Şimdi Ara

Conta yakan, su eksilten motor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
27.669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhabalar,

    basimizdan gecen bir olayi anlatmak istiyorum..

    5 yildir kullandigimiz Mercedes C200, 2200cc dizel araçimizin bakimlari hic bir sekilde eksik degildi ve hersey tamamdi..
    112bin km de alip 222bin km e kadar 5 yil boyunca kullandik.. Ama su anda bir sorun cikti..

    Olay ozellikle TR de gerceklesti..

    Memlekete gitmek uzere Babam ve annem toplam 3500km yol yaptilar ve babam yolda giderken hararetin fazla yukseldigini fark etmis. Normalde 60 dereceyi gecmiyen motor 80 lerde gezinir olmus havanin sicakliklariylada iliskili olarak..
    Daha sonra memlekete vardiginda olucak olay olmus.. Dugun arabasi olmus bizim araç ve hararet gelmis 120 dereceye.. babam duramiyor tabiki icinde gelin var damat var arkada arabalar kuyruk Eh surmeye devam etmis artik ve bir anda 120 dereceden 60 dereceye birden düsmüs.. Tabi o gunden sonra artik eksilen su tamamen sicak havalarda iycene eksilmeye baslamis ve 200km de bir su eklemek zorunda kalmis motora..

    O sekildle 3500km yolu geri gelmis. Su anda Hollandada ve araçta resmen sorn yok, havalarda okadar sicak degil buralarda 25 / 30 derece civari.. 2 haftadir burda ve su bile eklemedi hala..

    Su kaciriyor ama hortumlardan falan degil, motorun kendisinden birsuru masraf acti diyip tamir ettirmiyeceginide soyledi..
    Bugunse bitane garaja gidip zaten takas olarak yeni bir Opel Corsa aldik 0km.. Oylelikle gitti araba..
    (ek olarak babam araci yavas kullaniyor)

    Bunun nedeni ne olabilir ?

    Birde baska bir arac daha gordum, oda aynen izinden gelmis Bmw 330d ve o kesinlikle conta yakmis (bu agrasif kullanmis araci yalniz)... Copten baska bir motor aldi ve onu taktirdi adam...

    Oralarda durumlar nedir boyle cok bol oluyormu motor yakmalar.. ?

    Isin en garip tarafi ise, 40Milyar (tam emin olmamakla birlikte) fiyat biçmis TR de galericinin teki bizim Mercedese.. biz burda bu araci 5000 euro ya verdik galeriye, nedeni satamadigimiz icinde var tabiki.. Bu fiyat ucurumu nedir böyle 2. ellerde hala anlamis degilim


    Asil merak ettigim, neden bukadar cok conta yakiyor bu arabalar ? Termostatmi takili kaliyor, veya suyu nerden kaciriyor asil bunu merak ettim, teknik kismini..

    Okudunuz icin ve gelicek yanitlara simdiden tessekkurler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AytacFx -- 5 Ağustos 2011; 3:52:58 >







  • Fiyat uçurumu, Türkiye'deki iktidar partisinin banko giderlerden vergi toplama isteği yüzünden.

    Düğün arabası yaptıklarında radyatörün hava alması gereken yerlerini tıkamış olabilirler süslerken.
    Aracınızda iki tane radyatör fanı olması lazım. Bunlardan bir tanesi bozulmuş olabilir. Tek fan da idare etmiş ama yetmemiş olabilir.
    Termostat desek araç su eksiltmiş. Su devirdaimi var.
    Devirdaim motoru görevini tam yapamıyor olabilir.
    Devirdaimden kaçırıyor olabilir. Herşey olabilirdi. En azından kontrol ettirse iyiymiş.

    ve bence burda 40.000'e satıp o paraya orada sattığınızın aynısından iki üç tane alıp seri yapabilirdiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 5 Ağustos 2011; 3:35:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Fiyat uçurumu, Türkiye'deki iktidar partisinin banko giderlerden vergi toplama isteği yüzünden.

    Düğün arabası yaptıklarında radyatörün hava alması gereken yerlerini tıkamış olabilirler süslerken.
    Aracınızda iki tane radyatör fanı olması lazım. Bunlardan bir tanesi bozulmuş olabilir. Tek fan da idare etmiş ama yetmemiş olabilir.
    Termostat desek araç su eksiltmiş. Su devirdaimi var.
    Devirdaim motoru görevini tam yapamıyor olabilir.
    Devirdaimden kaçırıyor olabilir. Herşey olabilirdi. En azından kontrol ettirse iyiymiş.

    ve bence burda 40.000'e satıp o paraya orada sattığınızın aynısından iki üç tane alıp seri yapabilirdiniz


    Araç Tr plakalı olmadıktan sonra 40 bini bırak 25 bine bile satamaz. Buralarda birşey olmadı en azından bizimkine. Hemde 93 model olmasına rağmen bir kere bile hareret yükseltmedi. Sıcaklardan değil yani bir sorun varmış ama nedir bilemiyorum.




  • Burda zaten satamazdınız
  • Satmak degildi zaten amacimiz, burdada satilmiyor bu tur araclar..

    Onu gectik, bu arabayla daha once hic sorun yasamamistik..

    200bin km yi gectikden sonra ozellikle motorda problemler cikmaya baslamisti.. Dizel kacagi vardi tamir edildi, sonrada bu ufak sorun belirtti tabi okadar km gidincede geri donulmez bir hal oldu..
    Tamir ettirmemesinin nedenide motorun acilmasi gerektiginden, buda baya yuklu masraf demek oluyor. Zaten arabadan kurtulmak istiyorduk ki motor acmak burada nerden baksan 2000 euro, arabanin piyasasi 5000.. cope atarim daha iyi demisti

    *Devirdaimden kaçırıyor olabilir.
    Bu su devirdaimi tam olarak nerden ve nasil calisiyor acaba ?
  • Motorun hararet yapmasının pek çok sebebi vardır. Motor suyunun herhangi bir yolla eksilmesi bunlardan en basit sebeptir. Fan müşürünün arızalanması ise 2. yaygın sebeptir.

    Başka sebepler de var hepsini saymaya gerek yok.

    Aşırı hararet sonucu conta yakan bir araçta ise su eksiltme sorunu çok sık görülen bir sorundur. Sebebi ise contanın yanması sebebiyle aracın soğutma suyunun motor yağına karışmasıdır.

    Çözümü ise yeni conta takmayla hallolacak kadar basit bir işlem değildir. En iyi ihtimalle üst kapağın taşlanması lazımdır ki bu da ucuz bir işlem değildir.

    Aracın soğutma suyunun yağa karışıp karışmadığını anlama yolları da vardır. Yağ hafif sarımtraklaştıysa ve köpüklüyse bilin ki motor suyunu yerini beğenmemiştir.

    Daha kötü olan seviye ise suyun yağa karıştığını anlamazsanız ve su koyarak yola devem ederseniz yağ seviyesi maksimuma ulaşırsa ve siz aracı böyle kullanmaya devam ederseniz uykusuz günler sizi bekliyor demektir. Neler olabileceğinden bahsetmek bile istemiyorum.

    Satıp kurtulmuşsunuz, iyi olmuş yani. O araba yolcu




  • Öncelikle Türkiye şu aralar daha sıcak ve araçlar için olumsuz bir etken bu doğal olarak.İkincisi de arabada gelin-damat var diye klima da açıldıysa hararet kaçınılmaz olur her ne kadar Mercedes'de olsa bu sıcakta.Üçüncüsü de radyatörde antifiriz var mıydı?Su 100 derecede kaynarken antifirizli su 130 derecede kaynıyor.Bu da bir etken.Son olarak zaten su kaçağı olmayıp ta eksiltmiş aracınız ve büyük ihtimal contayı da yakmış..
  • Düşük oktanlı yakıt da arabaya hararet yaptırır. Onu da unutmamak lazım.
  • Almanya'da yapılan arabaların yakıt sistemleri, hararet sistemleri, vs. vs. Almanya'nın iklim koşulları dikkate alınarak yapılıyor. Türkiye'dekiler buraya göre yapılıyor.

    Sebep bu olabilir mi? Zaten araba da eski imiş.
  • @time_keeper Hocam bilgiler icin sagol Yag maximum a ulasinca neler olur onuda bir anlatirsaniz uykusuz gunlerin onune gecmeye calisiriz bundan sonra
    @bucakli Yok gelirken antifriz de almis icine kata kata gelmis karistirarak.. Klima kesinlikle acikti yani, herzaman acik oluyor zaten
    @time_keeper Yanan 2 motorda dizel Oktanla alakasi varmi dizelin bilmiyorum :}
    @topaz42 Eski meski daha ne arabalar nice km ler yapiyor Almanya daki ora gore TR dekilerde Turkiyeye gore yapiliyor olayi tartisilir aslinda..




  • Arkadaşlar beNde cruze'a lpg taktırdım 80 km gittim arabayı stop ettim baktım ön kısımdan kıyamet gibi bir sıcak çarptı yüzüme, hiçbir zaman fan çalıştırmayan motor fan çalıştırmıştı neyse işimi halledip tekrar 80 km yapıp döndüm. Evin önünde kaputu kaldırdım su seviyesi dipteydi neyse ekledim 1.5-2 lt tekrar 50 km yaptım yine su dipte neyse tekrar su ekledim, bu kez lpg ustasına götürdüm o da T bağlantılarını değiştirdi tekrar yola çıktım yine su eksik bu kez servise gittim servisteki usta kapağı açtı 4-5 devir arası rölantide 1 dakika boyunca çalıştırttı aynı zamanda su ekledi kontrol et uzun yolda su haznesinin kapağında bir ıslaklık görürsen bir daha getir dedi o gün bugündür milim su azalttı onuda ekledim,,,

    benim tahminim şu,,,

    benim arabaya lpg takılırken su boruları kesildi bir miktar su eklendi yola çıktım büyük ihtimal hava vardı o yüzden su eksik gibi gözüktü ve zamanla havanın bıraktığı boşluk doldu bu sorunum ortadan kalktı gibi bana geliyor ama yinede sizlerde görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim...




  • Benim arabadada çok az su eksiltme durumu var ben motoru açtırmayı düşünüyorum. Babamda passat bende leon var ikiside 2.0 tdi. onun daha hiç su eklediğini duymadım ben 2 haftada bir su ekliyorum inşallah fazla birşey çıkmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx
    @bucakli Yok gelirken antifriz de almis icine kata kata gelmis karistirarak.. Klima kesinlikle acikti yani, herzaman acik oluyor zaten



    Ee;tamam.Bunu söyledim zaten ben de.Araçta klima açık olması direk hararete davetiye demek.Bu demek değil ki her kliması açık araç hararet yapıyor.Ama sıcak vakitte araba zorlandıkça motor ısısının da artması çok normal.

    Bak;aklında olsun.Motor sıcaklığı artmaya başladığı zaman direk kaloriferi sıcak konumda çalıştır.İçeri sıcak hava girsin.O giren sıcak hava motorun sıcaklığını düşürür her zaman..
  • @bucakli Onu biliyorum hocam klima olayini, ama yinede benim peder calistirmaz.
  • O arabayı burada hurdacılara verseydiniz daha çok para verirlerdi :D . Belki burada havalar daha sıcak olduğu için orada hararet yapmayan araba burada yapmış olabilir. Fanlar bozuk olabilir, termostat sorunlu olabilir. Belli ki soğuk havada idare eden araba sıcağı görünce yamulmuş. Bunun üzerinde durmak gerek.
  • Benzer durum bizimde başımıza gelmişti...

    Yaklaşık 9 yıldan beri B5 kasa 2000 model Passat sahibiyiz, fakat babam sağolsun gidip atiker lpg taktırdı yaklaşık 4 yıl önce ondan sonra araba 3-4 ayda bir hararet lambasını yakmaya başladı bende hep su koyuyordum hiç birşey olmuyordu o şekilde, sonra yine araç babamdayken tekrar yanmış bu ışık babamda ne akla hikmetse gösterge bozuk diye düşünmüş ve o şekilde 100 km kadar yol yaparak buraya gelmiş daha motor kapanmadan annem alıyor arabayı bu sefer yalnız o lambayı farkedip hemen motoru kapatıyor ve su koymaya çalışıyor, conta yanıyor silindir yataklarında erimeler meydana geliyor neyse 1000 TL lik bir masraftan sonra ki bu boşa giden bir para adeta, sorun devam ediyor hala haftada bir ışık yanar ve gider su koyarız allahtan babam gösterge arızalı diye düşünmüyorda koyuyor suyunu

    Ama benim tahminim Atiker markasından dolayı bunlar başımıza geldi.

    Sizinki dizelmiş aslında ama almanlarda bu tip arızalar çıkabiliyor sanırım.




  • Blog sitemde conta yakma ile ilgili bütün sorularınızın cevaplarını aktardım isterseniz göz atabilirsiniz.



    ufku arslan
    Conta Yakan Araba Ne Kadar Su Eksiltir? [DETAYLI]
    https://ufku.org/conta-yakan-araba-ne-kadar-su-eksiltir/
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.