Şimdi Ara

'Corsa' Genel (2082. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42.182
Cevap
81
Favori
2.532.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 20802081208220832084
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kadir_canakci kullanıcısına yanıt
    Hocam bir bayan için bu seçenekler içinde en mantıklısı,en göze hoş geleni ve piyasası iyi olanı nissan micra.

    5000 da koymaya çalışırsanız 30.000 - 35.000 aralığında 1.2 tekna paketi öneririm.

    Yalnız araç bayanlarda öyle bir etki bırakıyor ki , eşiniz pabucunuzu dama atabilir

    Birde kırmızısını buldunuz mu eşiniz uzunnn bir süre araba konusunda kafanızı rahat bırakacaktır
  • İlk yıl bakımı 2 gün önce 1130 TL idi, Şubat ayı kampanyalı 850 TL.. İlk bakımını yaptıracağım, neleri değiştiriyorlar hatirliyormusunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • büyük ihtimal yağ, yağ filtresi, hava ve polen filtresi değiştiriyorlardır. Yakıt filtresi ilk bakıma dahil değil genelde 2. sene bakımlarda değişiyor.
  • Ecufast vb. yazılım uygulayanınız var mı? Bu tür uygulamalara inanıyor musunuz?

    https://www.ecufast.com.tr/Home

    Site Corsa d 75 beygir için 95 beygire çıkacağını idda etmekte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi ara düşündüm chipletmeyi ama motor ömrünü kısaltır zarar görür diye ellemedim. Fabrikada yapılan ayarlar gibi olmayacak sonuçta. Bilgisayardan girip bazı değerleriyle oynuyorlar o şekilde beygir gücü kazanılıyor. Bakım aralığı kısalıyor, debriyaj durumu önemli bitmeye yakınsa chipten sonra kaçırabilir belki. Aynı zamanda fren balataları da performansı önemli hale geliyor aracın durması da önemli. Araştırıp ulaştığım şeyler bunlar ne kadar doğru bilmiyorum ama şahsen benim kafama yatmadı ondan yaptırmadım.

    Punto multijet ile corsa C ye yaptıran bir abim vardı. Baya duman atıyordu arkadan chipli olduğu için. Chipletince dumanlı dumanlı geziyorsunuz.

    Sanırım Bizim diğer arkadaş Cruze 1.6 otomatik benzin LPG sini orda yaptırdı. Chipli geziyor halen memnun. Performans olarak iyi oluyor da işte KArar size kalmış .

    ha bide chipletince yakıt tasarrufu da sağlar diyenler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 11 Şubat 2019; 23:53:44 >




  • SSS bölümünde bu soruya böyle cevap verilmiş.

    Aracımın gücü arttığında yakıtı nasıl düşecek ?

    Aracınızın güç ve tork değerleri yazılım ile yükseldikten sonra; kullanım tarzınız aynı kalmak koşulu ile aracınız, standart haline göre daha az gaz pedal tepkisine ihtiyaç duyacaktır. Aracın standart haline göre daha az gaza basmanıza rağmen; yüksek tork size rahat ve akıcı bir kullanım ve buna bağlı olarak yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Tabii ki eskiye göre daha agresif kullanımlarda yazılımın güç avantajı kullanılacak ; fakat yakıtta bir tasarruf sağlanmayacaktır.
    https://www.ecufast.com.tr/sikca-sorulan-sorular



    Bunlar opelden almışlar değerleri 75beygirlikleri 95beygirlik versiyona çeviriyorlar demek diye düşündüm. Ama bu kadar basit değil sanırım.

    Ama duman vb. en nefret ettiğim şey. Dpf li araçlarda duman görmedim şimdiye kadar. Görmekte istemem. Vazgeçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • biuu kullanıcısına yanıt
    75-95 hplerin turboları farklı. Ben 90lık sportum varken chip tuning yaptırmıştım. İlk zamanlar güzel ama sonra sorunlar peşimi bırakmamıştı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @tifosi_bjk hocam teşekkir ederim vazgeçtim bu uygulamadan.

    Değerli arkadaşlar hareket sonrası silkeleme sorunu ve akabinde sürekli arıza ışığı ile daha 1000 km olan bakımı erkene aldım ve dün aracı servise verdim. (135bin bakımı yetkili serviste yakıt filtresi hariç 499tl)

    Bakım yapıldı arıza sonucunda EGR Valfi arızası çıktı. Tam 1yıl- 30.000km öncede aynı hatayı vermişti ve tekrar etmemişti.

    Hatayı silmişler tekrar vermemiş. Şimdilik kullanın sorun büyürse temizlik bu modelde olmuyor değiştiririz diyorlar.

    İnternette okuduğum kadarıyla 100.000 km sonrası karbon Clean işlemi ile araç temizlendikten sonra her 5000 km gibi rakamlarda enjektör temizleyici kullanılması tavsiye ediliyor. Egr temizliği de yapıyormuş.

    EGR valfi arızasını çok veren opeller için siz ne düşünüyorsunuz?

    Ben araca katkı maddesi koymaya çok korkarım. Aksine internette basit bir deterjandır, renksiz olduktan sonra benzinlikten en ucuzunu alabilirsiniz diyorlar.

    Enkektör temizleyici vb kullanıyor musunuz?

    (2012 cdti 75bg euro5 135bin km corsa d)

    Bı arada aklıma geldi. 2 haftada bir benim aracım ile işe gideriz. Hep yakıtı shell nitro v alır mecbur kalırsam bp total gibi markaların katkılılarında max 50tl alırım. Ve bir depo yakıtı 4-5 günde bitiririm. En son gün yakıt yetmiyecekti istasyonu geçmişim 150tl lik bp aldım, onunla 1 haftadır şehir içinde geziyorum. 2 gündür değişiklik vardı araç dün hata verdi. Alakası var mı bilmiyorum.
    Bu konuyu da araştırdım total ile depoyu fullemeyi düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 13 Şubat 2019; 17:5:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni konu açtım ama yine benim halimden en iyi corsa kullanan anlar. Oradan kopyaladım bir kısmını.

    Bir daha bu arızayı almamak için acaba sürüş şeklimimi değiştirmeliyim?

    Bir hafta boyunca benim bi hafta arkadaşın arabasıyla okulumuza gitmekteyiz. Tek gidiş 80km. Özetle o hafta 800-900 km yol yapıyorum.

    Dpf ışığını çok yakan bir kullanıcı değilim. Yaz tatillerinde çok şehir içi kullanırsam bir iki kere yanmışlığı var. Hemen 2000 üzeri ışık sönene kadar kullanır ışığı söndürürdüm.

    1 dk ısınmadan hareket etmem. Stop etmeden en az 30sn beklerim. Performanslı kullanmışsam 1-2 dk stop etmeden beklerim.

    İlk 10 dakika 2500 devir üzerine çıkmam.

    Ancak *Şehir içinde dahi çok sık hız sabitleyici kullanırım. (Yokuşlar hariç)

    Şehir içinden çıktıktan sonra 1900 devir civarı 90-95km/h uzun süre hız değiştirmeden hedefime varırım.

    Araç max torku 1700 devir üzerinde vermekte.

    Acaba 10larca km 2000 devir üzerine çıkmadığım için mi egr valfinde kurum birikiyor.

    Kullandığım güzergahta 5 kişi 5. Viteste 85-90 km ile çıkabildiğim yokuş var 7 km falan(Denizli Zıpır yokuşu) Tam gazda valf açık kaldığı yazmakta bende tüm yokuşu tam gaz ile tamamladım 100km civarı hız ile. Buda sanırım doğru değil yarın 4. Viteste 3000 devir civarı tırmanmayı denesem diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 14 Şubat 2019; 10:3:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • egr valfi temizleniyor diye biliyorum ama yetkili serviste tersini söylemiş sanırım.

    Carbon clean 65. kmlerde filan öneriyorlardı yüksek km lerde yararlı kurumlarıda aldığı için sorun çıkartıyor diyorlardı ne kadar doğru bilmiyorum benim araç şuan tam 65 bin kmde açıkcası gerek görmedim bende

    Enjektör katkısı kullanan @khytr89 o yardımcı olur

    ben genelde arada tunap yakıt katkısını kullanıyorum. 183 tunap diesel olan.
  • Aynen 100bin üzeri karbon temziliği pek önerilmiyor. Yine enjektör temizliğide araç gençken yapmadıysanız, ilerleyen km lerde yapmayın, her enjektörü farklı farklı temizleyip sorun oluşturabiliyor diyen de var. Kafam karıştı gibi.

    Ben sürüş tarzı ya da yakıt markasını değiştirerek sorunu öteleyebilir miyim diye düşünmeye başladım. Forumda Total in çok güzel yorumlar var. Bir kaç depo deneyeyim istiyorum.

    Evet servis ne kadar temizlenmez dese de temizlendiğini okudum. Sorun ciddi hal alırsa ilk seçeneğim o olacak gibi.

    Yine binlerce km lerce sorun yaşamayan arkadaşların sürüş deneyimini merak ediyorum. Acaba yanlışmıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 14 Şubat 2019; 11:19:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • liqui moly egr, manifold, turbo temizleyici kullandım çok memnunum, üstüne tunap 989 enjektör temizleyici attım.

    şu an çok şükür araç kendine geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    liqui moly egr, manifold, turbo temizleyici kullandım çok memnunum, üstüne tunap 989 enjektör temizleyici attım.

    şu an çok şükür araç kendine geldi.
    Kaç bin km’de nasıl uyguladınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biuu kullanıcısına yanıt
    100.000 de su an 100.600 deyiz.

    Yalniz 30.000 de ilk sahibi serviste karbon cleqn yaptirmis (myopel da cikiyor)

    Ben 65.000 de wurth ile yaptim ancak tunap daha etkili, yakit katkisi degil direk enjekyor temizleyicisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro 5 Corsa D sahibiyim 75 hp. Geçenlerde 500 km uzun yoldan geldim. 3-4 sonra tekrar çalıştırdığımda sarı anahtar ışığı yandı, kalkışta zorlandım, hareket sonrası arıza lambası da yandı ve araç 1500 devirden sonra silkelemeye gaz yememeye başladı. O şekilde bırakıp sanayide ustama çektirdim. OBD'den bakılınca egr açık kalması şeklinde arıza çıktı. EGR'yi söküp açtı ve temizledi usta. Sonrasında 1000 km'ye yakın yol yaptım herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.

    Araç 110 binde 2014 model. 150-200 arası bir ücreti var EGR temizliğinin. Tam motorun arkasında zor bir yerde, silecek grubunun vs. sökülmesi gerektiğinden işçiliği uzun sürüyor.
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    Hah bendeki egr belirtileri. Bende 300km falan yaptım bir daha tekrar etmedi. 4.vites 3000 devirde uzunca bir süre kullandım. Umarım faydası olmuştur.

    Temizleme ile silindiğine sevindim.
    Yetkili servis geçen sene temizleriz demişti, bu sene temizlenmez dedi.

    Üllemizdeki yetkili servislerin güvenilirliği gerçekten problemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biuu kullanıcısına yanıt
    Usta da aynısını söylemişti ancak araç çok zor devirleniyordu zarar vermek istemedim. 1500 devirden sonra sanki hava alamıyor gibiydi. Bende zorlamadan çektirdim servise. Ama 100 binde olmasına, kötü yakıt alınmamasına ve bilinçli kullanılmasına rağmen(düşük devirde gaza yüklenme vs. yapmam) egr kömür gibiydi.

    Ustanın dediği şuydu, temizliğini yapalım bir deneyelim sorun çıkmazsa boşa masraf yapmamış olursun dedi, çünkü sıfır parça güncel kurlar ile 800 lirayı geçiyor işçilik vs. de işin içine girince.
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    anladığım kadarıyla arabayı cansız kullanıyorsunuz. egr yi daha 100.000 lerde arıza verdirecek kadar devirsiz ve bakımsız* kullanıyorsanız dizel partikül filtrenizi, katalizörünüzü, map sensörünüzü ve emme manifoltunuzu düşünemiyorum.

    *bakımsız dediğim şu anlaşılmasın her 10.000km de bir filtre ve yağ değişimi bakım olmuş olmuyor. Aracın belirli periyot da detaylı incelenmesi ve temizlenmesi gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 15 Şubat 2019; 14:3:42 >
  • Cansız kullanmaktan kastınız nedir anlayamadım. 1500 devir ile rampa tırmanmam ancak genellikle sürüş devrim 1750-2200 arasıdır. Uzun yolda 2500 devirde sabit seyrederim 120 km. 15 bin km'dir kullanıyorum daha bir kez partikül filtresi uyarısı almadım sadece pasif rejenarasyon yaptı.

    Egr maalesef euro 5'lerin problemi genel olarak.
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    yakıtı nereden alıyorsunuz hocam
  • 
Sayfa: önceki 20802081208220832084
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.