Şimdi Ara

'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
645
Cevap
3
Favori
65.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, şubat 2010'da aldığım corsamla 37500 km'yi devirdim. son 1 aydır aracımın konforu ve yol tutuşunda inanılmaz gerileme oldu. özellikle bir kaç kez ani fren yapmam sonucu araç eskisinden daha uzun mesafede durdu. lastiklere baktığımda özellikle 30000 bakımda rotasyon yapılan eski ön, şimdiki arka lastiklerin kenar dişlerinin nerdeyse kalmamış olduğunu farkettim (bu arada lastiklerim conti premium contact 2 195/55/R16). ayrıca son aydın-izmir yolculuğumda otoban şartlarında lastik gürültüsü arttı.

    1.) 37500 km de lastiklerin bitmesi olağan mıdır? özellikle aydın gibi sokak ve caddelerin %70'inin parke taşla döşeli olduğu yerlerde lastik ömrü etkilenir mi?
    iş yerime giden yol üzerinde 1200 metrelik parke taş döşeli bir varyant var, bazı günler nerdeyse 2-3 kez bu yolu inip çıkıyorum, iş yerinden diğer arkadaşların da benzer şikayetleri var. contierin yumuşak olması ve parke döşeli varyant sorunu derinleştiriyor mu?
    2.)son günlerdeki ses probleminden dolayı conti almayı düşünmüyorum. hankook veya bridgestone turanza er300 nasıl lastiklerdir? contileri arar mıyım? turanza er300 için 100 hp altı araçlara ağır gelir gibi yorumlar var, şu anda aracımın üstündeki lastiklere göre farkı nedir?
    3.)michelin lerle ilgili şikayet sitelerinde yanaktan yarılmayla ilgili birçok şikayet var, böyle bir problem ile karşılaşan var mı? michelin'in hamurlarının continental'den daha yumuşak olduğu söyleniyor, daha az km ömrü olduğu doğru mu?
    4.)konforlu sürüş ve sessizlik için hangi lastiği önerirsiniz?

    şimdiden teşekkürler




  • Benim önceki set ContiSportContact3'ler 60 bin km'ye yakın yol yapmıştı ve diş derinliği hâlâ kabul edilebilir düzeyde idi, ben olukların içindeki çatlamalar yüzünden değiştirdim. Aracı aldığımda üzerinde gelen ContiPremiumContact2'leri ise 30 bin km'den sonra 17" janta geçtiğim için değiştirmiştim, bir 30 bin daha rahat gidecek durumdaydı. Buradan kullanım ve yol koşullarının lastik ömrünü çok değiştirdiği sonucuna varılabilir bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 20 Aralık 2011; 11:04:38 >
  • Arkadaşlar Yokohama hakkında bilgisi olan var mı?
    215/45/17 V550 modeli için 265 lira fiyat aldım.
    Biraz araştırdım nette ve yorumlar genel olarak olumlu yönde.
    İçimizde kullanan bilen fikir sahibi olan var mı?
  • Orkun evde faturaya da baktım adamların telefonu aynı görünüyor.
    Yolum o tarafa düştüğünde uğrar bir bakarım bayinin durumu nedir diye...
  • Abi sağolasın ama adamlar 325 tl ye bile bıraksalar yine benim bütçemi aşıyor lastikler
    O yüzden uğraşma hiç boşuna çok teşekkür ederim
    Nereden kaldıysa benim aklımda sanki toplamı 1200 oluyor gibi kalmıştı

    Şu an Dunlop Max TT ve Yokohama V550 arasındayım
    Lastikler hakkında bilgisi deneyimi olan varsa bekliyorum görüşlerini
  • Orkun, Dunlop için çok iyi şeyler söylenmiyor belki ama durumun tüm lastikleri için aynı olduğunu sanmıyorum.
    Senin baktığın Maxx TT deseni 2010 yılındaki ADAC testlerinde ContiSportContact3'lerden daha iyi sonuç almış.

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=29784&SourcePageId=31821
  • Sözde "gürültüye karşı optimize edilmiş" yeni fren balatalarım aşırı toz atıyor, yıkamalardan sonra jantlar en fazla iki gün içinde kararıyor.
    Eski balatalar ancak dibine geldiğinde bu kadar toz atardı.
    Sessiz yapacaz diye muhtemelen aşırı yumuşak malzeme kullanmışlar, eskileri gibi 30 bin km gitmeyecek sanırım...
  • Yeni gordum ben dunlop kullanıyorum ve suana kadar bir yamugunu gormedım diyebilirim. Gayet memnunum.
  • Orkun da Dunlop aldı, yakında o da izlenimlerini yazar
  • Gidip ilk görüşmemde max tt için fiyat almıştım aslında ama kredi kartının limitinin boşalmasını beklerken 2 hafta geçti ve şansıma o sırada Dunlop zam yapmış lastiklerine.
    Max tt de lastik başına 40 lira gibi zamlanmış, onu alamadım.
    Bir düşük modeli olan lm 703 vardı bayinin stoklarında ve eski fiyattan verebileceğini söyledi, bende ne kadar kötü olabilirki diyerek 900 liraya onları aldım.
    Kuru ve karlı havada sınırları zorlayarak test ettim ve gayet başarılı bence ama yağmurlu havada aynı şekilde değil.
    Garip bir şekilde 2. viteste yokuş yukarı dip gaz yaptığım zaman patinaj çekiyor ama fren yaparken o kadar kötü değil.
    Lastiklerin zayıf olmasının yanında bunu birazda benim arabanın torkunun yüksek olmasına bağlıyorum.

    Genel olarak fiyat performans açısından tatmin edici bir lastik.

    Uzun süre bitik lastiklerle dolaştığım için çok net aradaki farkı anlayamam diye düşünüyordum ama kötü tecrübelerimle aklıma kazınan bazı yerlerde denedim lastiklerin yola tutunmasını.
    Mesela İdealtepe E-5 yada minibüs yolundan gelip sahilyolu Pendik istikametine bağlanırken sola keskin bir viraj var.
    Orada diğer 2 set yeni lastiklerimle 55 km nin üstünde araba kendini hafif bırakıyordu ama bu lastiklerle 70 km gibi bir hızla girdiğimde bile şeridimden çıkmadan bitirdim virajı.
    Tabi araba şeritten çıkmadı ama ben neredeyse yan koltuğa geçiyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa
    Uzun süre bitik lastiklerle dolaştığım için çok net aradaki farkı anlayamam diye düşünüyordum ama kötü tecrübelerimle aklıma kazınan bazı yerlerde denedim lastiklerin yola tutunmasını.
    Mesela İdealtepe E-5 yada minibüs yolundan gelip sahilyolu Pendik istikametine bağlanırken sola keskin bir viraj var.
    Orada diğer 2 set yeni lastiklerimle 55 km nin üstünde araba kendini hafif bırakıyordu ama bu lastiklerle 70 km gibi bir hızla girdiğimde bile şeridimden çıkmadan bitirdim virajı.
    Tabi araba şeritten çıkmadı ama ben neredeyse yan koltuğa geçiyordum

    Bu dediğin yeri tam bir tarif eder misin Orkun ?
    O taraflara gittiğimde ben de bir test edeyim o virajlarda aracı.




  •  'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik


    Ok yönünde gelip sahil yolu Pendik yönüne (sola yani) bağlanırken.
    Tenha bir zamanda iki şeridi ortalayıp viraja girdiğinde arabayı zorlayabiliyorsun, fazlada bir tehlikesi olmuyor
    Ben genelde şeritler boşsa dış-iç-dış yapıyorum, yukarıda bahsettiğim 70 km de apexteki hız

    Birde aynı yerden sağa dönüş yani Bostancı tarafına katılım var ama tek şerit ve daha keskin, orada tırsıyorum 20 km ile giriyorum
    Zaten illaki biliyorsundur söylediğim yeri ama garanti olsun;

    Enlem = 40.93364
    Boylam = 29.11717




  • Anladım söylediğin yeri, orada 70 km iyi cesaret valla
  • Bir bayan zekasının ürünü saçma sapan planlamalar yüzünden aynı yerden 1.5 saat içince 3 kere geçmek zorunda kalmıştım.
    Banada oyun çıktı, her seferinde hızı biraz arttırarak denedim


    Lastik konusunda bir şeyi daha belirtmeden geçemeyeceğim,
    205 tabandan 215 tabana geçtim, aman aman bir fark yok arada ama sanki el freni 2-3 tık çekili kalmış ve o şekilde gidiyormuşum gibi hissediyorum kendimi sürekli.

    Demek ben 17" janta ilk geçtiğimde chipte yaptırmamış olsam oturup ağlayacaktım
  • Valla Orkun o arabanın 175 lastiklisi de el freni 2-3 diş çekili halde gidiyor gibi
  • Ayıp oluyor ama Çağrı, kullandın benim arabayı yine mi böyle yorum yapıyorsun..
    Yaktığın mazota yazık keşke vermeseydim anahtarı

    Ecotec gsi mı olurmuş ayrıca?
    Sütçü beygiri gibi beygirlerin var Hemen çamur atarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Ayıp oluyor ama Çağrı, kullandın benim arabayı yine mi böyle yorum yapıyorsun..
    Yaktığın mazota yazık keşke vermeseydim anahtarı

    Ecotec gsi mı olurmuş ayrıca?
    Sütçü beygiri gibi beygirlerin var Hemen çamur atarım

    Ya yok chipsiz halini diyorum
    Benimkiler hem sütçü hem tüpçü beygiri ayrıca

    Bir de,3500'den önce hayat yoktur ecotec vardır




  • Tamam o zaman böyle uzlaşmacı oluyorsak biraz övelim senin arabayı
    Gsi baya iyi kaçıyor abiler, hacmide büyük motorun...
    3500 devirden sonra görebilene aşk olsun
  • 3500 devirden sonra da çok yakıyor be Orkun
    Opel'in beygirleri sütçü muhabbetine kısmen katılıyorum ama.
    Bunun kapsamadığı tek motor 1.4 90 hp'lik Ecotec.Benim motorla aralarında nasıl 35 hp var aklım almıyor.
  • Serdar abi ts830, ts810 ve 810 sport icin fiya sorabilir misin lastikcine elinde ebat var mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiFoSi_BJK -- 31 Ocak 2012; 12:30:44 >
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.