Şimdi Ara

Corsa C Kulubü (2001-2006) (67. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.442
Cevap
46
Favori
277.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arel.gr kullanıcısına yanıt
    Her 10 bin de bir 10 40 yağ benzinli ise



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemal_ansen -- 27 Ekim 2017; 16:57:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cold_stream kullanıcısına yanıt
    Evet easytronik sanjimandir kronik sorunu yok aracın bakımlarını zamanında yaptırın taş gibi araçtır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sünnetçi34 kullanıcısına yanıt
    Expertiz yaptır hocam kazalı çürük vuruk göçük varsa alma km ile oynanmış mi baktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen

    Expertiz yaptır hocam kazalı çürük vuruk göçük varsa alma km ile oynanmış mi baktir

    Sade expere göstermeden almam ama , bence 11-12 yaşında ki aracın belli yerlerinde işlemler olması normaldir derim

    ( istanbul aracı için bide) ancak kaput direkler tavan hasarsız bulmaya çalışcam bütçem biraz daha fazla olsa belki daha temizi bulunurda işte .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen

    Her 10 bin de bir 10 40 yağ benzinli ise

    "servis" yağ + bujiler + hava ve yağ filtreleri peki ?
  • arel.gr kullanıcısına yanıt
    Aynı 10 binde 1 yaparsanız yeterli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen

    Aynı 10 binde 1 yaparsanız yeterli olur

    bir defa motor yağını değiştiriyordum, sonraki "servis" turda motor yağı dahil + bujiler + hava ve yağ filtresini yenilerdim.
    bu kural "ara yağını değişimi" yok mu artık ?
  • arel.gr kullanıcısına yanıt
    Aracınız eğer yağ eksiltmiş ise ara yağ eklemesi yapabilirsiniz. ama servisin değişim raporu her 10000 km de birdir. Buna yağ filtre + hava filtre dahildir. Benim ustam en azından öyle söylüyor. Birde benim araç otomatik vites buji ve triger değişmedim. Zincirli çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,

    2004 model 1.3 cdti corsam 200 bin km yi geçti. bu hafta sonu periyodik bakıma götürücem. Temel şeylerin dışında ayrıca nelere baktırabilirim yönlendireiblirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özgür Can


    Selamlar,

    2004 model 1.3 cdti corsam 200 bin km yi geçti. bu hafta sonu periyodik bakıma götürücem. Temel şeylerin dışında ayrıca nelere baktırabilirim yönlendireiblirmisiniz?

    motor yağı

    filtreler

    kışlık bakımı diyin bilirler

    buji

    balata

    arka teker disk yok bildiğim kadarıyla kampana

    triger kayışı yada zinciri

    motor kayışı

    antifriz

    akü kontrolü

    motor soğutma suyunun antifrizi

    direksiyon yağı

    hidrolik yağı aklıma gelenler bunlar yazdıklarım geneldir kimi araç ta olmayabilir misal otomatik şanjıman triger kayışı yok zincir vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kemal_ansen kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Özgür Can


    Selamlar,

    2004 model 1.3 cdti corsam 200 bin km yi geçti. bu hafta sonu periyodik bakıma götürücem. Temel şeylerin dışında ayrıca nelere baktırabilirim yönlendireiblirmisiniz?

    motor yağı

    filtreler

    kışlık bakımı diyin bilirler

    buji

    balata

    arka teker disk yok bildiğim kadarıyla kampana

    triger kayışı yada zinciri

    motor kayışı

    antifriz

    akü kontrolü

    motor soğutma suyunun antifrizi

    direksiyon yağı

    hidrolik yağı aklıma gelenler bunlar yazdıklarım geneldir kimi araç ta olmayabilir misal otomatik şanjıman triger kayışı yok zincir vardır.



    Bilen de yaziyor bilmeyen de..

    Adam aracım 1.3 cdti (yani dizel ) diyor adama buji degistir diyor.



    corsa c lerin tümü ELEKTRIKLI DİREKSİYONDUR yani DİREKSIYONDA YAG OLMAZ :))))



    Sonra bu motorlarin triger setinin sanzumana gore ayarli oldugunu senden duydum.

    Duz vites ise kayisli, otomatikse zincirli zuhaffsddfajchgdfh :)))))))))



    Bunlara kulak asmayin arkadslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141


    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Özgür Can


    Selamlar,

    2004 model 1.3 cdti corsam 200 bin km yi geçti. bu hafta sonu periyodik bakıma götürücem. Temel şeylerin dışında ayrıca nelere baktırabilirim yönlendireiblirmisiniz?

    motor yağı

    filtreler

    kışlık bakımı diyin bilirler

    buji

    balata

    arka teker disk yok bildiğim kadarıyla kampana

    triger kayışı yada zinciri

    motor kayışı

    antifriz

    akü kontrolü

    motor soğutma suyunun antifrizi

    direksiyon yağı

    hidrolik yağı aklıma gelenler bunlar yazdıklarım geneldir kimi araç ta olmayabilir misal otomatik şanjıman triger kayışı yok zincir vardır.



    Bilen de yaziyor bilmeyen de..

    Adam aracım 1.3 cdti (yani dizel ) diyor adama buji degistir diyor.



    corsa c lerin tümü ELEKTRIKLI DİREKSİYONDUR yani DİREKSIYONDA YAG OLMAZ :))))



    Sonra bu motorlarin triger setinin sanzumana gore ayarli oldugunu senden duydum.

    Duz vites ise kayisli, otomatikse zincirli zuhaffsddfajchgdfh :)))))))))



    Bunlara kulak asmayin arkadslar.

    Sen önce okumasını öğren birader gelip laf ebeliği yapacağına arkadaşa neden yardimci olmuyorsun???? Ne yazmışım orada geneldir (dizel ve benzin dahil) yani her arac icin farklilik gosterir ne demişim zincirli araba da triger kayışı olmaz git servise sordurt corsa c otomatik sanzijiman kendi aracım öyle zincir var bu 1.. 2. bilip bilmeden yine yazmışsın ateşleme bujisi var. 3. Evet corsa c lerde elektrikli direksiyon var o konuda haklısın ama yine okuduğumu anlamamissin yazdıklarım geneldir araca gore farklilik gosterir demisim yani corsa olatak olaya bakmaman lazimdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemal_ansen -- 7 Kasım 2017; 21:51:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141


    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_ansen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Özgür Can


    Selamlar,

    2004 model 1.3 cdti corsam 200 bin km yi geçti. bu hafta sonu periyodik bakıma götürücem. Temel şeylerin dışında ayrıca nelere baktırabilirim yönlendireiblirmisiniz?

    motor yağı

    filtreler

    kışlık bakımı diyin bilirler

    buji

    balata

    arka teker disk yok bildiğim kadarıyla kampana

    triger kayışı yada zinciri

    motor kayışı

    antifriz

    akü kontrolü

    motor soğutma suyunun antifrizi

    direksiyon yağı

    hidrolik yağı aklıma gelenler bunlar yazdıklarım geneldir kimi araç ta olmayabilir misal otomatik şanjıman triger kayışı yok zincir vardır.



    Bilen de yaziyor bilmeyen de..

    Adam aracım 1.3 cdti (yani dizel ) diyor adama buji degistir diyor.



    corsa c lerin tümü ELEKTRIKLI DİREKSİYONDUR yani DİREKSIYONDA YAG OLMAZ :))))



    Sonra bu motorlarin triger setinin sanzumana gore ayarli oldugunu senden duydum.

    Duz vites ise kayisli, otomatikse zincirli zuhaffsddfajchgdfh :)))))))))



    Bunlara kulak asmayin arkadslar.

    Sen önce okumasını öğren birader gelip laf ebeliği yapacağına arkadaşa neden yardimci olmuyorsun???? Ne yazmışım orada geneldir (dizel ve benzin dahil) yani her arac icin farklilik gosterir ne demişim zincirli araba da triger kayışı olmaz git servise sordurt corsa c otomatik sanzijiman kendi aracım öyle zincir var bu 1.. 2. bilip bilmeden yine yazmışsın ateşleme bujisi var. 3. Evet corsa c lerde elektrikli direksiyon var o konuda haklısın ama yine okuduğumu anlamamissin yazdıklarım geneldir araca gore farklilik gosterir demisim yani corsa olatak olaya bakmaman lazimdi

    Dostum önce sen yazmayı öğren ki ben sağlıklı okuyayım. Ne yazdığın belli değil bir de öğretmenmişsin. Eğitim sistemi sen gibi öğretmenlere kaldıysa işimiz var :)

    Branş beden eğitimi falan herhalde başka ihtimalleri düşünmek istemiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yarın (aslında sabah bugün sayılır) satışını alacağım opel corsa 2001 1.4 tek kapı aracım olacak inşallah.
    Aracın tahminimce bir triger masrafı ile öndeki rot ve balans ayarı yapılması dışında bir masrafı yok dendi. Oto expertize soktuğumda da triger de ses boşluk gibisinden deyince zaten değiştirmeyi düşünüyordum kaçınılmaz oldu.

    -Aracın dikkat etmem gereken bir yeri kronik bir sorunu yada alırken oto expertiz dışında yaptırmam gereken bir şeyi var mı?
    -Bu araçta abs klima 2 airbag var dendi. Comfort modeli. Bazı araçlarda 4 tane airbag ek olarak esp filan var yazmışlar bazılarında ise 2 tane airbag var yazıyor. Bu özelliklere net ulaşabilme şansım var mı. Olur ya yarın bir gün paramız artar satarken filan ihtiyaç olur. Neyi var neyi yok bilelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akr3p0lis

    Arkadaşlar yarın (aslında sabah bugün sayılır) satışını alacağım opel corsa 2001 1.4 tek kapı aracım olacak inşallah.
    Aracın tahminimce bir triger masrafı ile öndeki rot ve balans ayarı yapılması dışında bir masrafı yok dendi. Oto expertize soktuğumda da triger de ses boşluk gibisinden deyince zaten değiştirmeyi düşünüyordum kaçınılmaz oldu.

    -Aracın dikkat etmem gereken bir yeri kronik bir sorunu yada alırken oto expertiz dışında yaptırmam gereken bir şeyi var mı?
    -Bu araçta abs klima 2 airbag var dendi. Comfort modeli. Bazı araçlarda 4 tane airbag ek olarak esp filan var yazmışlar bazılarında ise 2 tane airbag var yazıyor. Bu özelliklere net ulaşabilme şansım var mı. Olur ya yarın bir gün paramız artar satarken filan ihtiyaç olur. Neyi var neyi yok bilelim.


    Abs +2 havayastığı, zamanında (2003) alınmasını istediğim bir araçtı esp yok eps yi esp sanıyorlar. Sonrasında 2005 makyajlı kasa almıştı babam sağolsun. 2008de de d kasa almıştım. Corsa iyidir benzinli motoru sorunuzdur bakımları düzgün yapılırsa. 16 yaşındaki arabada tabi ki bazı sorunlar olacaktır sanayideki çakallara çok güvenmeyin yetkili servise gidin zaten yaş dolayısıyla iyi indirimler yapacaklardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Akr3p0lis kullanıcısına yanıt
    https://www.auto-data.net/tr/?f=showSubModel&modeli_id=248 al arkadaş burada asagi inerek model yilina gore gidip üstüne tiklayarak özellikleri görebilirsin. 4 hava yastigi direksiyondan kontrol çelik alaşımlı cant yada bu ozellikte olanlar njoy ve twinport olarak adlandırılır bende 2003 njoy var bunlar full modeli diye geciyor bazi kaynaklarda. cift hava yastıkları olanlar baz model diye biliyorum. Tek kapili ise ticari olma durumu var ve bu araclarin corsa c ler arasinda en sorunsuzlari benzinlileridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemal_ansen -- 10 Kasım 2017; 2:2:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kemal_ansen kullanıcısına yanıt
    hocam baktım özelliklerine donanım pek göremedim de. bir kaç sorum var.

    1- Araçta abs var denildi. Kullandığımda abs devreye girecek kadar hiç fren yapmamıştım. Zaten biraz sert fren yapınca kayma olmadığı için devreye girip girmediğini de anlamadım. Fren mesafesi oldukça iyi gelmişti. Ancak dikkatimi çekti abs ışı kontağı açınca yada araba çalışınca hiç yanmıyordu. Bende ABS denemek amaçlı kumlu yolda 40 km hızla ani fren yaptım ABS devreye girmedi ve kızakladı araba. Bir kaç deneme sonrası arabada ABS nin çalışmadığını farkettim.

    Sigorta kutusunda 50 numaralı bölgede olması gerektiği 40 A sigortası olması yazıyor kitapçıkta. Ancak 50 numaralı sigorta yatağı boş. Yani sigorta taksam bile altında bir bölüm yok boşa takmış olacağım.

    E lambası da yanmıyor hiç ABS nin.

    Ben bu araçlarda standart olarak var diye biliyorum. Var yada yok nasıl anlarız. (Sigorta kutusunun yanında bir küçük mekanik parçadan yeşil çubuklar çıkıyor 4 adet ve firen hidroliğine gidiyor)


    2- Araçta ön koltukların altında soket girişleri bulunan ve kablo gelen bir bölüm var. Ne işe yaradığını çözemedim. Bileniniz var mı?

    3- Araçta orjinal teyp yok aldığım arkadaş da double teypbi söküp verdi. Ben bu araca cruis control etkin olabilmesi için nasıl bir teyp almam gerekiyor. Yani soket biçimi filan farklı mı ?

    4- Araç yarım debriyaj gaz durumunda stop edecek seviyede devir düşüklüğü yaşıyor. Baskı balata yeni değişmiş. Genelde de stop ediyor. Hatta araç boşta iken gaza basıp 3-4 bin deviri görüp pedaldan ayağınızı çektiğinizde normalde araç rolanti seviyesine düşmesi gerekirken araç rolanti seviyesinin altına düşüp titriyor (motor soğuksa istop ediyor) ve tekrar rolanti yükseliyor. Mesela araç boşta gaza az az bastığınızı düşünün önce arabanın devir saati 800 altına düşüyor sonra yükseliyor. Pedal da gaz vermeye başladığınızda yapıyor bu durumu normalde rolantide hiç bir sıkıntı yok sabit 800. Bu da yarım debriyaj gaz durumunda iken stop etmesine sebeb oluyor.

    bu problem için gaz ayarı bölümüne gittim. Gaz ayarı yaptırmadan boğaz kelebeğini temizlettim. Hava girişi varmış küçük o tıkalıymış güzelce temizleyip taktırdım. Gaz ayarı yaptırdım. Ancak sorunum devam etmekte. Gazla ilgisi olmadığını söylediler. Kelebek temizlendikten sonra adaptasyon yapılması gerekiyormuş. Böyle bir şey var mı varsa nasıl oluyor. (bana biraz başından atmak istedi gibi geldi de)




  • Corsa C var bende arabada ABS var ilk çalıştıranda Abs ışığı yanıyor ani frende devreye giriyor beninki 1.2 enjoy

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bende 2004 corsa c var bi çukura tümseğe girdiğim zaman çok ses geliyor sizdede öylemi bide dediler bunların direksiyon kutusu sıkıntılı dediler doğrumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.