Şimdi Ara

(ÇÖZÜM) Soğutma Suyu Az (Sıvısı Az) Volvo S60 2.0T 2006 Model Benzinli

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
4.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Yazı uzun olmuş ama detaylarını anlatmak için uğraştım. Sıkılırsanız direkt videolara bakarsanız da anlarsınız konuyu. Ben kendi sorunumu detaylı anlatıyorum ki çözüm arayan arkadaşlar kendi sorunlarıyla karşılaştırsın.

    UYARI: Öncelikle belirteyim ki uygulamalar herkesin kendi şahsi sorumluluğundadır. Yapın ya da yapmayın diyemem. Ben sadece uyguladığım ve bana faydası dokunan şeylerden bahsedeceğim ki bu konudan muzdarip olanlara belki bir yararı olur. Neyse ki epey de yol dolaşmama rağmen 4-5 gündür uyarı falan yok. Umarım olmaz da. Buradaki işlemleri gözüm kesmeseydi yapmazdım ve bir tamirciye götürüp temizlik işlemlerini yapmasını isterdim.

    SORUNUM ŞUYDU:

    Kış geldiği için aracımda antifriz olmasına rağmen değiştirmek, yenilemek ve en azından daha iyi bir antifriz koymak için gerekli işlemleri yaptım. Eskisini tamirci koydu ve ne koyduğunu görmemiştim. Neyse suyunu, antifrizini vs. tamamladım aracın. Ondan sonra da açtım kontağı. Su seviyesi normal olmasına rağmen Soğutma Sıvısı Az Motoru Durdur uyarısı verdi. Birkaç gün her sabah kontrol etmeme ve eksiğini tamamlamama rağmen bu uyarıyı vermeye devam etti.

    Geçmişte de su eksilince uyarıyı vermeye devam ederdi ve ekledikten hemen sonra da uyarı geçmezdi.

    Bu arada aracın önceki antifrizi organik kırmızı renkli antifrizdi. zannetmiyorum ama yeni eklediğim inorganik yeşil renkli antifrizden dolayı da o uyarı takılıp kalmış olabilir. Bilmiyorum. Kırmızının korozyon mücadelesinin daha iyi olduğundan ve eski tip araçlarda kireçlenme olan yerleri falan açtığından, su kaçaklarının başladığından söz eden yazılar da okumuştum. Neyse,

    ÇÖZÜMÜM:

    İnternette araştırma yaparken aşağıda linkini de ekleyeceğim ve genleşme tankının temizliğinden bahseden bir video benim derdime derman oldu.

    Şundan da bahsedeyim. Başka modellerde veya araçlarda nasıldır bilmem ama benim aracımda bu sensör (görüntüsünü alta ekleyeceğim), su seviyesini kontrol ediyor gibi görünüyor. Sensör, genleşme kabının altında ortalarda bir yerde sensörün girebileceği kadar bir deliğe takılıyor. Sensör, doğrudan su ile temas etmiyor. Ben az bir kuvvetle kablosundan tutmaksızın çektim geldi.

    Videodaki şahıs sanki sökmeksizin genleşme kabının temizliğini yapmış gibi ama ben sensörü söktüm. Ayrıca genleşme tankını çıkarmadan önce de sensörün soketini çıkardım ki kabloyu koparmayayım.

    Sensörü sökmemin bir sebebi, kablolu kısımlara su gelirse bir sorun olabilir düşüncesi (Bir şey olmaz gerçi, gerekli yerleri bir tür yapıştırıcı ile muhafaza altına almışlar ama yine de riske girmedim), diğer asıl sebebi ise yine youtubeda sensörün sağlamlık testine ait bir videoyu görmüş olmam. O videoyu da alta eklerim.

    Özellikle kırmızı antifriz güçlü bir korozyon önleyici olduğundan aracın kirini, pasını temizliyor ya da paslanmayı önlemeye çalışıyor. Ben suyu boşaltıp içerisini temizlemeye çalıştığımda alttan epey pas renginde su da geldi. Yani içerdeki su kirliydi ve sensörün algılamasını da bu kir engelliyordu. Çünkü temizlik esnasında da genleşme kabından epey kirli su aktı. Zaten genleşme kabını da izlediğim videodaki şahsın mantığından hareketle temizledim. Yani benim değil onun fikri.


    NOT: Ben temizliği bulaşık deterjanı, kireç sökücü, yağ çözücü (Fairy, Cif) ile yaptım. Hepsi mutfakta olan şeyler. Hepsini ayrı ayrı bir miktar su da ekleyerek kullanıp genleşme kabını çalkaladım ve duruladım. Birkaç kez temizlik yaptım anlayacağınız.

    Aslında işe yarayacağından emin olsam video bile çekerdim ama sağlık olsun birisi çekmiş zaten. Buyrun:
    https://www.youtube.com/watch?v=-5814yr2p_Y&t=33s

    SENSÖR TESTİ:

    Öncelikle belirteyim sensörü test ettim ama pek de bir şey anlayarak yapmadım. Şöyle ki, sensörün 2 kablosu var. Bu iki kabloya multimetreyi direnç kademesinde bağladım ve sensörün ucunu temiz bir bardak suyun içine doğru yavaşça soktum. O esnada multimetreyi takip ettim ve direncin arttığını gördüm. Onu görünce hareket olduğuna göre sensör sağlam diye düşündüm. Bunun üzerine temizliğe geçtim. Dediğim gibi başka araçlarda nasıldır bilmem. Test de işe yarar mı yine bilmem ama ben kendimce böyle bir işlem de yaptım. Videoda var zaten.

    Bu arada belirteyim ki her multimetre ile ölçmek mümkün olmayabilirdi benim sensörü. Çünkü epey yüksek direnç değerleri çıktı. 10-20 megaohm gibi.

    Video da şu (Videoda tırın sensörünü test ediyor vatandaş ama mantık aynı):
    https://www.youtube.com/watch?v=IaRG3DKmiXw

    Benim aracın soğutma suyu seviye sensörünün görüntüleri:


    (ÇÖZÜM) Soğutma Suyu Az (Sıvısı Az) Volvo S60 2.0T 2006 Model Benzinli

    (ÇÖZÜM) Soğutma Suyu Az (Sıvısı Az) Volvo S60 2.0T 2006 Model Benzinli



    Son Olarak, Arkadaşlar anlattığım şeyler sıkıcı da gelmiş olabilir. Beğenmemiş de olabilirsiniz. Zaten beğenilmesi amacıyla değil belki faydalı olur ümidiyle paylaştım. Ben o videodaki işlemi, görmemiş olsam genleşme kabını ve sensörü değiştirecektim ama gerek kalmadı ve hallettim şükür. Umarım yararı dokunur. Sağlıcakla kalın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadvt -- 27 Kasım 2018; 17:35:49 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.