Şimdi Ara

Civic'te EDL, ASR, MSR vs yok mu?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 15
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 4 saat 15 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • 19can84 (4 mesaj) carretera (2 mesaj) HondAta (2 mesaj) ibrahim.a (2 mesaj) cihanair (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (6 mesaj) Tablet (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1899 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    merhaba arkadaşlar;

    aracımı satıp yeni bir araç alma arefesindeyim. Aklımda Avensis, Civic, Jetta gibi modeller vardı.

    Dün jetta ve civic'i inceledim.

    Hanım Jetta'yı daha çok beğense de LPG uyumsuzluğu ve dizelin yüksek fiyatı neticesiyle şimdilik uzağız jetta'ya.

    Civic'in ise elegance-otomatik versiyonunu test ettik. Jetta kadar olmasa da kendi halinde güzel bir araç.

    aklıma takılan konu şu;

    Jetta'nın broşüründe EDL ( elektronik diferansiyel kilidi) MSR ( Motor çekiş Kontrolü , ASR gibi yardımcı sistemler yazılıyken Civic^te sadece VSA, ABS, EBD yazılı.

    Jetta'da olup da civicde olmayan bu 2 donanım çok mu hayati öneme sahip?



    |
    |
  • Yarbay
    29865 Mesaj
    En full donanim civicte yeni kasa park sensoru ve kendiliginden kararan dikiz aynasida yok



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    608 Mesaj

    Geri görüş kamerası orta donanımda bile standart olduğu için olabilir mi acaba?

    Yoksa hayranı olduğun markanın aracında orta donanımda park sensörü ve hız sabitleyici bile olmamasıyla mı karıştırdın?
    |
    |
    cihanair kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    29865 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    Geri görüş kamerası orta donanımda bile standart olduğu için olabilir mi acaba?

    Yoksa hayranı olduğun markanın aracında orta donanımda park sensörü ve hız sabitleyici bile olmamasıyla mı karıştırdın?

    Tadigimiz abi abi aldi serviste park sensoru taktirdi kararan dikiz aynasi taktirdi

    Comfortline donanimda hiz sabitleme olmmasi bir yonden mantikli bir yonden ise sacma



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2835 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    Geri görüş kamerası orta donanımda bile standart olduğu için olabilir mi acaba?

    Yoksa hayranı olduğun markanın aracında orta donanımda park sensörü ve hız sabitleyici bile olmamasıyla mı karıştırdın?

    Tadigimiz abi abi aldi serviste park sensoru taktirdi kararan dikiz aynasi taktirdi

    Comfortline donanimda hiz sabitleme olmmasi bir yonden mantikli bir yonden ise sacma

    Hangi yönden mantıklı söyler misin ?
    |
    |
  • Binbaşı
    1758 Mesaj

    Herhalde bu konudan dolayı sormuştunuz, Mehmet Hocam. Yukarıda arkadaşın Jetta ile ilgili saydığı 3 donanım Civic'de VSA içine dahil olarak mevcuttur. Üreticilerden birisi ayrı ayrı adlandırmış sadece...
    |
    |
    drakyuz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    496 Mesaj
    VSA=ESP değildir. VSA= ESP + ASr + çekiş kontrolü + falanfilandır.



    ((Bu forum ne iğrenç bir hale geldi artık nereye girsem cihanair adlı bir "troll" ve vw, seat falan filan... Adam Honda'yla ilgili soru sormuş VW ne alaka burda anlayamadım. Her konu aynı))
  • Binbaşı
    1784 Mesaj

    VSA=ESP'dir zira ESP'nin kendisi=ASR+ABS+ falan filan şeklinde gidiyor.
    |
    |
    ibrahim.a kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    701 Mesaj
    Bir çok firmanın opsiyon olarak sunduğu güvenlik donanımları civic'de her donanım seviyesinde standart sunulmuştur. Civicte hepsinin ayrı ayrı bi iki defa yazmak yerine toptan VSA denmiştir. Bazı konfor odaklı, ego okşayıcı donanımları eksik olsa da güvenlik konusunda sınıfının üst sıralarında yer alır. Kimilerinin kabullenmesi zor olsa da ever en az jetta kadar güvenilirdir.
    |
    |
  • Yarbay
    8634 Mesaj
    Vsa'nın içinde edl, xds, msr falan filan hepsi var zaten,




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    8401 Mesaj
    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.
  • Yüzbaşı
    496 Mesaj

    Tam bilgim olmadığından kesin bir iddiada bulunamayacağım fakat ABS olan bir otomobilde ESP olmayabiliyor. ESP açılıma da zaten malumunuz electronic stability control. Bu açıdan bence ESP≠VSA 'dır.
    |
    |
    carretera kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8634 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.

    Vsa'nın içinde elektronik difransiyel kilidi de mevcut.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    8401 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.

    Vsa'nın içinde elektronik difransiyel kilidi de mevcut.

    Ne iş yapıyor peki ? Diferansiyeli mi kitliyor gerektiğinde ? Bizim araçlarda diferansiyel kilidi mi var yani ?
  • Yarbay
    5786 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    En full donanim civicte yeni kasa park sensoru ve kendiliginden kararan dikiz aynasida yok



    Geri görüş kamerası olan bir araçta ayrıca park sensörüne ihtiyaç var mı ?

    önce orta donanıma cc ve esp koymayan 2 hava yastığı ile itelenen modelleri öv

    sonra zaten ihtiyaç olmayan bir donanımı koymadığı için Honda'yı taşla,

    bu denli taraflı yorumlar yapmanız insanı düşündürüyor...
    |
    |
  • Yarbay
    8634 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.

    Vsa'nın içinde elektronik difransiyel kilidi de mevcut.

    Ne iş yapıyor peki ? Diferansiyeli mi kitliyor gerektiğinde ? Bizim araçlarda diferansiyel kilidi mi var yani ?

    Otomobil endüstrisinde bir mekanik ama maksimum tork dağılım oranlarını sensörlerden ecudan vs gelen dataya göre dinamik olarak belirleyen bir gerçek edl var bir de virajın içindeki tekerlere fren yaptırmak suretiyle Edl takliti yapan vw'nin golf 6 gti ile meshur ettiği fakat hondanin nerdeyse 20 yıllık vsa dökümanlarında anlattığı sanal edl -xds var.

    Sizin araçlardaki ikincisi oluyor.

    Burada honda kendi ağzından vsa sınırlı kaymalı difransiyel işlevi de görüyor demiş zaten...

    http://www.hondanews.com/channels/acura-automobiles-ilx/releases/2013-ilx-safety



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 18 Ekim 2013; 23:16:27 >




  • Yarbay
    3215 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.

    Vsa'nın içinde elektronik difransiyel kilidi de mevcut.

    Ne iş yapıyor peki ? Diferansiyeli mi kitliyor gerektiğinde ? Bizim araçlarda diferansiyel kilidi mi var yani ?

    Otomobil endüstrisinde bir mekanik ama tork dağılım oranı sensörlerden ecudan vs gelen dataya göre dinamik olarak ayarlanan bir gerçek edl var bir de virajın içineki tekerlere fren yaptırmak suretiyle Edl takliti yapan vw'nin golf 6 gti ile meshur ettiği fakat hondanin nerdeyse 20 yıllık vsa dökümanlarında anlattığı sanal edl -xds var.

    Sizin araçlardaki ikincisi oluyor.

    bende analamdım pek önden çekişli araçta diferansiyel kilidimi var




  • Yarbay
    3037 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.

    Toz-toprak (kayma yaratacak) dik bir yokuşa çıkmaya çalışırken tüm camlar açık olsun. Kayma eiğilimine giren teker anında frenleniyor, farklı yönlerden sesler duyuluyor zaten. Çekiş sağlayabilen teker ise dönmeye devam ediyor, frendeki teker tutunursa frenden çıkıyor. Sağa sola kayıp yamulmadan yukarı çıkmayı sağlıyor. Edl konusunda bulduğum ve işe yaradığını düşündüğüm tespit yöntemi bu



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    8634 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sound_of_silence!

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Elektronik diferansiyel kilidinin ne işi var ?

    Diğer söyledikleriniz civic'de vsa ile olan özellikler.

    Vsa'nın içinde elektronik difransiyel kilidi de mevcut.

    Ne iş yapıyor peki ? Diferansiyeli mi kitliyor gerektiğinde ? Bizim araçlarda diferansiyel kilidi mi var yani ?

    Otomobil endüstrisinde bir mekanik ama tork dağılım oranı sensörlerden ecudan vs gelen dataya göre dinamik olarak ayarlanan bir gerçek edl var bir de virajın içineki tekerlere fren yaptırmak suretiyle Edl takliti yapan vw'nin golf 6 gti ile meshur ettiği fakat hondanin nerdeyse 20 yıllık vsa dökümanlarında anlattığı sanal edl -xds var.

    Sizin araçlardaki ikincisi oluyor.

    bende analamdım pek önden çekişli araçta diferansiyel kilidimi var

    Pek çok araç var, hatta civic sedanın bile gerçek lsd opsiyonu var abd de...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Binbaşı
    1784 Mesaj

    Tabi ABS veya ABS+ASR olan her araçta stabilite programı olmayabilir.

    1. ABS
    2. TC/ASR

    Bu iki alt teknoloji olduktan sonra bunlara tek tek müdahale edecek modülü takarsanız ESC/DSC/ESP/VSA'nız hayırlı olsun.
    Programlanabilir bir sistem oldugu icin ne kadar kaymaya izin verecegi, ne kadar patinaja izin verecegi değişebilir. Bazı arkadaşlar yok VSA sunu limitliyor ESP bunu limitlemiyor gibi söylemlerde bulunuyor. Bu tamamen yazılımsal. Kendi aracımda bir alt kademeye geçince limitler bir hayli gevişiyor mesela.

    Yazılım farkları olduğu için bazı ek özellikle gelebilir. Mesela benim aracımda yağmur sensörü çalıştığında fren disklerini kurutma özelliği, viraj içinde fren yaparken iç ve dış tekerlere farklı fren basıncı uygulayarak stabilite artırma, yazılımsal differenasiyel kilidi vs hepsi ESP modülü üzerinden kontrol ediliyor. Bu kadar özellik diye saydıkları şeyler hepsi programlama ürünü.

    Bu yüzden ismi ne olursa olsun bu teknoloji bütün markalarda 3 aşağı 5 yukarı aynı. Yazılım farkları olabilir ki bunun bir önemi yok çünkü aynı fark bir markanın iki modeli arasında bile olabiliyor.
    |
    |
    ibrahim.a kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
Pubg mobile uc
triple negative breast cancer
backlink paketleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,828
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.