Şimdi Ara

Clash Of Clans Tarzı Strateji Oyunu Tasarlamak

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başlıktan da görebileceğiniz üzere clash of clans tarzı bir strateji oyunu tasarlamak istiyorum. Ama bu işi yaparken hangi yazılım dilini,oyun motorunu kullanacağımı bilmiyorum. Bu konu hakkında bana fikirler verirseniz çok mutlu olurum.



  • Clash of clans. Backyard monsters adlı oyunun klonudur. Konsepti alıp cila çekmişler.

    Oyun tasarlamak bir konudur, oyun programlamak ayrı bir konudur, oyunun grafikleri ayrı bir konudur.

    Unity ile clash of clans gibi oyun yapma tutoriali var, tabii ingilizcen varsa.




    Unity beleş

    https://assetstore.unity.com/packages/templates/tower-defence-template-75770

    Buda beleş tower defence templatesi, ikisini birleştirirsen üzerinde oynayabileceğin bir ortamın olur. Parasını verirsen daha template var unity store da.

    Oyun tasarlamaya gelince


    https://ptgmedia.pearsoncmg.com/images/0735713677/samplechapter/0735713677c.pdf

    yada desktop strategy game design diye arat google amcada.

    Umarım yardımcı olur....
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    teşekkürler
  • rneeen122 kullanıcısına yanıt
    bir kaç sorum olacak. Mesela unity üzerinden oyunu hem kodlayıp hem grafik, tasarlamasını yapabiliyoruz. Diğer programlarda (c# gibi) bu nasıl oluyor yani oyunu kodlama kısmını yaptıktan sonra nasıl grafiğini vs ekleyebiliyoruz? Biliyorum biraz cahilce bir soru ama cevaplarsan sevinirim bu işlere merak sardım 1 2 gündür@Delifisek.Tux
  • Unity de programlama scripting diye geçiyor.

    Dosyalar oluşturuyorsun, c# ile yazılmış, bunlar unity nin game fremework yapısını kullanıyor ve sen istediğini yaptırtıyorsun.

    Grafiklere gelince.

    2d ise photoshop

    3d ise 3ds max, blender vs kullanıyorsun.

    Ben 2d için (gerçi 2d işim yok). Gimp, 3d için Blender kullanıyorum.

    Özetke her bişeyi kendin yapacaksan.

    C# programcısı ve 3d artist olman lazım ve 2d grafikten de çakman lazım.

    Paran varsa assetstora gidip parası ile birşeyler alabilirsin.

    Tabi assetlerden önce oyunu düşünmen lazım. işte küçük çanavar küçük küp buyuk canavar büyük küp şeklinde bir prototip yapıp arada para bulabilirsen canavarlarıda başka birine yaptırma şeklinde bir model de var.

    yani önce oyunu döndür, grafiklerin peşine düşersin. Genel olarak piyasada böyle yapılıyor. Önce oyun motorun oturacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Unity de programlama scripting diye geçiyor.

    Dosyalar oluşturuyorsun, c# ile yazılmış, bunlar unity nin game fremework yapısını kullanıyor ve sen istediğini yaptırtıyorsun.

    Grafiklere gelince.

    2d ise photoshop

    3d ise 3ds max, blender vs kullanıyorsun.

    Ben 2d için (gerçi 2d işim yok). Gimp, 3d için Blender kullanıyorum.

    Özetke her bişeyi kendin yapacaksan.

    C# programcısı ve 3d artist olman lazım ve 2d grafikten de çakman lazım.

    Paran varsa assetstora gidip parası ile birşeyler alabilirsin.

    Tabi assetlerden önce oyunu düşünmen lazım. işte küçük çanavar küçük küp buyuk canavar büyük küp şeklinde bir prototip yapıp arada para bulabilirsen canavarlarıda başka birine yaptırma şeklinde bir model de var.

    yani önce oyunu döndür, grafiklerin peşine düşersin. Genel olarak piyasada böyle yapılıyor. Önce oyun motorun oturacak.
    teşekkür ederim anladım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.