 le gidiyorsun önün sıkıştı frene dokundun yavaşladın 80e indi. ancak cruise control hala 100e ayarlı eğer reset tuşuna basarsan sen gaza basmadan tam gaz tekrar 100e çıkar veya set tuşuna basarsan bulunduğun hıza yani 80 e ayarlar.

    Bu arada VW grubunda debriyaja basarsan cruise devreden çıkmıyor . Bunu çok iyi yapmışlar. Diyelim 80e ayarladın 6. viteste cruis eile gidiyordun. Yokuşa geldin araba orayı 80le çıkar ama 6da çıkamaz mesela 4te çıkar. Debriyaja basıp 4e çekersen aynen devam eder. Çoğumda böyle değil yeniden set etmen lazım..
  • Araç kendi frenliyor zaten sen ne frene basıyorsun ne gaza birde şerit takip asistanı varsa yan koltukta yolculuk yapabilirsin
  • Evet var. Siz frene basıp hız sabitleyiciyi devre dışı bıraktıktan sonra elinizle hız sabitleme düğmesine bir kez basarsanız son ayarlanan hıza kadar kendisi gaz verir. W211 E kasa Mercedes Benz ve 2006 Model Jetta'da bu şekilde kullandım. Frenden ayağı çeker çekmez sürücünün izni olmadan hızlanan var mı bilmiyorum. Mercedes Benz'de olduğunu bildiğim öndeki araca göre otomatik gaz-fren yapabilen sistemi saymıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus ta control açıksa frene basıp devreden çıktıktan sonra Res tuşuyla tekrar eski ayarlanmış hıza ulaşıyor...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.