Şimdi Ara

Clio Grand Tour (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.856
Cevap
17
Favori
395.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osmanuçar

    Birkaç gün önce 700 KM lik yola gittim. ortalama hızım 110 - 120 KM idi. uzun yolda saatlerce sıkılmadan kullandım. bir seferde bu kadar yolu bu araçla ilk defa gittim. araca iyice alıştım artık. yol tutuşunu, sessizliğini bir kez daha beğendim. tabii ekonomisini de. 3500 KM oldu. Grand Tour'cular nerede yahu. bir türlü forumda sayı çoğalmadı gitti.

    cruise control takılabiliyor mu acaba
  • sanırım takılamıyor.
  • arabam.com'dan Grand Tour testi:

    Ona station wagon demek zor!

    Özellikle hafif ticari araç sefmentindeki Doblo, Kangoo gibi araçların binek versiyonlarının da çıkmasıyla station wagon otomobillere talep iyice düştü. Zaten birçok üretici ve ithalatçı da station wagon araçlara bel bağlamıyor. Ama bazı markalar için station wagon her zaman vardı ve var olacak ama değişerek ve gelişerek… Artık daha sportif ve tasarım çizgisi çok daha zarif olan station wagon otomobillerle tüketicilerin gönlünü kazanmak isteyen üreticiler bunun meyvelerini yavaş yavaş toplamaay başladılar. Bu eğilimi gören markalardan biri de Renault. Ülkemizde, Bursa’da üretilen Clio Grand Tour da bunun en güzel örneği.
    Hatchback gibi tasarım

    Clio Grand Tour’un ülkemizde üretiliyor olması çok büyük bir gurur kaynağı. Yılda 60 bin adet üretilmesi planlanan Grand Tour’un en büyük farkı dış tasarım çizgisi. Özellikle arka tasarım formu hatchback otomobillerden farksız olan Grand Tour’un C sütununa kadar olan kısmı da hatchback kardeşi ile neredeyse aynı. Aracın hatchback kardeşinden en önemli farkı 2575 mm’lik dingil mesafesi. Bu şekilde otomobilin boyu da 4202 mm’ye ulaşmış.

    Baştan da söylediğimiz gibi arka tasarımı otomobili klasik bir SW’den hemen ayırıyor. Öyle ki bu otomobille test sürüşü yaptığımız da birçok meraklı göz Grand Tour’un nasıl bir otomobil olduğunu anlayamadığı için sorularıyla bizi sürekli meşgul ettiler (!) İşte bu da Renault’un ne kadar doğru bir iş yaptığının çok açık bir kanıtı. Eğik bagaj kapağı ve profilde bunu tamamlayan eğimli çizgi aracın sportif görünmesini sağlayan en önemli unsur. Diğer taraftan tavan çubukları, tavan üstü spoyleri ve isteğe bağlı olarak satın alınılabilen cam tavan seçeneği de Grand Tour’u son derece dinamik bir ruha büründürüyor.

    Aracın iç tasarımı ise dış tasarımı kadar iddialı değil. Genel tasarım çizgisi hatchback kardeşi ile aynı. Kullanışlık açısından çok daha esnek olan Grand Tour’un iç tasarımı iki parçalı açılır cam tavan ve arka ve yan camların doğru konumlandırılması sayesinde son derece ferah bir görünüm sunuyor. Tabanda kapaklı bir göze de sahip olan Grand Tour’un 440 litrelik bagajı parçalı olarak katlanabilen arka koltuklar sayesinde 1.277 litreye çıkabiliyor. Bagaj kapağının tampona kadar uzanan yapısı sayesinde yüklemeler de kolayca yapılabiliyor. Sürücü ve ön yolcu için geniş bir oturma alanı sunan Grand Tour arkada oturan yolcular için çok büyük bir diz mesafesi sunmuyor, özellikle önde oturanlar 1.90’a yakınsa arkadakiler biraz sıkıntı çekebilir!



    Keyifli ve güvenli sürüş

    Ülkemizde 1.2 lt ve 1.4 lt benzinli ve 65 HP ve 80 HP 1.5 dCi dizel seçenekleri ile satışa sunulan Clio Grand Tour testimize 1.5 dCi (80 HP) motor ile konuk oluyor. Ekonomi ve performans beklentilerini rahatlıkla karşılayan bu motor özellikle şehir içi kullanımlarında yeterli görünüyor. Eğer sık sık uzun yol yapıyorsanız bu motor sizi biraz sıkabilir ama şu an için çok daha cazip bir seçenek de Grand Tour’un motor gamında mevcut değil maalesef.

    Grand Tour, hatchback kardeşine göre değişen boyutları ile farklı süspansiyon ayarlarına da ihtiyaç duymuş. Bunun için amortisörlerde ve stabilizatör çubuğunda bazı değişikliklere gidilmiş. Bunun sonucunda yüksek hızlarda ve keskin virajlarda bile çok dengeli bir otomobil ortaya çıkmış. Açıkçası tasarımı ile hatchback otomobilleri andıran Grand Tour, sürüş karakteri ile de onlardan geri kalmıyor. Direksiyon sistemi son derece başarılı olan Grand Tour, yüksek hızlarda bir miktar rüzgâr ve motor sesi alsa da genel olarak yalıtım konusunda başarılı diyebiliriz. Diğer taraftan değişen tasarım yapısı Clio’nun başarılı frenlerini hiç etkilememiş. Testimiz esnasında arda arda yapılan birçok frenlemede güvenlik mesafesinin çok altında ve dengesizlik sergilemeden durabilmeyi de başarabildi.

    Ülkemizde 27.840 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Grand Tour iki benzinli ve iki dizel motor seçeneğiyle tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Aslında klasik bir SW olmayan Grand Tour, sedan ile hatchback arasında kararsız kalan, ailecek seyahat yapmayı seven ama sedan otomobillerin sıkıcılığından dert yanan, diğer taraftan da hatchback otomobillerin bagaj hacminden memnun olmayan tüketiciler için ilaç gibi gelebilir. Grand Tour’un en büyük eksisi ise bugün itibariyle test aracımız olan 80 HP’lik versiyonun fiyatının 39.062 YTL olması. Şu anda kampanyalı olarak 36.980 YTL’ye satılsa da bu rakam tüketiciyi biraz düşündürebilir. Açıkçası böyle başarılı ve bizce rakipsiz dış tasarım çok daha iyi bir iç tasarım ve daha doğru bir fiyat politikası ile birleşse bu otomobilin B segmentinde ilk sıralara yerleşmesi bile mümkün olabilirdi. İyisi mi siz gidin bir de yakından görün, bakalım anlattığımız kadar var mı? /Erkan YAVUZ

    Genel Değerlendirme

    İşçilik 7 Önemli bir işçilik kusuru yok
    Görüş 6 Yan aynalar çok küçük
    Performans 7 Beklentileri karşılıyor
    Tüketim 8 Düşük
    Konfor 7 Yeterli
    Frenler 8 Başarılı
    Yalıtım 7 Çok büyük bir yalıtım sorunu yok
    Donanım 7 Yeterli
    Fiyat 6 Yüksek ( Test aracı kampanya fiyatı: 36.980 YTL)
    Skor 7 Sportif tasarımı, kullanışlı iç hacmi ve düşük yakıt tüketimiyle sınıfı geçiyor.

    Teknik veriler
    Motor: 1461 cc, sıralı 4 silindir Yakıt tüketimi
    Maksimum güç: 80 HP 3750 d/d


    Şehiriçi: 5.8 lt
    Maksimum tork: 185 Nm 1900 d/d
    Şehirdışı: 4.3 lt
    Maksimum hız: 171 km/s
    Ortalama: 4,8 lt


    0-100 km/s hızlanma: 12.7 sn
    Boyutlar (u/g/y):
    4202/1720 /1495 mm

    Ağırlık: 1165kg
    Aktarma: Önden çekiş
    Şanzıman: 5 ileri manuel
    Lastikler: 185/60 R15
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt 55 lt/Euro dizel
    Bagaj hacmi: 440/1275 litre

    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=515




  • clio ııı expression

     Clio Grand Tour


     Clio Grand Tour
  • çok hoşmuş ya
  • köylü1 orası ataevler mi?
  • Eeeee noldu şimdi. Hiç ses çıkmıyo artık. osamanuçar değerlendirmelerinizi bekliyoruz. Aracınızı alalı bayaa geçti. Araç rodaj süresini doldurmuştur artık. Sizinde olumlu olumsuz fikirleriniz oluşmuştur. Paylaşırsanız iyi olur. Sizin ruhsattaki araç ağırlığıda yanlış demek ki. Yapılan testlerde farklı geçiyo araç ağırlığı.
  • CLİO3 TCİ 1,2 GT 100 HP GELENE KADAR BEKLEYECEĞİM.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biz

    CLİO3 TCİ 1,2 GT 100 HP GELENE KADAR BEKLEYECEĞİM.



    1,2 100 hp başka bi motormu. Yeni mi gelicekmiş. Symbol yenilenmiş. Ekimde tr'de. Fakat 1,2 100 hp motorun geliceni bilmiyodum.
  • aracım 5.500 KM oldu. arac hakkındaki düşüncelerim hep olumlu. olumsuz bir tarafını görmedim. sadece bagaj kapağının üzerindeki bez örtü keşke bagajı açınca yukarı doğru kalksaydı dediğim oldu. hani HB araçlarda yukarıdan iple bağlı olur da o bagajı açınca yukarı doğru kalkar ya. GT de bunu bezden yapmışlar. otomatik sarmalı bir mekanizması var. bu bagaj örtüsünün yanlarda da tırnakları var.büyük bir eşya konacağı zaman bu örtüyü kaldırmak için tutulacak yerinden önce kendinize doğru çekip tırnağını yerinden kurtarıp bırakıyorsunuz. kendini sarıyor. ama bu mekanizmaya pek alışamadım. yine örtüyü kapatmak için iki tarafını da dikkatli bir biçimde yerine oturtmanız lazım. tek elle zor oluyor. ben eski aracımda R19 HB diğer türlü açlan bagaj örtüsüne alşmıştım. o daha kullanışlıydı sanki.tek sevmediğim yanı bu. onun dışında daha önce yol tutuş, yakıt tüketimi, ses yalıtımı gibi konularda beğendiğimi söylemiştim. bu arada servise sordum. ruhsatta yazan ( 1280 KG) doğrudur dediler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dnz78

    Eeeee noldu şimdi. Hiç ses çıkmıyo artık. osamanuçar değerlendirmelerinizi bekliyoruz. Aracınızı alalı bayaa geçti. Araç rodaj süresini doldurmuştur artık. Sizinde olumlu olumsuz fikirleriniz oluşmuştur. Paylaşırsanız iyi olur. Sizin ruhsattaki araç ağırlığıda yanlış demek ki. Yapılan testlerde farklı geçiyo araç ağırlığı.




  • merhaba arabanızı iyi günlerde kazasız belasız kullanmanızı temenni ediyorum
    bizde clio grant tour 1.2 16v almaya karar verdik arabadan yana bi sorun yok ama motor biraz düsündürüyo
    yakıt tasarrufu iyi ama bu araba için yeterlimi acaba satacak olsak kolyca satılırmı 1.2 motor
    sizlerin düşünceleri nelerdir ögrenmek istedim herkese şimdiden teşekkürler kazasız belasız yolculuklar
  • Teşekkür ederim. 1.2 motor bu arabaya yeterli mi bilmiyorum. bu konuda birşey söyleyemem. araç HB versiyona göre daha ağır. ama Grand Tour almaya karar vermeniz isabetli olmuş
  • bilmiyorum ama gran tour da beni çeken bişey var aracın görünüşüne hasta oldum 1.2 motor düsünüyordum aslında dizeli tercih ederin ama parasal konulardan dolayı 1.2 diyordum gelen yorumlardan almamam gerektiğini anladım artık kendimi zorlayıp dizelini almaya calışıcam umarım alabilirim yoksa 1.2 motor olanını almam gerekicek çünkü bu arabadan vazgecmek istemiyorum
  • İnşallah istediğiniz olur. Herkesin Miraç Kandili mubarek olsun.
  • topiği öldürmeyin......
  • hocam aracınız hayırlı olsun..güle güle kazasız belasız kullanın inşallah..bu arabayı bende ilk çıktığında bir dergide incelemesini okumuştum...olumsuz olarak arkada oturan yolcuların başının tavana değdiğini yazmışlardı..siz ne düşünüyosunuz bu konuda ..bir de aracın 2. el piyasası hb versiyonuna göre zayıf geldi bana..sizce 2. el de bir sorun çıkar mı..yani satmak istediğimizde elimizde kalma ya da parça bulmada sıkıntı yaratır mı?..cevaplar için şimdiden teşekkürler...

     Clio Grand Tour




  • Teşekkür ederim. arka koltuklara da oturup baktım ama öyle bir problem hissetmedim. aslında çok da alçak değil. niye öyle birşey yazdılar bilemiyorum.2. el konusunda birşey söylemek zor. son yıllarda SW piyasası biraz canlanmaya başladı. bu tarzda üretilen araçlar da tasarım olarak artık albenisi olan araçlar bence. örneğin megane SW, peugeot 207 SW gibi araçlar çok güzel tasarım olarak. skoda roomster var başka bir sınıf araç gibi sanki. o da güzel. Grand Tourun bagajı büyük olduğu için HB versiyona göre artısının olacağını düşünüyorum. aracın bagajını görenler genişliğini beğeniyo zaten. yedek parça konusunda da bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
  • cevap için çok teşekkür ediyorum..tekrar güle güle kullanın..kazasız sürüşler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanuçar

    Teşekkür ederim. arka koltuklara da oturup baktım ama öyle bir problem hissetmedim. aslında çok da alçak değil. niye öyle birşey yazdılar bilemiyorum.2. el konusunda birşey söylemek zor. son yıllarda SW piyasası biraz canlanmaya başladı. bu tarzda üretilen araçlar da tasarım olarak artık albenisi olan araçlar bence. örneğin megane SW, peugeot 207 SW gibi araçlar çok güzel tasarım olarak. skoda roomster var başka bir sınıf araç gibi sanki. o da güzel. Grand Tourun bagajı büyük olduğu için HB versiyona göre artısının olacağını düşünüyorum. aracın bagajını görenler genişliğini beğeniyo zaten. yedek parça konusunda da bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.




  • ben de bu araçtan aldım forumdakiler bilir. clio grand tour diğer clio 3 lere göre oturma pozisyonu olarak daha yüksektir. bunu renault bayilerindan alacağınız broşürleri karşılaştırarak bakabilirsiniz. bu araçtan bu yıl içerisinde zaten türkiye de az satılacak ama seneye bence tutulan bir araç olacaktır.çoğu yurt dışına gidecek. bana göre aracın içi oldukça geniş önde ve arkada oturanlar için bagajda 439 litre altda GİZLİ bölme var o da 72 litre bagajı oldukça geniş şunu diyebilirim doblodan 5 cm kısa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdemir301 -- 13 Ağustos 2008; 12:36:05 >
  • Bagajın altındaki gizli bölme benim arabada yok. sanırım authentic versiyonlarda olmuyo o bölüm.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.