Şimdi Ara

Corolla aracımın frenleri çok zayıf (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sorun kronik balatalarla ilgisi yok arkadaşlar komple olarak fren sisteminde bi tuhaflık var
  • @ilkebay ın durumunu balatalar değişmemişse etkilemiş olabilir fakat bahsettiğimiz problem 2007-2012 corollaların hepsinde var...
    Bunun balatayla hiç alakası yok, zira sıfır araçtada bakatası yeni araçtada bu problemi yaşayan arkadaşlar bu forumda sıkıntılarını dile getirmişti...
    Servis hiç bir sorun yok diyerek her seferinde geçiştiriyor ve durumu kabul etmiyor...
    Çözüm düşük hızlarda (30-60) kesinlikle takip mesafesini normalden uzun tutmak
    Yüksek hızlardan (90-160) yavaşlamakta hiçbir problemi yok fren sisteminin tam aksine çok iyi frenlemesi var corollanın ama düşük hızlarda durum malesef farklı ve kötü :(
    @taşkafa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    Arkadaşlar fren balataları acaba ne marka ve serviste ne kadara değiştiriyorlar...2005 aracın ne kadar tutar acaba balataları.............

    BOSCH CAR servis'ten fiyat almıştım uygundu. Ama 6 ayı geçti, hala değiştirmedim. Bir arayın sorun isterseniz. Orijinalini aratmaz, diye düşünüyorum.
  • Aksaray'dayım maalesef burada Bosch Car servisi yok ancak internetten alıp taktırma şansım var.....Teşekkürler...
  • Avrupa , Orjinalinin aynı fabrikada yapılıyor....Deyip 3. sınıf yan sanayii TAİWAN - ÇİN mallarını yutturuyorlar..Servisten Orijinal balata almayacaksanız Türkiye de bilinen bir marka alıp takın..Adı sanı olsun...Ve KOLLAMA KAZIK OLMASIN...Gririp bakınız..www.otostart.com. Aradığınız orada...
  • Evet iyi ki söyledin...Valeo ya da trw artık alacaz ...Bosch yumuşak diyorlar toz bırakırmış...Trw sert ve pek tavsiye edilmiyor biraz daha araştırıp alalım bakalım...Teşekkürler....
  • Aynı durum Avensis'te de var. Abs her daim devrede. Sanırım tasarım kaynaklı. Zira şehir içi düşük hızda seyrederken freni köklemek ayrı bir fren microkontrolörü gerektirdiğinden adamlar her daim freni Abs ON şeklinde tasarlamışlar. Yinede frenlerden memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni corollada dun denedım cok sert fren yapmadım tabı kırmızdyı son anda gondugun ıcın bastım tam ıstedıgım yerde durdu arac ve flenlemeden iki sn sonra abs devredeydı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanlevent -- 23 Temmuz 2013; 13:46:07 >
  • Toyotaların genel problemidir fren !
  • Biraz hort olacak ama siz araçlarınızın frenlerine şükredin.Bir Mitsubishi Carisma kullanında frensizlik nasıl birşeymiş anlayın :D
  • Arkadaşlar fren konusunda aracın bir sorunu yoksa eğer problem yaşatacak bir duruma düşürecek kadar zayıf değil. Özellikle gördüğüm bir durum olarak, fren hidroliğinin 40000 km veya 2 yılda bir mutlaka tamamen vakumlu sistemle(eski sistem elle hava alarak falan değil) 2002-2007 arası için kesin olmakla beraber diğer kasalardada aynı olduğunu düşünüyorum 0.75 litre(ne eksik ne fazla bu çok önemli, eğer balatalar bitmeye yakında hidrolik düşük kalacaktır eklendiğinde. Üstünü tamamlamayaın kesinlikle, bitik balatayı değiştirin. Fazla koyulması halinde balata bitince uyarı ışığı yanmayacak ve sistem fazla hidrolikten dolayı zorlanacaktır. Ayrıca yeni balata takınca fazla olan hidrolik taşacağı için taşma noktalarına zarar verir, aşındırıcı özelliği var metal aksamda. Bunun dışında disk kalınlıkları ve lastiklerin diş durumu(4 lastik kesinlikle aynı miktarda hava basılmış olmalı) incelenmeli. Genel olarak orjinal almayacakalr için TRW balatalarını öneririm, zaten üzerindekilerde trw çıkıyor(2002-2007 kesin bilgi diğerlerini bilmiyorum, bosch çıkanlar olduğunu biliyorum diğer modellerde)




  • Japonların genel sorunumudur nedir ben de muzdaribim. 2003 civic varken de araç durmazdi abs devreye girerdi 2013 Corolla var yine durum aynı. Şehir içinde abs çok devreye giriyor ve araç durmuyor hissi oluyor. Lastiği değiştiğimde iyileşme olmuştu ama yine tam değil.



    Kıyaslamayi daha önceki aracim olan Opel meriva ile yapıyorum. Meriva 1,5 ton olmasına rağmen zink diye dururdu. Hatta bir kere kazadan kurtuldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cLk -- 8 Mart 2017; 22:21:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgasubasi

    Biraz hort olacak ama siz araçlarınızın frenlerine şükredin.Bir Mitsubishi Carisma kullanında frensizlik nasıl birşeymiş anlayın :D

    carisma'yı bilmem ama colt'un frenleri taş gibi valla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin


    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgasubasi

    Biraz hort olacak ama siz araçlarınızın frenlerine şükredin.Bir Mitsubishi Carisma kullanında frensizlik nasıl birşeymiş anlayın :D

    carisma'yı bilmem ama colt'un frenleri taş gibi valla

    Carismanın frenleri ile uzun süre uğraştım.Aracın tamamen problem arka fren basınç yetersizliğinde.Normalde %70 ön, %30 arka yavaşlatması gerekirya bu carismada bildiğin %10. O kadar iyi ayar ve parça değişimi yapmama rağmen araç fren testinde bile frene basınca tekerleri zor durduruyor. Hem kampanaya balata tam basmıyordu ve de çok kolay cırcır sistemini bozuyordu.Birde ABS li araç ise abs sisteminde de sıkıntılar vardı.ABS nin basıp bırakma aralığı uzundu araç resmen durmuyordu.4 Teker disk olan carisma kullandım zank diye çakıyordu araç.Belirli bir seride kronik problemi vardı.Genelleme yapmak gerekirsede Alman araçların frenler gayet güzel özellikle Opel'i hiç sevmesemde frenlerini çok seviyorum.Nerede olursanız olun bastığınız zaman araç tamam ben duracağım sorun yok diyor hissettiriyor bunu.Fransız araçlarınında frenleri japonlara göre iyi.Ha aracı halen değiştiremedim.Malum piyasa çok pahalı ve imkanlar sıkıntılı.Bir gün komple perte çıkarsa herhalde öyle kurtulacağız. 2003-2017 :D




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.