Şimdi Ara

Corsair ML120 Pro RGB İncelemesi - RGB'li Magneto

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
2
Favori
975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 74 gün 7 saat 36 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Muten Baba (1 mesaj) V1CT0RY (1 mesaj) massacrer (1 mesaj) OneTreeHill (1 mesaj) soqo (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (7 mesaj) Mobil (2 mesaj)
  • @
4 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Overclock, Soğutma ve Modifikasyon >> Overclock, Soğutma ve Pc Modifikasyon >> Hava Soğutma >> Corsair ML120 Pro RGB İncelemesi - RGB'li Magneto
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Emekli Yönetici
    6473 Mesaj
    Konu Sahibine Özel




    Selam millet. Bildiğiniz gibi daha önce ML120 PRO modelini incelemiştim. Pro led modeli 2400 RPM hızında salt performans isteyenler içindi ve aydınlatma seçeneği de sıkıntılıydı. Manyetik ML serisinin daha önce RGB aydınlatmalı serisi çıktı ve çalışma hızı 1600 RPM hızında. Bu inceleme yeni bir fan incelemesinden ziyade diğer incelemenin genişletilmiş hali gibi olacak. Pro led incelemesinde değinmedim yerlere değineceğim.Şimdiki kurban Corsair'in özellikle Manyetik Yatak Yapısıyla üzerinde durduğu ve performans anlamında en iddialı fanı olan ML120 PRo.








    Ürünün iddiası kutu içeriğinde yok. Fanın haricinde iki plastik kelepçe ve dört adet vida var. En azından plastik vida ya da voltaj düşürücü adaptör beklerdim.






    Corsair içinde tasarım olarak en beğendiğim fan ML120 oldu. Fan tasarımında işlevsel olarak değinebileceğim yeni bir detay yok. Zaten SP120 ledli seriden beri aynı tasarım kullanılıyor. Fanın kanat tasarımı ve çerçeve yapısı standarta yakın. Vida yerlerinde titreşimi engellemek için kauçuk kullanılmış. Kauçuk sabit fakat üstündeki mavi parça çıkabiliyor. Fan kanatları şeffaf ve aydınlatma fanın göbeğindeki dört adet ledle yapılıyor.




    Corsair'in ML serisindeki vaadi en düşük ses seviyesiyle yüksek statik basınç ve hava akımı sağlamak. Bunu kendi geliştirdiği Manyetik yatak tasarımıyla yaptığı söylüyor. Ball bearing olsun sıvı tabanlı yatak tipleri olsun hepsinde dönüş sırasında bir sürtünme meydana geliyor ve bu sürtünme sonucunda ortaya bir ses çıkıyor ve aşınan malzemenin bir ömrü oluyor. Sürtünmeden kaynaklı sorunları önüne geçmek isteyen Corsair Magnatic Levitation adını verdiği yeni yatak tipi teknolojisini geliştiriyor. Buradaki mantık hareket halindeki yatağın mıknatıslanma sayesinde manyetik bir alan yaratılarak havada askıya alınması. Doğrudan temas çok aza indirildiği için yukarıda bahsedilen iki sorunda bu sayede ortadan kalkıyor. Tabi bunlar Corsair'in söyledikleri.




    Detaylı performans testleri kısmında sonuçların birine girmemesi için aşağıdaki tabloda fanın 1V-12V arasındaki tüm ses seviyesi, statik basıncı, hava akımını gibi verileri tüm ayrıntılarıyla aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz. Sonuçta fanı sadece son devirde kullanmıyoruz. Onun için hangi devirde ne yapıyor bilinmesi önemli. Eğer başka fanlarla aynı devirlerde sergiledikleri performans farkına bakmak istiyorsanız bu detaylı tabloyu diğer karşılaştıracağınız fan inceleme konusunda bulabilirsiniz.



    Normalde video kayıtlarında fan 12V'da çalışırken yapıyordum ama artık kayıtlarda 1V-12V arasındaki tüm performansını görebilirsiniz.



    Renk ve efektleri daha iyi görmeniz açısından video.



    Corsair bir süredir aydınlatma gibi çeşitli özelliklerin kontrolü için Link yazılımını kullanıyordu ama artık hayatımıza iCUE girdi. iCUE ile birlikte tüm Corsair cihazlarınızı buradan senkronize bir şekilde kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca Far Cry 5 gibi destekleyen oyunlarla birlikte philips amblight tarzı oyun senaryosuna uygun cihazlar renk değiştiriyor. Ayrıca efekt ve renkleri doğrudan program üzerinden görebiliyorsunuz.






    Yaklaşık iki yıl önce fan incelemesi serüvenine başladım. Amacım yapılabilecek en detaylı testleri yapmaktı. Bir süre araştırıp teçhizatları topladıktan dört ay sonra birkaç fan incelemesi çıkardım ortaya. Daha sonra ekipmanlarımın kalitesiz olduğunu düşünerek ufak iyileştirmelere gidip bir sene sonra bir kaç fan incelemesi daha yayınladım. Ama hala eksik kısımlar vardı. Bunları da düzelttikten sonra karşınızda eksiksiz bir biçimde karşınızda bulunuyorum. İki yıllık AR-GE aşaması tamamlandı ve yeni ekipmanlarımla birlikte eksiksiz fan incelemeleri yapmak için hazırım.

    1- Heatsink ve Radyatör [Sogutucular] Üstünde Performansı

    İlk başlarda soğutma performansı testleri için işlemciyi kullanıyordum fakat neredeyse bir yılı aşkın süredir sistemin uzay montaj olmasından dolayı canım sıkılıyor ve buna ilave olarak sürekli işlemciyi stres programlarıyla kastırdıgım için anası ağlamıştı .Düşünüp taşınırken başka incelemelerde de görmüş olduğum, işlemciyi simüle edecek bir düzenek kurmaya karar verdim. Bunun için işlemci boyutlarında bir bakır bloğa ,ısı kaynağı olan dirençlere ve oluşacak ısıyı ölçmek için bir termometreye ihtiyaç vardı. İlk iş olarak ısıyı yayabileceğim bir element lazımdı ve bunlardan en uygunu bakır levhalardı. Daha iyi iletkenler var fakat çok uçuk maliyetlerle karşılaşacağımdan başka alternatiflere yönelmedim. Aldığım bakır levha 5 CM yüzey alana ve 1.5 CM kalınlığı sahip. Isıyı yayacak alanı bulduğuma göre bana bir ısı kaynağı lazım. İlk başlarda peltier düşündüm fakat soğuk tarafın sıcaklığını ayarlanamadığından sorun oluşturma ihtimali yüksekti. Daha sonra araştırırken fişek rezistansları gördüm ve istediğim boyutlarda da temin edebiliyordum. İki adet 200W 0.8MM*4MM fişek rezistans tercih ettim ve boyutlarına göre bakır bloğa rezistansları yerleştirmek için delik açtırdım. Artık elimde iki adet 200W ısı kaynagı vardı. İşlemciyi fazlasıyla simule ettiğine eminim çünkü soğutucu olmadan çalıştığında 30 sn de 160 derecelere ulaşıyor. Diğer sorun ise bu ısınmanın stabil olup olamayacağıydı. Mesela on dakika çalıştırdığımda 200 dereceyi bulan blok başka bir zaman tüm ortam şartları aynı olmasına rağmen 210 derece oluyorsa bu tüm testin çuvallayacağı anlamına geliyor. Bu sorunu çözmek için yapılabilecek tek iş sabit voltaj alabileceğim bir devreydi. Malum elektrik hatlarımız düzgün olmadığından dalgalanmalar mevcut ve voltaj değişiklikleri de rezistansın ısınmasını direkt etkiliyor. Onun için tüm test boyunca Inform Sinus 1000VA online ups kullandım.

    Bu aşamalardan sonraki sorunsa blokta ki ısının nasıl ölçüleceğiydi. Bunun için ayriyeten kaliteli bir dijital ve log dosyası tutup bilgisayara atan bir termometreye gerek var. Bunun için UN-IT U325 ve Voltcraft K204 kullanıyorum. Bloktaki sıcaklığı ölçmek için bakır bloğun tam ortasına bir delik açtırdım ve buraya K Tipi yivli 1 metrelik probu tutturdum.

    Ayrıca paylaştığım sıcaklıklar delta cinsinden sıcaklıklardır.Yani blok sıcaklığından ortam sıcaklığı çıkarılmıştır. Örnek vermek gerekirse oda 25 derece blok 55 derece dersek delta sıcaklık 55-25=30 oluyor. Böyle bir hesap yapmamdaki amaç A fanını test ederken oda sıcaklığı 25 dereceyken diğer fanı testte 20 derece olursa bu testin hiçbir anlamı kalmaz. Bu detayı tabloya yazabilirim fakat bu seferde çok fazla veri olacağından kafa karışıklığına yol açabilir. Bunun çözümü için her fanın testinde oda sıcaklığı paylaşacağım (ki bu çok fazla kafa karıştırır) ya sürekli klima açık duracak ya da delta sıcaklığıyla sonuçları paylaşacağım.




    1A-Hava Sogutma Performansı[HeatSink Üzerinde]

    Artık işlemciyi simüle edecek bir ısı kaynağımız olduğuna göre bundaki ısıyı iletmek için heatsink lazımdı.Testte 120MM ve 140MM fanları test edebilmek için Noctua'nın NH-U12S ve NH-U14S soğutucularını kullandım. Tek soğutucuda kullanabilirdim ama fanın kendi boyutlarında iki farklı soğutucu kullanmak fanın gerçek anlam performansını anlamamız için daha iyi bir yöntem.

    Soğutucuyu bloga montaj etmeden önce Noctua NT-H1 sürdüm ve blokları montajladım. Ufak bir dipnot düşeyim. Benim elimde işlenmiş 3 tane bakır blok bulunuyor. Yani 140MM ve 120MM fanı ayrı soğutucularda test ederken bloğu sökmem gerekmiyor.Yani montajı bakır blok ve soğutucu ayrılmamak üzere bir kere yapıyorum.Bundaki amacım her montajda macunun farklı uygulanmasından dolayı oluşabilecek hata payını en aza indirmek, macun israfını önlemek ve montaj sırasında kaybedilen vakitten kazanç.

    Montaj bittikten sonra rezistansları fişe takıyoruz ve blok ısınmaya başlıyor. Toplam test süresi 25 dakika. Bu 25 dakika boyunca her sıcaklık anlık olarak bilgisayara saniye saniye kaydediliyor ve ben bunların ortalamasını alıyorum. Diğer teste geçmeden önce blogun ortam sıcaklığına inmesini bekliyorum ki testlet tutarlı olsun.

    Eğer test edeceğim fan elimde bir taneyse Push[Fan ısıyı radyatörden üfleyerek uzaklaştıracak şekilde konumlandırılmış] ve Pull [Fan ısıyı radyatörden çekerek uzaklaştıracak şekilde konumlandırılmış] olmak üzere iki farklı konumda test yapıyorum. Ama aynı fandan iki taneyse Push ve Pull yöntemine ilave olarak Push/Pull yöntemini de ekliyorum .


    Ayrıca paylaştığım sıcaklıklar delta cinsinden sıcaklıklardır.Yani blok sıcaklıgından işlemci sıcaklığı çıkarılmıştır. Örnek vermek gerekirse oda 25 derece blok 55 derece dersen delta sıcaklık 55-25=30 oluyor.Böyle hesap yapmamdaki amaç bir fanı test ederken oda 25 dereceyken diger fanı testte 20 derece olursa bu testin hiçbir anlamı kalmaz. Bunun çözümü için her fanın testinde oda sıcaklığı paylaşacağım ki buda çok fazla kafa karıştırır ya sürekli klima açık duracak ya da delta sıcaklığıyla çalışacağım.



    1B- Su Sogutma Performansı [Radyatör Üzerinde]

    Soğutucular üzerinde performans testlerinin ikinci ayağı olan fanların radyatör üstünde performansı.

    İlk önce su soğutmadaki kullandığım bileşenleri aktarayım.

    İşlemci Blogu:Swiftech Apogee Gtz
    Pompa :Thermaltake P500
    140 MM Radyator: XSPC EX120 (35 MM Kalınlıgında)
    120 MM Radyator: XSPC EX140 (36 MM kalınlıgında)

    120 lik ve 140 lık fanları ayrı ayrı test edebilmek için kendi boyutlarında iki farklı radyatör kullandım. İki farklı su soğutma sistemi kuracak teçhizatım olmadığı için radyatörleri bir bünyede topladım fakat vanalar yardımıyla hangi fanı test edeceksem test etmeyeceğim fanın radyatörünün vanalarını kapatıyorum ve oraya su akışı olmadığından test etmediğim radyatörü aradan çıkartmış oluyorum.

    Bundan sonraki test aşamaları yukarıda paylaştığım yöntemle birebir aynı olduğundan tekrardan yazmayacağım.




    2-Hava Akımı Ölçümü

    Bunu için bir Anomemeter'a ihtiyaç var. Çok farklı fiyatlarda Anemometreler var fakat benim tercih ettiğim ürün CEM DT-8880. Piyasadaki en kaliteli cihaz değil ama fiyat performans oranı yüksek bir ürün. Hava akımını ölçmek için daha önceden ufak bir kutu yapmıştım fakat Noctua ve Noiseblocker mühendisleriyle konuştuğumda bu kutunun yetersiz olduğunu öğrendim. Hal böyle olunca 120MM ve 140MM fanları aynı ayrı test etmek için iç hacmi 50CM X 50cM iki adet kutu yaptım. Kutu içerisi izolasyon malzemeleri kaplı. Diğer detaylar bende kalsın. Kutunun bir ucuna fanı diğer ucundaki deliğeyse Anemometre'nin probunu yerleştiriyorum.

    Tetleri on iki farklı [1V-2V-3V-4V-5V-6V-7V-8V-9V-10V-11V-12V] voltaj aralığında yapacağım paylaştığım değerler CFM yerine daha hassas olduğu için FPM cinsinden değerler olacak. FPM kavramını biraz açacak olursam FPM=ft/min yani Feet Per Minute. İsterseniz bu sonucu CFM'ye de çevirebilirsiniz. Kutunun boyutlarını m2 çevirip FPM ile çarpmanız yeterli.

    Unutulmaması gereken en önemli husus buradaki sonuçların sitelerde yer alan sonuçlar ile karşılaştırılmamalı çünkü tamamen farklı ortamlarda, farklı test araçlarıyla ve farklı birimlerde ölçüm yapıldı. Temel amaç testin kendi içinde tutarlılığını sağlayarak testteki fanların sonuçlarını başarılı bir şekilde karşılaştırmak .





    3- Basınç Ölçer

    Beni ölçüm konusunda en çok zorlayan kısım bu oldu. İlk başta ebay'dan 50$ bir manometre aldım ama ölçüm hassasiyeti az olduğu için işime yaramadı. Daha sonra yaptığım araştırmalar ve firmaların teknik uzmanlarından aldığım bilgiler statik basıncın ev ortamında bu tarz cihazlarla ölçmenin imkansız olduğuydu. Durum böyle olunca araştırmalarım sonucunda piyasada bulunabilecek en hassas manometre olan Extech HD755 aldım .Manometrenin ölçüm aralığı 0.5 psi.

    Burada paylaştığım sonuçları sitedeki yazan sonuçlarla karşılaştırmayınız. Çünkü tamamen farklı ölçüm yöntemleri kullanılıyor ve benim bu sonuçları paylaşmamın amacı test ettiğim diğer fanlarla aradaki farkın ortaya çıkması. Yani kendi içinde tutarlı sonuçlar elde etmek.Test ederken yine 1V-12V arası değerleri test ettim.

    Hava akımını ölçmek için kullandığım kutuları basınç ölçümünde de kullanıyorum.




    4-Ses Ve Görüntü

    Video kaydını Canon 650 & 50MM F1.4 ile yaptım. Ses kaydı için fZoom H1 kullandım. Sesi desibel cinsinden ölçmek içinse CEM DT-85A'i kullandım. Video da gördüğünüz gibi fan boştayken bir standdın üzerinde duruyor. Kullandığım stand XSPC'nin radyatör standı. Titreşim yapmaması için Noiseblocker'in vida setini kullandım.. Videoda fan hızının ve voltaj değerinin gözükmesi için Lamptron FC5V2 kullandım. Fanları test ederken atx güç kaynağı kullanmak yerine ayarlanabilir dc güç kaynağı MCH-305D-2 kullandım. Ayarlanabilir dc güç kaynağında voltaj hem daha stabil hem de çekilen amper değeri de gözüküyor. Fan hızını ölçmek için kullandığım takometre UNI-T UT372

    Ses ölçümleride 1V-12V arasındaki tüm değerlerde yapılacaktır.Ayrıca video da fanları boşta,heatsink ve radyatör üzerinde Push-Pull-Push/Pull gibi konumlarda da test ettim.Çünkü fanların ses seviyeleri boşta ve soğutucu üzerinde ses seviyeleri degişiyor.Bunda da en önemli etken statik basınç değeri.

    Bugün yayınlayacağım incelemede bu test aşaması yer almayacak fakat bu teste ilerleyen günlerde Minidsp UMIK-1 ile yapmış olduğum sesin spektrum analizini içeren tablolarda ekleyeceğim. Ses düzeyini anlatabilmek için desibel cinsinden paylaşılan skorlar yetersiz kalır.




    5- Engelli Hava Akımı

    Bu yeni metodu ilk defa bu incelemede kullanacağım. Aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi 16 CM çapında yaklaşık 60 CM uzunluğunda fan testi için geliştirilmiş bir silindir var. Silindir üzerindeki sticker'dan görüldüğü gibi ürün Corsair'den temin edilmiş. Değiştirilebilir aparatları sayesinde hem 120MM hem 140MM fanlar test edilebilir. Silindirin içinde iki tane mesh gözüküyor. Bunların amacı fanların önünde bir engelle karşılaştığında hava akımının ne kadar etkileneceğini göstermek. Normal test aşamalarını tamamladıktan sonra bu kısmı sona bıraktım. İlk başta testi içindeki engelleri kaldırarak yapıp daha sonra bunu standart halde yaptı. İki denememde de aldığım sonuçlar neredeyse aynıydı. Testleri bu şekilde yaptığım zamanda bu test aşamasının bir manası kalmıyordu. Durum böyle olunca bende yeni engeller ekledim. Bunların arasında toz filtreleri ve radyatörler var. Denemelerimden sonra en mantıklı çözümün engel olarak radyatör olduğunu gördüm ve Asetek'in 40 CM kalın bir radyatörünü kullandım. Bu radyatör hava akımını ciddi anlamda engelliyor. Bu aşama aslında gerçek hayatta kullanımı daha çok yansıtıyor çünkü fanlar heatsink, radyatör, toz filtreleri, kasa kapağı gibi engellerle karşılaşıyor.





    Performans Testleri


    Normalde 120MM ve 140MM fanların sonuçları ayrı tablolarda paylaşıyordum fakat bu testte Corsair'in sadece 120MM fanları olduğu için sonuçlarda 140MM fanlar olmayacak. 1V-12V arasında elde ettiği sonuçları yukarıda ayrı olarak paylaştım. Bu tablodaki sonuçlar fanların 12V'da yani tam güçte çalışırken elde ettiği sonuçlardır.



    Fanların ses seviyesi ve diğer fanlarla karşılaştırması.







    İncelemedeki ürün 600 TL. Eğer tek alacağım diyorsanız 160 TL. Fiyat/Performanstan uzak, yüksek fiyatlı bir ürün yani. Fanla ilgili söyleyebileceğim herhangi bir olumsuz özellik yok. İlla kulp bulmak gerekirse fiyatı ve zayıf kutu içeriği gösterilebilir. Şimdiye kadar incelediğim en kaliteli Corsair fanı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Yeni tasarlanan Manyetik Yatak Tipinin devrim denebilecek kadar kusursuz bir yatak tipi olduğunu düşünmüyorum. Hala kısmen yakından dinlendiğinde duyulabilecek hava akımı dışında sesler var ama dikkate alacak düzeyde değil. Yatak tipinin dayanıklılığı zamanla görülebilecek bir şey ama Corsair'in beş yıl garanti vermesi ve çalışma ömrü kısmında süre belirtmemesi manyetik alanına güvendiğini gösteriyor.. Su sıcaklığından hareketle radyatör testinde bir miktar ML120 önde çıkar diye bekliyordum fakat testlerde tam tersi çıktı. Hatta şüphelenip NF-F12 testini bir daha tekrarladım ama sonuç değişmedi. Burada bahsettiğim fark dikkate alınmayacak cinsten. Tablolar zaten her şeyi ortaya koyduğu için daha fazla uzatmayacağım. Fan olmuş. Bütçesi esnek olanlara ve performanslı bir fan arayan birine rahatlıkla ML120 önerebilirim. Aydınlatma açısından teknik olarak SP120 ile aynı olacağını düşünüyordum fakat SP120 kumandayla kontrol edildiği için sınırlı renk seçeneğine ve efektlere sahip. Ama Node ile birlikte bu dört ledden yararlanılabilecek en iyi şekilde yararlanılmış. Sınırsız renk seçeneği ve efektler görsellik açısından son derece yeterli. ML120 Pro LED 2400 lük hızıyla sesi beklendiği gibi rahatça duyulabiliyor. RGB modeli 1600 RPM hızıyla ses seviyesi olarak kagıt üzerinde göz korkutmuyor ama ses seviyesi beklediğimden de iyiydi. Sessizlik açısından hassas kişilere rahatlıkla tavsiye edebilirim.




    |
    |




  • Binbaşı
    1913 Mesaj
    İnceleme için eline sağlık hocam... Fiyatından mütevellit mantıklı bir tercih olmayacak gibi geliyor bana... O kadar paradan sonra daha iyi görsellikli ya da daha iyi performanslı bir ürün alınabilir diye düşündüm... İki yarımdan (hatta iki 0.75'ten) 1 tam çıkarmaya çalışmışlar gibi...

    Naçizane tavsiye Akasa Viper serisini ve Noiseblocker eLoop serisini de repertuara eklemen... Özellikle eLoop çok şaşırtıcı ses ve performans sonuçları verebilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi massacrer -- 31 Mayıs 2018; 9:57:31 >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    İnceleme güzel de "Buradaki mantık hareket halindeki yatağın mıknatıslanma sayesinde manyetik bir alan yaratılarak havada askıya alınması.." cümlesini okuyunca fark ettim ki ben fanların hep böyle çalıştığını düşünüyormuşum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Kurmay Yarbay
    20956 Mesaj
    Eline sağlık yine detaylı ve güzel bir inceleme olmuş. Forumda genel olarak soğutma sistemlerinde uzmanlaşmış birisi olarak , F/P fanı önerilerin için ayrıca bir konu oluşturursan güzel olur. Benim oldukça işime yarar mesela. 50 lira daha fazla versek bana ne katar ne katmaz gibi.
    |
    |
  • Binbaşı
    1835 Mesaj
    Emeğine sağlık, çok güzel bir çalışma olmuş. Ben de Coolermaster pro 120 air balance 3/1 i Amazondan 300tl gibi bir fiyata geçen ay aldım. Kasayı soğutmak için düşünmüştüm ama bu da diğer fanlarım gibi çok fazla işe yaramıyorlar. Tek artısı RGBler oldu. Güzellik haricinde bunlara para verilmez. Güzellik derken bir sürü kablo var. bunları saklamak çok zor. Soğutma için paranızı bence sıvı soğutmalara harcamak daha akıl karı.
    |
    |
  • Binbaşı
    1130 Mesaj
    Büyük iş. Elinize sağlık.
    |
    |
  • Teğmen
    106 Mesaj
    klavyenize sağlık
    |
    |
  • Yüzbaşı
    628 Mesaj
    3 tanesi 700 lira
    Bunun adı yağsız kazık.
    Kusura bakma Corsair.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kıdemli Yarbay
    11447 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sacred Spirit

    3 tanesi 700 lira
    Bunun adı yağsız kazık.
    Kusura bakma Corsair.
    Bazı kasalarda yanında geliyor 3'lü set. Kasayla alınca yalın halinden daha ucuz.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
1,063
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.