Şimdi Ara

Clio 1 su eksiltme ve basınç, yardımm

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba aracımda şöyle bir sorun var tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum ;
    1998 model 1.4 clio 1 aracımda sorunum şu şekilde başladı.
    fan hep aynı seviyede açardı ancak artık 4-5 ufak çizgi yukarıda açmaya başladı (ama yinede çok yukarıda değil) eskiden hiç o seviyelere çıkmazdı ancak ne olursa olsun fanı açıyor ve aşırı hararet yapmıyor aracım 0,5 litre civarında su eksiltiyor ama herzaman değil

    +aracım hiç hararet yapmadı ve zorlama vs olmadı yağ seviyem aynı
    +genleşme kabını sıfır değiştirdim 1-2 parça yıpranmış kalorifer borusunu değiştirdim.
    +ben fanın ne zaman açacağını denemek için araç boşta iken gaz vere vere fanı açtırıyorum yoksa aracımın hararete yapmaya niyeti yok
    +termostattan şüphelensem kaloriferim gayet sıcak hamam gibi , lpg beyni sıcak
    +hava yaptı desem belki 50 farklı şekilde hava almayı denedim
    + önemli bi nota aracı 2 gün kullanmasam bile genleşme kabını açınca fıss hava çıkıyor ve su seviyesi yükseliyor.
    aracımda hiçbir sorun yoktu 1 gram su eksiltmezdi 1 anda az az su eksiltme ve fanın geç devreye girmesi olayı çıktı







  • Silindirden su sistemine basınç veriyor. Conta değişecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Net yazmışsınız teşekkür ediyorum, Peki devirdaimle alakalı birşey olabilirmi? , bende conta aklıma geliyor ama contanında olmasını istemiyorum malum masraflı, conta olmasına rağmen neden hararet yapmıyor acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Net yazdım çünkü yıllar önce başıma geldi. Küçük bi ihtimal genleşme yada radyatör kapağından (hangisi varsa) da olabilir. Silindir kapağı çatlak da (büyük ihtimal) olabilir, devridaim olamaz. Bu şekilde yürümemen lazım, maddiyat şimdi yoksa genleşme kapağını biraz gevşek bırak yada söküp toplayabilirsen içindeki yayları 1, 2 mm kısalt takipte kal yoksa şişen hortumlar bi kelepçeyi patlatıp suyu bitirir, sonra aşırı ısıdan yatak sarma ihtimali doğar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkür ediyorum , bugün 2 farklı yerde ustam var sizin yorumunuza istinaden gittim danıştım aynı şeyi söylediler conta gitmiş , ee hararet görmedi dedim , zamanla deforme olmuştur dediler , peki birşey daha soracağım eğer kapak sağlamsa tahmini 1000-1500 aralığında masraf çıkar dediler (yağ filtre vs dahil) normalmidir dahada fiyat araştırması yapmalımıyım?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Yazını tesadüfen gördüm. Önce "cevapla" yada "alıntı" tikiyle beni haberdar edersen bildirim alırım.

    Motorun 8 valf olmalı, ortalama 400 işçilik, 200 kapakçı, conta, yağ ıvır zıvır dersen maksimum 800, 1000 lirayı bulur ancak bu işler kapalı kutu oluyor, sökünce ekstra maliyetler çıkabiliyor. Bunlara hazırlıklı olmak ve ekstradan ustaya öpülmemek istemiyorsan işin başında durmanda fayda var, hem kendi gözünle görür hem de ustanın parçadan da üzerine koymasına izin vermemiş olursun.

    Yaptıracağın ustada tork anahtarı varsa ona göre söktür ve 1000, 2000 km sonra kapak saplamalarını tekrar sıkması için söz al. Km 150binin üzerindeyse kapak saplamalarında uzama varmı ölçersin varsa da değişirsen sağlam ve temiz işçilik çıkartmış olur ve yıllar boyu da sıkıntısız binersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Tamam bu 1000-2000 km konusu için ustayla konuşurum , bu konuda kendi ustama güvenmediğim için , kayınpederin yıllardır gittiği renocu bi usta var ona götüreceğiz babamda kılkuyruktur başından ayrılmaz 😀 aracım 98 model 1.4 8 valf lpgli klimalı , neredeyse ilk sahibi sayılırım kayınpederden aldım ihtiyar arabası 🙂 150.000 de tüp takıldı şu anda 202.000 de sanırım orjinal contadır daha.. disk baskı debrijaj yaptırma niyetimde var bu işlemi conta ile birlikte aradan çıkarmalımıyım hazır söküp dağıtmışken işçiliği normalden daha ucuza gelirmi acaba, yoksa usta tek bir noktayamı odaklansın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Disk, baskı balata falan ayrı ayrı yazarlar tahminince, çünkü motordan ayrı aksamlar. Yine de konuşup anlaşılabilir. Triger devridaim gibi parçalar ise zaten sökülüp takıldığı için ekstra yazmazlar, onlar yakınsa aradan çıkartın derim.

    Tamda benim sattığım Lada kmsindeymiş. ilk conta ise bu kmde gayet normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Trigerim 20.000 civarı oldu yeni sayılır değilmi , ama devirdaimi değiştireyim hazır birde termostat yenileyeyim , termostatın değiştiğini hiç hatırlamıyorum , bu clio azcık şekilsiz ama fransız üretim adamlar efsane yapmış yani babamda 2008 albea var inanın ondan daha yalıtımlı sessiz konforlu araba beni çok şaşırtıyor , satmayada gönlüm razı değil mecbur bi 1.500 bayılcaz 🙂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Evet yeni sayılır. Vites düşürmelerde aracı yığmazsan triger periyodik ömründen kmlerce daha uzun gider.

    Valla 2 reno geçti elimden ikiside ocağıma incir ağacı dikti büyük konuşmayayım ama kapımın önüne daha reno koymam, işlerim iyi gitmezse yine Lada alacam doyamadım bi türlü, giderse turbo benzinli bi araç düşünüyorum, bakalım artık zaman ne gösterecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Allah gönlünüze göre versin , son bir sorum daha olacak az Önce aracın yanındaydım stop etmemden 7-8 saat geçti borular hala taş gibi şöyle diyeyim ;

    +genleşme kabının kapağını açtım coss aynı kola açar gibi, kapağı açar açmaz bir yanaştım sanki benzin deposu açtım içi bildiğimiz saf benzin kokuyor bu neden acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Amin.

    Silindirler kompresyonu dışarı verdiği için yanmamış yakıtı da sisteme pompalaması gayet doğal.

    Yalnız bu yazdıklarım gerçeğe yakın ama tamamen tahmin üzerine kurulu senaryolar. En kesin ve net sonucu kompresyon testi yaptırmakla alabilirsin.

    Clio 1 su eksiltme ve basınç, yardımm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Yarın contayı işlemine başlıyacağım artık , ekstradan kompresyon testine gerek kalmaz değilmi , artık contanın gidik olduğu netleşti , çok teşekkürler cevaplarınız için , baskalarınada yardımcı olması için sonuçları burada paylaşırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Kafanda netleştirip kararını vermişsin artık. Usta milleti genelde netlikten ve bilimsellikten uzak, benim burda yazmam gibi senaryoya göre iş yapmaya bayılırlar. Kompresyon testinin yanıltması olmaz, kesin, net ve sonuca odaklıdır. Yine de nazın geçip ikna edebilirsen sökmeden bi bakın derim.

    Bu konunun başkalarına da faydası olacağı kesin ama dini ve siyasi boyutu olmadığı için prim yapmaz. Otomobil forumundan çok siyaset meydanına dönüştü burası. Benim Lada ile ilgili bi dünya bilgilendirme konum var, 2 sayfayı geçmemiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Aynen 😊😊 çok teşekkürler bilgiler için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emirali3 E kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.