Şimdi Ara

Civic Sport, RS, Executive, Executive Eco Arasında Kararsız Kalmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
6.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 20
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 40 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • alcohol06 (3 mesaj) linqs (3 mesaj) msansertekin (3 mesaj) vetenes (3 mesaj) bianconera (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (14 mesaj) Mobil (10 mesaj) Tablet (1 mesaj) Mini (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> Civic Sport, RS, Executive, Executive Eco Arasında Kararsız Kalmak
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1523 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Herkese merhabalar,

    Şu an ailemizde bir adet FB7 Civic 1.6 Elegance otomatik ve bir adet de Citroen DS3 1.6 VTI 4 ileri tam otomatik var. Ailece Hondacıyız ve DS3'ü Civic ile değiştirme planımız var.

    DS3 benim kendi aracım, Civic'i de kendime alacağım. Yaşım 25. Civic Sedan benim yaşıma gider mi yoksa Civic HB mi almalıyım?

    Ayrıca bir de şu sorun var; 1.5 182 bg motor istiyorum ama yakıt gözümü çok korkutuyor. DS3'ümün yakıt tüketimi İstanbul şehir içi kısa mesafede 0,60-0,65 krş. FB7'mizin yakıt tüketimi İstanbul şehir içinde 11.5-12.0 lt arası değişiyor bizim güzergahta. 1.5 182 bg modelle bu değer 13-15 lt'lere fırlar mı? Biraz devirli kullanmayı da seviyorum ona göre değerlendirin lütfen.

    Aslında Executive ya da Executive ECO modellerini de düşünebilirim ama biraz performanslı bir model kullanmak istiyorum artık. Yılda 10-13 bin km yapıyorum maksimum. Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız ya da hangisi mantıklı?

    HB alacak olursam zaten tek motor seçeneğim 1.5 182 bg. Sedan düşünürsem 1.5 de alabilirim 1.6 atmosferik 125 bg de alabilirim. Aslında FB7'den bu motora alışığız, bana çok da performanssız gelmiyor ama 182 bg de çok güzel bir değer.

    Değerli yorumlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.



    |
    |




  • VW'nin motorlarının hepsi yeni, Ea200 serisi. 1.4 turbo hepsi diye aynı motor olmuyor, sürekli elden geçiyor motorlar.

    VW'nin 0-100kmh başarısı da çoğunlukla DSG kaynaklı, tabi birde alt devirleri güçlü ama üstte biten motorun düşük hız ataklığına da etkisi var.

    Bu forumun sıkıntısı (lafım size değil) çoluk çocuk dolu olduğu için teknik veri üzerinden konuşma hastalığı. Civic cvt'ler fabrika verisi ne derse desin, 7.5sn civarında 100kmh hıza çıkıyorlar ve yüksek hız performansları da motorun üst devirleri güçlü olduğu için gayet iyi. Benzer durum Astra 1.6 turbo'da da var, fabrika iddiası teknik veriler teoriktir, bunlar yolda onaylanır. 320ied ile Civic'i alın yanyana gazlayın, Civic kesinlikle geri kalmayacaktır.
  • Yarbay
    3348 Mesaj
    Sırf ingiliz yapım olduğu için dahi Hb'i alırdım, imalat kalitesi burdakilere göre kesinlikle farkediyor. Yılda 10-13bin km bişey değil, 1.5 182hp Hb model olmalı tercih.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    585 Mesaj
    İstanbulda yaşamasam RS alır geçerdim İstanbulda yakıtı üzer lpg li alırdım. RS test sürüşünde özellikle yol tutuşuna hayran kaldım Muhtemelen atmosferikte aynıdır . konusuna detaylı yazmıştım geçmiş postlarımdan görebilirsiniz . Bu tip motorlar uzun yolda 90-120 arası sabitleyince çok iyi , ama şehir içinde ve performanslı kullanımda göstergeye bile aldanmayın depoyu boşaltıyor. Sedanı daha çok beğeniyorum D segmente yakın duruyo . Hakkınızda hayırlısı olsun .
    |
    |
  • Yarbay
    4725 Mesaj
    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..
  • Yarbay
    3644 Mesaj
    HB küçük araba, arkası kesik kısa vs gibi takıntıların yoksa hb alınabilir gerçi Hondanın Hb kasası diğer markasın sedanıyla aynı genişlikte burdakilerin arkadan görünüşü nasıl incelemedim bilmiyorum ama egzozların ortada olması efsaneydi. Motor olarak 182 lik tercih etmen mantıklı olanıdır onun dışında atmo olanlar bu arabaya hakaret niteliğinde 3 nesildir aynı motor kullanılıyor.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    605 Mesaj
    RS logosu Honda Türkiye'nin çakallığından başka bir şey değil. Yurtdışında 1.5 182 bg sadece bir motor seçeneği. Direksiyon, süspansiyon, fren vs her şey standart civicle aynı. Bu araçtan GTI bekleyen çok üzülür. Kötü demiyorum sadece RS harfleri kesinlikle bu aracı yansıtmıyor.
    3.20i ed ile ancak rüyalarda kapışır. 3.20i 0-100:7.6 , RS:8.1 Birinde ZF8 var diğerinde CVT.
  • Yarbay
    6908 Mesaj
    hepsini birden alın, böylece filo indiriminden de yararlanmış olursunuz, pişman olmazsınız.
    |
    |
  • Teğmen
    196 Mesaj
    1.5 motorun 182 beygirin ilk baslarda yuksek yakiti olur. Motor acilinca liste rakamlarina duser, boylece sehir ici 8-8,5 lt yakar. HB guzel bir secim sizin icin.
    |
    |
  • Binbaşı
    1296 Mesaj
    Civic RS(otomatik olan) anca 1.4tsi yada 1.4 turbo Astra K'larla yürüyor. Bu araçtan 3.20i, Gti, Cupra vs... performansı bekleyen üzülür. İstanbul'da kullanılacaksa ben olsam atmosferik olanı tercih ederdim.
  • Yarbay
    8914 Mesaj

    0-100 de cok az geride ama 0-200 leri 3.20ied ile nerdeyse aynı pekala kapışır performansta.
    |
    |
    the.professor kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3145 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..

    Ulan ne agladiniz be senelerdir , bu kadar dert edeceginizi bilseler adamlar tsi yi uretmezlerdi , 0-200 de kapisir anca ama 0-200 u kim takar nerede basabileceksin bu kadar o yuzden onemli olan 0 100 ve ara hizlanmalardir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi linqs -- 18 Mayıs 2017; 19:0:41 >




  • Teğmen
    209 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist

    Civic RS(otomatik olan) anca 1.4tsi yada 1.4 turbo Astra K'larla yürüyor. Bu araçtan 3.20i, Gti, Cupra vs... performansı bekleyen üzülür. İstanbul'da kullanılacaksa ben olsam atmosferik olanı tercih ederdim.

    Herşey 0-100 değil, artık 0-200 200-0 son vites 90-200 gibi değerler önemli . Max hız 207 arabanın, can sıkıcı :)
  • Yarbay
    3145 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ArslanF


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist

    Civic RS(otomatik olan) anca 1.4tsi yada 1.4 turbo Astra K'larla yürüyor. Bu araçtan 3.20i, Gti, Cupra vs... performansı bekleyen üzülür. İstanbul'da kullanılacaksa ben olsam atmosferik olanı tercih ederdim.

    Herşey 0-100 değil, artık 0-200 200-0 son vites 90-200 gibi değerler önemli . Max hız 207 arabanın, can sıkıcı :)

    1.5 182 beygir arabayla neyin 0 200 u ya ulkede bu hiza çıkabileceğim yol sayisi bi elin parmaklarimi gecmez..
    |
    |
  • Yarbay
    2807 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..

    ED bunu patates etse de güzel araba
    Sürekli trafiğe girmeyeceksem hatchback RS alırdım ben
    |
    |




  • Binbaşı
    1129 Mesaj
    Bir ara 120k liraya z4 3.5 vardı malum sitede tertemiz gördükçe içim gidiyordu. 0-100 değeri 5 saniye. Gidin onu karizmaniz olsun.
    |
    |
  • Yarbay
    4725 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..

    Ulan ne agladiniz be senelerdir , bu kadar dert edeceginizi bilseler adamlar tsi yi uretmezlerdi , 0-200 de kapisir anca ama 0-200 u kim takar nerede basabileceksin bu kadar o yuzden onemli olan 0 100 ve ara hizlanmalardir..

    En çok bilinen turbo benzinli olduğu için, atmosferik motorlara karşı örnek gösterildiği için tsi dedim. Yoksa adamdan saydığım yok tsi motoru.

    0-200 ancak kapışırmış. Önce savunduğun arabayı tanı. 150 lik tsi golf 0-100 fabrika verisi 8.2 saniye. Civic hatchback cvt otomatik 0-100 8.2 saniye. Hadi kalkışta dsg kurtardı tsi'ın çapulculuğunu. Sonrasında ne olacak arada 32 hp fark varken ? Boş yapmayın. Tekrar engelliyorum. İki-üç ayda düzelememişsin.




  • Yarbay
    7453 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..

    Ulan ne agladiniz be senelerdir , bu kadar dert edeceginizi bilseler adamlar tsi yi uretmezlerdi , 0-200 de kapisir anca ama 0-200 u kim takar nerede basabileceksin bu kadar o yuzden onemli olan 0 100 ve ara hizlanmalardir..

    En çok bilinen turbo benzinli olduğu için, atmosferik motorlara karşı örnek gösterildiği için tsi dedim. Yoksa adamdan saydığım yok tsi motoru.

    0-200 ancak kapışırmış. Önce savunduğun arabayı tanı. 150 lik tsi golf 0-100 fabrika verisi 8.2 saniye. Civic hatchback cvt otomatik 0-100 8.2 saniye. Hadi kalkışta dsg kurtardı tsi'ın çapulculuğunu. Sonrasında ne olacak arada 32 hp fark varken ? Boş yapmayın. Tekrar engelliyorum. İki-üç ayda düzelememişsin.

    Çapulcu dediginiz 1.4 tsi motor Hem daha düşük hacim hem daha düşük hp ile 0-100 de kafa kafaya gidiyor.



    Üstüne golfteki motor 2006 yılında üretilmiş bir motor iken civicteki motor 2017 yapımı. Arada 11 yıllık bir teknoloji farkı varken honda gerçekten efsane motor yapmış.



    Ben şehir içinde milletten ayar yedikten sonra neyleyim son hızı daha iyi aracı.




  • Yarbay
    3228 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..

    Ulan ne agladiniz be senelerdir , bu kadar dert edeceginizi bilseler adamlar tsi yi uretmezlerdi , 0-200 de kapisir anca ama 0-200 u kim takar nerede basabileceksin bu kadar o yuzden onemli olan 0 100 ve ara hizlanmalardir..

    En çok bilinen turbo benzinli olduğu için, atmosferik motorlara karşı örnek gösterildiği için tsi dedim. Yoksa adamdan saydığım yok tsi motoru.

    0-200 ancak kapışırmış. Önce savunduğun arabayı tanı. 150 lik tsi golf 0-100 fabrika verisi 8.2 saniye. Civic hatchback cvt otomatik 0-100 8.2 saniye. Hadi kalkışta dsg kurtardı tsi'ın çapulculuğunu. Sonrasında ne olacak arada 32 hp fark varken ? Boş yapmayın. Tekrar engelliyorum. İki-üç ayda düzelememişsin.

    Çapulcu dediginiz 1.4 tsi motor Hem daha düşük hacim hem daha düşük hp ile 0-100 de kafa kafaya gidiyor.



    Üstüne golfteki motor 2006 yılında üretilmiş bir motor iken civicteki motor 2017 yapımı. Arada 11 yıllık bir teknoloji farkı varken honda gerçekten efsane motor yapmış.



    Ben şehir içinde milletten ayar yedikten sonra neyleyim son hızı daha iyi aracı.

    Civic'te DSG olsa 10 boy verir. :)

    Şaka maka ben verilerine baktım aracın. 0-100 harici hızlanması iyi. Yani Roll'de vs hiç şansı yok örnek gösterilen rakiplerinin.
    http://www.zeperfs.com/match6717-4353.htm

    Burada 184 HP 3.20 ile karşılaştırması var. Aynı karşılaştırmayı 170 HP için düşünürsek yer gibi duruyor..

    Tabii bu arabayı alana kadar mis gibi Astra OPC Line alırım. Herkes beğeniyor ama bence ucube bir tasarımı var. Ön taraf hariç arka ve yan profil tam rezalet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 19 Mayıs 2017; 2:9:30 >




  • Yarbay
    3335 Mesaj
    https://www.youtube.com/watch?v=_jOZYIfqcmg

    denenmişi var. Geyik testinden geçemeyen a3, yumuşak süspansiyonlarıyla pisttede yerini civic'e kaptırmıyor gibi gözüküyor. Nitekim hepsi birbirinin benzeri güçlerdeki araçlar. Tamamen pilotajın konuşacağı bir fark olacaktır. Hangisi içinize siniyorsa onu alın, milletin de ne dediğine bakmayın. Her konuda tek bir en iyi olsaydı, teknoloji bukadar ilerlemezdi.
    |
    |
  • Yarbay
    3145 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    1.5 turbo 182 hp motoru devirli kullanmanıza gerek yok, zaten fabrika çıkışında hayvanı salmışlar dışarı, tsi falan hikaye kalıyor, 320 ied ile falan yürür

    Gelelim yakıta. Turbo motor, bastıkça gayet iyi yakar. Hondaymış , bmw ymiş, volkswagenmiş fark etmez. Motorun doğasında var bu. İstanbul şehiriçi agresif kullanımda 15 litre görülür gayet. Fakat 125 hp atmosferik motor ile arasında dağlar kadar fark var. Fakat yılda 10.000 km çok bir rakam değil. Ben güçlü motor hastası olduğumdan 182 hp yi tercih ederdim.

    Hatchback kasası efsane olmuş. Fabrika çıkış modifiyeli gibi araç. Yol tutuşu, frenleri, direksiyon tepkileri, motoru..

    Ulan ne agladiniz be senelerdir , bu kadar dert edeceginizi bilseler adamlar tsi yi uretmezlerdi , 0-200 de kapisir anca ama 0-200 u kim takar nerede basabileceksin bu kadar o yuzden onemli olan 0 100 ve ara hizlanmalardir..

    En çok bilinen turbo benzinli olduğu için, atmosferik motorlara karşı örnek gösterildiği için tsi dedim. Yoksa adamdan saydığım yok tsi motoru.

    0-200 ancak kapışırmış. Önce savunduğun arabayı tanı. 150 lik tsi golf 0-100 fabrika verisi 8.2 saniye. Civic hatchback cvt otomatik 0-100 8.2 saniye. Hadi kalkışta dsg kurtardı tsi'ın çapulculuğunu. Sonrasında ne olacak arada 32 hp fark varken ? Boş yapmayın. Tekrar engelliyorum. İki-üç ayda düzelememişsin.

    150 lik tsi ile kapistir geciyor de , 0 100 u kafa kafa ya giderken tsi yi adamdan saymiyorum de capulcu de bi insan senin kullandigin aracin motoru hakkinda boyle konussa hosuna gidermi? kaldiki bu motor bu kadar basarili iken , dogrulari duymak isine gelmeyincede blokla , kaldiki ben tsi degil bmw ile karsilastirmistim , 0 200 kapistirmak hic ama hic gercekci degil kac kere 200 gordum sen kullandigin arabayla
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant points
valorant vp
takipçi satın al
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,330
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.