Şimdi Ara

COOLANT TEMPERATURE UYARISI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
19.527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    megane hp 1.6 2004 45000 de bir araba var

     COOLANT TEMPERATURE UYARISI


    Yukarıdaki bu ışık yanıp sönmeye başladı arabayı stop/start yapınca düzeliyordu.

    bu yaklaşık 1 ay içerisinde 2-3 defa tekrarlandı. Daha sonra service ışığı ile bu ışık sürekli yanmaya başladı.

    Ayrıca arabada titreme (rolanti de dahil) yapıyordu. Yakınımdaki özel servise gittim bobinler değişmesi gerekiyor dedi fiyat olarakta bobin başı 80 YTL çekti. Aynı bobin nette 35 YTL ye sattıklarını biliyordum. Netten araştırma ve tavsiye üzerine tanesine 50 YTL verip valeo marka 4 tane bobin alıp özel servisten taktırdım. Bilgisayardanda hataları sildirdim. Ve arabanın titremesinde gözle görülür bir azalma oldu.

    Aradan 55 km geçti. Bu ışık tekrar yanmaya başladı. Bobini takan özel servise gittim. "Bendeki orjinal bobini takmadığın için oldu dedi" hatayı sildi tekrar kendisindeki bobin almam gerektiğini söyledi. (tabi ben bunu yemedim)


    Arabayı çalıştırdığımda biraz titriyor ve ilk kalkışta sanki teker kaldırıma sürtüyormuş gibi ses geldiğini hissediyorum. Araba biraz gidince ses kalmıyor.


    Bugün aynı ışık tekrar yanmaya başladı. ve Her çalıştırdığımda yanıyor




    Sizce sorun nerden kaynaklanıyor?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Soğutucu Sıcaklık Uyarısı

    "Coolant temperature" (soğutucu sıcaklığı), aracınızın motorunun düzgün çalışması için hayati öneme sahip bir göstergedir. Soğutucu, motorun aşırı ısınmasını önlemek ve optimum çalışma sıcaklığını korumak için kullanılan bir sıvıdır.

    "Check coolant" (soğutucuyu kontrol et) uyarısı, aracınızın soğutucu seviyesinin düşük veya soğutucu sıcaklığının anormal derecede yüksek olduğunu gösterir. Bu uyarı göründüğünde, aşağıdaki adımları atmanız önemlidir:

    • Arabayı güvenli bir yere park edin. Motoru kapatın ve soğumasını bekleyin.
    • Kaputu açın ancak dokunmadan önce soğumasını bekleyin. Soğutucu basınçlıdır ve sıcakken açarsanız yanabilir.
    • Soğutucu haznesini bulun. Bu genellikle motorun ön tarafında bulunur ve genellikle mavi veya yeşil bir kapakla işaretlenmiştir.
    • Soğutucu seviyesini kontrol edin. Soğutucu seviyesi "min" ve "max" işaretleri arasında olmalıdır.
    • Soğutucu sıcaklığını kontrol edin. Soğutucu sıcaklığı genellikle gösterge panelindeki bir gösterge ile izlenir. Normal çalışma sıcaklığı tipik olarak 82-104°C arasındadır.

    Soğutucu seviyesi düşükse, soğutucu eklemeniz gerekecektir. Soğutucu eklerken, aracınızın üretici tarafından önerilen soğutucu türünü ve konsantrasyonunu kullandığınızdan emin olun. Soğutucu sıcaklığı anormal derecede yüksekse, motorun aşırı ısınması söz konusu olabilir. Bu durumda, daha ciddi sorunları önlemek için bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Arabanızda "coolant temperature" uyarısıyla karşılaşırsanız, uyarıyı görmezden gelmeyin. Sorunu derhal gidermek, aracınızın hasar görmesini ve maliyetli onarımlar yapılmasını önleyecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • anladığım kadarıyla
    motor sıcaklığı çok artarsa o ışık yanıyormuş...kullanırken bu ışık yandığında aracı durdurun ve 1-2 dakika rolantide çalışmasını bekleyin motorun soğuması gerekir diyor....Eğer soğumassa motoru durdurun ve soğutma seviyesini (radyatör suyu olsa gerek) kontrol edin..(motor soğduktan sonra)
    reno servisine danışın v.s. diyor....


    sabah soğukken çalıştırdığınız anda bu uyarıyı veriyorsa bu sıcaklığı ölçen termometre muhtemelen bozulmuş olabilir....
    tabi daha farklı sorunlarda olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 26 Aralık 2008; 10:26:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    anladığım kadarıyla
    motor sıcaklığı çok artarsa o ışık yanıyormuş...kullanırken bu ışık yandığında aracı durdurun ve 1-2 dakika rolantide çalışmasını bekleyin motorun soğuması gerekir diyor....Eğer soğumassa motoru durdurun ve soğutma seviyesini (radyatör suyu olsa gerek) kontrol edin..(motor soğduktan sonra)
    reno servisine danışın v.s. diyor....


    sabah soğukken çalıştırdığınız anda bu uyarıyı veriyorsa bu sıcaklığı ölçen termometre muhtemelen bozulmuş olabilir....
    tabi daha farklı sorunlarda olabilir...
    sabah soguk calıstırmada ön taraftan tar tar tar tar diye bır ses duyuyyormusun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzazgin

    sabah soguk calıstırmada ön taraftan tar tar tar tar diye bır ses duyuyyormusun?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzazgin

    sabah soguk calıstırmada ön taraftan tar tar tar tar diye bır ses duyuyyormusun?



    >Hocam,

    kalkarkan teker kaldırıma sürtüuormuşcasına ıslık sesi geliyor. (4-5 sn)
    ve birazda titreme yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzazgin

    sabah soguk calıstırmada ön taraftan tar tar tar tar diye bır ses duyuyyormusun?



    >Hocam,

    kalkarkan teker kaldırıma sürtüuormuşcasına ıslık sesi geliyor. (4-5 sn)
    ve birazda titreme yapıyor

    Alıntıları Göster
    soğutmayla ilgili bi sıkıntı var sanırım arabada. kış oldugu için fazla antifiriz koymus olabilir misiniz acaba? fazla antifriz soğutma kapasitesini düşürür diye biliyorum. yada hareret müşürü arızalı olabilir tahmin sadece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    soğutmayla ilgili bi sıkıntı var sanırım arabada. kış oldugu için fazla antifiriz koymus olabilir misiniz acaba? fazla antifriz soğutma kapasitesini düşürür diye biliyorum. yada hareret müşürü arızalı olabilir tahmin sadece

    Alıntıları Göster
    Araba yaklaşık 1 yıldır bende antifriz hiç koymadım. Başka bi yerden aynı sorunu yaşayan birisi için aşağıdaki seçenekler verilmiş

    -motor suyunun eksik olabileceği

    -motor su seviyesini gösteren salter bozulmus olabileceği

    -aks parcasindaki palstik parcanin yirtilmis olabileceği




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    Araba yaklaşık 1 yıldır bende antifriz hiç koymadım. Başka bi yerden aynı sorunu yaşayan birisi için aşağıdaki seçenekler verilmiş

    -motor suyunun eksik olabileceği

    -motor su seviyesini gösteren salter bozulmus olabileceği

    -aks parcasindaki palstik parcanin yirtilmis olabileceği

    Alıntıları Göster
     COOLANT TEMPERATURE UYARISI


    Durum şekil-a da görüldüğü gibidir




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    HD Tune AirFlow Temperature?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

     COOLANT TEMPERATURE UYARISI


    Durum şekil-a da görüldüğü gibidir

    Alıntıları Göster
    o ışık bende de bikac kere boyle yanmıstı serviste söndürdükten belki bikac hafta sonra tekrar yanmıstı ondan sonra kam mili kaptoru değiştirilmişti ama bilgisayara bağlandıgında zaten o hatayı veriyordu sizde de hata mesajı varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    o ışık bende de bikac kere boyle yanmıstı serviste söndürdükten belki bikac hafta sonra tekrar yanmıstı ondan sonra kam mili kaptoru değiştirilmişti ama bilgisayara bağlandıgında zaten o hatayı veriyordu sizde de hata mesajı varmı?

    Alıntıları Göster
    bir mil hatası verdiğini hatırlıyorum. Ama özel servisteki adam "o önemli değil bize gelen arabaların çoğunda çıkar" demişti.

    Siz onu değiştirince söndü mü ışık? birde ne kadar tutmuştu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    bir mil hatası verdiğini hatırlıyorum. Ama özel servisteki adam "o önemli değil bize gelen arabaların çoğunda çıkar" demişti.

    Siz onu değiştirince söndü mü ışık? birde ne kadar tutmuştu?

    Alıntıları Göster
    benimde bir iki defa hata verdikten sonra değiştirmişti servis 100 liralık bi parça. yetkili serviste değiştirirseniz daha iyi olur bence. garanti açısından servisin dediği gibi baya arıza veren bi parca en azından garantisi olur. bide eğer arızanız bundan dolayıysa bobinleri boşa mı değiştirmiş olacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    benimde bir iki defa hata verdikten sonra değiştirmişti servis 100 liralık bi parça. yetkili serviste değiştirirseniz daha iyi olur bence. garanti açısından servisin dediği gibi baya arıza veren bi parca en azından garantisi olur. bide eğer arızanız bundan dolayıysa bobinleri boşa mı değiştirmiş olacaksınız.

    Alıntıları Göster
    bence senın aracta farklı ıkı arıza var o tarıf ettıgın sesın yanan arıza lambası ıle bır ılıskısı yok
    o lambanın bır cok yanma sebebı vardır

    en basıt yapabılecegın iş bence bır yetkılı servıse gıtmek ve orda bır ustayla teste cıkıp daha sonra aracın cıhazla kontrol edılmesı gerekıyor va sonurun cozulur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzazgin

    bence senın aracta farklı ıkı arıza var o tarıf ettıgın sesın yanan arıza lambası ıle bır ılıskısı yok
    o lambanın bır cok yanma sebebı vardır

    en basıt yapabılecegın iş bence bır yetkılı servıse gıtmek ve orda bır ustayla teste cıkıp daha sonra aracın cıhazla kontrol edılmesı gerekıyor va sonurun cozulur

    Alıntıları Göster
    Yakındaki bir ustaya bilgisayardan baktırdım yağ-basınç sensöründe sorun varmış. uyarı ışığını sildik bi daha çıkarsa servise gitmek şart oldu. Bu parça dışarda zor bulunuyormuş. Pamuk eller cebe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    Yakındaki bir ustaya bilgisayardan baktırdım yağ-basınç sensöründe sorun varmış. uyarı ışığını sildik bi daha çıkarsa servise gitmek şart oldu. Bu parça dışarda zor bulunuyormuş. Pamuk eller cebe

    Alıntıları Göster
    Yalnız bu ikaz lambası birçok anlama gelebilir. Sadece soğutma vs ile ilgili değil enjektör sistemi ile de ilgili olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Yalnız bu ikaz lambası birçok anlama gelebilir. Sadece soğutma vs ile ilgili değil enjektör sistemi ile de ilgili olabilir.

    Alıntıları Göster
    allahtan dizellerde böyle bir sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    allahtan dizellerde böyle bir sorun yok

    Alıntıları Göster
    Servise gitcem ancak ışığın yanmasını bekliyorum Sorun netleşsin diğer türlü sağlam parçaları da değiştirebilirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    Servise gitcem ancak ışığın yanmasını bekliyorum Sorun netleşsin diğer türlü sağlam parçaları da değiştirebilirler

    Alıntıları Göster
    İkaz ışığı tekrar yandı dün akşam mais e gittim kam mili (egzantrik bilmem neyi) arızalanmış. 120 YTL verdik. Eve geldim arabada tekrar ışık yandı. Bugün yine gittim yine kam milinden kaynaklandığını söylediler yenisinin takıldığını ayrıca beyin programının tekrar yüklendiğini söylediler
    Nedir benim bu elektronik cihazlardan çektiğim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    İkaz ışığı tekrar yandı dün akşam mais e gittim kam mili (egzantrik bilmem neyi) arızalanmış. 120 YTL verdik. Eve geldim arabada tekrar ışık yandı. Bugün yine gittim yine kam milinden kaynaklandığını söylediler yenisinin takıldığını ayrıca beyin programının tekrar yüklendiğini söylediler
    Nedir benim bu elektronik cihazlardan çektiğim :)

    Alıntıları Göster
    Tekerlekten gelen ses icin aks korugunu kontrol edin. Yirtiksa degistirin, yoksa devaminda basiniza dha cok is acarsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Tekerlekten gelen ses icin aks korugunu kontrol edin. Yirtiksa degistirin, yoksa devaminda basiniza dha cok is acarsiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Tekerlekten gelen ses icin aks korugunu kontrol edin. Yirtiksa degistirin, yoksa devaminda basiniza dha cok is acarsiniz.




    Hocam dikkat ettimde ses ön kaputtan araba hareket etmeden geliyor
    ve soğuk havalarda oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Tekerlekten gelen ses icin aks korugunu kontrol edin. Yirtiksa degistirin, yoksa devaminda basiniza dha cok is acarsiniz.




    Hocam dikkat ettimde ses ön kaputtan araba hareket etmeden geliyor
    ve soğuk havalarda oluyor

    Alıntıları Göster
    Araçcın sürüldüğü sırada bu ışık yanıyorsa, Aracınızı durdurup birkaç dakika rolantide çalışması için bekleyin. Sıcaklığın düşmesi gerekmektedir. Sıcaklık düşmez ise soğutma suyu seviyesine bakın. (Önce motorun soğumasını bekleyin). Gerektiğinde renault yol yardımını çağırın.

    Genelde sorun radyatör suyu eksilmesinden veya termostat sorunundan kaynaklanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enclock

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Tekerlekten gelen ses icin aks korugunu kontrol edin. Yirtiksa degistirin, yoksa devaminda basiniza dha cok is acarsiniz.




    Hocam dikkat ettimde ses ön kaputtan araba hareket etmeden geliyor
    ve soğuk havalarda oluyor

    Alıntıları Göster
    acaba motora koyulan yağdan yada katkıdan kaynaklanablir mi? belki özelliğini yitirmiştir, donuyordur.
    sen ilk çalıştırdığında da bi anlık yağsız çalışıp sonra yağ motorda dolaşıp, motor ısınınca düzeliyordur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: enclock


    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Tekerlekten gelen ses icin aks korugunu kontrol edin. Yirtiksa degistirin, yoksa devaminda basiniza dha cok is acarsiniz.




    Hocam dikkat ettimde ses ön kaputtan araba hareket etmeden geliyor
    ve soğuk havalarda oluyor




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.