Toyotada da aynı problem vardı sanırım Hyundai de hiç bir problem yok.
Civic zaten oldum olası güvenliksiz, kalitesiz bir araçtır. Toyota filanda öyle.
Seat>Renault>Peugeot>Honda>Toyota>Fiat>Citroen
Ford, Volkswagen,Opel bunlar sağlam arabalar. Orta direkte.
2008 Honda Civic Hatchback aracımda tampon demiri var. FD6 ile aynı jenerasyon araç. FD6 da demir yok FK2 de var. Ülkemizde insan canına değer verilmiyor ayrı bir konu.
son kasada da yok, c sütunu yamukluğu bu parça çalmalarından
Honda fabrikasında çalışan mühendis tanıdığa soruyorum hemen bakalım
sissilS
kullanıcısına yanıt
Sordun mu sonuç?
Yine bilen bilmeyen sallamış durmuş. Daha bir iki gün önce Egea çarpışma konusunda da yazmıştım artık yeni güvenlik anlayışına göre arkadan kazalarda boyun yaralanmalarını önlemek için aracın arka tarafına da soft zone dedikleri darbeyi sönümleyici alanlar yapılıyor.
Sizin o "Civic'in arkasında demir yokmuş çürük araba yauvv" dediğiniz şeyin arkasında ciddi bir mühendislik yatıyor.
İlk önce şasi yapısına bakalım.
Yaşam kafesinde 1500 mpa dayanımlı çelik kullanılırken ön ve arka tamponda aluminyum kullanılmış. Bu da ön ve arkadan alınan darbenin aynı şekilde sönümlenmesi amaçlandığını gösteriyor.
Şimdi biraz daha detaya girip arka tampon yapısını inceleyelim.
Arka tampon bağlantısında farklı dayanımda çelikler kullanılarak planlı katlanma alanı oluşturulmuş. Böylece darbe sönümlenerek çarpışma etkisi ile oluşan enerji kabin içine daha az yansıtılması amaçlanmış. Şimdi de nasıl çalıştığına bakalım.
Türkiye'de yaşanmış bir kazaya bakalım. Araç Civic sedan ve lpg'li.
Bu da Abd'de yaşanmış bir kaza. Civic sedan iki kamyon arasında kalıyor ve arabanın içindeki 4 kişi kapıları açıp çıkıyor.
Yine Türkiye'de yaşanmış bir kazada eski şasiye sahip Peugeot 206'nın düşmüş olduğu hali görebiliyoruz.
Yaşanan kazalarda arabanın değil içindekilerin sağlam kalması gerektiğini bir anlayamadınız. Honda mühendisleri istese arka tampona 1500 mpa dayanımlı çelik koyabilirdi ama arkadan alınan darbelerde kamçı etkisi ile boyun omurgasında kırık veya çatlak oluşma riski kat kat yüksek olurdu.
Bu arka alana soft zone oluşturma işini tabiki sadece Honda yapmıyor artık firmalar önden olduğu kadar arkadan oluşacak kazalar içinde benzer şekilde şasi yapısı geliştiriyor. Tank dediğiniz Volvo'ların arkadan yapılan çarpışma testlerine bakarsanız ne dediğimi anlarsınız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 26 Temmuz 2020; 13:53:40 >
İlk msjı okuyup honda almaktan vazgeçtim. Sonra son msjı görüp tekrar almaya karar verdim. Ve birden farkettimki hem bayide araç yok hem de sıraya girerken +10000 hava parası istiyorlar. :)
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
Konudaki civicler ile sizin civic aklama çabasıyla yazdığınız bu uzun yazıdaki civic bir mi ?
Bu kasada demir var demişler zaten, önceki kasalarda yok. Işin altında yatan şey de malzemeden çalıp daha çok kar etme, mühendislik falan hikaye.
Maksat mühendislik olsa abd versiyonuna da tampon demiri koymazlardı, biraz mantıklı düşünelim, mantıklı yazalım.
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
Kaporta ve kaza güvenliği hakkında konu açmayı düşünüyor musunuz? Bu arada teşekkürler yazdıklarınızdan dolayı
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
yazınızı ne kadar tarafsız düşünerek okumaya çalışsam da başaramadım o kadar çok takım tutar gibi, parti tutar gibi yazmışsınız ki, anlam verebilmek idrak edebilmek pek mümkün görünmüyor?
Keşke sizlerin ve bizlerin üzerinden tonlarca paralar kazanan bu sahtekarları kayıtsız şartsız destekleyeceğinize objektif olabilseniz.
Ha birde bir araç ''sırf siz onu satın aldınız'' diye dünyanın en iyi aracı olmayabilir, eksikleri ve kusurları olabilir!!!
lojistisyen
kullanıcısına yanıt
Son kasanın şasi özelliklerinden ve neden yapıldığından bahsediyorum aklamaya çalışıyorsun diyorsun. Daha 2 gün önce Egea konusunda da senin aracını mı aklamaya çalışıyordum?
Bazı araçlarda olup bazı araçlarda olmama konusunu daha önce de konuşmuştuk. Fd6'ların hibrit modellerinde demir varken normal modellerinde yoktu. Sedan modellerde arka tampon uzun olduğu için tasarım farklı oluyor hb modellerde arka tampon kısa olduğu için tasarım farklı oluyor. Türkiye'de sedan üretildiği için malzemeden çalmışlar filan deniyor. İşin aslı tasarım ile alakalı olarak duruma ve ihtiyaca göre dayanımı hesap edip yerleştiriyorlar.
Arka tampona 1500 mpa dayanımlı demir koymalarının kaza anında sürücü için bir yararı yok. En fazla birilerinin kaza fotolarına bakıp arkadaki arabayı nasıl dağıtmış çok sağlam araba demesini sağlar.
Fb7'de de bu demir yoktu kullanım klavuzuda da kamçı etkisini azaltmak için kafalıkların bile özel dizayn olduğundan bahsediyordu. Dünden bugüne yapılmış bir olay değil bir kaç nesildir bunun üzerinde çalışıyorlar.
Yukarıdaki kaza fotolarına bakınca tamponda yüksek dayanımlı çelik bariyer olmamasının aracın çürük olduğunu göstermediği aşikar.
Aksini düşünüyor olabilirsiniz arkadan bir kaza olduğunda boyunum hasar alsada olur yeter ki arabadaki masraf az olsun diye düşünenlere de saygım var.
quote:
Orijinalden alıntı: karabogurtlenbbten
Kaporta ve kaza güvenliği hakkında konu açmayı düşünüyor musunuz? Bu arada teşekkürler yazdıklarınızdan dolayı
Şu forumda bilgi vermek için birşeyler yazmak hiç içimden gelmiyor. Bir takım marka fanatikleri gelip işi kullandığın araca bağlıyor. Kim ne biliyorsa öyle yaşasın.
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
Siz bilirsiniz ancak ben modeller hakkında araştırma yaparken bu forumu keşfetmiştim. Bilgilerinizi paylaşmanız seviyeye biraz daha katkı sağlar düşüncesindeyim .
Honda zaten o kaportayla iyi ayakta kalıyor.Orta segmentte, Ford,VW,Opel,Reanult iyidir.
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-007649809
Civic zaten oldum olası güvenliksiz, kalitesiz bir araçtır. Toyota filanda öyle.
Seat>Renault>Peugeot>Honda>Toyota>Fiat>Citroen
Ford, Volkswagen,Opel bunlar sağlam arabalar. Orta direkte.
Avrupada kaza basina ölüm orani en yüksek araba ford fiesta .
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
Mevcut kasa civic konu dışı zaten, onda var, anlatmaya çalıştığım o. Kimse hakkında birşey demedi.
Konuda ilk fotoğraf sedan kasa abd versiyon ve demir bar var, bu iş apaçık belli, hondadan herşey beklenir.
Onun harici bu arkadan çarpma mevzusunu kamçı etkisini falan sadece honda mi düşünüyor da diğer markalar tampon demiri kullanırken honda kullanmamış ? Yıllarca kullanmamışlar şimdi yeni kasada niye kullanıyorlar?