Şimdi Ara

Corsa 1.3 yolda kalma rezaleti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2014 model(2015 çıkışlı) corsa 1.3 dizel var yola çıkmadan 1 hafta önce serviste tüm işlemleri yaptırdım motor yağı baskı balata tüm yıllık bakımları ve sağı soluna baktırdım ustayla görüştüm araba cillop gibi tertemiz hocam gönül rahatlığıyla yola çıkabilirsin dedi.
    Neyse pazartesi yola çıktık Konya Side arası seydişehirden sonra tınaztepeyi geçtik araba servise götür demeye başladı neyse dedim devam ettik yola çekiştede herhangi bir düşüş olmadı sonra gösterge söndü dedim tamam sorun yok neyse sağsağlim sideye vardık araba orada 1 hafta yattı sıkıntı olmadı bugün yola koyulduk daha ilk yokuşları çıkarken yine servise götür demeye başladı hemen aradım servisi devam edin sıkıntı olmaz dediler neyse devam ettik bir süre sonra arabanın çekişi düşmeye başladı klimayı kapattım geldim tekrar tınaztepede durdum dururdurmaz motor arıza ışığı yanmaya başladı yapacak bir şeyimde yok devam ettim gittiği yere kadar seydişehiri geçtim yokuşları 1 2 tanesini güç bela çıktım en sonunda araba daha fazla gitmeyeceği belli olunca sapağa çekip bekledim çekici çağırdım vesaire rezalet gibi rezalet
    Böyle bir sorunun olma sebebi nedir turbo da sıkıntı var gibi geldi bana ya da bujiler mi arıza yaptı acaba diye düşündüm hep derlerdi opel alma başına bela alırsın harbi öyleymiş lanet olsun alındığı güne
    ki bu motorun aynısı linealarda yok mu 200bin km de hala çatur çutur giden linealar görüyor gözlerimiz çektiğimiz rezalet sinirmimi aşırı bozdu açıkcası uslubumun kusuruna bakmayın :(


    Eklenti:Servis güya arabanın altını vurmuşsun bu yüzden turbo kabloları zarar görmüş motor kendini korumaya almış diyor... ama arabanın altını vurmadığıma eminim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 3 Eylül 2018; 14:25:49 >







  • Büyük ihtimal dpf arıza vermiş ve motor kendini korumaya almış. Çok mu devirsiz kullanıyordunuz ve kaç kmde araç. Ya dpf yada turbo arızası gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    hocam serviste aynını dedi devirsiz mi kullandın yok hocam ne devirsiz kullanacağım gayet normal araba yokuşta nasıl 3 bin de devirde çıkılırsa bende aynı şekilde çıktım yol başından beri arabanın sağ göğüs arkasından üfleme sesleri geldi gaza ne kadar basarsam ses o kadar yükseldi yani devir yükseldikçe üfleme sesi artıyordu araç 100 binde teyzemin arabası iş yeri uzak olunca senede 20km sırf işe gidip gelmesi oluyor zaten
  • Pis mazot alınmadığı sürece dpf bu şekilde arıza çıkarmaz. Yada dpf sensörü arızalı olabilir. Astra K aracımız da başımıza geldi.



    Ben Euro6 dizel aracımı genelde tasarruf amacıyla düşük devirde kullanıyorum. 2000 devirde vites atarım. Yol düz ise 1500 2000 devir aralığında sabitleyici ile giderim. Mazotu shell den alınca depoda 1 kere pasif temizlik yapıyor sadece. Öyle bağırta bağırta kullanmak gereksiz. Devirli kullanınca 6lt yerine 8lt yakıyor araç. Dizelin esprisi kalmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Sağ göğüs arkasında klima kompresörü ve V kayışı var. V kayışı kopsa elektrik arızası oluşurdu.

    Araçta partikül filtresi tamamen tıkanırsa kendini korumaya alabiliyor. 1500 devir geçmiyor turbo devreye girmiyor. Ses belki klima motordan yeterli gücü alamadığı için gelmiş olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    klima açık olsa da olmasa da aynı ses geliyordu hocam devire göre de artıyordu
    mesela yokuş iniyorum ama gaza basmıyorum devir yükseliyor ses yok
    ama düz yol yada yokuş çıkıyorum gaza basıyorum devir yükseliyor sesin şiddeti artıyordu klima açıkkende kapalıykende durumda değişim olmadı ses hep vardı
    işin tesadüfü sen yıllarca hiç ses yapma şehirler arası yola kendini at şak üfleme sesi şak motor arıza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 2 Eylül 2018; 23:34:49 >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Gaza basınca üfleme artıyorsa turbo gibi, düşük ihtimal hava filtresi kaputun sağında kalıyor. O mu gevşedi acaba?
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    neyse hocam yarın sabah öğreneceğim ne olduğunu ama opel servisinde de kavga çıkarmadan dönmem :(
  • Aynı araçla yaklaşık 3 hafta önce bende Antalya yolunda tatile giderken yolda kaldım. :-)

    Benim araç 160K km'de, ilk sahibiyim ve ilk defa başıma geldi.

    Rampa çıkarken doğrudan yakıt sistemi arıza lambası yaktı ve birden bire çekiden düştü, motor kendini korumaya aldı 20km hıza düştük .

    Tünelde falan olsak nasıl olurdu diye düşünüyorum hala..

    Sıcaklık sensörü bozulmuş, motor kendini korumaya almış, serviste değişim yapıldı, yola devam ettik.

    Bu arada yolda kaldıktan 1.5 saat sonra serviste araba çalıştırıldığında direk fan çalıştı. Ya dpf yada sıcaklık sensörü dediler, uzun yolda kaldığımı söyleyince ilk önce sıcaklık sensörü ne bakıldı ve sorun çözüldü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • superficista S kullanıcısına yanıt
    Sert bir tümseğe girmişim o tümsek geviek olan turbo borusunu yerinden mi çıkarmış ne öyle dediler motor kendini korumaya almış aynı şekilde akşam almaya gideceğim tam sebebini söylerim

    Böyle dediler turboyu falan patlattık diye 3.5 atmadım değil
    Hayır aynı yolu 4 5 defa teyzem tek gitti ben 2 3 defa gittim aynı arabayla sen gel annem kardeşim varken arızayı yap rezil et

    Edit:Arabanın altını vurmuşum güya bundan dolayı turbo kabloları zarar görmüş motor kendini korumaya almış arabanın altını vurmadığıma da eminim de hadi neyse bakalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 3 Eylül 2018; 23:16:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemen servise götürün kullanıcı hatası desinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allizzwell27 A kullanıcısına yanıt
    Dediler zaten güya arabanın altını vurmuşuz turbo borusu yırtışmış 350 lira para verdik 300 de çekici arabayıbu akşam teslim aldık ama öyle 2 tümsekte alt takım dağılacaksa hiç bir şey demiyorum

    2004 model emektar albea bile bizi bir kere yolda bırakmadı ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun Allah beterinden korusun. Ufak bir hatırlatma, dizel araçta buji olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle Geçmiş Olsun..
    Ben de sizinkine benzer bir olay yaşamıştım.
    Şehir içinde gaza bastığımda ön camın bittiği yerden bir üfleme sesi gelmişti. Servise gidip Turbo hortumlarımdan biri kaçırıyor demiştim. Daha test'e çıktığımız ilk anda eleman evet turbo hortumundan diyerek geri dönmüştü.

    Sonrasında altta intercoller'e giren turbo hortumunun kelepçesinin kırıldığını içindeki contanın çıktığını ve gevşeklikten dolayı hava kaçırma sesinin duyulduğunu söylediler. Ben şaşırmıştım çünkü sesi üstten duymuştum. Ama çekişte gidişte bir problem hissetmemiştim. Belki yol yapmamış olduğum içindir.
  • müMKÜNsüz kullanıcısına yanıt
    Düz yolda belki bizde hissetmezdik ama yokuşlar sağolsun dayanamadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kronık partikül sorunu aracı servıste bilgisayara baglatın yanlız dpf temizliğinden önce sensörlerin basınc değerlerini kontrol ettirin büyük ihtimal sensörlerden biri düşük değer verdiği için araç dpf temizliğine geçmıyordur ama kronıkte olsa musterıyı soymak için farklı isimlerde çıkabiliyor ınsanın karsısına .2013 model corsayla uyarı levhası olmadığı için merdıvenlerden uçup altını vurduğum halde bişey olmadı araca



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tempraclube -- 11 Kasım 2018; 19:30:46 >
  • 115km ye kadar 1.3cdti corsam vardıyolda kalmadım hiç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsclub53

    115km ye kadar 1.3cdti corsam vardıyolda kalmadım hiç
    Afferim, tebrikler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.